Takto vás Pinnacle Studio 18 přivítá při spuštění nového projektu. Uvidíte seznam dostupných médií ve sledovaných složkách a můžete si v nich udělat pořádek.

Takto vás Pinnacle Studio 18 přivítá při spuštění nového projektu. Uvidíte seznam dostupných médií ve sledovaných složkách a můžete si v nich udělat pořádek.

Videím, fotkám i zvukům můžete přiřazovat hvězdičková hodnocení nebo štítky, zde zvané značky. Jde to jednotlivě, nebo i hromadě po označení více médií.

Videím, fotkám i zvukům můžete přiřazovat hvězdičková hodnocení nebo štítky, zde zvané značky. Jde to jednotlivě, nebo i hromadě po označení více médií.

Média si můžete snadno vyfiltrovat podle hvězdičkového hodnocení či štítků nebo libovolně seřadit.

Média si můžete snadno vyfiltrovat podle hvězdičkového hodnocení či štítků nebo libovolně seřadit.

Stejně tak si můžete udělat pořádek v efektech, přechodech a dalším dostupném obsahu. Oblíbené efekty si můžete zařadit do přednostní složky „Oblíbené“ anebo označit hvězdičkovým hodnocením či štítky a poté vyfiltrovat. Záložky na horní liště jsou konfigurovatelné.

Stejně tak si můžete udělat pořádek v efektech, přechodech a dalším dostupném obsahu. Oblíbené efekty si můžete zařadit do přednostní složky „Oblíbené“ anebo označit hvězdičkovým hodnocením či štítky a poté vyfiltrovat. Záložky na horní liště jsou konfigurovatelné.

Zdrojová média je možné v přehledu nejen různě třídit, ale také upravovat. Při samotné tvorbě videa pak budou už připravená, nicméně úpravy můžete provádět i později přímo v editoru videa. Zde je ukázka úpravy fotografie.

Zdrojová média je možné v přehledu nejen různě třídit, ale také upravovat. Při samotné tvorbě videa pak budou už připravená, nicméně úpravy můžete provádět i později přímo v editoru videa. Zde je ukázka úpravy fotografie.

V předchozí ukázce jsme editovali zdrojovou fotografii, zde si můžeme před použitím upravit pořízený záběr. Lze upravit obrazové vlastnosti i zvuk, případně video zkrátit jen na část záběru, kterou budete chtít později použít.

V předchozí ukázce jsme editovali zdrojovou fotografii, zde si můžeme před použitím upravit pořízený záběr. Lze upravit obrazové vlastnosti i zvuk, případně video zkrátit jen na část záběru, kterou budete chtít později použít.

Obsah do programu dostanete buď prostým nahráním souborů do složek, které jsou sledovány, anebo je k dispozici i nástroj pro import médií. V něm můžete rovnou zadat značky nebo změnit název souborů.

Obsah do programu dostanete buď prostým nahráním souborů do složek, které jsou sledovány, anebo je k dispozici i nástroj pro import médií. V něm můžete rovnou zadat značky nebo změnit název souborů.

V nastavení programu můžete zvolit složky pro sledování, klávesové zkratky a další předvolby.

V nastavení programu můžete zvolit složky pro sledování, klávesové zkratky a další předvolby.

V nastavení mimo jiné najdete také výchozí nastavení projektu. Rozsah možností výstupů je široký a nechybí ani podpora 4K. Poměr stran či rozlišení výsledného videa můžete změnit i později během práce na projektu.

V nastavení mimo jiné najdete také výchozí nastavení projektu. Rozsah možností výstupů je široký a nechybí ani podpora 4K. Poměr stran či rozlišení výsledného videa můžete změnit i později během práce na projektu.

Nejrychlejší cestou k vytvoření filmu je funkce SmartMovie. Tlačítko k jejímu spuštění najdete při spodním okraji, odkud se vysune panel pro umístění použitých videí. Sem stačí naskládat pár vybraných videí a fotek, přidat hudební stopu a Pinnacle z toho „nějak“ vytvoří film.

Nejrychlejší cestou k vytvoření filmu je funkce SmartMovie. Tlačítko k jejímu spuštění najdete při spodním okraji, odkud se vysune panel pro umístění použitých videí. Sem stačí naskládat pár vybraných videí a fotek, přidat hudební stopu a Pinnacle z toho „nějak“ vytvoří film.

Pokud se vám výsledek líbí, můžete jej vyexportovat a máte hotovo, aniž byste museli do hlavního editoru. Automatika není úplně hloupá, dokáže například rozdělit dlouhé záběry a film zatraktivnit kratším střihem, délku přizpůsobí zvukové stopě, ale stejně je znát, že za výsledkem stojí robot.

Pokud se vám výsledek líbí, můžete jej vyexportovat a máte hotovo, aniž byste museli do hlavního editoru. Automatika není úplně hloupá, dokáže například rozdělit dlouhé záběry a film zatraktivnit kratším střihem, délku přizpůsobí zvukové stopě, ale stejně je znát, že za výsledkem stojí robot.

Do hlavního editoru se přepnete kliknutím na tlačítko „Upravit“ v horní části. Otevře se vám klasický videoeditor s typickým rozložením – dole je časová osa, vpravo nahoře náhled a vlevo nahoře obsah. Obsah zde můžete třídit a filtrovat úplně stejně jako v úvodu, zpět do celoobrazovkové správy obsahu se přepnete kliknutím na tlačítko Zoradit (do českého překladu se zde zjevně prolnula slovenština).

Do hlavního editoru se přepnete kliknutím na tlačítko „Upravit“ v horní části. Otevře se vám klasický videoeditor s typickým rozložením – dole je časová osa, vpravo nahoře náhled a vlevo nahoře obsah. Obsah zde můžete třídit a filtrovat úplně stejně jako v úvodu, zpět do celoobrazovkové správy obsahu se přepnete kliknutím na tlačítko Zoradit (do českého překladu se zde zjevně prolnula slovenština).

Pokud máte větší monitor, můžete si dopřát zvlášť náhled na časovou osu a zvlášť na vybraný zdroj.

Pokud máte větší monitor, můžete si dopřát zvlášť náhled na časovou osu a zvlášť na vybraný zdroj.

Velikost jednotlivých pracovních oblastí můžete libovolně měnit, ale celkové rozložení měnit nelze.

Velikost jednotlivých pracovních oblastí můžete libovolně měnit, ale celkové rozložení měnit nelze.

Obsah do časové osy dostanete jednoduše přetažením myší. Ukazatel nad vloženým videem ukazuje průběh zpracování, stejně tak se objeví v případě, že se na video aplikuje nějaká úprava. Než se jednotlivý záběr zpracuje, můžete pokračovat v práci na dalších. Délka trvání záleží na výkonu počítače.

Obsah do časové osy dostanete jednoduše přetažením myší. Ukazatel nad vloženým videem ukazuje průběh zpracování, stejně tak se objeví v případě, že se na video aplikuje nějaká úprava. Než se jednotlivý záběr zpracuje, můžete pokračovat v práci na dalších. Délka trvání záleží na výkonu počítače.

Verze Ultimate nemá žádný limit na počet stop v časové ose. Základní verze nabídne pro běžné uživatele zcela dostačujících 6 stop, verze Plus pak 24 stop. Nad časovou osou si můžete nechat zobrazit panel pro rychlejší navigaci. Ten se hodí, pokud pracujete na delším projektu.

Verze Ultimate nemá žádný limit na počet stop v časové ose. Základní verze nabídne pro běžné uživatele zcela dostačujících 6 stop, verze Plus pak 24 stop. Nad časovou osou si můžete nechat zobrazit panel pro rychlejší navigaci. Ten se hodí, pokud pracujete na delším projektu.

Panel nad časovou osou může mít rovněž podobu scénáře pro snadnější orientaci mezi jednotlivými záběry.

Panel nad časovou osou může mít rovněž podobu scénáře pro snadnější orientaci mezi jednotlivými záběry.

Nad časovou osou najdete různé editační nástroje pro práci v časové ose. Jejich skladbu si můžete upravit dle libosti.

Nad časovou osou najdete různé editační nástroje pro práci v časové ose. Jejich skladbu si můžete upravit dle libosti.

Ve střední části jsou pak nejdůležitější nástroje pro práci v časové ose, jako vytváření značek, rozdělování klipu, mazání, nebo vytvoření statického snímku z videa.

Ve střední části jsou pak nejdůležitější nástroje pro práci v časové ose, jako vytváření značek, rozdělování klipu, mazání, nebo vytvoření statického snímku z videa.

Základní ořez jednotlivých záběrů v časové ose je triviální – stačí se přiblížit kurzorem k okraji a poté klip o požadovanou délku zkrátit prostým tažením myši. Kdo chce řezat přesně, může využít přesného umístění značky, ke které se následně střihový nástroj přitáhne. Klip je možné stejným způsobem i zpětně natahovat.

Základní ořez jednotlivých záběrů v časové ose je triviální – stačí se přiblížit kurzorem k okraji a poté klip o požadovanou délku zkrátit prostým tažením myši. Kdo chce řezat přesně, může využít přesného umístění značky, ke které se následně střihový nástroj přitáhne. Klip je možné stejným způsobem i zpětně natahovat.

Pokud některý z klipů přetáhnete přes jiný, ten se rozdělí. Inteligentně rovněž pracuje střih na pomezí dvou sousedících klipů. Když jeden natáhnete, druhý se zkrátí a úprava tak nerozbije celou časovou osu zbytku filmu.

Pokud některý z klipů přetáhnete přes jiný, ten se rozdělí. Inteligentně rovněž pracuje střih na pomezí dvou sousedících klipů. Když jeden natáhnete, druhý se zkrátí a úprava tak nerozbije celou časovou osu zbytku filmu.

Základní prolínání sousedících záběrů nemusíte řešit vkládáním přechodového efektu, stačí uchopit myší rožek klipu a tažením natáhnou délku prolnutí. Sousední klip se do vzniklého prostoru automaticky prolne, nebo se prolnutí provede přes černou.

Základní prolínání sousedících záběrů nemusíte řešit vkládáním přechodového efektu, stačí uchopit myší rožek klipu a tažením natáhnou délku prolnutí. Sousední klip se do vzniklého prostoru automaticky prolne, nebo se prolnutí provede přes černou.

K dispozici je i funkce pro přehledný synchronizovaný střih dvou stop. V náhledu se zobrazí obě stopy a střih v jedné můžete udělat přesně dle záběru stopy druhé.

K dispozici je i funkce pro přehledný synchronizovaný střih dvou stop. V náhledu se zobrazí obě stopy a střih v jedné můžete udělat přesně dle záběru stopy druhé.

Přiblížili jsme si měřítko a ukážeme si, jak se dá pracovat v časové ose se zvukem jednotlivých klip. V levé části jsme si zobrazili panel pro úpravu zvuku v rámci celé stopy, na přiblíženém klipu pak můžete vidět editaci úrovní hlasitosti v průběhu – stačí v požadovaném místě kliknout myší a vytvořit bod, ve kterém se hlasitost změní.

Přiblížili jsme si měřítko a ukážeme si, jak se dá pracovat v časové ose se zvukem jednotlivých klip. V levé části jsme si zobrazili panel pro úpravu zvuku v rámci celé stopy, na přiblíženém klipu pak můžete vidět editaci úrovní hlasitosti v průběhu – stačí v požadovaném místě kliknout myší a vytvořit bod, ve kterém se hlasitost změní.

Chcete-li použít mezi snímky nějaký speciální přechod, stačí si vybrat v knihovně a na požadované rozhraní dvou klipů vybraný přechod přemístit.

Chcete-li použít mezi snímky nějaký speciální přechod, stačí si vybrat v knihovně a na požadované rozhraní dvou klipů vybraný přechod přemístit.

Stejným způsobem můžete pracovat i s efekty, které aplikujete na jednotlivé klipy pouhým přetažením myší. Záběr opatřený nějakým efektem se v časové ose zvýrazní růžovým proužkem. Aplikovat lze takto více efektů na jeden záběr, případně jeden efekt na více záběrů vybraných na časové ose.

Stejným způsobem můžete pracovat i s efekty, které aplikujete na jednotlivé klipy pouhým přetažením myší. Záběr opatřený nějakým efektem se v časové ose zvýrazní růžovým proužkem. Aplikovat lze takto více efektů na jeden záběr, případně jeden efekt na více záběrů vybraných na časové ose.

Efekty můžete pochopitelně zpětně odebírat, případně kopírovat na další klipy. Hodit se může i to, že si použitou sadu efektů uložíte jako vlastní samostatný efekt do knihovny pro pozdější použití.

Efekty můžete pochopitelně zpětně odebírat, případně kopírovat na další klipy. Hodit se může i to, že si použitou sadu efektů uložíte jako vlastní samostatný efekt do knihovny pro pozdější použití.

Kromě aplikace efektů můžete další rychlé úpravy jednotlivých záběrů provést z kontextové nabídky po kliknutí pravým tlačítkem myši. Můžete zde například zvolit rychlost klipu (zrychlení i zpomalení), oddělit zvukovou stopu anebo třeba video otočit.

Kromě aplikace efektů můžete další rychlé úpravy jednotlivých záběrů provést z kontextové nabídky po kliknutí pravým tlačítkem myši. Můžete zde například zvolit rychlost klipu (zrychlení i zpomalení), oddělit zvukovou stopu anebo třeba video otočit.

K podrobným úpravám se pak dostanete poklepáním na vybraný klip. Otevře se samostatné okno s editorem, kde můžete podrobně a přesně (včetně číselného zadání hodnot) editovat jak vstupní a výstupní přechody, tak efekty anebo obrazové vlastnosti záběru.

K podrobným úpravám se pak dostanete poklepáním na vybraný klip. Otevře se samostatné okno s editorem, kde můžete podrobně a přesně (včetně číselného zadání hodnot) editovat jak vstupní a výstupní přechody, tak efekty anebo obrazové vlastnosti záběru.

Editace základních obrazových vlastností klipu. Zde můžete doladit jas, kontrast, vyvážení bílé apod.

Editace základních obrazových vlastností klipu. Zde můžete doladit jas, kontrast, vyvážení bílé apod.

K dispozici je i funkce dodatečné softwarové stabilizace. Od ní ale neočekávejte zázraky, někdy v klipu není moc patrná, jindy způsobí nepříjemné zkreslení, drobnější třes ale vyrovná celkem dobře.

K dispozici je i funkce dodatečné softwarové stabilizace. Od ní ale neočekávejte zázraky, někdy v klipu není moc patrná, jindy způsobí nepříjemné zkreslení, drobnější třes ale vyrovná celkem dobře.

V editoru rovněž můžete aplikovat efekty s tím, že rovnou uvidíte jejich náhled.

V editoru rovněž můžete aplikovat efekty s tím, že rovnou uvidíte jejich náhled.

Efektů můžete na jeden záběr aplikovat hned několik a editor dále umožňuje jejich podrobnou konfiguraci. Souhrn aplikovaných efektů a jejich nastavení lze uložit, abyste je snadno mohli aplikovat na jiný klip. Pro aplikaci nesmíte zapomenout kliknout na tlačítko OK, které je trochu utopené při spodním okraji okna editoru.

Efektů můžete na jeden záběr aplikovat hned několik a editor dále umožňuje jejich podrobnou konfiguraci. Souhrn aplikovaných efektů a jejich nastavení lze uložit, abyste je snadno mohli aplikovat na jiný klip. Pro aplikaci nesmíte zapomenout kliknout na tlačítko OK, které je trochu utopené při spodním okraji okna editoru.

V editoru se můžete přepnout do editace zvukové stopy. Také zde se můžete vyřádit s efekty.

V editoru se můžete přepnout do editace zvukové stopy. Také zde se můžete vyřádit s efekty.

Editor pochopitelně umožňuje úpravy i samostatné zvukové stopy. Opět stačí, když na ní v časové ose poklikáte. Poté můžete aplikovat efekty, například ozvěnu, nebo základní úpravy ekvalizéru. Provedená nastavení je opět možné uložit pro příště.

Editor pochopitelně umožňuje úpravy i samostatné zvukové stopy. Opět stačí, když na ní v časové ose poklikáte. Poté můžete aplikovat efekty, například ozvěnu, nebo základní úpravy ekvalizéru. Provedená nastavení je opět možné uložit pro příště.

V editoru pochopitelně můžete editovat také fotografie vložené do časové osy. Stejně jako u videa u nich můžete upravovat obrazové vlastnosti nebo aplikovat efekty, navíc je tu ale možnost statické fotky rozpohybovat libovolným posuvem nebo přibližováním či oddalováním.

V editoru pochopitelně můžete editovat také fotografie vložené do časové osy. Stejně jako u videa u nich můžete upravovat obrazové vlastnosti nebo aplikovat efekty, navíc je tu ale možnost statické fotky rozpohybovat libovolným posuvem nebo přibližováním či oddalováním.

Pro práci s více záběry najednou se hodí zejména efekty PIP (obraz v obraze). Aplikovat je můžete opět jednoduše přetažením myší na vybraný klip v časové ose. Klip ve spodní stopě se automaticky zobrazí na pozadí.

Pro práci s více záběry najednou se hodí zejména efekty PIP (obraz v obraze). Aplikovat je můžete opět jednoduše přetažením myší na vybraný klip v časové ose. Klip ve spodní stopě se automaticky zobrazí na pozadí.

Podrobně si vše můžete vyladit v editoru. Vložené video lze libovolně přesouvat, ořezávat anebo mu nastavit průhlednost.

Podrobně si vše můžete vyladit v editoru. Vložené video lze libovolně přesouvat, ořezávat anebo mu nastavit průhlednost.

K dispozici je rovněž skládání obrazů pomocí efektu klíčování. Můžete tedy natáčet před zeleným (či jinak barevným, klíčovací barvu lze zvolit) plátnem a následně obraz nechat oddělit a vložit na jiné pozadí. Tuto funkci využijete nejčastěji při tvorbě virtuálního studia apod. ale může se stát i kreativním nástrojem, zde například klíčuji na zelenou trávu jiný záběr.

K dispozici je rovněž skládání obrazů pomocí efektu klíčování. Můžete tedy natáčet před zeleným (či jinak barevným, klíčovací barvu lze zvolit) plátnem a následně obraz nechat oddělit a vložit na jiné pozadí. Tuto funkci využijete nejčastěji při tvorbě virtuálního studia apod. ale může se stát i kreativním nástrojem, zde například klíčuji na zelenou trávu jiný záběr.

Efektivní využití více záběrů pak nabízí tzv. koláže, což jsou předdefinované modely pro použití více záběrů. Vkládají se do časové osy, jako běžné záběry po kliknutí se otevře editor, ve kterém pak můžete zvolit, z jakých záběrů bude koláž vytvořena.

Efektivní využití více záběrů pak nabízí tzv. koláže, což jsou předdefinované modely pro použití více záběrů. Vkládají se do časové osy, jako běžné záběry po kliknutí se otevře editor, ve kterém pak můžete zvolit, z jakých záběrů bude koláž vytvořena.

A to je on, editor pro koláže. Zde skládáme koláž ze tří záběrů, které se postupně zobrazují svisle vedle sebe. K dispozici je ale několik desítek modelů koláží.

A to je on, editor pro koláže. Zde skládáme koláž ze tří záběrů, které se postupně zobrazují svisle vedle sebe. K dispozici je ale několik desítek modelů koláží.

Nabídka koláží je vskutku pestrá, toto je ukázka 3D koláže s pěti klipy. Takové efekty najdou uplatnění například při tvorbě znělek.

Nabídka koláží je vskutku pestrá, toto je ukázka 3D koláže s pěti klipy. Takové efekty najdou uplatnění například při tvorbě znělek.

Nabídka textových titulků je rovněž velmi pestrá. Kromě obyčejného textu jsou k dispozici samozřejmě různé grafické styly pro úvodní, závěrečné či průběžné informační titulky. Aplikace je opět formou přetažení do časové osy, pro pořádek třeba do oddělené stopy, tím bude umožněno vytvářet překryvné titulky.

Nabídka textových titulků je rovněž velmi pestrá. Kromě obyčejného textu jsou k dispozici samozřejmě různé grafické styly pro úvodní, závěrečné či průběžné informační titulky. Aplikace je opět formou přetažení do časové osy, pro pořádek třeba do oddělené stopy, tím bude umožněno vytvářet překryvné titulky.

Po dvojkliku na vybraný titulek se otevře editor. Zde opět čeká paleta podrobného nastavení, v případě titulků tedy zejména písma a jeho stylu. Editovatelné jsou i mnohé grafické prvky a motivy.

Po dvojkliku na vybraný titulek se otevře editor. Zde opět čeká paleta podrobného nastavení, v případě titulků tedy zejména písma a jeho stylu. Editovatelné jsou i mnohé grafické prvky a motivy.

A na druhé záložce editoru se přepnete do možností nastavení pohybů titulku. Je to záplava možností, které můžete ještě upravovat podle svého. Texty mohou různě proplouvat obrazem a všelijak je můžete rozpohybovat.

A na druhé záložce editoru se přepnete do možností nastavení pohybů titulku. Je to záplava možností, které můžete ještě upravovat podle svého. Texty mohou různě proplouvat obrazem a všelijak je můžete rozpohybovat.

Zvukovou stopu buď můžete vložit klasicky formou audio souboru do časové osy, anebo vám Pinnacle nabízí sadu generované podkresové hudby. Není to žádný zázrak, ale na domácí video by leckdy mohla stačit. Jedná se o hudební smyčky, které můžete libovolně natahovat na požadovanou délku.

Zvukovou stopu buď můžete vložit klasicky formou audio souboru do časové osy, anebo vám Pinnacle nabízí sadu generované podkresové hudby. Není to žádný zázrak, ale na domácí video by leckdy mohla stačit. Jedná se o hudební smyčky, které můžete libovolně natahovat na požadovanou délku.

Zvukovou stopou může být i mluvený komentář. Pro jeho realizaci je v Pinnacle Studiu připravený jednoduchý nástroj, který vám odpočítá start a následně pustí od zvoleného místa videostopu. Takto můžete video jednoduše okomentovat. Buď celé najednou, nebo po částech.

Zvukovou stopou může být i mluvený komentář. Pro jeho realizaci je v Pinnacle Studiu připravený jednoduchý nástroj, který vám odpočítá start a následně pustí od zvoleného místa videostopu. Takto můžete video jednoduše okomentovat. Buď celé najednou, nebo po částech.

A když je hotovo, je čas na export. Opět s nemalými možnostmi nastavení. Program dopředu sdělí odhadovanou velikost výsledného souboru.

A když je hotovo, je čas na export. Opět s nemalými možnostmi nastavení. Program dopředu sdělí odhadovanou velikost výsledného souboru.

Exportování zvládá Pinnacle Studio docela rychle. Samozřejmě záleží na hardwaru a také na tom, co musí počítač při exportu počítat. Pokud se jedná pouze o jednoduché střihy a videa jsou bez efektů, je to rychlovka. Aplikace efektů, skládání více záběrů či tvorba koláží export prodlouží.

Exportování zvládá Pinnacle Studio docela rychle. Samozřejmě záleží na hardwaru a také na tom, co musí počítač při exportu počítat. Pokud se jedná pouze o jednoduché střihy a videa jsou bez efektů, je to rychlovka. Aplikace efektů, skládání více záběrů či tvorba koláží export prodlouží.

Pokud jste ještě nezanevřeli na DVD, máte možnost je v Pinnacle Studiu vytvořit. K dispozici je bohatá paleta vstupních menu, které si následně můžete libovolně poskládat, provázat a upravit.

Pokud jste ještě nezanevřeli na DVD, máte možnost je v Pinnacle Studiu vytvořit. K dispozici je bohatá paleta vstupních menu, které si následně můžete libovolně poskládat, provázat a upravit.

Editor pro DVD nabídku opět nabízí spoustu prostoru pro vyjádření v požadovaném stylu.

Editor pro DVD nabídku opět nabízí spoustu prostoru pro vyjádření v požadovaném stylu.

Nakonec si v liště nad videem jednoduše naklikáte jednotlivé kapitoly videa a propojíte s odkazy v DVD menu.

Nakonec si v liště nad videem jednoduše naklikáte jednotlivé kapitoly videa a propojíte s odkazy v DVD menu.

Zbývá výsledek vypálit na disk. Předtím si můžete ověřit, jak vám funguje menu.

Zbývá výsledek vypálit na disk. Předtím si můžete ověřit, jak vám funguje menu.

Takto vás Pinnacle Studio 18 přivítá při spuštění nového projektu. Uvidíte seznam dostupných médií ve sledovaných složkách a můžete si v nich udělat pořádek.
Videím, fotkám i zvukům můžete přiřazovat hvězdičková hodnocení nebo štítky, zde zvané značky. Jde to jednotlivě, nebo i hromadě po označení více médií.
Média si můžete snadno vyfiltrovat podle hvězdičkového hodnocení či štítků nebo libovolně seřadit.
Stejně tak si můžete udělat pořádek v efektech, přechodech a dalším dostupném obsahu. Oblíbené efekty si můžete zařadit do přednostní složky „Oblíbené“ anebo označit hvězdičkovým hodnocením či štítky a poté vyfiltrovat. Záložky na horní liště jsou konfigurovatelné.
54
Fotogalerie

Pinnacle Studio 18: Co umí nejoblíbenější editor videa

Pinnacle Studio je podle čtenářů Živě.cz nejoblíbenější program na úpravu videa. Vyzkoušeli jsme ho v nejnovější verzi a můžete si prohlédnout, jak se s ním pracuje.

Čtenářská anketa u nedávného článku s přehledem softwaru pro editaci videí jasně ukázala, že nejoblíbenějším programem v tomto segmentu je mezi našimi čtenáři Pinnacle Studio. V anketě zvítězilo s náskokem 41%, druhé Premiere Elements od Adobe skončilo na druhém místě s nemalým odstupem (22 %). Rozhodli jsme se proto, že Pinnacle Studio v nejnovější verzi vyzkoušíme a představíme. Pro ty, kteří program již používají, to bude inspirativní přehlídka nejnovějších funkcí, ostatní mohou posoudit, čím si program získal na své popularitě.

Tento článek je trochu netradiční. Jeho text najdete u jednotlivých obrázků, na kterých vždy uvidíte názornou ukázku, jak popisovaná funkce vypadá. Klikněte na první obrázek a pak už jen na šipku doprava, postupně se seznámíte s porgramem od jeho prvotního otevření, přes správu obsahu až po úpravy a export. Jakmile si galerii projdete, nepřehlédněte závěr s hodnocením

Jak vypadá uživatelské prostředí a správa obsahu

000.jpg001.jpg
002.jpg003.jpg
004.jpg005.jpg
006.jpg007.jpg

Možnosti celkového nastavení

008.jpg009.jpg

Funkce SmartMovie vytvoří film automaticky

010.jpg011.jpg

O co jde především: práce v editoru

012.jpg013.jpg
014.jpg015.jpg
016.jpg017.jpg
018.jpg019.jpg
020.jpg021.jpg
022.jpg023.jpg
024.jpg025.jpg

Efekty a jiné pokročilé úpravy 

026.jpg027.jpg
028.jpg029.jpg
030.jpg031.jpg
032.jpg033.jpg

Zvuky, obrázky, více videí v jednom, mozaiky, titulky...

034.jpg035.jpg
035a.jpg036.jpg
037.jpg037a.jpg
038.jpg039.jpg
040.jpg041.jpg
042.jpg043.jpg

A když je hotovo: export

044.jpg045.jpg
046.jpg047.jpg

Když jste ještě nezanevřeli na DVD

048.jpg049.jpg
050.jpg051.jpg

Prostředí, stabilita, výkon a co na tom je

Pinnacle Studio 18 zaujme především množstvím funkcí a jejich hlubokými možnostmi nastavení. Vzhledem k ceně a cílové skupině amatérských videotvůrců je přítomnost některých pokročilých funkcí překvapující. Na druhou stranu, uživatelské prostředí není vzorem intuitivního ovládání. Ačkoli to dříve bylo ještě daleko tragičtější, ani v nejnovější verzi jsme se občas neobešli bez nápovědy či tutoriálů, abychom zjistili, zda požadovaná funkce v programu vůbec existuje.

Verze cena
Pinnacle Studio 18
6 stop, přes 1500 efektů a šablon
1 290 Kč
Pinnacle Studio 18 Plus
24 stop, přes 1800 efektů a šablon, podpora 3D, 5.1 zvuku,
klíčování, vícenásobné DVD menu, pohyblivé titulky...
2 130 Kč
Pinnacle Studio 18 Ultimate
neomezeně stop, přes 2000 efektů, oproti verzi Plus
navíc podpora 4K, XAVC S a Blu-ray
2 781 Kč

 Přesné porovnání rozdílů verzí zde.

Kromě leckdy nestandardních prvků uživatelského prostředí byla dříve kritizována nestabilita programu. Na notebooku s integrovanou grafikou program nespadl ani jednou, po přeinstalaci na výkonný počítač s externí kartou (GeForce 780Ti) se pád aplikace občas dostavil. K dobru budiž alespoň to, že se tak stalo jen cca třikrát a program rozpracovaný projekt po restartování obnovil. Důvody pádů jsou ale neznámé.

Program pracoval poměrně svižně i na průměrném ultrabooku, čas si vyžádala jen aplikace pokročilejších filtrů či prolínání více záběrů. Na výkonném stolním počítači vše šlapalo prakticky okamžitě, program je 64bitový a využívána je hardwarová akcelerace grafiky. Rovněž exporty jsou časově celkem snesitelné, subjektivně rychlejší než v Premieře Elements, na druhou stranu CyberLink PowerDirector je zřejmě rychlejší.

Vzhledem k množství funkcí, příznivé ceně a české lokalizaci se vlastně není čemu divit, že je Pinnacle Studio tak oblíbené. Jakmile si osvojíte ovládání, můžete v něm svižně tvořit poměrně kreativní videa.

K testu zapůjčil Exac

Určitě si přečtěte

Články odjinud