Počítač se promění v terminál. Jste na to připraveni?

Názory k článku

miser  |  16. 04. 2015 00:15  |  Microsoft Windows 8.1 Chrome 41.0.2272.118

Přijde mi to jako logický vývoj, který jako cokoliv nového strhne velkou vlnu nevole. Ale současný stav, kdy máme každý pod stolem "dělo", jehož výkon většinu času leží ladem, kdy každý máme unikátní systém, pro který je obtížné optimalizovat SW, není ani efektivní, ani udržitelný.Já jsem připraven.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (17)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
16. 04. 2015 00:18 | Microsoft Windows 7 Chrome 41.0.2272.89

Jen mám strach o podniky... Jednotlivci asi může být jedno, jestli hru, hudbu nebo film vlastní, nebo má jen koupenou licenci, ale podniky prostě potřebují uhájit svůj nárok na svůj výrobek.
Dříve byly plány a postupy zavřené v sejfech v papírové podobě, ale jak to bude tedy dnes? Zatím si je zašifrujeme na hard-disku, ale co v případě cloudu? Jasně, tam se to dá taky zašifrovat, ale když ty data nejsou "doma", tak je to prostě horší, méně bezpečné a rizikové (co když ten cloud ze dne na den zruší kvůli útoku kyber-teroristů?)Určitě je to pohodlné, ale mám z toho trochu strach.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (11)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 04. 2015 00:22 | Microsoft Windows XP Firefox 37.0

Vůbec se mi ten vývoj nelíbí, ale slovy klasika Járy Cimrmanna, je to tak asi všechno, co se s tím dá dělat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
neilz  |  16. 04. 2015 00:30  |  Microsoft Windows 7 Firefox 37.0

pulka lidi vyuziva pc stejne akorat na FB a xvideos

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (14)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Dr.No64  |  16. 04. 2015 00:30  |  Microsoft Windows 7 Chrome 41.0.2272.89

V TERMINATORA ? boze neee ja zdrham . . jeswte ze se toho nedozil Steve, to by nepripustil . .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 04. 2015 02:07 | Microsoft Windows 7 Firefox 36.0

Vůbec se mi to nelíbí. Cloud se mi líbí asi na úrovni Dropboxu/Onedrive...mám u sebe lokální kopii a cloud slouží na synchronizaci/přístup z cizího PC přes web.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (10)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
klapaciuss  |  16. 04. 2015 02:42  |  Microsoft Windows 8.1 Chrome 41.0.2272.118

Klasické PC a notebooky nikdy zcela nezaniknou. Jen budou tvořit menší procento trhu. Terminály jsou pro běžného uživatele dostatečné, ale jen trochu hravější uživatel si s nimi nevystačí.100% přechod na terminály by například znamenal zánik open source software. Znamenalo by to, že za vše budete muset zaplatit a bez providera se ani neuprdnete. Zadarmo vám cloudové služby nikdo nedá. Je to také hodně o svobodě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Jarda.abc  |  16. 04. 2015 06:14  |  Microsoft Windows 8.1 Chrome 41.0.2272.118

A kolik takový pronájem bude stát?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
umiyaki.cz  |  16. 04. 2015 07:33  |  Microsoft Windows 8.1 Chrome 41.0.2272.118

Firmy se namlsaly na modelech typu Office 360, kdy zjistili jak je nevýhodné prodávat celkové řešení za jednu cenu, protože většina uživatelů nepotřebuje upgrade jednou za 2-3 roky. Přijdou s aktivním cloudem, odříznou uživatele od možnosti volby a penízky se jen posypou. Aktivní cloud suplující domácí počítač má hromadu nevýhod a aktuálně žádnou výhodu. Nestabilita/latence připojení, bezpečnostní rizika, možnost manipulace s cenou, velice omezená možnost nastavení a vůbec ovlivnění na čem to poběží, jak bude cloud firma upgradovat hardware, protože nejnovější hry už nestíhá atd. Uživatel bude sedět doma, sypat prachy do nesmyslných balíčků typu office cloud, game cloud, profi game cloud a bude vzpomínat, jak kdysi zaplatil upgrade na grafiku za cenu čtyř těchto měsíčních předplatných a hrál bez problémů minimálně 2 roky. Následný upgrade byl totiž levnější, protože fyzickou grafickou kartu lze prodat.
Vždy je lepší splácet vlastní dům než platit nájem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
JJezevec  |  16. 04. 2015 07:33  |  Microsoft Windows 7 Chrome 41.0.2272.118

Ano, ano.
Pár jednodušším majitelům Applů a Woken to doopravdy může stačit.
Ale co ti ostatní? Ti na to hodí bobka!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Robotron3  |  16. 04. 2015 07:39  |  Microsoft Windows 8.1 Chrome 41.0.2272.118

Už zase? Proč jsou novináři tak posedlí mít všechno uplně někde jinde než ve svém počítači a všechno streamovat? A proč by to tak chtěl normální uživatel?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
xpckar  |  16. 04. 2015 08:03  |  Microsoft Windows 7 Opera 9.80

Šmírovat mámu, šmírovat tátu, šmírovat všechny děti...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ehlo  |  16. 04. 2015 08:08  |  Microsoft Windows XP IE 6.0

Pár poznámek k rádobyfuturistickému ideálu:1) webový prohlížeč bych tedy určitě nenazýval tenkým klientem, dnes má spíš než k tenkému klientu blíž k plnotučnému operačnímu systému2) "Kdyby během večerní špičky začalo ve 4K streamovat svůj Windows sedm milionů internetových Čechů, tuzemský NIX a především operátoři samotní by se asi hodně zapotili" - zapotili? Checht, bylo by to ne 2x, ale o dobré 2 řády víc, než na kolik je infrastruktura stavěná. Od sítí samotných až po datacentra, která by takový provoz také ani omylem neutáhla.3) Co se týká odezvy, jsme limitováni rychlostí světla v optice, která je zhruba 200 tisíc km/s (300 je to jen ve vakuu). Čili budu-li mít nejbližší datacentrum pouhých 2000 km daleko, dostává se ping na 20 ms (´2x10 ms pro round-trip) jen za samotnou rychlost světla. Přičtěme aktivní prvky po cestě, a reálné bude spíš takových 30 ms v tom úplně ideálním případě. Což se zdá být velmi přijatelné, jenže při hrách už je takovýhle dodatečný lag opravdu znát (dodatečný znamená, že se přidává ke všemu ostatnímu, tedy k prodlevě od inputu, k prodlevě zobrazení, a zejména pak k prodlevě způsobené počítáním scény)...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Net.Xtreme  |  16. 04. 2015 08:08  |  Microsoft Windows 7 IE 9.0

Jediný způsob, jak udělat terminál rentabilní je, když chybí výkon ve špičce. Takové řešení spoustě lidem nevyhovuje a nikdy vyhovovat nebude.Nicméně je pravdou, že terminál má celou řadu výhod, data nevlastní uživatel, mají k nim přístup bezpečnostní složky i provozovatel terminálu. Cena služby se dá snížit reklamou a provozovatel vám do monitoru může dát reklamy, které ani adbl0ck nezablokuje. Účet lze jednostraně zrušit případně odebrat aplikace, jejichž provozování je nerentabilní. Zvýšené hardwareové nároky lze dodatečně naúčtovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
16. 04. 2015 08:17 | Microsoft Windows 7 Chrome 41.0.2272.118

Hlavne drive se terminal pouzival kvuli cene a centralnim datum... Z a DO mainframu sly pouze bajty z klavesnice a zpet na textovy termina (monitor)... Ale cely dnesni system s GB??? bez 1GB konektivty 24/7 to ani nema cenu... Nehlede na to, ze sit by byla tak pretizena, ze by se nikdo ani nehnul, si vzpomente jak se net zpomali kdyz nekdo treba zapne uTorrent
Jako v ramci velkych podniku, strednich firem a treba skol budiz, ale vsude 100% ne...
kazdy dneska zrychluje PC pomoci SSD a vetsi RAM a nakonec vsechen ten pokrok zabijeme prechodem na pomalou sit
Nedekujem, vypadnete... Pokud se touto cestou bude ubirat M$, pak prechod na Linux bude jedina volba...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
-llu  |  16. 04. 2015 08:48  |  Microsoft Windows 8.1 Chrome 41.0.2272.118

V dnešní době kdy hw výkon každé šunky stačí na plynulý běh většiny SW a když si člověk jde pro rohlíky tak ve vedlejším regále si může do košíku přidat i nějaké PC v tescu. Tak proč bych v takové době měl chtít, aby OS a vše ostatní běželo v cloudu? Pro domácí uživatele je to k ničemu stejně jako streamování her.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 04. 2015 08:54 | Microsoft Windows 7 Chrome 41.0.2272.118

No koncept nahrazení PC terminály mi přijde něco jako, když před několika desítkami let psali o létajících autech. Teoreticky to možné je, v praxi existují určité případy kdy to funguje, ale z ryze praktického hlediska k tomu buď nedojde nebo za velmi dlouhou dobu (kdy už ten problém nebude ani aktuální).Jasně, je celkem běžný, že se lidé v podnicích připojují vzdáleně na virtuální stroje, na kterých pracují, ale přenést tohle do rozsahu internetu je podle mě nemyslitelné. (jen do mne, mínuskáři) :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nechic  |  16. 04. 2015 08:57  |  Microsoft Windows 8.1 Chrome 41.0.2272.118

Takže jednou přijde doba, kdy si budeme všechno předplácet, naše data budou uložena někde úplně jinde a kdokoli kdykoli bude moci mě o všechno připravit. Tak to je skvělé, jak takové služby počítají s drastickou změnou režimu, teroristickými útoky apod. ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
16. 04. 2015 08:58 | Microsoft Windows 7 Firefox 37.0

Běžný domácí uživatel nerovná se gamesník honící každý frame. Stejně jako běžnému uživateli stačilo na občasné gamesení Nintendo Wii (a gamesníci se nad tím jen pochechtávali), tak věřím že do pár let bude běžnému uživateli (který teď přijde domů z práce, zuje boty a padne před televizi) stačit počítač v podobě nějaké cloudové krabičky, kterou zapne a bude "koukat na ten internet".
Iluze, že by snad většina majitelů PC na něm dělala něco náročného či dokonce užitečného, je podle mě opravdu jen iluzí a většina by si nevšimla, kdyby jim už zítra někdo počítač za terminál vyměnil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (10)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
xaver13  |  16. 04. 2015 09:00  |  Microsoft Windows 8.1 Firefox 37.0

říkal jsem si v těch hvězdnejch válkách, jak mohli být tak pitomí, že po vyřazení jedné hvězdy smrti se všecko zastavilo....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
16. 04. 2015 09:07 | Microsoft Windows 7 Firefox 31.9

A kolik bude stát jedno FPS ve hře? Když budu třeba chtít zvýšit tarif ze 20 FPS na 60 tak kolik mě to bude stát?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Pindulin  |  16. 04. 2015 09:31  |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

Tak to dopadá, když je milion firem v jednom oboru a každý chce přijít s něčím novým. To se pak tvoří podobné blbosti.A že to hodně lidí používá? Kdyby bylo kůl nosit bundu naruby a holit si jen levou polovinu tváře, většina frykulínů by to tak nosila...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
r4in  |  16. 04. 2015 09:31  |  Microsoft Windows 8.1 Chrome 41.0.2272.118

Ne, nelíbí, a běžte s tím do řiti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pety  |  16. 04. 2015 10:19  |  Microsoft Windows 8.1 IE 11.0

Já to chápu tak, že cloud a podobné služby rozšiřují možnosti mého kvalitního stroje. Pokud jsou zdarma, jsou vítány. Za prachy si to sakra rozmyslím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lediable  |  16. 04. 2015 11:16  |  Linux Chrome 41.0.2272.118

Juchynky jůů, už se nemůšu dočekynkat, až budu mít ve svým pokojíčku facebook OS a všichni moji loviskovaní kamarádi uvidí na co sem zrovna kliknul a co dělám a až si půjdu hledat práci nebo budu chtít pojištění u facebook pojišťovny, tak se jen podívají jak hezounky klikám a hezky mi to podle toho vyměří. Proč se nesvlíknout před gogolem, facebookem a dalšíma a nevzít si je do postele, ať vidí jak hezky chrapinkám. na co manželku, když mám nokii s fb OS. Na co přemýšlet co koupit, když Vám to google řekne po tom co bude sledovat co celej den dělám na svým lehkým klientu. Proč nejezdit nahej MHD, stejně už nemám žádný soukromí, tak ukážu soudům i svýho pindíka. juchuchůůů. Nemůžu se dočkat na novou dobu až budu ženatej s vývojáři z Redmotnu. to bude krásnej svět. Takovej biblickej ráj, kde mě budou znát ostatní víc, než já sám sebe.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 04. 2015 11:31 | Linux Firefox 37.0

Zase sa v diskusii ukazalo, ze terminalove riesenie je spravne (ved to fungovalo v Multics-e z roku 1964) Mame na to architeturu. Unix z roku 1969 je zjednodusenou verziou Multicsu a mame LINusov UniX =Linux. Unixom casom prerastli Multics a jediny dovod, preco sa nepozuivaju je psychologicky
v pripade terminoalov:Ludia nechcu pocitatc pouziovat, ale chcu ho vlatsnit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
potterharry  |  16. 04. 2015 11:36  |  Unknown Firefox 37.0

Ale ta otázka je úplně špatně! Ne, jestli jsme na to připraveni my, ale operátoři s jejich kroucenýma dvojlinkama, z kterých ždímou do poslední chvíle, ani když už to nejde? A případně, když to utáhne síť, tak to zaříznou pro blaho všech FUP. :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
16. 04. 2015 11:51 | Microsoft Windows 7 Firefox 36.0

Streamování her aneb jak dát latenci úplně nový rozměr a navíc ji přenést i do singleplayeru.Děkujeme, odejděte.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Mysel_1  |  16. 04. 2015 12:03  |  Microsoft Windows 7 Firefox 37.0

Netbooky, tablety, chromesrandy. Nejakou dobu to vydelava(lo). Ale pokud z toho nekdo zacne licit svetle zitrky jako v tomto clanku, je to usmevne. (A to ani nepisu o starsich pokusech o totez, o kterych dnesni frikulini nemaji poneti.)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nyny  |  16. 04. 2015 12:26  |  Microsoft Windows 8 IE 11.0

Děkuji nechci!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Gesar  |  16. 04. 2015 12:56  |  Microsoft Windows 7 Chrome 41.0.2272.118

To je geniální. Pak už o vás budou vědět ale úplně všechno. Počítám, že i data budou v cloudu, takže až jednou nezaplatíte, popř. až Globální Systém Ochrany Internetu a Prevence Terorismu vyhodnotí vaše chování jako potenciálně nebezpečné, budete odstřiženi od všeho během pár sekund.Asi ne, díky. U něčeho má streamování smlysl, ale i tak si pořád rád koupím DVD se svým oblíbeným filmem, abych si ho mohl pustit i offline když zrovna není připojení nebo prostě jenom pro ten pocit, že za svoje peníze dostanu něco hmatatelného.Streamování je fajn, ale já mám prostě rád ten pocit, že to, za co platím mi patří a ne že to mám jen v pronájmu.Toť můj názor :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zann  |  16. 04. 2015 17:03  |  Microsoft Windows 8.1 Firefox 37.0

Podle toho jak poslední dobou jásáte nad počiny Microsoftu pane Čížku soudím, že je to i Vaše zbožné přání, aby to vše dopadlo tímhle nesmyslným cloudem a absolutní kontrolou poskytovatele nad Vaším počínáním u PC. Co mě se týká, tak než k tomuhle zvěrstvu dojde, já už tu chválabohu nebudu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dolph1888  |  16. 04. 2015 18:08  |  Linux Firefox 37.0

Ovšem tohle je věc, kterou já chápu už roky, nepřekvapí mě a počítám s ní. Vždy, i zde jen připomenu, že svá důležitá data takto spravovat nebudu. Vím jak to zařídit technicky, dělám to tak a nemám s tím problém.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Dan.  |  16. 04. 2015 19:56  |  Microsoft Windows 8.1 Chrome 42.0.2311.90

ten argument s vykonem je trochu mimo. tenky klient (html+js bumbrlicek v pomalem browseru, kde stranka zabira GB) je vykonove narocnejsi nez tlusty (C++ aplikace co zabira v pameti par MB)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Axel_foley4  |  16. 04. 2015 21:56  |  Microsoft Windows 7 Firefox 37.0

Kubíku moc pěkný článek Jinak je to strašná blbost tyhle cloudy a streamování čehokoliv kromě hudby a filmu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jxjl  |  16. 04. 2015 22:13  |  Linux Firefox 37.0

Jsem možná příliš velká konzerva, ale celé mi to připadá jako naprosto ujeté1) Chtěl bych vidět síť která to celé utáhne
2) Nevidím jediný důvod, proč by má soukromá data měla opustit můj počítač
3) Až na pár vyjímek (vědecké aplikace), nemá cloud smysl ani z hlediska výkonu, běžné kancelářské aplikace spustíte dnes na ARM desce za 90 USD s příkonem 10W, chápu, že pokud budete chtít provést nárazově nějaký brutální výpočet, má smysl o cloudu uvažovat. S největší pravděpodobností ale budete z univerzity a pak využijete služeb CESNETu
4) V poslední době je módní nahrazovat kvalitně odvedenou programátorskou práci výpočetním výkonem CPU. Pokud si srovnáte Office pro Win 3.11 s tím současným, zjistíte, že toho neumí o moc víc, ale je asi tak 20x větší a potřebuje nesrovnatelně vyšší výkon, proč? dnešní programátoři neumí programovat a místo toho, aby aplikaci napsali optimalizovaně v cpp to slepí v nějakým pochybným .NET (ano, když vidím ty rozežraný pseudoweby v sharepointu, je mi z toho na nic)
5) chápu, že v dnešní době je mnohdy potřeba synchronizace dat, z hlediska rychlosti je však mnohem lepším řešením si synchronizační službu spustit přímo doma, beztak 50% času se k ní budete připojovat z jednoho místa a data pak prosviští LANem aniž by musely cestovat přes půl zeměkoule
6) pokud si nějakou aplikaci už jednou koupím, licence je moje a z právního hlediska mi nikdo nemůže v budoucnu říkat, že v době koupi něco myslel jinak, u software as service je vše pomíjivé

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
TrueStory  |  16. 04. 2015 23:05  |  Microsoft Windows 7 Chrome 41.0.2272.118

Jedna věc je technika - další věc je "lidský faktor".Stejně jako se rozvíjí technika "cloudu", tak se objevují kauzy úniků informací. Čekají nás "super-cloudy", ale taky nás ještě čekají "super průsery s úniky a zneužíváním dat".Navíc dnešní běžné PC a notebooky mají obrovský výkon - dnešní domácí PC má mnohem větší výkon než měl kdysi například celý server známého Xchatu pro celou ČR.Není problém mít dneska vlastní "cloudy" - tedy úložiště přístupná odkudkoli. Zrovna jako není problém mít vlastní mailový nebo webový server. Stačí jenom aby člověk trochu chtěl nebo byl "fanda" a koupí si to i z menšího platu. Zrovna jako připojení k Internetu 100/100 Mbit/s jde pořídit taky už i do bytu za pár stovek ve spoustě lokalit.Řada lidí tak kvůli bezpečnosti má například svůj e-shop normálně na vlastním železe doma v komoře hned vedle ložnice, kde spí.Ano, sice to možná nedosahuje takové stability jako nějaké hostingové centrum, ale osobně raději budu mít mnohem raději dostupnost 99% než 99,998%, ale jistotu, že mám všechna data pěkně šifrovaná na úrovni disků, nikdo k nim nemá fyzický přístup atd. Navíc, že pokud na mě naštvaná konkurence pošle úřady, tak mi nemohou jenom tak server zabavit - získat přístup do BYTOVÝCH prostor je totiž velmi těžké a nejde si tam jenom tak přijít, že "však se něco najde".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Joker  |  16. 04. 2015 23:52  |  Linux Opera 9.80

Legrační myšlenka, že když uživatel používá jen webový prohlížeč, stává se z PC tenký klient.
Dívali jste se někdy, kolik systémových prostředků ten webový prohlížeč zabírá?
Některé weby (Facebook například) dokáží starší počítač slušně vytížit.Tvrdit, že webový prohlížeč dělá z počítače tenký klient je asi stejný nesmysl, jako tvrdit, že se tenký klient stane z konzole, když budu hrát jen multiplayer přes síť.
Prostě místo většího počtu různých aplikací žere výkon počítače webový prohlížeč.Jinak streamování je pro některý druh aplikací určitě možné, ale ne pro všechny.Zrovna třeba zmíněné střílečky: Část hráčů si stěžuje třeba i na lag bezdrátových ovladačů, který je 4-8 ms.
A teď si uvědomte, že každá akce ovladače by se zpracovávala na tom serveru a podívejte se, kolik tak máte ping i na nepříliš vzdálené servery.
Sice se to dá zmenšit (na druhou stranu, posledních 10 let v latencích moc pokrok vidět není, hlavně když se to srovná s pokrokem v rychlostech připojení), ale taky to nejde donekonečna. Minimálně data přesouváte maximálně rychlostí světla, takže pro výše uvedené latence je maximální vzdálenost k serveru ve stovkách kilometrů (a to pakety obvykle necestují vzdušnou čarou).Navíc u spousty uživatelů mají data na počítači řádově vyšší cenu, než ten počítač (byť si to ne všichni uvědomují).
Kombinace streamovaných aplikací a cloudového úložiště vytváří extrémní závislost na dodavateli těch služeb, kterou určitě část uživatelů nebude ochotná akceptovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
17. 04. 2015 16:14 | Linux Firefox 34.0

Precetl jsem si zdravi skodlivy clanek a spoustu zdravich komentaru. Po zjisteni k tomu vsemu, ze autor velkou sitovou latenci pripisuje vysokourovnovym protokolum. Herni trhaky na nejvyssi detaily hraje na notebooku s vykonnou grafickou kartou (diky cloudu by usetril nakup onoho nejvykonejsiho notebooku). Vetsina normalnich lidi meni pokud to neni limitujici jenom GPU v desktopu. Pan Cizek je proste "Technologicky blazen"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Daniel D.  |  17. 04. 2015 18:28  |  Microsoft Windows 8.1 Chrome 42.0.2311.90

Nepromění a Čížek by měl konečně navštívit psychiatra.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Spacer  |  17. 04. 2015 19:22  |  Microsoft Windows 7 Chrome 41.0.2272.118

Do cloudu naliali firmy dosť investícií, preto tieto bludo-články ešte budeme čítať nejakú dobu, kým budú investori ochotní priznať, že to bola proste zlá investícia. Dnes keby to priznali, tak by ich akcionári podrhli.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
maroshCZ  |  18. 04. 2015 10:36  |  Microsoft Windows 7 Chrome 42.0.2311.90

Tak cloud je budoucnost IT, ale ne v dnešní podobě, spíše ve smyslu toho že složité věci bude možné, a kvůli pokroku nutné dělat velice jednoduše, tak jako je to dnes ve sci-fi filmech (STAR TREK).
Např. laik-kolonista na Marsu zadá do tenkého klienta v tabletu "postavit záchranný modul", nakliká si počet míst a barvu sedaček, klikne spustit výrobu a univerzální výrobní linka to vyrobí.
Vše díky tomu, že se tablet se připojí do cloudu, kde se okamžitě vyhledá a spustí specializovaná aplikace vyvíjená stovky let špičkovými odborníky.
škoda že se toho jen tak nedočkáme...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hnusak  |  18. 04. 2015 11:59  |  Microsoft Windows 8.1 Chrome 41.0.2272.118

Chci vidět streamovaný Crysis.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 04. 2015 20:09 | Microsoft Windows 8.1 Firefox 35.0

Ta dedukce, že když trh serverových procesorů meziročně stoupnul a desktopové čipsety naopak šly dolů, je nevyhnutelná cesta k tenkým klientům, je opravdu zábavná... ale článek bych na ní stavět nedoporučoval.Terminály nejsou žádný návrat ke kořenům. Od jisté chvíle, kdy přišly, jsou tu s námi pořád a vytváří jednu z alternativ. Kdo si myslí, že s příchodem PCček se nějak terminály vytratily, tak toho jen o počítačích ještě moc neví. Jsou tu a v jistých oblastech se nikdy nepřestaly používat.Celá myšlenka tvrdého nasazení tenkých klientů místo počítačů má svoje různá úskalí. Už třeba jen to, že bude výsledný provoz dražší. Zajistit komfortní prostřední s přenosem ze serverovny do tenkého klienta u mnoha jednoduchých aplikací stojí víc, než mít decentralizovanou strukturu, kde běží tyto aplikace u uživatele. Proč? Protože desktopové moderní operační systémy mohou v pohodě běžet na počítači, který se vejde na malou destičku a stojí pár šupů. Náklady na drobný výpočetní výkon u uživatelů jsou menší než náklady na přenos informací a provoz infrastruktury.--Už jsem to tu někde psal. Pominu-li, že v enterprise prostředí má slovo cloud úplně jiný význam než mezi běžnými uživateli (a tím, co se píše na živě), koncepce vzdálených cloudových prostředí se ukázala navzdory veškeré té masáži pro firmy nezajímavá (mimo startupů, kde by budování vlastní infrastruktury byl moc velký výdaj pro začátek), takže se dnes jede v koceptu privátních cloudů, které lze rošířit do hybridních cloudů (to méně důležité běží vzdáleně, to nejdůležitější je uvnitř firmy). Tam vidím velkou budoucnost.Obecně z různých studií vyplývá, že pro firmu je lepší mít vlastní železo a to si spravovat (třeba jako privátní cloud). Veřejný cloud vyjde téměř vždy levněji, pokud je dostatečně stabilní vytížení. Vzdálený cloud (resp. hybrid) má skvělý význam u nárazových zvýšení zátěže. Například obří eshop v období před Vánocema - nemá cenu přikupovat další servery, aby to utáhly (a zbytek roku většinou zahálely), když můžu dočasně zaplatit kapacitu u některého z veřejných cloudových provozovatelů, kteří jsou kompatibilní s cloudovým prostředím firmy.--Streamování aplikací aplikací v prostředí obyčejných uživatelů marně nevidím. Nemá cenu ovšem streamovat celý operační systém, ale spíše jen ty aplikace, které vyžadují velký výkon a vzdálený provoz nevadí. V pracovním prostředí nejde o nic nového. Taktéž se u některých profi programů (třeba konstruktérských) používá, že některé simulace lze provádět na vzdálených cloudových centrech, pokud si uživatel zaplatí nějaké předplatné. Je to normální desktopová aplikace, která část věcí umí řešit pomocí vzdálených služeb.Věřím, že pro část lidí to bude zajímavá možnost, jak některé náročnější programy provozovat. Opět zvlášť v případech, kdy danou aplikaci, nebo daný výkon potřebují pouze nárazově).Čistě přechodu na cloudové služby a tenké klienty bych se ještě docela dlouho nebál.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Joystick  |  19. 04. 2015 06:23  |  Microsoft Windows 7 Firefox 37.0

Možná to už tu někdo zmínil a jestli ne, tak to řeknu aspoň já. Domnívám se, že toto nemá vůbec šanci se uchytit. Ostatně, podívejme se na takový Chrome OS - prodejnost Chromebooků je naprosto zanedbatelná. Akorát je pořád zlevňují a stejně je nikdo nechce. V rámci zvyšování znalostí z IT jsem si Chromebook taky koupil, abych záhy zjistil, že je naprosto k ničemu. A prodat jej? Nadlidský úkol. Takže terminálům moc velkou šanci nedávám. Možná to má třeba smysl pro firmy s rozsáhlou sítí, že si vybudují svoje vlastní výpočetní centrum (že by návrat do éry klasických výpočetních stanic? - Tchán by měl radost! Jednu kdysi budoval.) a v kancelářích budou mít jen terminály. Ale pro běžného uživatele to určitě nebude. Mj. už třeba proto, že by musel každý měsíc platit za poskytovaný výkon..., aj.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor
Aktuální číslo časopisu Computer

Megatest 20 procesorů

Srovnání 15 True Wireless sluchátek

Vyplatí se tisknout fotografie doma?

Vybíráme nejlepší základní desky