Phishing? Polovina uživatelů netuší, o co se jedná

Diskuze čtenářů k článku

avatar
30. 11. 2009 14:42

téma: gmail

V gmail Labs je rozšírenie ktoré u overených odosielateľov zobrazí grafickú ikonu:

"Authentication icon for verified senders

Displays a key icon next to authenticated messages from certain senders that spammers attempt to fake. Currently works for mail from PayPal and eBay only."

Čiže zatiaľ iba PayPal a eBay. Neviem ako to funguje, ale niečo takéto by e-mailoví klienti mohli mať?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 12. 2009 23:19

PayPal a eBay je pro většinu českých uživatelů k ničemu, nicméně idea je to dobrá a pokud by přidali více relevantních služeb, mohl by to být zajímavý přídavek...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
30. 11. 2009 11:55

phishing neni utok na samotny pocitac, ale je to utok na mozek uzivatele daneho pocitace , kdyz je nekdo najivni,hloupy a duverivy tak jej pred phishingem neuchrani nic , je to stejne jako kdyz cigani prodvaji po vesnicich starsim lidem deky...(mezitim dalsich 20 clenu rodiny sacuje vas barak )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 11. 2009 18:39

Mluvíš mi z duše Nezáleží na to jaký OS kdo má,Linux může mít naprostý blbec nebo zkušený guru.Záleží to na chorý mozek BFU který kliká na všechno OK.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
30. 11. 2009 10:15

Je to jako, když u dveří zazvoní cizí člověk a chce číslo k Vašemu účtu, abyste mohli dokončit obchod.

Jako když důchodce pustí domů cizího člověka.

Apod.

Rozdíl je v tom, že v případě internetu je to vše na ráně, rychlejší a mnohem víc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 11. 2009 11:54

A hlavně je rozdíl v tom, že když se běžný člověk setká s tím, že po něm něco mámí neznámá osoba před domem, tak 90% dotyčného pošle do p*dele. Pokud z něj někdo neznámý mámí data přes internet, tak je naopak 90% ochotně odešle a ještě s poklonou.

Je to zvláštní ale mě někdy připadá, že lidé přestávají u počítače myslet, ztrácí schopnost čtení a zdravý rozum, jakoby je ten stroj snad nějak otupil. Vidím to pořád kolem sebe, člověk často jinak velice chytrý, umí si s kdečím poradit a najednou sedne k PC, které mu vyhodí chybovou hlášku a místo aby si přečetl co ten počítač po něm chce nebo co mu sděluje, tak první co je, že kliká na Ano a nebo na někoho volá "mi to tu zas něco píše". Já si ale myslím, že i takový přístup půjde pomalu do pozadí ruku v ruce s tím jak budou počítače stále přívětivější, protože dnes už se člověk s PC běžně setkává od malička a tak už teď se postupně vytrácí ta aura jakési "magické skříňky".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 11. 2009 09:52

Myslím si, že to nemá s antiviry nic společného. Natož s operačním systémem. Na vině je pouze uživatel.

Pokud někdo "dá" číslo své kreditní karty zpívajícímu losovi, protože vyhrál první cenu, při prohlížení lechtivých stránek, tak takovému "odborníkovi" nepomůže ani bič, který by se po každém takovém "úletu" zašvihl do jeho zad.

Jenom bych řekl, že uživatelů Linuxu se to moc netýká, nikoliv ale kvůli jejich systému, ale proto, že jsou vesměs zkušení a na takové triky jenom málokdy naletí. Jako druhou skupinu ohrožených bych jmenoval uživatele Windowsů. Naopak největší hrozbu zneužití dat vidím u uživatelů Apple Mac, kde většina uživatelů nemá ponětí, co to ten počítač, internet či viry a podvodné stránky, vůbec jsou - to může platit i u uživatelů Windows, ale u Apple je tato "nevědomost" ještě podtrhnuta filozofií, že jejich stroj "prostě funguje" a nic jiného je nemusí zajímat.

Takže ani sebelepší antivirus zde nepomůže. Chtělo by to spíše lepší informovanost uživatelů, nebo by se naopak v budoucnosti začali spoléhat na ten magický program, co je ochrání a o této problematice budou zase vědět - nic.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 11. 2009 10:08

Tohle je velice vystižné a bohužel pravda:

...Pokud někdo "dá" číslo své kreditní karty zpívajícímu losovi, protože vyhrál první cenu, při prohlížení lechtivých stránek, tak takovému "odborníkovi" nepomůže ani bič, který by se po každém takovém "úletu" zašvihl do jeho zad.

Jinak co se týká uživatelů Linuxu řekl bych,že jsou víc kreativnější ve vztahu ke svému systému

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
30. 11. 2009 10:40

Ne, že bych se chtěl hádat, ale to o uživatelích Applu imho platí jen v USA, kde si to kupuje opravdu "každý trouba" jen protože je to cool. Co jsem se ale setkal s uživatelema u nás, tak to byli povětšinou celkem odborníci okolo IT (asi je to dost zpusobene cenou)...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
30. 11. 2009 11:14

Musím říct, že ano. V USA se Macy prostě berou jako bezúdržbové PC, o které se není třeba starat.

U nás jsem se často setkal s Mac uživateli, kteří opravdu v IT dělají nebo mu rozumí. Běžný člověk dá přednost raději počítači nebo notebooku značky Acer a podobným.

Tudíž u nás jsou většinou Mac uživatelé odborně vzdělaní :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 11. 2009 11:43

Teď mi rozhodně nejde o to někoho urazit a souhlasím s tím co bylo napsáno,ale černá ovce ve stádě se vždy najde,blbec Bursík má taky MAC,ale ten se k tomu dostal asi jako většina američanů

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 11. 2009 13:28

U Zelených to patří k životnímu stylu. Oni dělají všechno jinak už ze zásady. Na nějakym sjezdu sem koukal, že ho měla půlka členů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 11. 2009 13:38

Kdyby Zeleni nebyla jen banda pokrytcu, tak si vyberou uplne jineho vyrobce notebooku, kdyz prihlednu ke skutecnosti, ze Apple neni buhvijak ekologicky vyrabejici firma.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 12. 2009 12:17

nejen v americe jsou blbci kteri kupuji pocitac podle designu a reklamy,

i u nas jsou lidi kteri maji prachy, pocitacum nerozumi a z nejakeho duvodu si mysli ze apple je neco extra,

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 11. 2009 10:46

Jen uživatele macu moc nepodceňuj

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
30. 11. 2009 16:51

Jo a ty co používají Linux také nenadceňuj. Dnes Linux může používat i BFU. Na druhou stranu souhlasím protože BFU by si Linux neinstaloval. Každopádně na nějaký podvod může skočit i skušenej člověk ale je to malá pravděpodobnost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 11. 2009 11:31

Aleš Keberle:

Ja bych to tolik nebagatelizoval. Popravde, pokud nekdo bude odpovidat na maily od banky, ktere nejsou napsane ani s hackama a carkama a bude klikat na nejakej odkaz v evidentnim spam mailu, tak je debil. Debil muze sedet u Win, Lin i u Mac, to je v podstate jedno. Jak rikas, je to o konkretnim cloveku.

Nesouhlasim ale s tvym tvrzenim, ze nejohrozenejsi uzivatele jsou uzivatele Macu. Neni to pravda. Nejohrozenejsi je proste skupina uzivatelu BFU, nezavisle na platforme.

A k antivirum. Jelikoz se o Mac zajimam a pracuji na nem cca 16 let a bez antiviru, tak mam jiste zkusenosti, ktere me nedonuti nainstalovat si virus od Esetu nebo jakekoli jine spolecnosti s antivirama, protoze me zkusenosti na Macu mi rikaji, ze tyto antiviry se na Macu v podstate chovaji jako viry. Otravuji, zpomaluji, zavazi a v neposledni rade jsou na h0vno. A chranit jine pocitace v siti nehodlam, to je zodpovednost kazdeho daneho vlastnika PC.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 11. 2009 12:00

Musím si stát stále za svým a to v tom, že nejohroženější skupinou jsou VĚTŠINOVÍ uživatelé MACu. Souhlasím s příspěvky, že v ČR není problém - zde mají MAC většinou zkušení uživatelé, kteří za to zaplatili nemalé peníze, takže když se pro takový produkt rozhodnou, tak ví co chtějí a určitě IT rozumí alespoň na té úrovni, že podvodné e-maily, apod. je nechávají chladnými.

Jenže problém je v tom, že jsem měl namysli hlavně většinové uživatele produktů Apple - a to jsou hlavně Američané, kde Apple se bere jako počítač z Globusu. A jelikož v Americe není ve většinové populaci IT gramotnost na velké úrovni, tak proto můj názor zněl, tak jak zněl.

S platformou MAC, jako takovou to nemá nic společného. Stejně jako se systémy na bázi Linux či Windows.

Co se týče antivirů, tak souhlasím. Jak jsem už napsal ve svém původním příspěvku - jsou zbytečné. Hlavní je totiž udělat osvětu v této problematice a ne se spoléhat na antivirový software, který myšlení udělá za uživatele.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 11. 2009 17:58

Tak teď jenom opakuješ na svojí adresu to co už jiní v těchto komentářích řekli

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 11. 2009 18:45

Respektivě doplňuji to, co jsem původně považoval za samozřejmé

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 12. 2009 07:33

To je naprosto výstižné a z několikaleté praxe v této oblasti (nemyslím "temnou stranu síly") to musím jen a jen potvrdit. Když uživatel "chce" tak se zaviruje.

Mimochodem kolegové včera zachytily zajímavý phishing útok na Seznam: http://www.antivirovecentrum.cz/aktuality/pozor-na-nasled... ...

Takže se nám začínají množit socíální útoky už i v češtině.

Doposud jsme se setkávali hlavně s anglickými útoky, které parazitují na absenci SPF záznamů v doménách podvrhují odesilatele jako např tento: http://www.antivirovecentrum.cz/clanky/phishing-a-socialn... ...

Martin Kubečka, technik http://www.AntiviroveCentrum.cz...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor