Photoshop Album je zdarma; ale ne tak docela

Diskuze čtenářů k článku

qwerty  |  23. 10. 2003 22:04

Dozvedeli jsme se, jak je Adobe prima. Prinos Adobe ocenuji, ale neodpustim si doplnit ze napr. v Acrobat Readeru:

1. je uboha podpora bitmapovych fontu
2. je uboha podpora cestiny pri cut&paste
3. formulare nelze ukladat ve formatu PDF
4. po nahlaseni chyby se opravy hned tak nedockate.

Jine programy od Adobe jsem nezkousel, nicmene o jejich perfektnosti silne pochybuji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lania  |  24. 10. 2003 08:43

tak že si sám nenafackuješ. "Silně pochybuješ" o kvalitě programů, které jsi v životě ani nevyzkoušel! Tak to je opravdu síla :).

V článku jsem nenašel nikde slovo, že programy jsou perfektní (= dokonalé). Používám myslím skoro všecky programy od Adobe a jsou výborné, jsem s nimi velmi spokojený, na rozdíl od konkurenčních softů. To je důležité - srovnávat softy jde jenom relativně, proti sobě. No a Reader je program, který nejenomže nemá konkurenci, ale ani nemá žádnou alternativu - už to z něj dělá výjímečný soft.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jrk K  |  24. 10. 2003 12:46

... a to snad ne. Pani vy asi nemáte moc přístup na internet, že si dovolíte říct, že Akrobat namá alternativu. Budiž dá se říct že formát PDF má ve svém oboru výsostné postavení, ale SW pro tvorbu i čtení je drobátko víc než jen ty od Adobe ... že!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  24. 10. 2003 14:38

A jakou rozumnou alternativu tedy má Acrobat?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
qwerty  |  24. 10. 2003 17:35

Vezmou-li se v uvahu vsechny moznosti Acrobat Readeru, pak konkurencni produkt neexistuje. (Ostatne ktera firma by chtela konkurovat produktu, ktery je k dispozici zdarma.) Dusledek je, ze na Adobe nepusobi dostatecne tlaky, ktere by ji nutily Acrobat Reader opravovat a vylepsovat

Uvazuje-li se pouze zobrazovani a tisk PDF dokumentu, pak jako alternativu lze pouzit napr. GhostScript a jeho graficke nadstavby (gv, GhostView, KGhostView, ...). V pripade bitmapovych fontu GhostScript (se zapnutym antialiasingem) poskytuje vyrazne kvalitnejsi zobrazeni nez Acrobat Reader. Dalsi moznosti je xpdf (http://www.foolabs.com/xpdf/) - i ten v pripade nekterych dokumentu poskytuje vyrazne kvalitnejsi zobrazeni, ale s jinymi muze mit problemy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
noone  |  25. 10. 2003 14:32

Co su bitmapove fonty? Myslis Adobe Type 3 bez sifrovania a hintov? Myslim si, ze kvalitnych Type 1/OpenType fontov je dostatok, len maju jednu nevyhodu - nie su zadarmo.. takze nechapem, preco by som mal v DTP pouzivat nejake bitmapove fonty..

Nehovorim, ze je Distiller bez chyb (aj ked 99,9% problemov maju na svedomi zfusovane fonty so zlou lokalizaciou apod.), ale jednoznacne je niekde uplne inde ako rozne ine alternativy..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
qwerty  |  25. 10. 2003 17:16

Pouzivani bitmapovych fontu samozrejme v soucasnosti smysl nema, ale v minulosti (pred vice nez 10 roky) se pouzivaly, protoze na tehdejsim HW bylo vykreslovani vektorovych fontu prilis pomale.

Dusledkem jsou tisice vedeckych publikaci, ktere jsou v Acrobat Readeru temer necitelne. Priklady lze najit napr. v CERNskem archivu http://preprints.cern.ch/. Jiz zmineny GhostScript je dokaze zobrazit v dostatecne kvalite.

Myslim, ze v diskuzi na tema Adobe & kvalita nema smysl pokracovat, protoze Vy problemy nevidite nebo videt nechcete.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
qwerty  |  24. 10. 2003 17:39

Sam je nepouzivam, ale mam informace od lidi, kteri je pouzivaji. Mrknete se napriklad na http://hroch486.icpf.cas.cz/distiller/, je tam priklad toho, co z PS souboru vytvoril Acrobat Distiller.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal  |  23. 10. 2003 21:20

jejda, to zase někdo nevěděl o čem má psát a tak ztvořil tuhle kravinu. Co to povídáte o spirálách končící u PhotoShopu a podobné řeči. To už bych si raději přečetl nějaký PR článek na Adobe Album, asi bych se z něho dozvěděl víc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Richard  |  23. 10. 2003 14:09

Pouzivam Photoshop Album uz niekolko mesiacov (predtym som pouzival nejaky opensource). Na organizovanie fotiek (a vobec jeho logika prace) je velmi dobry a bol by som s nim velmi spokojny az na dve zasadne veci:

1. Je priserne pomaly. Na mojom 700MHz stroji mu neskutocne dlho trva napriklad spravne natocenie obrazka alebo zvacsenie na celu obrazovku. Je to absolutne neporovnatelne napriklad s IrfanView alebo inymi programami. Myslim, ze pomalsi ako cely Photoshop

2. Ma strasne malo moznosti na editaciu fotky. Na take zakladne veci ako je crop (s natocenim) alebo uprava cez krivky alebo histogram musim spustit Photoshop

Uz dloho rozmyslam prejst na nieco ine - ale neviem na aky soft (cenovo dostupny).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jrk K  |  23. 10. 2003 14:53

Opravdu upřímně doporučuji vyzkoušet Gimp. Jen si člověk musí zvyknout na grafické rozhraní a ovládání nejčastěji přez kontextové menu, ale jinak se kvalitou velmi blíží plnému Photoshopu a mě osobně ovládání některých funkcí (konkrétně např. doostřování) dokonce vyhovuje víc než v PS). Nic za to nedáš www.gimp.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Richard  |  24. 10. 2003 07:30

Co to tu pisete ??? Ake mate IQ ???

Ja pisem ze Adobe Album je pomaly ! Ako mi pomoze Gimp ? Ma Gimp nejake nastroje na organizaovanie fotiek ???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jrk K  |  24. 10. 2003 12:38

1) jak jste si mohl všimnout šlo o velmi slušně fomulovanou odpověď takže se trochu kroťte v obratech na takový hulvátký ignoranty nejsem zvědavej, to si skovejte pro své blízké
2) jinak vaší záverečnou otázku jsem si příliš spojil s bodem dvě a máte pravdu, má odpověd není přesnou odpovědí na Váš dotaz ... omlouvám se že jsem Vám zbytečně zatížil linku několika byty navíc

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mCZ  |  23. 10. 2003 14:00

s tim vylepsovnim photoshop album bych to nevidel tak zhave.

1) pokud se totiz podivate do adresare photoshop album, zjistite, ze vetsina veci (importni filtry, efekty, vypalovani) jsou nakoupene od jinych firem. a dava to smysl, protoze

2) pokud by chteli cokoliv z photoshopu pretahnout do albumu, museli by to bud prepsat (cili napsat znova), nebo do albumu doplnit color management, memory management a ja nevim co jeste z photoshopu, coz myslim nehrozi.

cele to vypada, ze si v adobe uvedomili, ze neco takoveho potrebujou (kdyz uz delaji do grafiky) a nake male nezname firme se postestilo delat produkt pod hlavickou adobe.

uvidime jak se to cele bude vyvijet dal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ufafil  |  23. 10. 2003 10:11

Jo, pekna reklamni kampan. Nerikam, ze programy od Adobe jsou spatne, to rozhodne ne, ale treba zmineny Zoner, to je skutecna tragedie. Zrovna na ne bych moc hrdy nebyl. Ale holt kazdeho boj.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rean  |  23. 10. 2003 10:31

Muzes nam napsat neco vic o te skutecne tragedii a byt trosku konkretni? Nebo jde jenom o vykrik do prazdna?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ufafil  |  23. 10. 2003 11:06

Jasne, muzu. Abych tedy byl konkretni, tak ka delam DTP v Quarkovi a Calamusu, na editaci obrazku pouzivam Gimp. Byl sem u kolegy, ktery tam mel nainstalovany Zoner (nevim presne jak se to jmenuje, ale vypada jako Corel - ten mimochodem znam taky), uz sem si vzpomnel Calisto (aspon tedy myslim). A funkce tohoto programu jsou opravdu slabe.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rean  |  23. 10. 2003 12:16

Zoner Callisto NENI urceny pro DTP, a jeho funkce jsou pro DTP slabe, to nepopiram. Ale tady je sakra rec o Zoner Media Exploreru 6, chapes to? Presne tohle jsem tusil - vykrik do prazdna - nekdo, kdo program, o kterem se pise, ani nevidel, ale hlavne ze mluvi hned o tragedii. Sam ses traged.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ufafil  |  23. 10. 2003 12:41

V clanku pisou ze Adobe je super na grafiku a DTP, potom o Zoner Media Exploreru. Ja sem nerekl, ze ten je spatne, jenom sem chtel podotknout, ze Zoner v oblasti graf. a DTP je opravdu slaby. A ze bych na nej zrovna pysne nebyl. Takze myslim, ze tady je to klasicky vuz a koza.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Venousekh  |  23. 10. 2003 12:49

Zoner je v oblasti katalogizace a správy digitálních fotek špička. Dokonce i nástroje na základní editaci má vynikající.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nib  |  23. 10. 2003 18:54

Nástroje nemá špatné, ale občas zamrzí že není možné použít jich víc v jedné dávce, rychlost také není nijak osnivá stejně tak by potěšilo zobrazení náhledu i informací soušasně a pod. pořád je ještě co vylepšovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Merlin  |  26. 10. 2003 09:52

Heh, o jaky katalogizaci tady mluvite???? O tom ze vyrobi windowsovsky zastupce a rika tomu katalog??? Dovolte, abych se ze srdce zasmal ... A editacni funkce??? V tech jednoznacne vede Adobe Photo Album ... nejen ze umi to samy co zoner, ale vetsinou to umi lip, jednodusejc a bez dalsiho nastavovani ... co se tyce treba redukce cervenejch oci, korekce vyvazeni barev a podobne tak jsem zatim nenarazil na lepsi program, kterej to umi tak jednoduse jako Adobe Potoshop Album ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Merlin  |  26. 10. 2003 09:52

Heh, o jaky katalogizaci tady mluvite???? O tom ze vyrobi windowsovsky zastupce a rika tomu katalog??? Dovolte, abych se ze srdce zasmal ... A editacni funkce??? V tech jednoznacne vede Adobe Photo Album ... nejen ze umi to samy co zoner, ale vetsinou to umi lip, jednodusejc a bez dalsiho nastavovani ... co se tyce treba redukce cervenejch oci, korekce vyvazeni barev a podobne tak jsem zatim nenarazil na lepsi program, kterej to umi tak jednoduse jako Adobe Potoshop Album ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rean  |  26. 10. 2003 10:00

Videls ZME6? Projdi si menu "Upravit" a vetu "umi to samy co zoner" odvolej A ze je vyhoda nemoznost dalsiho nastavovani me taky jeste nenepadlo...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Minar  |  23. 10. 2003 12:23

Tady doslo k nedorozumeni, Zoner Callisto ma s digitalni fotografii spolecneho malo - je to vektorovy editor a ani neni zminovano v tomto clanku. V tomto clanku je zminovan produkt Zoner Media Explorer, pokud se o nem chcete dozvedet vice, bude asi nejlepsi si stahnout testovaci vezi z www.zoner.cz.

Pro upresneni, Zoner ani Corel neni jmeno produktu

Pavel Minar, ZONER software

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ufafil  |  23. 10. 2003 12:47

Mate samozrejme pravdu, myslel sem to trochu jinak, viz odpoved tomu druhemu panovi. Jinak ZME vypada skutecne pekne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ladin  |  23. 10. 2003 09:37

Hmm, pekny skoro PR clanek. Ale jinak o nicem.
Mimochodem, ctete to po sobe? Asi ne:
"prezentovaných produktů je přes stovka"
"když budou chtít programy, které umění o něco víc“

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jrk K  |  23. 10. 2003 07:26

.. no nějak nevim proč být nadšený. Obchodní strategie, skovaná za těmito polovičatými produkty, je jak autor uvádí jasná. Ale pak je tohle spíš článek jen na její podporou a ne informací o produktech zdarma. Já jsem se poslední dobou začal zajímat o nahrazení drahých komerčních produktů, něčím z oblasti GNU ap. A přesto, že jedu na Windows tak už jsem ledacos našel. A když už bych odsud něco přivítal, tak opravdu o něčem zadarmo a full. Gimp, Openoffice, 1st page .... to je to co je podle mě opravdu zadarmo a přitom použitelné i pro trochu náročnějšího uživatele. Přidejte radši něco z tohodle soudku. Ale za takový článek Vám asi nezaplatí co (no to jsem si mohl odpustit, ale maličko popopíchnout snad můžu )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor