Počítače a internet v české společnosti podle ČSÚ

Diskuze čtenářů k článku

kaphral  |  25. 04. 2004 19:05

hezky se to čte, jen ne člověku, kterýmu není dvacetsedm a není z Prahy. Pokud mám na výběr z telekomickýho točenýho a nebo z mobilu, tak je to sakra málo. Děkujem ministru dezinformací a i panu Berdárovi, kterej teď vede statečnej boj s Eurotelem (naším spasitelem) a přejem mu aby už táhl tam kam patří. Na smetiště dějin!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vladimír Kořenský  |  23. 04. 2004 20:25

jsem z Č.Budějovic a mám tzv. pomalé bezdrátové spojení skrze jednu z místních společností. Je to fakt pomalé (64 kb), ale 24 hod. denně bez omezení počtu dat za paušál 390,-- Kč měsíčně (bez DPH). Moc nestahuju, spíš prohlížím a čtu, takže mi to zatím stačí a je to pořád o hodně lepší než vytáčené spojení přes Telecom.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jméno a příjmení  |  24. 04. 2004 17:54

no a co? proc to pises? nejsi dement? nebo chces aby sem kazdy kdo neni mlady muz z prahy napsal prispevek?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
arthur.d  |  23. 04. 2004 09:02

"Průměrný český uživatel internetu je mladý muž kolem dvaceti let s bydlištěm v hlavním městě."

Už v první věta je naprostý nesmysl -- dál asi nemá ceni číst.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
arthur.d  |  23. 04. 2004 09:05

Kouzelné slovíčko je MODUS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
noname  |  23. 04. 2004 10:21

nikoliv, modus je nejčastější hodnota. tohlento je "maximum".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
arthur.d  |  23. 04. 2004 10:37

Maximum urcite ne -- dokonce bych si troufl tvrdit, ze zde zadne maximum neni.

Nejcastejsi hodnotou mezi uzivateli Internetu je "mladý muž kolem dvaceti let s bydlištěm v hlavním městě". Coz je asi spravne -- tedy modus.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Otakar Schon  |  23. 04. 2004 09:54

"Takto do jedné věty s výraznou nadsázkou shrnul výsledky statistických šetření o počítačích a internetu v české společnosti předseda Českého statistického úřadu Jan Fischer."

mozna by neskodilo ten perex docist cely, bo tuto vetu si nevymyslel autor, ale prave takto ji rekl predseda statistickeho uradu - samozrejme s vyraznou nadsazkou, jak je ostatne v textu uvedeno. Inu, kdo chce psa bit...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
arthurt.d  |  23. 04. 2004 10:30

V tom pripade se omlouvam. Ovsem pokud to opravdu rekl predseda CSU tak je to dvojnasib smutne...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Otakar Schon  |  23. 04. 2004 10:39

To si nemyslim, predseda CSU ma proste smysl pro humor. on to avizoval jako "statisticky vtip"
Pokud SCU komunikuje snovinari, tak holt musi jeho predstavitele nejakym zpusobem omezit odbornost projevu, aby ty vysledky mohli priblizit a ta "tragicka" veta je prave priklad novinarske zkratky jak vysity. Zkuste se nad tim usmat, protoze to bylo mineno jako neco k zasmani (a tady k nalakani ctenaru, kteri by se mozna jinak lekli zaplavy procent v textu). Spis je skvele, ze se CSU do tohoto mereni pustil a ze to neni jednorazova zalezitost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Noname  |  23. 04. 2004 07:16

No to by jeden necekal. Vzhledem k tomu jake tu existuji moznosti pripojeni se neni cemu divit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
anthonix  |  23. 04. 2004 15:19

spis bych doplnil "neexistuji"... tedy krome prahy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  23. 04. 2004 06:45

Pocitali i uzivatele komunitnich siti???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Otakar Schon  |  23. 04. 2004 10:41

pocitali, je to i v clanku - do broadbandu pocitali i bezdraty vcetne wifi - ze to vetsinou neni vysokorychlostni pripojeni uz neresili, ale to je problem celosvetovy - tedy definice toho, co je a co neni broadband.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ladislav N.  |  23. 04. 2004 02:47

Nějak jsem to v článku přehlédl....

A jinak - příšerná drahota (poplatky ČTc za připojení) je velkou bariérou přístupu k Internetu v domácnostech !
O tom se ČSÚ nezmínil ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
noname  |  23. 04. 2004 07:52

Internet přes DSL za 650 Kč + DPH od Contactelu je jedním z nejlevnějších v Evropě. Spíše je teď problém v úrovni pokrytí a marketingu (protože ti co to prodávají, musí platit hodně velkoprodejci a tak nezbývají peníze na marketing)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bp  |  23. 04. 2004 08:16

K těm 650 Kč (a DPH) je třeba ještě připočíst další poplatky a nezapomenout na omezení rychlosti a objemu dat. A taky na to, že Contactel prodává tuto službu levněji, než ji od žlutomorek nakupuje...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Steeve  |  23. 04. 2004 08:22

Nechceš si zase dělat z lidí legraci jako na apríla? Normální diskuze ti totiž nejde!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Raul  |  23. 04. 2004 08:38

Internet od Contactelu je jen přeprodaná velkoobchodní nabídka Českého Telecomu v současné době dotována 57,- Kč. Navíc si k této ceně laskavě připočtětě cenu za pevnou linku cca 300,- Kč a cenu za pronájem modemu. Poté vám už konečně vyjde cena za kterou se připojíte do internetu přes ADSL od Contactelu. V závěru jsou proti ostatním "konkurenčním" nabídkám o necelou stokorunu levnější, což mě osobně vůbec nepřipadá jako kdovíjaké termo!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
noname  |  23. 04. 2004 10:20

kecáte kraviny
1. to jak to Contactel dotuje vám může být jakožto koncovému zákazníkovi úplně putna
2. Contactel to nedotuje 57 Kč, ale asi 300 Kč, posílání faktur, konektivita, lidi, propojení atd. to vše něco stojí.
3. pronájem linky je nejlevnější home mini za 181 Kč plus dph včetně 80 Kč na telefonování. Telefonní linku většina lidí stejně má, takže netřeba řešit. Krom toho cena linky adsl je vždycky bez linky telefonní, takže když se srovnává se světem, tak tam je to ještě horší (cena linky v anglii je asi 5 stovek pro zajímavost)
4. nejlevnější konkurence k tomuto včetně dph je o 201 Kč dražší (když počítám 19% DPH). To je 20%!
5. GPRS je dražší a pomalejší, dialup je o stovku levnější ale pomalejší a jen pro offpeak, hodina ve špičce je za padesátikorunu, kabelovka je dvakrát dražší, wi-fi je jenom někde, za podobné prachy většinou podstatně horší a s podstatně většíma nákladama na instalaci (u adsl je samoinstalák za korunu). Takže o jaké "konkurenci" tu mluvíte?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Raul  |  23. 04. 2004 15:37

To jsou ale blbosti viďte? Váš milostivý Contactel "dotuje" jen a pouze nejnižší nabídku tj. 512/128 3GB limit. Za korunu máte samoinstalační balík POUZE v případě, že se upíšete na dva roky (!) Jinak se do měsíčního poplatku pochopitelně započítá ještě měsíční pronájem modemu. A závěrem k té konkurenci... INTERNET CZ nabízí ADSL 512/128 3GB limit za 800,- což je o 150,- Kč více ovšem za každý další 1GB přes limit zaplatíte pouze 37,- U Contactelu pokud omylem přetáhnete zaplatíte 600,- navíc

Takže tu přestaňte prudit s tou nechutnou reklamou!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Raul  |  23. 04. 2004 15:39

Mimochodem, pokud bych chtěl být ještě přesnější, tak nejlevnější ADSL vůbec nabízí Pemac System za 745,- bez DPH což je mnou zmiňovaná necelá stokoruna navíc proti Contactelu.

A taky se s tím tak hloupě nechlubí v tisku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
noname  |  23. 04. 2004 17:04

jasně, až na to že v ceně 0 GB dat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
noname  |  23. 04. 2004 17:28

a jak tak koukám na web - 3370 Kč instalační náklady. Děleno třeba těma 24 měsícema rovná se 140 Kč. Dobrou chuť.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
noname  |  23. 04. 2004 17:17

1. už jste viděl někoho, aby vám dal něco za 2,5 tisíce, chtěl po vás 650 Kč, a bylo mu jedno, že se za měsíc odhlásíte a už vás neuvidí? To by byl dobrej debil. Můžete si ten modem koupit či vlastní používat. A opět ve srovnání se světem - to je naprosto normální a NIKDO to nedělá jinak, takže to není ničí výhoda či nevýhoda
2. co se týče internetcz - omlovám se, já beru za bernou minci jenom nějaké významnější hráče na trhu a ne někoho, kdo nemá ani promile linek. Kdyžtak ale koukám na jejich web, tak tam si modem musíte koupit, takže instalák je dohromady 2776 Kč plus DPH (když počítám nejlevnější variantu). Takže když to rozpočítám třeba na ty dva roky, tak ten rozdíl bude ještě větší.
3. krom toho já tam vysloveně psal "s daní" a tak je rozdíl 179, což je blíže těm mým dvoum stovkám než vaší "necelé stokuruně". A dvacet procent je to rozdíl v podstatě furt (teda přesněji 18,5%)
4. Jestli chcete stahovat víc, tak je lepší koupit nějakou neomezenou linku
5. ale pro mě za mě si kupte třeba dsl za dvanáct set od iolu, a říkejte tomu výhodná koupě, mě je to ukradené.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Steeve  |  23. 04. 2004 15:44

Předveď mi Home Mini na ISDN lince za 181,- pokud budu chtít ADSL. Ty jsi asi vážně nějak nemocnej nebo zblblej firemníma letákama, případně kecama

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
noname  |  23. 04. 2004 17:04

na ADSL nemusíte mít ISDN linku! Jestli ji máte, tak asi víte proč ji máte, tak ji k tomu ani nepřipočítávejte

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  25. 04. 2004 13:52

Ty jsi asi fakt někdo z Telešmejdu... Nebo totálně zdegenerovanej jedinec žluťáckým brainwashingem...

Autor chtěl poukázat, že k ISDN si levnější tarif NEPOŘÍDÍŠ, ještě jednou N E P O Ř Í D Í Š!!!

Za ISDN platíš vždy min. těch ~600.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
noname  |  25. 04. 2004 14:35

no fakt teda z telešmejdu nejsem. Jestli jsi si nevšimnul, tak celá tahle diskuse je o ADSL. A ten předemnou tvrdil, že si k tomu musí platit za pětikilo ISDN. Takže já ho opravil, že k ADSL není potřeba ISDN linka, že stačí normální analog a ten že začíná na 181 Kč. Jestli si ale někdo přesto koupí ISDN linku, tak ji tím pádem nemá kvůli ADSL, ale kvůli tomu, že třeba potřebuje mít dvě čísla, vidět ID volajícího, mít kvalitnější hovory atd. a tedy ze zcela jiných důvodů než kvůli ADSL (to na tom běhá naprosto stejně), takže to prostě není vícenáklad, který by se měl k ADSL připočítávat, protože s tím nesouvisí. To byste také mohli argumentovat výší poplatku za hlasovou schránku či volání do Turkmekistánu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ladislav N.  |  23. 04. 2004 17:05

650,- + DPH 19% = 773,- Kč ... jedním z nejlevnějších v Evropě?

Když připočtu paušál za linku 400,- , AGREGACI 1:50, která vede k výraznému snížení rychlosti a nízký limit 3 GB, který nemám možnost si kontrolovat, další poplatky (splitter...) atd. tak jsme zase hodně nad 1000,- Kč včetně DPH. S rizikem, že to nebude pořádně fungovat a že obyčejný paušál 64 kbit/s pojede stejně rychle a bez limitu dat za poloviční cenu.... Navíc ještě  s podepsanou smlouvou na dva roky!

Podepisovat smlouvu, která je  cenově na hraně únosnosti už dnes, na dva roky dopředu, je holý nesmysl !!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
noname  |  23. 04. 2004 17:26

1. opakuji - paušál za linku je od 181 Kč + dph, v ceně je již 80 Kč na volání. Průměrná výše paušálu v evropě je asi 500, takže jestli chcete argumentovat s cenama linek, tak měním svou větu z "mezi nejlevnějšími" na "zcela nejlevnější".
2. naprostá většina linek v této cenové kategorii i v Evropě je s limitem a nebo mají rychlost 128/64 (což je případ třeba té anglie). Protože 90% lidí stačí 3 GB, tak je pro ně asi zajímavější větší rychlost než limit, který nevyužijí. Fakt je, že bohužel tu nemáme levnou neomezenou variantu - to je problém velkoobchodní nabídky a s tím žádný operátor nic neudělá
3. ty vaše další poplatky (splitter) jsou v ceně samoinstalační sady za korunu.
4. garanci kvality vám na ADSL nená nikdo ve světě, a nebo si to nechá zaplatit. 512 kb celoměsíční tok stojí operátora na nákladech asi 2,5 tisíce. Jinde ve světě je to méně (nižší ceny za páteře), ale stejně se to pod 1000 Kč nedostane. Takže garantovanou 512 kb linku tu seženete nejlevněji za cenu lastmile + 2,5 tisíce + zisk. Technologie a nabídka kterou má Telecom navíc neumožňuje 1:1 overbooking, takže je to možnost čistě hypotetická.
5. Contactel pokud vím vždy zlevní ceny i stávajícím zákazníkům, když se mění ceny. Navíc upsat na dva roky se nemusíte - kupte si ten modem za vlastní a můžete se odhlásit třeba za tři měsíce. Ale dát vám modem za korunu a nechat vás po měsíci odejít, to jak uznáte by byla asi kravina

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ladislav N.  |  24. 04. 2004 02:24

Mě tahle nabídka zaujmout nemůže, protože mám 64/128kbit/s za 500,- měsíčně neomezenou na optické páteři a jede stále max. rychlostí (novější zákazníci u téže firmy mají za stejné peníze - resp. 580,-/měs. 128/128 kbit/s) - a jen v Brně je nás v této metropolitní síti údajně asi 35.000.

S dvouletou smlouvou už mám špatné zkušenosti teď, protože Netbox (SmartComp. s.r.o.) smluvně garantoval nezvýšení ceny (vč. DPH) na 2 roky od podpisu smlouvy a po necelém roce (od 1.1.2004)  svévolně přes inkaso krade mnoha zákazníkům z účtu částky zvýšené o nárust DPH.   To si samozřejmě budeme postupně řešit, když chce mít Netbox z ostudy kabát, bude ho mít.

ADSL po tel. lince je v ČR drahé a v praxi to vlastně žádné ADSL není.
Ale když je ochoten za to někdo utrácet peníze, jeho věc. Pro masové rozšíření je cena přijatelná kolem 500,- měsíčně, přes 1000,- Kč už je to drahé. Sám jsem pevnou linku ČTc zrušil k 1. lednu...

Mimochodem - přes tarif Home Mini je u ČTc možná volba alt. operátora? Odkdy? (u paušálů ČTc už nesleduji ceny ani podmínky....)

"...garantovanou 512 kb linku tu seženete nejlevněji za cenu lastmile + 2,5 tisíce + zisk ..."

Nechci dělat reklamu mému dodavateli, ale v nabídce je 256/256 kbit/s za 813,- a 777/256 kbit/s za 1083,- (včetně DPH), není to sice "garantovaná" linka, ale její vlastnosti se té garantované velmi blíží - rychlost jede naplno a bez datového limitu, zpoždění zanedbatelné. Krátkodobé výpadky jsou ohlášeny většinou předem a souvisejí s budováním sítě a zvyšováním přenosové kapacity.

Jistě chápete, že nabídky po telefonní síti z tohoto pohledu moc konkurenceschopné nejsou. Možná pro těžko dostupné lokality. Zatím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
noname  |  24. 04. 2004 11:22

Já si tu někdy připadám jako s tatarama

ad "Mě tahle nabídka zaujmout nemůže, protože mám 64/128kbit/s za 500,- měsíčně neomezenou " - věříte tomu, že 90% lidí stačí měsíčně max. 3 GB dat a víc nepřenesou? Jestli ne, tak zkuste tomu chvilku věřit (protože to je pravda), a asi pochopíte, že pro ně je lepší čtyřikrát větší rychlost. Ti kteří stahují více si samozřejmě koupí jinou linku, nikdy jsem netrvrdil nic jiného

ad "S dvouletou smlouvou už mám špatné zkušenosti teď..." no vidíte, i to je důvod pro výběr spolehlivého partnera, někoho, komu by nějaké porušování smlouvy ublížilo víc, protože má firemní zákazníky, stamilionové obraty a tak by si za pár korun takovým jednáním zkurvil jméno. Ovšem v tomto kontrétním případě je to váš problém - jestli to bylo ve smlouvě, tak je požádejte o vrácení peněz, pak jim pošlete žádost o smír a pak je dejte k soudu. Omezte si také sipo na nějakou částku a nebo přes sipo neplaťte (předpokládám, že ta možnost je).

ad "Mimochodem - přes tarif Home Mini je u ČTc možná volba alt. operátora" - víte vy co je to volba operátora? To je VOLÁNÍ přes jiného operátora, třeba ten Contactel RazDva. To nemá s ADSL nic společného, to klidně můžete provozovat na Home-Mini. Už je to jasné?

No a vaše závěrečná věta je naprosto dokonalá:.  Já tvrdím "...garantovanou 512 kb linku tu seženete nejlevněji za cenu lastmile + 2,5 tisíce + zisk ..." a vy na to "...v nabídce je 256/256 kbit/s za 813,- a 777/256 kbit/s za 1083,- (včetně DPH), není to sice "garantovaná" linka". Chápete to? Víte vy co je to GARANTOVANÁ linka? To je linka, kde vám tu rychlost garantují, i kdyby všichni ostatní uživatelé na celém internetu využívali svůj net na sto procent. A hlavně to znamená, že toto pásmo máte vyhrazené i na mezinárodní páteři! Tedy ne že to je "vyhrazená" linka jen k vašemu providerovi a ten dál má jen nějakou usmolenou rychlost, o kterou se všichni hádají. Logicky, když musí operátor vyhradit nějakou část z mezinárodní konektivity pro vás, kterou vám musí zajistit a je jen pro vás, tak prostě musíte tu poměrnou část z mezinárodní konektivity musíte zaplatit. A mezinárodní dvoumegabit u nás stojí 5-6 tisíc. 50% kapacity jde většinou do ČR kde je cena skoro zanedbatelná. Takže dvoumegabit je za asi 3 tisíce. K tomu připočtěte náklady na místní páteř, rozhraní, propojení atd. a jste na těch pěti. Tyto náklady navíc jsou v podstatě fixní, takže je jedno, jestli je připočítáváte k 512 nebo k 2048 kbit lince, takže 512 není čtyřikrát levnější než dvoumegabit, ale ani ne dvakrát. Věřte mi, dělal jsem u jednoho velkého poskytovatele kalkulace!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ladislav N.  |  25. 04. 2004 00:59

Vidím, že pro vaši "svatou věc" jste připraven se kdykoli uchýlit k demagogii....

Jestliže jste přesvědčen, že 90% lidí na Internetu s non-stop paušálem přesahujícím 1000,- Kč vč. DPH měsíčně stačí stáhmout JEN 3 GB dat, pak se jim pokuste ty vaše paušály za ty ceny prodat. Oněch 90% lidí taky nejspíš netuší, co to ty GigaBajty znamenají a že  při "úsporném"  využívání rychlé linky (v rodině) je překročí za týden... Navíc nemá možnost si nikde ověřit, kolik dat jste mu skutečně napočítali. Když překročí 3 GB, tak je potrestán (600,- Kč?) nesmyslným navýšením ceny. Za takovou službu (podepsanou na dva roky dopředu) pěkně děkuji.

O tom, co je GARANTOVANÁ a negarantovaná linka ADSL zkuste vykládat těm, co jsou připojeni (většina) s agregací á la ČTc 1:50 a jede jim to "ADSL" jako dial-up.  Proč si asi tolik lidí pořídilo nekvalitní GPRS-data nonstop?

No a závěrem:
Předpokládám, že jako obchodník budete nejspíš "velmi úspěšný", budete-li těm 90% uživatelů internetu nadávat do "tatarů",  místo poskytnutí pravdivých informací o (neexistujících) zárukách kvalitativních parametrů dodávaných služeb.
Přeji mnoho obchodních úspěchů... A pamatujte si: KONKURENCE NESPÍ !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
noname  |  25. 04. 2004 14:59

já nejsem obchodník, mě je naprosto ukradené co si koupíte. Vy jste ale typický příklad lidí v diskusích pod takovýmito články - máte nějaký vlastní úhel pohledu, máte nějakou vlastní potřebu a podle této vlastní potřeby hodnotíte sebe a vůbec nechápete, že by někdo mohl mít naprosto jiné potřeby než máte vy.

Já o tom, že 90% lidí na ADSL v ČR stačí 3 GB nejsem jen přesvědčen, já prostě vím, že to je pravda. Zaprvé to je údaj ze statistik Českého Telecomu, které jsou kontrlované ČTÚ, takže by se dalo s úspěchem pochybovat o tom, že by lhali. Za druhé sám jsem dělal u jednoho operátora a měl na starosti ceny a statistiky a tohle je prostě průměrné chování lidí. Opravdu naprostá většina lidí používá linku k prohlížení webu a k mailům. Je opravdu jen velmi mizivé procento lidí, které tuší k čemu je nějaká peer-to-peer síť, on-line gamesy atd. a když už tuší, tak jen málo z nich to nějak masově využívá. Můžete proti tomu protestovat, můžete s tím nesouhlasit, ale tak to prostě je. A ve světě je tomu přesně tak, tam je sice více těch, kteří tyto služby využívají, ale zase podstatně více těch, kteří je nevyužívají, takže ty procenta jsou podobná.

Ptáte se mě, proč si asi tolik lidí pořídilo nekvalitní GPRS - ano, PŘESNĚ proto, co jsem psal výše - 50 tisíc lidí si pořídilo nekvalitní připojení, na kterém jedou 10-50 kb/s s příšerným zpožděním a i kdyby to využívali celý měsíc na sto procent 24 hodin denně, 7 dní v týdnů, 366 dní v roce, tak stáhnou někde mezi 3-10 GB dat, ale většina z nich to tak nedělá, takže v průměru jsou hodně hluboce pod těmi 3 GB. Proč to dělají, protože jim prostě vyhovuje, že se mohou kdykoliv připojit, kdykoliv si něco stáhnout, kdykoliv si prohlídnout web, permanentně mít zapnutý počítač na stahování mailů atd. Hry si na tom nezahrajou, peer-to-peer je také kvůli kvalitě a rychlosti v podstatě nepoužitelné.

O tom co je garantovaná linka nikomu vykládat nemusím, většina inteligentních lidí to pochopí na první vysvětlení a nebo už z názvu, někdo je zase nepoučitelný. ADSL prostě žádná garantovaná linka nikde na světě není a nevím proč by měla být tady. Kdyby byla, byla by podstatně dražší a to už jsem vysvětlil. To že to jede jako dial-up je nesmysl - možná v některých výjimečných případech ve špičce, když jsou ještě navíc někde problémy a jenom u stahovačů kteří byli přesunuti do fronty s nižší prioritou. Vy určitě ADSL nemáte, jinak byste něco takového netvrdil, určitě přes 99% celkového času stráveného tam všemi uživateli to určitě pojede někde tak přes 250 kb/s, v průměru je to přes 300 kb/s. Když nevěříte mě, koukněte se na statistiky na dsl.cz. Nebo - někteří poskytovatelé nabízejí měsíc na zkoušku zdarma, tak si to kupte a když to pojede hůř, tak to vraťte a nepoužívejte. Záruku vám nikdo nedá, zkušenost je ale lepší než záruka.

Jinak já 90% lidí nenadávám do tatarů - to jenom těm opravdovým tatarům jako jste vy, kteří sami nemají protiargumenty a přesto neustále prskají okolo sebe, místo aby se zkusili na vteřinku zastavit a zamyslet, jestli v tom náhodou není nějaká pravda. Většinou to jsou puberťáci, kteří ví prd, ale snaží si hrát na chytré, život je pak ale naučí rozlišovat pravdu a tak časem zmoudří. Konkurence nespí a je to dobře.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ladislav N.  |  25. 04. 2004 16:27

Já o tom, že 90% lidí na ADSL v ČR stačí 3 GB nejsem jen přesvědčen, já prostě vím, že to je pravda. Zaprvé to je údaj ze statistik Českého Telecomu, které jsou kontrlované ČTÚ, takže by se dalo s úspěchem pochybovat o tom, že by lhali.

No tak tohle mluví samo za sebe...
Tak ty (všechny) lidi na ADSL dejte na linky bez hrozících sankcí za překročení datového limitu a začněte měřit znovu. Možná se pak dopracujete k jiným závěrům...

Žalostné výsledky v počtu zřízených přípojek ADSL v ČR (právě díky Českému Telecomu ve spolupráci s ČTÚ), zvláště pak v mezinárodním srovnání, svědčí o tom, že to, co je v ČR jako "ADSL" nabízeno v daných cenových relacích, zákazníky nijak nemotivuje k "nákupní horečce", natož k podepisování dvouletých smluv. Zato neomezené připojení za paušál kolem 500,- měsíčně (byť pomalé) trhá rekordy a vytváří i českou "GPRS anomálii". O lokálních sítích všeho druhu nemluvě.

Tak přestaňte strašit s "ADSL" s limitem 3GB a sankcí 600,- za jeho překročení, smlouvou na 2 roky a nulovými garancemi technických parametrů.

Český Telecom a ČTÚ nikdy nelžou!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor