Plánují firmy marketingové kampaně on-line? I. díl

Článek se zabývá otázkou, zda a jaké typy firem plánují realizovat marketingové kampaně na internetu. Uvedené informace pochází z výzkumu, který realizovala agentura Digimark v prosinci 2002.

Výzkumu se zúčastnilo 692 respondentů z řad českých firem. Cílovou skupinou výzkumu byly firmy, které se v současné době prezentují na internetu. Nejprve se podívejme na celkové výsledky otázky, zda firma plánuje realizovat marketingovou kampaň on-line.

Klepněte pro větší obrázek

Jak je vidět, z celkového počtu více než polovina firem kampaň nerealizovala a ani realizovat neplánuje. Zajímavé jsou ostatní skupiny – asi 12 % firem kampaň realizovala a plánuje v nejbližším roce realizovat další a o něco méně firem kampaň realizovala ale další neplánují. Celá pětina firem však plánuje kampaň realizovat on-line kampaň v nejbližším roce, což se jeví být poměrně optimistické číslo.

Nyní se podívejme, jak vypadá struktura firem podle odpovědi na tuto otázku.

Realizace podle počtu zaměstnanců

Klepněte pro větší obrázek

Zajímavé je, že s velikostí firmy reprezentovanou počtem zaměstnanců jakoby klesala chuť realizovat on-line marketingové kampaně. U firem do 10 zaměstnanců plánuje v nejbližším roce kampaň asi čtvrtina firem, zatímco u firem nad 100 zaměstnanců je to jen 10% firem. Menší firmy jsou patrně častěji schopny nabídnout prostřednictvím internetu přímý produkt, zatímco u velkých firem (pomineme-li IT firmy, kterých je z celkového počtu menšina) je internet chápán častěji spíše jako podpora známosti značky. Touto problematikou se budeme zabývat v příštím článku.

Realizace podle oboru firem

Klepněte pro větší obrázek

Z grafu je jasné, které sektory především reklama na internetu oslovuje - jsou to IT firmy a obchodní firmy. Nepřekvapí nižší zájem výrobních firem, které málokdy prodávají přímo koncovému zákazníkovi a často ani nepotřebují podpořit známost své značky. Překvapením je nižší zájem o on-line kampaně u oboru služeb, kde by se dal očekávat podobný zájem jako například u obchodních firem.

V příštím článku se budeme zabývat názory respondentů na placenou reklamní on-line kampaň, pokusíme se objasnit některé z nyní uvedených výsledků.


Reklama: Víte, zda jsou Vaši zákazníci spokojeni s Vašimi produkty? Chcete sledovat kvalitu svých služeb? Zjistit informace o konkurenci? Využijte náš výzkum spokojenosti zákazníků! Digimark

Váš názor Další článek: Internetové stránky televize Al-Džazíra hacknuty!

Témata článku: Internet, Marketing, Podobný zájem, Firma, Plán, Lin, Díl


Určitě si přečtěte

Američtí mariňáci si tisknou kasárna z betonu na 3D tiskárně

Američtí mariňáci si tisknou kasárna z betonu na 3D tiskárně

** Americká námořní pěchota nedávno představila 3D tištěná kasárna pro vojáky ** Ty jim tiskne velká 3D tiskárna na beton ** Výsledkem je solidní obytný prostor, který je slušně chráněný před nepřátelskou palbou

Stanislav Mihulka | 18

Alza si za osobní odběr účtuje už 45 Kč. Když zaplatíte předem, dostanete slevu

Alza si za osobní odběr účtuje už 45 Kč. Když zaplatíte předem, dostanete slevu

** Osobní odběr v Alze vyjde na 45 Kč ** Když zaplatíte kartou předem, dostanete slevu 30 Kč ** Většina ostatních e-shopů poplatek za osobní odběr nevede

David Polesný | 171


Aktuální číslo časopisu Computer

Jak vytvořit a spravovat vlastní web

Velký test herních klávesnic a DVB-T2 tunerů

Vše o formátu RAW

Vybíráme nejlepší základní desku