Počítače s dvěma Pentii 4 - nemožné?

Diskuze čtenářů k článku

V12  |  30. 01. 2002 13:47

Ake dohovaranie Celeronu, aby bezali v pare ? Mam dosku Gigabyte GA 6BXD a mal som v nej 2x Celeron 466 PPGA v noname redukciach, pretoze zakladna doska je iba pre SLOT1. S novymi Celermi to uz v pare nejde, pocitac ani nenastartuje, ked jeden vyberiem, vtedy ide. HWINFO hlasi, ze oba procesory maju APIC ...

Takze ako to teda je ???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek Štrébl  |  29. 01. 2002 11:50

Local APIC je jiste dulezity, ale ne nezbytny pro MP. Da se to i emulovat softwaerove, ale mnohem dulezitejsi je, ze vice CPU na jedne sbernici se musi nejak o tu sbernici podelit. A k tomu slouzi dalsi signaly, ktery nemusej vubec byt na sbernici klasicky P4 vyvedeny (ale nevim, to jsem nezkoumal, a to byl treba pripad zminovanyho Celeronu ve slot1 provedeni), nebo nemusi byt jejich funkce v cipu aktivovana (to je pripad FC-PGA Celeronu). Krome sdileni preruseni, je podle mne mnohem nutnejsi zajistit sdileni RAM a synchonizace CACHE. Nedovedu si predstavit, jak by to mohlo fungovat, kdyby jeden CPU neco zmenil ve "svy" L2 Cache a ten druhy makal na necem ze "svy" L2 cache, pricemz adresa dat by sice byla stejna, ale obsah uplne jiny, to by asi nebyl moc dobry SMP, takze mnohem dulezitejsi nez APIC jsou obvody pro zajisteni techto funkci, a ty jsou realizovany jak na urovni chipsetu, tak na urovni vnitrni logiky CPU (narozdil napr. od CPU AMD, kde je to takrka kompletne ponechany na chipsetu, kazdej CPU ma svuj vlastni bus, a o tom druhym CPU ani nevi).

Zdar, a silu Vam preje RaStr.

  
if(document.layers){document.captureEvents(Event.MOUSEUP);}document.onmouseup=PrxOMUp;

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ladislav Cerny  |  29. 01. 2002 09:21

Jeste jsem zapomel dodat, ze pokud mate nekdo MB s podporou APIC, tak je po zapnuti teto volby nutny reinstal OS, aby se to projevilo ve WIN.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ladislav Cerny  |  29. 01. 2002 09:06

Mam Willamette stepping C1 - 0F0Ah 1.7 GHz socket 478

A je pravda ze APIC vyuzivam i kdyz mam jen jeden CPU, protoze pokud mam v PC napr Win XP, WIN 2000. Tak je pod Win dostupne vetsi mnozstvi preruseni nez jen obvyklych 0 az 15. Napr sitovka mam na IRQ 19, USB na 23 apod. Je ovsem potreba, aby i BIOS mel pro to podporu. Mam ABIT TH 7 II .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Corin  |  29. 01. 2002 16:17

A nemáš tedy spíš ACPI než APIC?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zajdee  |  29. 01. 2002 20:17

Ma APIC a urcite i ACPI. APIC zajistuje tohle rozhazeni IRQ i na vetsi IRQ, nez je std. 15, ACPI zajistuje ostatni casti systemu jako je power management, atd.

PS: ZIVE UZ ME FAKT SERE S TIM PADANIM FORA!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dan  |  29. 01. 2002 07:56

Slusne info.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Frn  |  29. 01. 2002 06:38

Procesory pro SMP nasazení nemusejí "umět" APIC - viz např. staré Celery, které se po mírném přemlouvání daly donutit ke spolupráci ve dvou. Ovšem je pravda, že bez podpory APIC se trochu sníží výkon SMP systému (místo "spravedlivého" podělení se o přerušení je musí všecny obsloužit první CPU).

Takže hlavní myšlenka článku je .. řekněme nepřesná. Co dál ? Dál je tam informace, že autor má CPU s odemčeným násobičem. Hmmm. Trovhu málo na článek, nemyslíte ???.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
me  |  29. 01. 2002 12:33

Me se nahodou clanek libil a byl pro me prinosem. Uz vim, ze existuje nejaky APIC a tusim jake ma pouziti ... Kdyz jste tak dobry, ze se vam zda clanek nudny, cist jej nemusite stejne jako nemusite rikat ze clanek je zbytecny. Mnohem lepsi jak oslnit davy svymi vedomostmi je napsat clanek vlastni. Treba vam pak pod nej nikdo nenapise ze je zbytecny... Good Luck!

BTW, kde se daji sehnat ES procesory? Nerikejte mi, ze vam se dai sehnat v kazdem druhem krame...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Xeror  |  30. 01. 2002 07:28

U kazdeho prvniho oficialniho zastoupeni. ES rules.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  29. 01. 2002 03:03

pekna pikoska. len na adresu tych troch moznosti, priklanam sa k tej tretej. nie, ze by som o tom technicky nieco vedel, ale z ekonomickeho hladiska (ak su tie chipy ozaj rovnake) je pre intel urcite jednoduchsie vyrabat rovnake chipy pre xeon aj p4 a na tych pre p4 zakazat apic. preto ak ma clovek es cpu, moze sa kludne stat, ze to tam proste zakazane nie je, podobne, ako je to s nasobicom...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor