Philips vyvíjí cédéčko pro mobily a PDA

Diskuze čtenářů k článku

udivenec  |  21. 06. 2002 13:54

Dovolil bych si připomenout, že paměťové karty rovněž neujdou pohybu i když zanedbámě pohyb elektronů, a to v momentě vyndavání - zandavání z/do přístroje. Občas by se mohl ulomit nebo ubrousit nějaký konektor nebo něco takového, že jo.

Ještě jedna otázka laika. Neplatí stále, že CD-walkman žere více baterek, než úplně starý přehrávač na kazety? Tak, aby analogicky přehrávač na karty nebyl ještě větší žrout. Doufám, že to jsou jen zbytečné obavy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Holčík  |  21. 06. 2002 14:09

Ano jistým řešením by bylo zabudovat nevyměnitelný paměťový blok do železobetonové kostky o váze aspoň 2 tuny umístěné do geologicky stabilní oblasti. Pak je určitá šance, že se tam moc věcí hýbat nebude a něco neulomíte při pohybu.

Vaše obavy jsou opravdu zbytečné

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jan  |  24. 06. 2002 14:10

         Platí a stále tomu tak je. Nicméně si uvědom že 65% energie spotřebuje motorek co pohání cd . A 300 ot./min. není žádná prdel, a ubezpečuji tě že můj MP3 IPAQ sežere baterie asi tak jako tvoje kalkulačka. (pokud to neroštuji naplný výkon, ale pořád je energeticky daleko míně náročny ne discman.). A druhá věc: nešetřím ho mám ho asi rok neustále měním mezi sebou tři karty a pořád jedu bez problémů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Back  |  21. 06. 2002 13:47

 - Z počátku to bude ohromně drahé  -  1) viz microdisky od IBM 2) počítá se z dosud nepoužívaným modrým laserem 3) tyto malé disky asi nebudou z počátku vyrábět Taiwanci

- jenom pro čtení

- a ani ta kapacita není vhodná pro filmy ( alespoň 4.7 GB )

- a taky to není malé, aby to bylo vhodné pro mobily a PDA

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DarkWeb  |  20. 06. 2002 18:24

Jaky pohyb mas presne na mysli s tou elektrinou  ?

I HD uz je prezitek - neco jako oarni stroj na kosmicke lodi! Treba ze je vybaven nejlepsi ridici technikou - porad je to parni stroj (uzasne sily zdroj...)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marty  |  20. 06. 2002 06:52

všechna média, která při použití vyžadují nějaký pohyb (v tomto případě rotace média + posuv optiky) jsou náchylná k různým neduhům a platí to i o mechanikách... prostě se tam něco neustále mechanicky pohybuje, takže se to dřív nepo později pose..  (většinou však dřív )

Podle mého názoru tudy už dávno cesta neměla vést

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Kapler  |  20. 06. 2002 10:04

Přiznám se nevím o nějakém médiu, které nějaký pohyb nemá - disketa, zipka, disk, cd, magnetooptické pásky atd. V podstatě i papír s tužkou vyžaduje pohyb. Tedy všechno je náchylné na chyby. Výhoda CD je v nízkých výrobních nákladech, materiál je levný a běžný, součástí nejsou žádné mechanické části atd. díky čemuž je CD vhodné i k přenášení, odolné proti pádům atd.

Nevím ale, jak to bude s velikostí mechaniky, aby se mohla vejít do přenosných zařízení a zejména pak spotřeba. Rozhodně to ale bude lepší než současné CD a miniCD, a přitom větší kapacita než nějaké karty (a při podstatně nižší ceně).

Jenže moc nevím na co to bude, jestliže to nebude umožňovat zápis (natož přepis) - tím pádem se to nehodí do MP3 přehrávačů, foťáků, počítačů, mobilů ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Arny  |  20. 06. 2002 10:16

Sice se to nehodí (zatím) pro nasazení v uvedených případech, ale určitě je skvělá věcička v mnoha jiných případech: např. jako nosič dat pro již uvedené navigační systémy, nosič dat v případech, kdy každý gram dolů představuje velké plus (vesmírné lodě a stanice, vědecké a výpravy na nepřístupná místa, horolezci apod). Jistě by se našlo mnoho dalších způsobů využití, lidi dokážou nové technologie implementovat často velmi neočekávaným způsobem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomas  |  20. 06. 2002 10:35

Jo, a predpokladam, ze v kosmonautice se neco podobneho uz davno pouziva.......

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Holčík  |  20. 06. 2002 11:03

No vzhledem k tomu, že NASA stále používá v raketoplánech procesory 8086 a 80286 bych nebyl až tak optimistický.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jerry III  |  20. 06. 2002 11:27

Me vubec prekvapuje ze v raketoplanech sou pocitace, vzdyt je to cely navrhovany v 60-tych letech kdy se lidem o procesorech tak jak je zname my vubec ani nesnilo. To je nejvetsi problem soucasnych US raketoplanu, ze sou proste nechutne zastaraly, spousta veci je tam mechanicky (-> nachylny na poruchy).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Frn  |  21. 06. 2002 06:41

Dnešní mladá generace už to asi nepamatuje, ale svého času byl hrozně populární program / hra "Přistání na měsíci". Byla to perfektní hra, protože stačilo jenom trochu zaváhat a byl jste roznašírován na maděru. A bylo to na všechny myslitelné platformy - ZX80/81 (později i na ZX-Spectrum, až se objevilo), IQ-151, PMD-85, papír + tužka (papírové "PC" z časopisu ABC) ...

Všichni jsme z toho měli hroznou prdel, ale oni ti kosmounati v reálu na tom byli stejně nebo ještě hůř - s jejich tehdejším vybavením.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Holčík  |  20. 06. 2002 11:04

A co takhle paměťová karta? :) tam se toho upřímně zrovna moc nehejbe.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PaJaSoft  |  20. 06. 2002 12:49

A elektricke impulsy se prenaseji jak? Prece pohybem....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marty  |  21. 06. 2002 05:55

No, přesně to jsem měl na mysli  V tom je podle mě budoucnost. K čemu by bylo horolezcům něco, co se podělá při prvním pádu na zem? Když mi kdysi dosloužil můj první CD přehrávač, pořád jsem přemýšlel nad něčím, co nevyžaduje pro čtení dat mechanický pohyb, jenže v té době to bylo ještě sci-fi (hlavně co se týče případné ceny kdyby to už tenkrát někdo vyráběl), ale dnes tu jsou paměťové karty, které nepotřebují pro čtení žádnou mechaniku - jen konektor a nějakou elektroniku.

Teď je třeba vynalézat levnější řešení, ale myslím tím levnější paměťové karty a ne znovuvynalézt CD mechaniku, akorát menší...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Baser  |  20. 06. 2002 06:45

Vypada to celkem dobre, ale pocatecny cena bude asi hodne velka. Po roce prodeje to bude stat za to, stejne jako DVD-R.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Daniel  |  20. 06. 2002 00:08

Toto vypada jako z Johny Mnemonicu :) ale skoda ze je to furt volny disk - kdyby to bylo v baleni podobnem Sony MD (ale jasne ze mensim) tak by to mohlo mit vetsi kapacitu a v budoucnosti i zapis mozna. Jinak hodne stesti (a nedavejte tam zadne ochrany... stejne se to zatim nebude dat kopirovat)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor