Plánují firmy marketingové kampaně on-line? I. díl

Článek se zabývá otázkou, zda a jaké typy firem plánují realizovat marketingové kampaně na internetu. Uvedené informace pochází z výzkumu, který realizovala agentura Digimark v prosinci 2002.

Výzkumu se zúčastnilo 692 respondentů z řad českých firem. Cílovou skupinou výzkumu byly firmy, které se v současné době prezentují na internetu. Nejprve se podívejme na celkové výsledky otázky, zda firma plánuje realizovat marketingovou kampaň on-line.

Klepněte pro větší obrázek

Jak je vidět, z celkového počtu více než polovina firem kampaň nerealizovala a ani realizovat neplánuje. Zajímavé jsou ostatní skupiny – asi 12 % firem kampaň realizovala a plánuje v nejbližším roce realizovat další a o něco méně firem kampaň realizovala ale další neplánují. Celá pětina firem však plánuje kampaň realizovat on-line kampaň v nejbližším roce, což se jeví být poměrně optimistické číslo.

Nyní se podívejme, jak vypadá struktura firem podle odpovědi na tuto otázku.

Realizace podle počtu zaměstnanců

Klepněte pro větší obrázek

Zajímavé je, že s velikostí firmy reprezentovanou počtem zaměstnanců jakoby klesala chuť realizovat on-line marketingové kampaně. U firem do 10 zaměstnanců plánuje v nejbližším roce kampaň asi čtvrtina firem, zatímco u firem nad 100 zaměstnanců je to jen 10% firem. Menší firmy jsou patrně častěji schopny nabídnout prostřednictvím internetu přímý produkt, zatímco u velkých firem (pomineme-li IT firmy, kterých je z celkového počtu menšina) je internet chápán častěji spíše jako podpora známosti značky. Touto problematikou se budeme zabývat v příštím článku.

Realizace podle oboru firem

Klepněte pro větší obrázek

Z grafu je jasné, které sektory především reklama na internetu oslovuje - jsou to IT firmy a obchodní firmy. Nepřekvapí nižší zájem výrobních firem, které málokdy prodávají přímo koncovému zákazníkovi a často ani nepotřebují podpořit známost své značky. Překvapením je nižší zájem o on-line kampaně u oboru služeb, kde by se dal očekávat podobný zájem jako například u obchodních firem.

V příštím článku se budeme zabývat názory respondentů na placenou reklamní on-line kampaň, pokusíme se objasnit některé z nyní uvedených výsledků.


Reklama: Víte, zda jsou Vaši zákazníci spokojeni s Vašimi produkty? Chcete sledovat kvalitu svých služeb? Zjistit informace o konkurenci? Využijte náš výzkum spokojenosti zákazníků! Digimark

Témata článku: Internet, Marketing, Firma, Plán, Díl, Lin

Určitě si přečtěte

Země se jenom o vlásek vyhnula věčnému zmrznutí

Země se jenom o vlásek vyhnula věčnému zmrznutí

** Země po většinu doby své existence zmrzlá rozhodně nebyla ** Podle nového výzkumu tomu však unikla jen o vlásek ** Kdyby totiž byla jenom o 15 procent dále od Slunce, tak by prý kompletně celá zamrzla

20.  9.  2017 | Stanislav Mihulka | 9

CCleaner obsahuje softwarovou havěť! Tvůrcům se do kódu dostali hackeři

CCleaner obsahuje softwarovou havěť! Tvůrcům se do kódu dostali hackeři

** Masově oblíbený program pro softwarovou očistu Windows ovládli hackeři ** Narušení se podařilo zavčas odhalit, unikla jen data o počítačích uživatelů ** Je paradoxní, že CCleaner byl slabě zabezpečen, když jej letos koupil Avast

18.  9.  2017 | David Polesný | 46

Hacknutý CCleaner je mnohem zákeřnější, než se zdálo. Update na novou verzi nestačí, proveďte obnovu systému

Hacknutý CCleaner je mnohem zákeřnější, než se zdálo. Update na novou verzi nestačí, proveďte obnovu systému

** Chyba v CCleaneru je závažnější, než se zdálo ** Update na novou verzi nemusí stačit ** Přinášíme detaily

21.  9.  2017 | Stanislav Janů | 58

Noční strana Venuše vydala další tajemství

Noční strana Venuše vydala další tajemství

18.  9.  2017 | Jiří Černý

Americká armáda si pořizuje nové švédské pancéřovky Carl Gustav

Americká armáda si pořizuje nové švédské pancéřovky Carl Gustav

** Pancéřovky Carl Gustav jsou přenosné bezzákluzové protipancéřové zbraně ráže 84 mm se sofistikovanou optikou ** Jejich první verze byla vyrobena již v roce 1946 ** Mj. si je oblíbili i v americké armadě

21.  9.  2017 | Stanislav Mihulka


Aktuální číslo časopisu Computer

Vyplatí se ještě těžit kryptoměny?

Velký test studentských notebooků

Test pěti levných soundbarů

Nejlepší chytré hodinky