Za toho Lakatoše dávám autorovi velké plus. Trefné a zábavné. A komu se ten příklad nelíbí at si p...l políbí:))
Mě by zajímalo, co si představit pod "Model zároveň používá některé prvky ze seismologie". Jedná se o podobné statistické algoritmy nebo to má i nějak zapracovanou problematiku zemětřesení?
Ne, je to čistě otázka využití stávajících algoritmů upravených pro behaviorální statistiku.
Až za mnou přijdou s tím, že zítra nemůžu jet do práce protože počítač vyhodnotil, že na 99,90% způsobím dopravní nehodu tak nevím jestli z toho bude zaměstnavatel bůhvíjak nadšený.Nestačilo by jenom spočítat špatný a dobrý dny jako v Jáchyme hoď ho do stroje. Muselo by se tedy dát bacha na vadnou elektronku z Katoda Olomouc.
to už určitým způsobem funguje při stanovování ceny povinného ručení
O této technologii jsem četl sedm let zpátky. Bylo by vhodné zamyslet se nad tím, zda by nebylo lepší kriminalitě předcházet. Třeba toho deža zaměstnat.
Hezká idea, bohužel moc nefunguje. Spousta těch "dežů" o práci vůbec nestojí, nebo přesněji o legální práci. Někdy je to vyloženě systémový problém, kdy určitá část lidí prostě chce být mimo běžný "legální" systém. A určité komunity to pak násobí (a tím teď nemám na mysli třeba cikány či černochy v USA, ono se to totiž týká mnohem více lidí - koukněte na opakované problémy se squattery u Milady v Praze - to rozhodně nejsou cikáni a nelze tedy na ně svádět veškeré problémy) a legální práci se budou úmyslně vyhýbat. A také drogy v tom mají svůj díl.Koneckonců taková perlička ze života - nedávno byla v severních Čechách chycena parta, která rozebírala betonové dílce plotu a železné výztuže končily ve sběrně. Za týden otročiny (doslova, protože rozmlátit železobeton není zrovna hračka) si přišli na necelou pětistovku na osobu. Stejní lidé ovšem opakovaně odmítají práci, která jim je nabízena. A není to žádný ojedinělý případ.Prevence ale pochopitelně existuje, bohužel účinná forma prevence by nebyla přijata s pochopením a znamenala by omezení osobních svobod velké části lidí (i těch, kteří kriminalitu nezpůsobují) a do jisté míry aplikování principu presumpce viny. A otázkou je nakonec i cena takové prevence - jsme coby společnost, která škudlí na každém projevu solidarity, máme podfinancováno zdravotnictví i vědu (a týká se to nás i kupodivu USA), ochotni začít dávat na bezpečnost násobně větší částky než dnes?Kéž by existoval nějaký účinný a levný recept proti této kriminalitě ještě před tím, než se stane... A takový, který by nezasáhl omezováním poctivé, ale výhradně jen pachatele (či potenciální pachatele - ale to už je zase presumpce viny, ne?).
Výborně napsaný, souhlasím do puntíku.Řešení fakt není jednoduchý. Podle mě by tomu pomohlo posílení občanské společnosti, resp. rozparcelování na mnohem menší správní jednotky (řekněme kolem 2-5.000 lidí), které by disponovaly jistou samosprávou, včetně tzv. sousedské policie (občanských hlídek, chcete-li) a zavedení "institutu domovnice 🙂", čili drbny, která ví, co se kde šustne. To je samozřejmě nadsázka, ale řešení je rozhodně v tom, že lidi budou znát své sousedy a nebude taková anonymita. Radši ať o mně všechno vědí mí sousedé, než nějakej "velkej bratr", kterýho nemám pod kontrolou. Nemluvě o tom, že když někdo hackne databázi velkýho bratra, získá osobní údaje milionů lidí, zatímco když "hackne" domovnici, tak se dozví informace jen o lidech z ulice...
Problém se squattery?? Zrovna tenhle případ je krásná ukázka selhání funkce státu a demonstrace jeho síly. Jak je před dvěma lety demonstrativně vyháněly, pak je nepustili do chátrajícího domu na Albertově a nyní? Oba domy dále chátrají, nic se tam nedělá, čeká se až spadnou někomu na hlavu. Ale lidi tam bydlet nesměj!!
Já už jsem to četl asi před půl rokem a trochu detailněji a tam kromě toho faktu, že se snížila kriminalita, byl ještě jeden, možná zajímavější, protože vysvětluje PROČ se snížila kriminalita. Tu kriminalitu samozřejmě nesnížil software, ale přítomnost policistů ve správný okamžik na správném místě. A to právě bylo umožněno díky tomuto softu, který určil, kde se s největší pravděpodobností zložin v daný okamžik nestane a to uvolnilo ohromné množství hlídek, kterým tak mohly být změněny trasy tak, aby se pohybovaly v rizikových oblastech. To jen tak pro pořádek.Jinak tahle technologie není až taková novinka - už dávno policisté věděli, že v třeba v pátek večer hrozí v té a té hospodě rvačka a tak tam jedou. Tenhle stroj to jen automatizuje a jde do větší hloubky a pro více objektů (a pamatuje si i, kde se vykrádá před vánoci, nebo v době výplat). Zatím tedy vůbec nepracuje s konkrétními jedinci (takže ten příměr s Lakatošem byl (zatím) nesmysl) , ale jen s oblastmi. Výhoda je, že v USA dávají veškerá data do databáze a zároveň mají povinné zveřejňování údajů, tj. všechna data o místech zločinů lze normálně stáhnout přes XML. To můžete doplnit o další statistické a jiné údaje z dalších míst (demografie, počasí ...) a udělat z toho podobný mash-up
Rozumný záměr. U nás by pár nablblých pravdolásků hned začalo dělat peklo, že podobná absence cenzury o datech jejich soukmenovců je přece "RASÝZMUS!!!" - ať už by šlo o "černocha 180cm asi 30 let", "zfetovaného potetovaného mexičana" a nebo zdejšího "Lakatošovce"...
Person of Interest
No všetci ochranári cigánov sa teraz vzrušujte, že použil slovo Lakatoš... veď je to úplná pravda, kludne tam mohol napísať, aj k.rva čierna apod.. )
My používáme slovo - Nepřizpůsobivý.
díky za emipricky behaviorální tip. jdu naložit tu audinu na podval
Dokavaď to bude sledovat jen a pouze již usvědčené recidivisty tak beru všemi deseti. Jakmile se toho chytne únije a začne sledovat preventivně všechny tak bude problém.
Ono to ale nikoho nesleduje. Jen vyhodnocuje statistiky kriminality.
No nevím, jestli s jménem Lakatoš to byl dobrý příklad, protože ho ve většině případů na českém a slovenském území používají Cikáni pro rejpaly Romové.Ještě dodám, že když jsem viděl film s názvem Minority report, tak jsem nechápal proč není název přeložen jako: Menšinová zpráva. Asi se američtí chytráčci snaží Čechy donutit mluvit anglicky. Ostatně takhle nepřeložené jsou další filmy jako: Tomb Reider - Vykrádač hrobek, Green lantern - Zelená lampa, Total recal - Zpětné volání a podobně. A přeložit název filmu Batman begin - Batman začíná, mohl absolutní dement, protože to má být správně jako Počátek Batmana.
Názor byl 3× upraven, naposled 4. 7. 2012 14:49
Žádný lejno Sherlocku
Úžasný překlad, made my day. 😀
Já bych to spíš viděl na "Batmanovy začátky"...
V angličtině se používá jiný slovosled, takže pokud byste Batman begin přeložil jako Batman začátky, nebo Batman počátek, tak je to nesmysl. To že to má být Počátek Batmana je slyšet i ve filmu, protože tam je vysvětleno jak Batman začínal neboli vznikl.
No možná je největší problém v tom, že film se jmenuje Batman Begins nikoliv Batman begin, tj. v tomto případě je překlad správný (resp. jeden z možných). Na rozdíl od takových prci, prci, prcičky
Překlad není správný, správně má být "Počátky Batmana". Na ten množný tvar jsem zapomněl. Uvědomte si, že anglické texty nelze překládat tak jak jsou slova za sebou. Zkuste si takto přeložit nějakou větu a bude to znít třeba takto: Disk vypálit místo správného Vypálit disk. A podle vás by tedy měl být přeložen Batman Begins, což je množný tvar jako Batman začíná? Tak se vraťte ihned do školy a odevzdejte vysvědčení.
dakujem za gramaticku vlozku, iba by ma zaujimalo, ze ked si sa mal ucit simple present tense, ktorou rukou si sa sparal v zadku.odkedy maju anglicke slovesa mnozny tvar?
Už "reider" a "recal" naznačili, že pán by veľmi chcel byť angličtinár, ale nemá na to.
Já si nemusím pamatovat, jak se to píše anglicky správně, důležité je to dokážu správně přeložit. Mám za sebou překlady několik stovek programů, takže si můžeš kecat co chceš, když tomu nerozumíš. A jen pro informaci, v diskuzi používám jiné jméno než u překladů, protože na moje původní jméno se nemohu přihlásit.
Názor byl 1× upraven, naposled 6. 7. 2012 20:21
neviem, ci je dobre, aby si nieco prekladal, ked neovladas absolutne zaklady. technicka anglictina nie je o nic jednoduchsia. to len taka rada.
Takže když se napíše Begin nebo Begins, tak je to podle tebe stejné? To asi těžko, protože ve slově Begins právě to poslední písmeno "s" označuje množný tvar. Běžně se píše s apostrofem, ale často se apostrof vynechává.
begins je jednoduchy pritomny cas slovesa to begin.pleties si podstatne meno beginning so slovesom to begin.batman begins - batman zacina. ziaden plural tam nie je. lebo je to SLOVESO.napr: Jiri Dvorak walks down the street
Mám takový dojem, že ty jsi angličtinu vůbec nepochopil a jen machruješ zde v diskuzi. A toto je co:Velmi důležité při učení angličtiny je tvorba množného čísla. Množný tvar se tvoří přidáním koncovky -s nebo -es.
nie vsetko co konci s -s je plural. to funguje pri podstatnych menach. pri slovesach identifikuje pritomny jednoduchy cas v tretej osobe singularu.je to take tazke pochopit?http://www.grammar.cz/present_simple.html... "třetí osoba jednotného čísla: Ve třetí osobě jednotného čísla he, she, it přidáme k základnímu tvaru slovesa (základní tvar slovesa = infinitive bez "to") infinitive + -s"http://www.helpforenglish.cz/cz/anglictina-pro-zacatec... ... "3. os. jednotné č. he works (pracuje) he lives (bydlí)"ked si kliknes na plus nebude znamenat, ze mas pravdu.
Je dobré, že když tomu nerozumíš, tak si to umíš vyhledat na internetu. Žij si dál ve svých bludech.
Názor byl 1× upraven, naposled 8. 7. 2012 18:46
Dvorak Jiri: Ha ha, vy se tady úplně ztrapňujete, Petko Kotov má pravdu. A zajímalo by mě co by vám řekli na jakémkoliv pohovoru nebo zkoušce, kde byste musel odevzdat nějaký anglický text, když neumíte napsat ani takhle jednoduchá anglická slova. Aha, vy si nemusíte pamatovat, jak se to píše anglicky správně. Bože, vyloženě pan angličtinář. Ještě arogantní až to bolí. Akorát machrujete a neumíte ani základy, takový jsou nejlepší.
Patrně jsi nepochopil, že si z něj jen dělán srandu. Opravdu mám rád takové šťouraly. S těmi názvy filmů jsem měl pravdu, ale rýpat začal on.
komicke. o "mnoznom tvare" si pisal este pred tym, ako som na teba reagoval.miesto priznania chyby si jednoducho zacal trollovat.
Jsem si naprosto jistý, že podobné systémy někdo dříve nebo později označí za rasistické a protizákonné. 😉
Měl bych tu jednu opravičku malého významu: tušitelé z MR byli složeni z mužských dvojčat Arthura a Dashiella a (ženy) Agathy, která s nimi nebyla v příbuzenském vztahu. 😉
No, u nás Lakatoš, v USA zase Jamall, nebo Pedro. Jde o recidívu, opakované kriminální chování, ta je mnohem častější u menšin, než u majoritní společnosti. Statistiky nelžou a zakrývat pravdu kváky o rasismu je zavírání očí před realitou.
No tak to potom nepotřebujeme žádný počítačový systém, menšin se zbavíme a zavládne tu nulová kriminalita a klid na práci. Tak jste to myslel?
Tak jsem to rozhodně nemyslel 😀. Nejsem rasista, jen realista a dostatečně informovaný člověk.
Jaké statistiky, prosím? Žádné statisiky o příslušnosti pachatelů kriminálních činů k menšinám se nevedou. Pokud máte na mysli statistiku novinových článků, pak je nutno brát v potaz, že tam nejde o reprezentativní (tj. náhodný) vzorek.
ten Lakatoš mi přijde jako dost nešťastnej vtip, sry, ale to bych čekal v diskusi, ne v článku. tohle by si redaktor opravdu dovolit neměl. :-/
Názor byl 1× upraven, naposled 4. 7. 2012 08:59
Třeba myslel LKT ...http://www.youtube.com/watch...
co mas proti lakatosovcom? mas pre nich nejake specialne emocie ze ti to meno prekaza? toto smrdi rasizmom!
Co se ti chorchoji na LAKATOŠOVI NELÍBÍ??? Naopak, pan autor nám dal naprosto přesný příklad, včetně těch autorádií.Autor si dovolí to, co uzná za vhodné on, potažmo jeho šéfredaktor. Odpovídá sám sobě a šéfredaktoru, nikoli nějakému chudáku z inetové diskuze.
Je sice pěkné, že nějaký soft uhodne, kdy někdo ukradne autorádio za litr a půl. Ale víc by mně potešilo, kdyby stejný program dovedl vypočítat, která firma v jejímž zastupitelstvu sedí dr. Rat ukradne z peněz od EU méňe procent do své kapsy. Tam totiž se krade ve velkém.
"... dokážete spočítat, že u pana Lakatoše, který je často trestán pro krádež autorádií a momentálně je v tíživé finanční situaci, hrozí recidiva ..." 1) krásná ukázka latentního rasismu autora (myslím, že v LA nejspíš žádný Lakatoš nežije - článek je snad o situaci v USA, ne?)2) když je recidivista v tíživé finanční situaci, tak bych to, co provede, asi uhodl i bez počítače 🙂3) opět se tady stát zabývá následky něčeho, co sám způsobil, místo aby řešil příčiny. V USA žije pod hranicí chudoby 46 milionů lidí (tj. 15%), v ČR přes milion (tj. 10%), nezaměstnanost neustále roste (to nejsou jen gambleři, narkomani a recidivisti, ale i třeba čerství absolventi, kteří nemají žádnou perspektivu na normální život) - těžko zazlívat těm zoufalcům, že občas něco ukradnou, když stát jejich situaci nijak neřeší. Příklad této absurdity: Když panu Lakatošovi znemožním chodit na záchod, docela určitě ho dřív nebo později nachytám močit na veřejným prostranství a s pomocí PredPol dokonce uhodnu, kde si na něj počkat - a hned tady mám dalšího "kriminálníka", že?"Náš imaginární recidivista v tíživé situaci předevčírem napsal na Facebook, že se mu líbí Audi TT, které objevil na Street View a PredPol 2.0 rozlezlý po celém internetu už pečlivě hledá všechny dostupné automobily této značky v okolí Lakatošova rajonu a informuje místní policii."4) organizovaný bandy zlodějů aut se určitě nechlubí na sociálních sítích, co mají zrovna "v pácu" a nějakej zoufalec, kterýmu se sice líbí Audi TT, ale nemá ani na ojetou Felicii, stejně neumí takový auto ukrást, takže půjde nejspíš s cihlou v ruce ukrást autorádio, aby měl vůbec na žrádlo, cíga a chlast. A jestli to autorádio bude zrovna v Audině TT, tak ho možná i chytnou, což povede jenom ke kriminalizaci chudiny, lůzy a malejch ryb, zatímco mafie si pojedou dál v klidu svůj byznys (a to nemluvím o tom, že mafie si pořídí svůj AntiPredPol, kterej jim spočítá, kde se zrovna motají benga, takže půjdou krást úplně jinam)5) na ty největší zločince, což jsou bankéři a politici (viz. nejnovější kauza Barclay's Bank v Británii) je stejně každej PredPol krátkej, nehledě na to, že oni ho budou kontrolovat, takže jediným výsledkem je další krok k totalitě a omezení lidských práv a svobod (BigBrother) a posílení moci elit a kontroly nad slušnými občany, protože tím téměř žádný zločince nedopadnou, ale až vás vyhodí z práce a vy napíšete ve vzteku třeba do mailu své ženě, že byste šéfa nejradši zabili, do půl hodinky vám dveře vykopne URNA - lidi, probuďte se! Těmhle věcem se nesmí tleskat, ty se musejí tvrdě odmítat, jinak jsme do 20ti let všichni očipovaný.
Hezky napsano, ale zatim nase spolecnost nic lepsiho nevymyslela. To co se deje je varujici, ale vic me desi snaha navratu k diktature proletariatu a nebo stredoveku pod vedenim nabozenstvi. No nic, pujdu si pustit Startrek, tam vsechno funguje 😉
Nevím proč se většina lidí domnívá, že práce je nějaká komodita, která se dá přerozdělovat, jak se státu umane...
Tenhle názor mě zaujal, protože nad tím jsem nikdy nepřemýšlel? Podle mě práci přerozdělovat nelze, ale lze distribuovat pracovní sílu, protože by měla být flexibilní. V rámci konkrétních firem taky probíhají školící programy a rotace lidí na jednotlivých postech a nikomu to nepřijde divný, proč by to nešlo na úrovni státu? Zcela upřímně a bez ironie bych byl rád, kdybys tuhle myšlenkovou konstrukci trochu rozvinul.
Šoupnout do článku Lakatoše není žádná ukázka letentního rasismu.To je ukázka úplně normálního tvrdého rasismu, který je navíc státem tolerovaný a mezi lidmi běžný.
Čistě statisticky vzato je u člověka, který se jmenuje Lakatoš větší pravděpodobnost, že spáchá trestný čin. To jen prostá řeč čísel. Jméno tedy bylo (v souladu s premisou programu PredPol) zvoleno správně.
Čistě statisticky spáchá nejvíce zločinů Muhammed Li.
Na to si přišel sám nebo ti poradili v nějakém seriálu :) Navíc je to blbost :)
Dar humoru ti nebyl dán, synku.
Když tam šoupnu Nováka, bude diskuze plná dotčených Nováků. Prosím lidi, používejte také rozum = ne předprogramované varovné majáčky na klíčové slovo Lakatoš.
Tak pročpak jsme to odstranili? 😀
Směšný na tom je, že jsem si dal práci sepsat takovou krávovinu a výblitek (řečeno slovy "inteligentů" níže v diskuzi), ale drtivá většina z vás diskutuje akorát o Lakatošovi 😀Mně je jedno, jestli někde krade cikán nebo esymák (nemělo tam být žádný jméno), ale důležitý je, že to nefunguje (viz. ostatní body mého příspěvku) a cílem je pouze větší kontrola občanů.
Ty jsi zase ukázka vygumovaného tupce co raději před pravdou zavře oči.
Blá blá blá blá blá blá. - Tahle věta dává větší smysl než ten tvůj výblitek.
Díky za konstruktivní a slušnou reakci bez zášti 🙂 Ani mi tolik nevadí, že jsi zamindrákovanej chudák (každýmu podle chuti), ale vadí mi, že nepoužíváš mozek, jinak by ti muselo bejt zřejmý, že každou takovouhle novinku, která se zavádí "v zájmu bezpečnosti občanů" (jako jsou kontroly na letištích, kamery v ulicích, odposlechy telefonů, atd), odserou vždycky jen obyčejný lidi, protože teroristi, mafiánský organizace, recedivisti a všichni proti komu jsou tyto opatření namířený, mají know-how, kontakty a prostředky, jak se jim vyhnout - čili buzerace občanů a totalita. Ale pro lidi, co jsou krmený krimi zprávama na Primě, je to výblitek 😁 Tak hodně štěstí.
To muselo dát práci sepsat takový příspěvek, přitom taková prázdná krávovina.
Umění diskuze spočívá v tom, že věcnou myšlenku sdělíte stručně. Nezlobte se, ale nemám čas číst takto dlouhý komentář.Jen se chci zeptat, když bych použil politicky korektní a naprosto nudné jméno Josef Novák, tak by to bylo v pořádku? To jen pro příště, abych věděl, že společnost už definitivně ovládl současný newspeak horší než od Orwella.Blahoslavený ten, který rozezná "latentní rasismus" od archetypální nadsázky a humoru. Ale možná patříte k těm, kteří také mažou pohádky o Mikešovi, protože obsahují ne-newspeaková slova. Předpokládám, že brzy budete brojit i proti vtipům o blondýnkách, policistech et cetera, et cetera..
Názor byl 1× upraven, naposled 4. 7. 2012 10:54
Díky, že máte vlastní mozek.
Jakube vtipy o Lakatošovi se hodí do hospody, ne do oficiálního článku serveru o informačních technologiích. Netvrdím, že to není možné brát s nadsázkou, ani netvrdím, že to není trefné, ale nekorektní to vskutku je, rovněž tak neprofesionální..
Názor byl 1× upraven, naposled 4. 7. 2012 15:09
Nekorektní 😀
Jenom aby bylo jasno, taky nesnáším výraz "politicky nekorektní" a třeba v USA jsou tím dost posedlí a lezlo mi to tam dost na nervy, jenže jedna věc je říkat otevřeně svůj "nepopulární" názor - to dělají lidi "s vlastním mozkem", a druhá věc je papouškovat provařený stereotypy. A popravdě (podle tvojí první reakce) ty nevypadáš na to, že bys o věcech moc přemýšlel - sorry
co je na tom nekorektne? lakatos je bezne meno pochadzajuce hlavne z romskej komunity ... kedze vecsina ludi si romsku komunitu spaja s organizovanym zlocinom (v malom) - tak isto ako ty - tak je to velmi dobre zvolene ukazkove meno
...jen tak na okraj, onen imaginarni pan lakatos vůbec nemusí byt rom - mam v rodině několik kanalosu (také potenc. romské Jméno), ale nikdo z nich rom neni - pochazejii z vych. Slovenska a tam se taková jména vyskytuji relativně bezne i v majorite...
Re: Jiří BílekVzhledem k počtu mínusů co jste dostal je mi trochu smutno. Možná bych doplnil ještě, že policista který podle statistiky v počítači plánuje kam si půjde stoupnout zjevně není ten správný člověk na svém místě. To se to bude manipulovat.Můžeš jim to říkat horem dolem, můžeš je kopat do zadku, nic platný. Oni se prostě na ty čipy s anténkami těší.
díky za pozitivní reakci, možná tě bude zajímat stránka "change the system - zprávy/média" na Facebooku
Na Lakatoše kašlu, ale jinak se zbytkem souhlas! Všechny tyhle systémy jsou na hlídání mas lidí. Oni ani problém zločinnosti zásadně řešit nechtějí, je to dobrej strašák na střední třídu.
právě to vypočítalo že Linus Torlvards zase ukázal další prostředníček na Nvidiu !
už zas?
Jdi už s tím trollingem - s prominutím i bez - do p*dele!
,,Imaginární recidivista Lakatoš'' 😃 to je chytře zvolené, opravdu :)Skvělý článek, trochu mě vyděsil, trochu překvapil, rozhodně však ohromil... Začínám se trochu bát, co všechno je možné :) Tedy ne že bych patřil k Lakatošům 😃 Ale když je možné tohle, není pak vše další doposud imaginární reálné?
Však už je to taky se staženým ocasem odstraněno.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.