Facebook | Sociální sítě | Soukromí

Playboy ruší svou stránku na Facebooku. Kdo bude další?

Když Elon Musk nečekaně zrušil stránky svých firem na Facebooku, vyvolalo to reakci označovanou výmluvným hashtagem #DeleteFacebook. Očekávalo se, zda se k podobnému činu odváží i některá z dalších velkých firem, respektive stránek. Pár dní to trvalo, ale nyní se na Twitteru ozval kreativní ředitel Playboye Cooper Hefner, že stahují své aktivity z Facebooku. Jedná se o o více stránek spadajících pod značku Playboy s celkovým dosahem 25 milionů fanoušků.

Cooper Hefner reaguje stejně jako Elon Musk na současnou aféru Facebooku týkající se „dolování“ dat ze strany analytické společnosti Cambridge Analytica. Facebook je viněn z toho, že umožnil aplikacím sběr dat o uživatelích sítě, což bylo následně využito ke statistické analýze a vyhodnocení nejvhodnějších postupů při ovlivnění voleb v USA a dalších zemích. Podle následných zjištění také v Česku.

Je zajímavé sledovat reakce na #DeleteFacebook. Naprostá většina firem s roky budovanými firemními profily, do kterých nalili už spoustu peněz, se drží zkrátka a aféru ignoruje. Jednotlivci se ozývají o něco častěji, ale pokud už se k vymazání profilu odváží, zpravidla se za pár dní vrátí zpět. Je možné, že se vlna #DeleteFacebook ještě pořádně zvedne, ale zatím to vypadá, že do počtu uživatelů sítě by tato kauza neměla mít nějaký zásadní vliv.

Pro Playboy je aktuální kauza jen vystupňováním problémů s Facebookem. Ten postupně přitvrzoval své podmínky pro zobrazování obsahu se sexuálním podtextem, což pochopitelně není moc v souladu se zaměřením tradičního magazínu pro pány.

Diskuze (23) Další článek: Google koupil službu Tenor, obrovskou databázi animovaných GIFů

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,