Microsoft | Windows | Aktualizace

Po aktualizaci Windows nejde některým uživatelům otevřít aplikace Kalendář. Chystá se oprava

Poslední aktualizace systémových aplikací přidělaly mnoha uživatelům další vrásky na čele. Problémy se tentokrát týkají aplikace Kalendář, která buď krátce po spuštění spadne, nebo se vůbec nespustí, informuje PiunikaWeb.

Postižení uživatelé hlásí, že jakmile klepnou myší na ikonu aplikace Kalendář, začne se načítat a pak se náhle zavře. Když se pokusí přejít do kalendáře přes zástupce v aplikaci Pošta, Kalendář se krátce otevře a poté spadne. Uvedené problémy jsme zaznamenali i na jednom z redakčních notebooků Dell s operačním systémem Windows 10.

Kalendář nelze spustit nebo padá

Microsoft nedávno vydal aktualizaci 16005.14326.21344.0, která podle některých uživatelů zřejmě aplikaci Kalendář poškodila. Obvyklé metody řešení podobných problémů, jako je restartování počítače, aktualizace systému Windows či odinstalování a opětovná instalace aplikace Kalendář, bohužel nefungují.

„Kalendář Windows používám ke správě veškerého svého času, a zoufalci z Microsoftu chrápou. Jak to, že není k dispozici rychlá oprava?“ stěžuje si jeden z postižených uživatelů na sociální síti Twitter. „Aplikace Kalendář Windows při spuštění padá, před několika dny byla aktualizována prostřednictvím obchodu na verzi 16005.14326.21344.0.“ uvádí další na webu Microsoft Community.

Moderátor diskuze na stránkách Microsoftu následně uvedl, že vývojáři jsou si problému s padáním aplikace Kalendář vědomi a že pracují na opravě. Bohužel neudal žádný předpokládaný termín, kdy by se uživatelé mohli dočkat vydání záplaty.

Dočasné řešení

Vlákno na webu Microsoft Community během dvou dní narostlo a obsahuje přes padesát příspěvků. Na potíže s Kalendářem si v něm stěžují uživatelé Windows 10 i Windows 11, a to jak stabilních, tak i testovacích sestavení. Některým uživatelům se podařilo problémy vyřešit resetováním aplikace Pošta a Kalendář.

Pokud tedy máte potíže s padáním aplikace, můžete zkusit otevřít Nastavení, přejděte do sekce Aplikace a pokračujte do Aplikace a funkce. Zde vyhledejte položku Pošta a kalendář, klepněte na ni a zvolte Upřesnit možnosti.

Na další obrazovce nejprve stiskněte tlačítko Ukončit a následně Resetovat. Tím dojde k odstranění všech dat a nastavení, včetně účtů, takže při dalším spuštění bude nutné aplikaci znovu nakonfigurovat. Z vlastní zkušenosti můžeme potvrdit, že toto řešení funguje. Není ale použitelné v případě lokálního ukládání dat, kdy by uvedený proces vedl k jejich ztrátě.

Diskuze (11) Další článek: IKEA bude na svůj nábytek používat lepidlo na biologické bázi. Chce tím snížit dopad na klima

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , ,