Pes není zakopán ve výměnné reklamě, ale v turecké ekonomice

Diskuze čtenářů k článku

Kapitan Malina  |  02. 11. 2001 01:11  |   |  [195.113.27.xxx]

Proc se to vlastne jmenuje Turecke a ne Ceske hospodarstvi? To je mi fakt zahadou.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cpt  |  02. 11. 2001 03:18  |   |  [195.146.101.xxx]

Kur.... cen v Česku existuje, nevím, jak jinde ve světě. Hlavně u nehmotných věcí je to velmi snadné...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Saratoga  |  02. 11. 2001 04:43  |   |  [195.113.65.xxx]

Ze se tu deje plno zlych praktik je jiste pravda, ale na druhou stranu si nemyslim, ze by bez nich situace byla vyrazne lepsi. Nabidka areklamy je proste strasne velka, poptavka pomerne mala, to nemuze vyst k nicmeu jinymu nez poklesu cen, at tu reklamu nabizi kdokoliv jakkoliv.
U nas si totiz kdekdo mysli, ze bude vydelavat na reklame, Internet ma ovsem tu nevyhodu, ze na nem nejde moc vydelavat na nicem jinym.
A vubec, reklamy je vsude jak .... Internetova reklama ma oproti jinym druhum reklam svoje vyhody, ale ty zatim nejsou moc presvedcove mj. proto, ze zatim Inet vic vyuzivaj lidi, co umej premejslet :) A koho by melo zajimat medium (Inet), ke tkrey ma pristup 10% lidi?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Saratoga  |  02. 11. 2001 04:43  |   |  [195.113.65.xxx]

Ze se tu deje plno zlych praktik je jiste pravda, ale na druhou stranu si nemyslim, ze by bez nich situace byla vyrazne lepsi. Nabidka areklamy je proste strasne velka, poptavka pomerne mala, to nemuze vyst k nicmeu jinymu nez poklesu cen, at tu reklamu nabizi kdokoliv jakkoliv.
U nas si totiz kdekdo mysli, ze bude vydelavat na reklame, Internet ma ovsem tu nevyhodu, ze na nem nejde moc vydelavat na nicem jinym.
A vubec, reklamy je vsude jak .... Internetova reklama ma oproti jinym druhum reklam svoje vyhody, ale ty zatim nejsou moc presvedcove mj. proto, ze zatim Inet vic vyuzivaj lidi, co umej premejslet :) A koho by melo zajimat medium (Inet), ke tkrey ma pristup 10% lidi?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  02. 11. 2001 09:14  |   |  [212.65.243.xxx]

Zcela s vámi souhlasím - nemyslím, že by to změnilo situaci nějak podstatně, k tomu, aby došlo k nějaké obrovské změně, je toho potřeba udělat daleko více. Ale všichni ekonomové se shodnou v tom, že má-li vzniknout bohatý trh, musí nedříve vzniknout transparentní podnikatelské prostředí, s jasnou nabídkou a cenami, bez podvádění - to je nezbytná podmínka, byť ne postačující. Ale dokud transparentní prostředí nevznikne, nebude trh a bude se pořád jenom šmelit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kapitan Malina  |  02. 11. 2001 10:45  |   |  [195.113.27.xxx]

V ceskem hospodarstvi se zase ekonomove shodli, ze je potreba razit "utek pred pravniky"....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomato  |  05. 11. 2001 03:25  |   |  [194.228.166.xxx]

Zajímavé, že zrovna Hlavenka píše, že "... prostředí ... bez podvádění ....", když Hlavenka sám je podvodník největší.

Na jedné zajímavé diskuzi (na grafické téma) jsem se před měsícem dočetl, že je dokonce na něj podána alespoň jedna žaloba.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  05. 11. 2001 08:32  |   |  [212.65.243.xxx]

Víte, do anonymního příspěvku se dá napsat cokoli - třeba to, že jste četl, že někdo někde četl, že někdo anonymní někam napsal, že si vařím nemluvňátka a pojídám je s křenem a hořčicí. Jinak se k vašemu příspěvku asi nemá smysl vyjadřovat :))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Viktor Navrátil  |  05. 11. 2001 10:26  |   |  [194.108.232.xxx]

Ačkoliv do diskusí tohoto typu zasahuji zcela vyjímečně, pan Tomato má pravdu. Jedna žaloba na zmíněnou osobu je podaná zcela určitě - a to mnou osobně ke Krajskému soudu v Brně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  05. 11. 2001 11:07  |   |  [212.65.243.xxx]

Jo, pane Navrátile, to tvrdíte už asi šest let a pořád kde nic tu nic. Obávám se, že když jste to šel podat, tak jste se spletl o dům a hodil to do kontejneru :) Neztrapňujte se tu před lidma...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Viktor Navrátil  |  05. 11. 2001 12:51  |   |  [194.108.232.xxx]

Ověřte si to u paní samosoudkyně JUDr. Jiřiny Benešové, tamtéž.

Nic jiného, než podvádět a urážet neumíte.
Řekl bych, že naše setkání u soudu se úspěšně a nezadržitelně blíží, Hlavenko. Též bych řekl, že nejsem zdaleka jediný, kdo je natěšený.
Soudy jsou zatím u nás sice poněkud pomalé, ale nebojte se - i na Vás dojde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  05. 11. 2001 13:23  |   |  [212.65.243.xxx]

Víte, pane Navrátile, tyhle vaše fabulace by byly docela humorné, kdybyste s nimi ovšem nezaplavoval celý český Internet. Pokud je někde podaná žaloba, tak by o tom žalovaný mohl být eventuálně i informovaný ... ale nechme toho.

Situace je zatím pouze taková, že jste Computer Pressu nesplnil obchodní smlouvu, kterou jste uzavřel, že nám tím vznikla škoda, kterou ale zatím po vás společnost zatím nemá v úmyslu požadova uhradit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Viktor Navrátil  |  05. 11. 2001 13:37  |   |  [194.108.232.xxx]

Nebudu se opakovat. Povíme si u soudu, jaká je ve skutečnosti situace, kdo smlouvu porušil, kdo porušil autorská práva, kdo nezaplatil honorář, kdo se prohlašoval za jediného autora a kdo nakonec bude platit, Hlavenko.
Myslím, že to bude nakonec velmi zajímat i majoritního akcionáře Computer Pressu.
To je z mé strany prozatím vše, nehodlám se Vámi nyní zabývat. Jsou mnohem zajímavější věci...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomato  |  14. 11. 2001 23:05  |   |  [194.108.233.xxx]

Kontaktujte pana Večeřu z brněnský firmy CCB a pohovořte s nim na toto téma. Může to byt velmi zajímavý, pane Navrátil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomato  |  06. 11. 2001 01:00  |   |  [194.228.164.xxx]

Tak jsem měl pravdu. Jak pan Navratil napsal "Lžete a snažíte se kopat kolem sebe, Hlavenko..", já jen souhlasně dodávám: koza vedená na porážku kope nejvíc.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  06. 11. 2001 07:37  |   |  [212.65.243.xxx]

Nevím, kdo to je "tomato" - asi jeden z dalších stovek anonymů, který si ani neumí pořádně přečíst, co se tady píše. Jde o to, že žalobu tak můžeme za nesplnění smlouvy podat maximálně my na p. Navrátila, nikoli on na nás :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomato  |  08. 11. 2001 01:43  |   |  [194.108.232.xxx]


Chudáčku malej...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jaromir Jesensky  |  02. 11. 2001 06:50  |   |  [194.228.55.xxx]

Opravdu jste si koupí reklamního systému začali dokonale dělat reklamu - a cíleně zadupali do země konkurenční servery. Cash nám totiž nikdy nezískal zajímavého inzerenta, naše servery ani nebyly nabízeny v příslušném balíku, přestože (nebo protože?) tehdy návštěvností i obsahem převyšoval servery Vámi standardně nabízené. Zajímavé přitom bylo, že se Vaše pracovnice zodpovědná za Mr.Linxe prořekla, že byl tou dobou reklamní prostor Vašeho vlastního serveru Mobilmania defakto vyprodaný. Proč raději narovinu neřeknete, že konkurenční servery ve svém reklamním systému nechcete?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  02. 11. 2001 09:06  |   |  [212.65.243.xxx]

Cash nebyl moc vydařený experiment, to uznávám - proto jsme také místo něho udělali Adrenaline, což je systém, který si můžete nasadit a spravovat s ním kompletně celý prostor vlastního serveru, rozdělit jej na nejrůznější účely, do výměnovky, vlastního prodeje, agentuře atd. Zákazníci nechtěli a pořád nechtějí nakupovat reklamní prostor na stovkách serverů, i když jsou dobře cílené - obávají se, že nemají kontrolu nad tím, kde všude jejich reklama je atd. Nanejvýš se to daří tam, kde to někdo umí prodávat za pakatel - je těžké s Cashem, který prodává za koncové ceny serverů, protože je musí vyplácet, konkurovat někomu, kdo prodává za svoje libovolné ceny prostor na serverech a serverům neplatí.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Miloslav Ponkrác  |  02. 11. 2001 08:23  |   |  [193.179.148.xxx]


Myslím si, že článek zaměňuje příčinu a důsledek. Reklama na internetu je postavena na špatném základě, a prostě splaskává bublina, jako před časem u velkého krachu internetových firem na burze. Prostě reklamní agentury namísto toho, aby pochopily skutečnost, budou se nařkávat z toho, že každý dostane reklamu za jinou cenu. Tudy cesta nevede a úvahy tímto jsou asi ve stylu, nezlobte se, já mám teď smůlu v podnikání, protože mi v dětství vzali kyblíček a lopatičku. Omlouvám se, že to takto formuluji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  02. 11. 2001 09:09  |   |  [212.65.243.xxx]

I já souhlasím s tím, že standardní cena reklamy by měla jít dolů, řekněme z běžných 300 na cca 100 Kč/CPM a prodával by se daleko větší objem (jestli by to ale vedlo k větším příjmům serverů, je otázka - bezprostředně asi ne). Nejde tady ale o výši ceny reklamy - jde o to, že médium samo má ceníkovou cenu 300 Kč/CPM, kterou nabízí jeho ochodníci, jeho agentury atd., a pak nějaký šejdíř řekne - hele, na to se vykašlete, já mám možnost jim tam tu reklamu podstrčit zadem, ani si toho nevšimnout, za 5 Kč/CPM, tak co, plácneme si? To je právě to "Turecko".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Matula  |  02. 11. 2001 09:45  |   |  [62.168.34.xxx]

Pane Hlavenko,

opravdu Vam musi byt velic tezko, kdyz se musite snizovat stale k takovymto pomluvam a nechapu, ze tak inteligentni clovek, ktery vybudoval docela velke imperium, nedokaze pochopit rozdily v obchodnich modelech a misto obchodniho boje se snizuje k necemu takovemu. Jiz nekolikrat jsem to v diskusi s Vami napsal a nezbyva, nez abych to pro nezasvecene (pokud takovi jeste jsou) udelal znovu.

BillBoard.cz neprodava reklamu na servery!  My nekonkurujeme serverum v prodeji reklamy na jejich plochach a proto mame take jine koncove ceny. Nikomu zadny server nabizet nemuzeme, protoze kazdy nas clen si muze cokoli na svych strankach zakazat. Pokud bychom chteli nasim clenum neco platit, byly by to provize za tech par impresi z toho obrovskeho rozprostreni, ktere jsme schopni nabidnout a tim padem i provize v halerich ci korunach. Jiste dobre vite, ze 50% naseho objemu prodat nejde a jinak ty provize nebudou stat za nic.

Nasi klienti se rekrutuji ze zcela jinych rad, nez klienti, kteri chodi za servery (alespon ve vetsine pripadu) - jsou to prave klienti, kteri potrebuji bud specializovana cileni, ktera bez velke site udelat poradne v zasade nejdou, nebo naopak klienti, kteri nehledaji specifickou cilovou skupinu.

Vy totiz zamenujete dve veci. BillBoard.cz neni agenturou, ktera pro sve klienty umistuje kampane na nejake servery. BillBoard.cz je MEDIEM, kam jine agentury pro sve klienty umistuji reklamu. Jelikoz je mediem velkym, nabizi ruzne moznosti omezeni zobrazovani, ale NIKDY ne na uroven jednotliveho serveru, protoze nas pohled je takovy, ze neni dulezity server, ale LIDE, kteri maji reklamu videt. A server je v tomto pohledu jen jakymsi zastupcem, o kterem si myslime, ze na nej chodi takovi a takovi lide. Rad uvadim priklad Atlasu, ktery se rozrostl do mnoha vetvi - finance, mapy, chat, vyhledavac atd. Atlas je take velkym mediem a umoznuje svym klientum omezit zobrazovani na urcitou svou cast....je to jen PRIKLAD, kterym jsem chtel priblizit, jak se vnimame my,prosim nediskutujme o Atlasu. Protoze nejsme agentura a nezadavame reklamu na reklamni plochy jednotlivych serveru je vsechno, co tady pisete v pohledu k nam nesmyslne.

Pokud se tyka cen, jiste nam nenavrhujete kartelovou dohodu, ze ne? Ceny se v trznim prostredi tvori tak, ze si spocitate naklady (nemale ale mozna mensi nez u konkurence), pridate primereny zisk a mrknete se, za kolik prodavaji ostatni. Pokud draz, muzete se s nimi srovnat a mate "neprimereny" zisk a jste proste dobrej, nebo muzete nasadit nizsi cenu a spokojite se s mensim ziskem....pokud levneji, musite asi taky slevit, pokud nenabizite opravdu vyssi hodnotu. My mame cenikove ceny a z nich vychazime. Myslete si co chcete, ale tak to je.

BillBoard.cz funguje s mottem: Reklama ve vasich rukou. To plati jak na strane nasich clenu, kteri maji svobodu byt cleny ci jimi nebyt, zobrazovat ci nezobrazovat, zakazat ci nezakazat zobrazovani cehokoli, tak na strane klientu, kteri maji svobodu si reklamu zacilit nebo ne atd. Je na nich, jak techto svobod vyuziji, ale jeste jednou prosim, nerikejte jim, co maji delat, oni to vi jiste dobre.

Nasi clenove chapou fungovani sveta jako mista "zachovani energie", tedy mista, kde vsechno ma svou cenu. Pokud nas system vyuzivaji, neni to proto, ze bychom je k tomu nutili, ale proto, ze v nem vidi jistou hodnotu, kterou jim prinasi. A za kazdou hodnotu se plati - u nas tim, ze nam nasi clenove dovoli cast  reklamniho prostoru prodavat, ale stale maji pravo rozhodovat, jaka reklama k nim muze a jaka nikoliv a nikdy neprodavame primo JEJICH prostor. Nenesou zadnou zodpovednost za to, ze si klient chtel zacilit kampan do kategorie Automoto a vsichni clenove si jeho bannery zakazali. To je riziko, se kterym klient do toho vstupuje. A za toto riziko jiste nezaplati 300 Kc ani 500 ci 1000 Kc.

Velice mne mrzi, ze chlapci, kteri u nas pracuji musi stale cist podobne veci. Nezaslouzi si to, protoze pracuji poctive a nikoho nepodvadeji, ani programatori, ani administratori ani obchodnici. Kazdy se uz asi ocitl v situaci, kdy je mu neco podsouvano, ackoli na to ani naznakem nepomyslel. Proti takovym vypadum je nemozne se branit, ale verim, ze alespon cast ctenaru pristoupi na logicke argumenty, ktere jsem jak verim prinesl.

Snad se mi zde alespon strucne podarilo sepsat vse, co povazuji za dulezite a nechavam na ctenarich, at si udelaji obrazek v duchu motta: "rozhodnuti ve vasich hlavach" :o)))) Omlouvam se vsem, ale vice se zde jiz k problemu vyjadrovat nebudu. Pokud by se chtel kdokolina cokoli zeptat, rad mu soukromne odpovim.

Michal Matula

za team BillBoard.cz

 

 

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  02. 11. 2001 10:21  |   |  [212.65.243.xxx]

Pane Matulo,

musím vás bohužel opravit a to hned v několika věcech:

- Billboard prodává reklamu na servery. Prodáváte reklamu na Internetu a to znamená, že ji prodáváte na servery. Je jedno, jestli vy tomu říkáte před inzerentem, že ji prodáváte "do sítě" nebo "rozprostřeně", ale reklama jde na servery. Pokud si Miss Internet objedná 20 miliónů impresí za 6 miliónů korun a vy říkáte, že výsledkem je, jak vy říkáte, "pár haléřů či korun" provizí, tak jednoduše lžete a obíráte servery o velké peníze. Na vašich stránkách uvádíte několik desítek klientů včetně velkých korporací - kdo má uvěřit tomu, že tito inzerenti u vás inzerují "v haléřích nebo korunách"?

- pokud sám píšete, že vaši klienti jsou ti, kteří potřebují specializované cílení a vy jim je tedy (zřejmě, to už nepíšete), nabízíte, tak tím hůře. Znamená to, že cílíte, tedy o žádné "rozprostření" se nejedná. Sám dobře víte, že ve specializovaých skupinách jsou 2-3 servery dominantní a zbytek je zanedbatelný. Tudíž, pokud zacílíte, tak to znamená, že 90% a víc kampaně JDE PŘÍMO NA NĚKOLIK MÁLO SERVERU, aniž z toho tyto servery vidí korunu.

- 50% vašeho objemu nejde prodat? Tak proč renomovaná nadnárodní agentura Hi-Media na svých stránkách uvádí, že je schopna je prodat? Podvod?

Vaše motto "reklama ve vašich rukou" je moc pěkné. Jenomže je chybí doplnit: "Reklama ve vašich rukou. Peníze za ni v našich".

díky za váš příspěvek - myslím, že mnohé osvětlil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Matula  |  02. 11. 2001 13:33  |   |  [62.168.34.xxx]

Pane Hlavenko,

vase obratnost v praci se slovy je opravdu obrovska. Ale nakonec jsem rad, ze nas model nechapete, alespon mame o konkurenta mene. Jen pro vysvetleni:

- Billboard prodává reklamu na servery. Prodáváte reklamu na Internetu a to znamená, že ji prodáváte na servery

ale jiste, ale pokud mluvim o reklame zacilene na servery, myslim tim entity zaclene do reklamniho systemu, takovy idiot zase nejsem, abych nepochopil, ze reklama na internetu beha prevazne na serverech

jeste jednou opakuji, ze servery o nic neobirame a ani jsme to v minulosti nedelali

- pokud sám píšete, že vaši klienti jsou ti, kteří potřebují specializované cílení a vy jim je tedy (zřejmě, to už nepíšete), nabízíte, tak tím hůře. Znamená to, že cílíte, tedy o žádné "rozprostření" se nejedná. Sám dobře víte, že ve specializovaých skupinách jsou 2-3 servery dominantní a zbytek je zanedbatelný. Tudíž, pokud zacílíte, tak to znamená, že 90% a víc kampaně JDE PŘÍMO NA NĚKOLIK MÁLO SERVERU, aniž z toho tyto servery vidí korunu.

mel jsem namysli napr. regionalni cileni, ktere na par serverech rozumne udelat neda. Ano, cilime, ale uplne jinak, ne na servery, ale na LIDI a o rozprostreni se jedna a to o velike. Z jedne kampane muzete mit na jednom serveru treba jen 1 impresi, jestli to neni halerova nebo korunova polozka, pak co? Sam clen Mr. Linx Cash tady psal, jake vysledky meli a to vy na servery prodavate a vas proklamovany obrat byl docela velky. Znova opakuji, nejsme agentura, ale medium....

na servery jde pouze tolik, kolik si samy povoli. Pokud neco maji zakazane, tak nic, pochopte to prosim konecne.

- 50% vašeho objemu nejde prodat? Tak proč renomovaná nadnárodní agentura Hi-Media na svých stránkách uvádí, že je schopna je prodat? Podvod?

nejde, protoze tolik penez v reklame na internetu v CR jak sam dobre vite neni. Ano, potencialne by to slo, ale fakticky to nejde. Je schopna je nabidnout, to je docela rozdil, jak asi zjistuji vasi obchodnici v konkurencnim boji, ze? :o) A prosim na takova ostra slova dejte pozor, jak rikate, Hi-media je velky nadnarodni podnik a mohla by se na vas rozzlobit.

Michal Matula

 

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  02. 11. 2001 14:07  |   |  [212.65.243.xxx]

Pane Matulo,
jak zde už i několik čtenářů poznamenalo, dělíte servery na jakési "zlaté", "stříbrné" atd. Což znamená, že ve skutečnosti cílíte a to velmi dobře. Dokáži vám to celkem snadno. Víme oba sami dobře, že nějakých "10 000" serverů ve skutečnosti znamená, že prvních 100 serverů dělá 80-90% všech impresí. Zbylé jsou z hlediska velikosti reklamního prostoru zcela zanedbatelné, připadnou na ně pouze drobečky z reklamní kampaně.

Jde tedy o pár desítek serverů; v případě kategorie, na které cílíte, tak jde v každé kategorii už jenom o pár serverů, a zejména u cílení na kategorie jde 90-95% reklamy na těchto pár serverů. Ve skutečnosti se tedy o cílení na servery jedná.

Vašim zákazníkům to navíc ve vašich materiálech říkáte zcela jasně: Mezi naše členy patří celá řada renomovaných serverů, na jejichž stránkách se může zobrazovat vaše reklama. Patří mezi ně například atlas.cz, auto.cz, centrum.cz, ceskenoviny.cz, email.cz, ihned.cz, mobil.cz, seznam.cz, seznamka.cz a mnoho dalších. Vaše reklama bude zobrazována na nejznámějších serverech českého Internetu.

Pane Matulo, tohle jsou vaše vlastní slova.. já k tomu nemám mnoho co dodat, protože hovoří samy za sebe.

Servery "o nic neobíráte"? Komu by šly do kapsy peníze do reklamy, kdyby nešly vám? Serverům přece - nebo je to snad jinak?

Hi-Media jako renomovaná mezinárodní agentura jistě nenabízí něco, co nemůže splnit. Pokud tvrdí, že ráda prodá 120 mil. impresí vaší sítě za měsíc, tedy skoro její polovinu, tak tuto informaci si jistě nevycucala z prstu (nebo ano, tak renomovaná agentura, jak sám zdůrazňujete?). Tuto informaci má od vás. Ostatně ona, jak sama říká, je vaším exkluzivním obchodním zástupcem - nemůže prodávat něco, co vy sami nenabízíte. Nebo ano?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Friml  |  02. 11. 2001 09:48  |   |  [62.24.86.xxx]

:) tohle "Turecko" ale nefunguje jen ve svete internetu a jeho reklamy. Bohuzel. Tohle "Turecko" je nasim svetem prorostly az hanba a najdeme ho vsude kolem nas, melouchama "pana Vomacky" pocinaje a kdesi v nepruhlednych politickych vodach nasi vlady konce.  V necem jste zrejme timhle clankem presne vystihl momentalni situaci na nasem trhu internetove reklamy, nicmene tento poznatek se da s uspechem aplikovat i na kteroukoliv jinou oblast podnikani u nas. Turecko, Seda ekonomika, Nepruhlednost trhu... to vsechno jsou jen obmenujici se terminy pro jedine - nepoctivost, nebo mekkceji - neferovost. A jak se proti neferovosti da bojovat? Jednoduse - byt ferovy sam. A z vlastni zkusenosti vim, ze to neni tak tezky, jak by se mohlo lecckomu zdat, je to vlastne docela jednoduchy a dokonce to i prinasi ovoce! Sice pomaleji, ale prinasi. Tak co vy, vsichni "turci"? Nezmenime svet k lepsimu? :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Blaha  |  02. 11. 2001 09:58  |   |  [212.47.16.xxx]

Je mi lito, ze musim pouzit pomerne silny vyraz lez, ale nektera fakta udavana autorem me k tomu nuti:

P. Hlavenka vzpomina na situaci, kdy velke servery od Linxu odesli a duvody popisuje LZIVE.

Duvodem bylo to, ze Linx nabizel onomu zakaznikovi kampan cilenou na konkretni servery za ceny 6x nizsi (pro presnost, nabidka obsahovala 3x vice impresi za polovicni cenu), nez byla bezna cena na techto serverech. Takove chovani bylo v rozporu jak s dobrymi mravy, tak s tehdejsimi pravidly linxe, ktery neumoznoval zacileni reklamy na konkretni server pro zadneho clena a dle meho nazoru toto nemelo byt mozne ani pro majitele.

Ac to p. Hlavenka vi, musim ho upozornit, ze ona mirne nizsi cena byla sleva ve výsi 83%.

Neodpustim si poznamku: z jednani, ktere jsme v te dobe z p. Hlavenkou a Linxem meli jsem nabyl silny dojem, ze p. Hlavenka vubec netusil a nebyl spravne informovan, jak tato zakazka ve skutecnosti probihala. Ze byl to nevedel do ted?

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  02. 11. 2001 10:42  |   |  [212.65.243.xxx]

Pane Bláho,

dovolím si zareagovat:
a) cenu nenabízí "linx", ale nějaký obchodník. Pokud nabízel přímo reklamu na serverech, tak ji nabízel chybně a to už z toho důvodu, že linx (systém) neumí cílit na jednotlivý server.
c) co se týká nižší ceny:  nedomnívám se, že byla nabízena nižší cena na konkrétním serveru, ale nižší cena rozpočtená na celý balík - tj. "dotovaná" impresemi CPressu.

Ale to není v tomto sporu podstatné. Důležité je, že přesně toto (tj. to, z čehož byl jednou jedinkrát obviněn Linx a vedlo to k odchodu serverů) dnes dělá Billboard déle než  rok a půl a v masovém měřítku. To nikomu nevadí?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Kouba  |  02. 11. 2001 11:20  |   |  [195.119.180.xxx]

Větou: Důležité je, že přesně toto (tj. to, z čehož byl jednou jedinkrát obviněn Linx a vedlo to k odchodu serverů) dnes dělá Billboard déle než  rok a půl a v masovém měřítku. To nikomu nevadí? jste nám čtenářům, pane Hlavenko, potvrdil, že se Mr.Lin(x) choval minimálně neeticky, nejedná se tedy o obvinění, ale o potvrzený fakt. Navíc mi připomíná tato věta jednu vzpomínku z dětství: Mami, Pepíček taky dostal pětku...  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  02. 11. 2001 11:37  |   |  [212.65.243.xxx]

Pane Koubo,
rád vysvětlím:

a) linx z toho byl obviněn v době před rokem a tři čtvrtě, ale nikdy to nebylo prokázáno a i pan Bláha uvádí, že šlo údajně pouze o nabídku, nikoli o "dokonaný čin". Šlo o obvinění z jednoho jediného pokusu.

b) v té době jsme linxe nevlastnili - vlastníme jej od letoška

c) toto prokazatelně dělá, a ani se nesnaží to nijak zakrývat, Billboard, v masovém měřítku (mnoho desítek případů).

Nepřipadá vám, že mezi těmito dvěmi věcmi je podstatný rozdíl?

Navíc, když z toho byl - ať právem nebo neprávem - linx obviněn, usilovali jsme o okamžitou nápravu, aby se toto už nikdy neopakovalo, a také jsme nápravy dosáhli. Zatímco bb to dělá dál a ještě se s tím na vlastních stránkách chlubí. Není i v tomto podstatný rozdíl?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Patrick Zandl  |  02. 11. 2001 11:45  |   |  [194.213.62.xxx]

Jiří, trochu mystifikuješ (hodně!) - bylo prokázáno to, co Michal Bláha píše o příspěvek výše. Jedině ty jsi se s těmi důkazy nehodlal smířit a do roztrhání těla hájíš neuhajitelnou pozici. Opravdu je zbytečné lhát dokola kruhem - až příliš mnoho serverů ty důkazy získalo na vlastní zkušenost, abys jim nyní vysvětlil to, že se spletli

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  02. 11. 2001 12:16  |   |  [212.65.243.xxx]

Já jenom opakovaně žádám, abychom v tomto nebyli za viníka označováni my - linxe plně vlastníme necelý rok a toto je případ z jara roku předchozího. A pokud se to stalo, tak mě to mrzí a pokud to někomu ublížilo, tak se za to omlouvám, i když myslím, že moje či naše vina to není.

Nemělo by to ale odvést pozornost od toho, co dnes kazí celý Internet - šmelení Billboardu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Blaha  |  02. 11. 2001 11:57  |   |  [212.47.16.xxx]

Posledni prispevek k tomuto uz starsimu tematu odemne:

a) slo o nabidku linxe jako firmy vuci medialni agenture, tzn. opet "nepresnost" z vasi strany. Ze pod ni byl podepsan obchodnik zamestnany v tehdejsi provozovateli Linxe, je tady detail, ze?
b) pokud se domnivate, ze 93% sleva je "mirne nizsi cena" a tato sleva byla nizsi nez slevy poskytovane servery v te dobe, tak se nejen mylite, ale i sam odporujete s nazory v clanku
c) Billboard podle mych informaci nikdy nenabizel reklamu v nabidce na serveru ATLAS, MOBIL, SEZNAM apod vyjmenovanych serverech. BTW, vy na strankach ATLASu vidite nekde Billboard?

A v tomto sporu je pro me podstatne to, ze vy v dnesnim clanku uvadite nepravdive informace, a z nich delate zavery. - a v diskuzi pak spravne argumenty nepoprete, ale nepovazujete za podstatne.......

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  02. 11. 2001 12:32  |   |  [212.65.243.xxx]

Já už jsem to psal v odpovědi Patrickovi - pokud se to skutečně stalo, tak mě to velmi mrzí a omlouvám se za to, i když provozovatelem linxe v té době byl stále ještě Clark. My jsme měli s ním pouze smlouvu - rád vám někdy privátně její obsah ukážu, abyste viděl, jak to s linxem tehdy bylo. Linx tehdy nebyl firma - firma byl jenom Clark, který stoprocentně linxe vlastnil.

Já vím, že bb neuvádí v nabídce přímo velké portály, protože se velmi dobře "poučil z kauzy linx" - že prostě tygr se nedá škádlit bosou nohou a portál už vůbec ne . Ale: nemyslíte si, že to je nepodstatné? Co je podstatné - zda se ta reklama (klientem placená, pro server 0 příjmů) na portálech nakonec objeví, nebo že se jenom o tom veřejně nemluví?

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Navrátil  |  02. 11. 2001 10:26  |   |  [212.27.205.xxx]

Vážení,

rád bych se zastavil nad jednou maličkostí. Pan Hlavenka tady doslova "brečí" jak je špatná TA internetová ekonomika a vůbec si neuvědomuje, že do ni patří !!!!!!!!! Pak by totiž CPRESS neposílal spamy na uživatele cizích serverů, pozastavil se nad slovy Michala Bláhy atd. Proto bych Vám chtěl něco prozradit: pokud nezačnete s ETIKOU u sebe neočekávejte ji od druhých! 

Jinak Vám musím napsat, že se musím smát tomu jak "Váš" business funguje. Aby jste zvětšili své příjmy, generujete pořád další a další HTML stránky na což okolí odpovídá dalšími a dalšími stránkami. Nikdo se nepozastavil nad skutečností, že čím více bude na internetu stránek tím složitější bude prodávat reklamu na imprese, protože hodnota imprese (v globálu) se NEZVYŠUJE ale naopak klesá!  Ten kdo tento akxiom pochopí, bude na internetu úspěšný - ostatní ať prodávají imprese.

 

- jika -

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Koumes  |  02. 11. 2001 11:26  |   |  [195.243.101.xxx]

Faktem je to ze spamovatse nema a na muj email chodi spamu od CPressu az moc.

A podle hesla kdo lze ten krade a kdo spamuje ten lze si myslim ze ta "pravda" zverejnena v clanku nebude az tak cernobila. Kdo se nenamocil at hodi mobilem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  02. 11. 2001 11:29  |   |  [212.65.243.xxx]

Máte určitě pravdu v tom, že čím více se zvětšuje nabídka (počty stránek) a proti tomu adekvátně neroste poptávka, tak to samozřejmě vede k poklesu hodnotě imprese. Já jsem ale ten poslední, který by s tím mohl něco dělat - trh prostě je v takovém kolotoči, je to celosvětové a myslím, že se to musí samo trošku "vyčistit" tím, že silní přežijí. On vlastně tomu Billboard docela pomáhá - tím, že slabé servery úplně odřízl od příjmů, protože jim je luxuje, tak vlastně tyto slabé servery, které nemají sílu na vlastní shánění reklamy, nepřežijí...

Souhlasím s vámi také v tom, že hlavní síla Internetu není v reklamě - například u nás tvoří reklama 10% všech příjmů z Internetu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Navrátil  |  02. 11. 2001 11:38  |   |  [212.27.205.xxx]

Gratuluji k 10% ! My jsme na dvou procentech . Otazka je z jakeho zakladu!

- jika -

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  02. 11. 2001 12:05  |   |  [212.65.243.xxx]

Asi ze 100 mil. Kč - kolik je to u vás?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Navrátil  |  02. 11. 2001 13:03  |   |  [212.27.205.xxx]

 Někde jsem od Vás četl: "KONKURENCI TYTO INFORMACE ... "

... Nicméně, i toto číslo je z Vaší strany zavádějící. Co když odečtete od vašeho čísla obchody, kde máte velmi malou marži (vltava.cz) ???

- jika -

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  02. 11. 2001 13:08  |   |  [212.65.243.xxx]

Nákupní marže cca 35% na knihách mě nepřipadá zrovna jako malá... jinak stále čekám na tu vaši informaci o tržbách u vás, když vy tak úporně vyzvídáte :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
inzerent  |  02. 11. 2001 10:28  |   |  [147.230.133.xxx]

Autor článku zapoměl na jednu důležitou věc. To, že Billboard u placených kampaní roztříští reklamu mezi mnoho serverů, významných i nevýznamných již není pravda. Servery mají nálepku: bronzový, stříbrný a zlatý. U placené reklamy mohu cílit na stříbrné a nebo dokonce pouze na zlaté servery. To znamená, že za pakatel získám servery ze sítě IMS a  Arba. Nemohu cílit na konkrétní servery, pokud nechci platit mnoho, musím cílit na celé kategorie, ale ujišťuji Vás, že při zapnutí stříbrného nebo zlatého účtu mi kategorie úplně stačí. Mám za babku to o co mi chtělo IMS nebo Arbo prodat za majlant. Je to chytré. Nemá smysl už kupovat reklamu na serverech typu Seznam, Centrum a už vůbec ne na těch, které mají Billboard i na horních pozicích - Atlas, iDnes, Seznamka a mnoho dalších. Doporučuji - při větším množství ještě získáte velkou slevu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukáš Brožek  |  02. 11. 2001 11:37  |   |  [213.246.76.xxx]

Na tom opravdu něco bude... Mohl bych poprosit pana Matulu o vysvětlění? Zajímalo by mě, jak se to bude řešit. Toto rozdělení serverů na jednotlivé účty dle kvality je jednoznačným protikladem proti jeho tvrzení. V síti "zlatých a stříbrných" budou opravdu jen zajímavé a známé servery a určitě nebude problém na ně cílit nabízenou reklamu. Pak se nebude jednat jenom o nějaké rozprášení impresí, ať doletí, kam doletí. Logicky by pak měly být dražší prodávané imprese dle toho, o jaký typ účtu se jedná. V ten moment by měl být ale informován server a dostat příslušnou provizi. Ve zlatých serverech se o haléře už asi jednat nebude.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Matula  |  02. 11. 2001 14:35  |   |  [62.168.34.xxx]

ano, servery se deli na bronzove, stribrne a zlate, ale puvodne hlavne proto, ze si to prali clenove sami. Velke servery kricely, ze oni nabizeji reklamnni prostor, ktery je zadany a meni ho s nejakymi "nepodstatnymi" strankami. Tak jsme jim vyhoveli a udelali de facto jakesi subbilboardy, aby si podle sveho prani mohly menit jen mezi sebou, pokud chteji.

To ale porad nic nemeni na jednom faktu - kazdy, ZDURAZNUJI KAZDY si muze KDYKOLI jakoukoli, tedy I PLACENOU kampan zakazat. Pak jiste chapete, ze bychom byli blazni, kdybych nabizeli a zarucovali se, ze se nekde neco nekomu zobrazi a at si to radeji koupi u nas, nez na tom serveru. My neslibujeme neco, co evidentne nemuzeme splnit. Co rikame je - zacilite-li si na kategorii, pak se vam vase reklama MUZE zobrazit i treba na tom Atlasu, kdyz uz tady je pan Blaha. Ale NEMUSI a zalezi jen na ATLASU a ne NA NAS, jestli to dovoli nebo ne. Pokud to klient nebere, tak u nas nenakoupi. A my mu rikame jeste jinou vec - server neni podstatny, dulezity je CLOVEK, UZIVATEL. Servery s nami v tom jiste nebudou sohlasit, ale napr. pro to regionalni cileni a jine podobne to tak podle mne je na 100%.

Ja jsem kdykoli ochoten jakemukoliv serveru zaplatit vetsinu z kampane, ktera na nej smeruje a nechat si jenom provizi. Ale ten server pak musi zajistit, ze objednany prostor opravdu dostanu, dostanu ho v pozadovane kvalite atd.

Na takove cileni ale neni BB, ale jine softwary, treba BBmedia a vite, ze tam vsechno funguje uplne jinak a my chceme jenom provize.

 

Michal Matula

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  02. 11. 2001 15:07  |   |  [212.65.243.xxx]

Milý pane Matulo,
nemůžu než napsat, že to kličkování už začíná být vás nedůstojné. Ve svých materiálech sami píšete a před inzerenty prezentujete, že "můžou" inzerovat na největších serverech cz Internetu a jmenovitě je vyjmenováváte. Jak si inzerent vyloží tato slova:
a) jako že BUDU inzerovat, když si to zaplatím
b) BUDU inzerovat, pokud si to zaplatím a POKUD mě mou kampaň dotyčné servery nezakážou; v tom případě se má kampaň rozprskne do nějakých tisíců pidistráneček.

Pane Matulo, "A" JE SPRÁVNĚ. A jestli nevěříte, tak vám tady mohu ocitovat jednoho našeho spřáteleného klienta, který přesně v tomto duchu udělal dotazovací kampaň u vás a u Hi-Media. Mám vás skutečně takto zostudit? Není lepší se raději chovat jako chlap a pořád tak zoufale nekličkovat?

Dozví se server, kolik komerční reklamy jste na něm protočili? Nedozví. Dozví se server, kolik za CPM na jeho serveru klient vlastně zaplatil? Nedozví. Připadá vám to jako férové a transparentní jednání?

(JInak tady nemlžte o zakazování kampaní. Nikdo nemá čas denně kontrolovat, jaké kampaně mu tam kdo spustil - máme jiné věci na práci. Než se někdo dostane ke kontrole a případnému zakázání, je dávno po kampani...).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Matula  |  02. 11. 2001 14:57  |   |  [62.168.34.xxx]

a mozna jeste jeden dodatek, protoze to snad nemusi byt jasne:

my nikoho k prestupu do urciteho typu uctu NENUTIME, ani jej tam sami neprerazujeme. Bronzovy ucet je nastaven tak, aby v zasade umoznoval to, co stara verze BB. Stribrne a zlate ucty toho umeji vice a jsou proto motivaci pro cleny, aby ostatnim nabidli lepsi podminky a sami za to takove lepsi podminky dostali. Nezapominejte prosim, ze BB je tu HLAVNE pro vymenu mezi cleny, placene kampane jsou z toho jen minoritnim podilem.

navic, za jakekoliv zacileni se dneska v BB priplaci, takze nakonec vas takove zacileni na "stribrne nebo zlate" ucty muze stat mnohem vic, nez kdybyste si to koupili u serveru samotneho. Jak vidite, hodne se snazime, abychom serverum nekonkurovali, protoze to neni nasim cilem. Nasim cilem je oslovit klienty, jejich problem servery z technickych duvodu proste vyresit NEMOHOU.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  02. 11. 2001 15:14  |   |  [212.65.243.xxx]

... no ještě aby placené kampaně tvořily u vás majoritu . Víte, možná by všem fámám, které po Internetu o vás kolují, pomohlo jediné - abyste zveřejnili, kolik % prostoru bylo prodáno a za kolik.

A hned by bylo po fámách. Ovšem možná taky po Billboardu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Popleta  |  02. 11. 2001 11:12  |   |  [168.143.112.xxx]

Pan Hlavenka je opravdu vtipálek. To co on dělal s Linxem před asi rokem nyní kritizuje u Billboardu. Co to má být? Když mně někdo rozbil bábovičku, tak já mu to udělám taky? Každý, kdo si tento článek přečte pochopí, že se za každou cenu snažíte protlačit váš Linx nebo Adrenaline nebo jak tomu teď říkáte a neštítíte se ani toho, že nejen zapleníte všechna fóra na českém netu, ale ještě o tom napíšete článek a necháte si ho dát jako hlavní na svůj zpravodajský server. Opravdu je "vaše zamyšlení" hlavní událostí dne v oblasti počítačů? Myslím, že ne.

Kde berete tu drzost se tu ohánět morálkou, když vaši podřízení dělají věci jaké dělají. Jeden příklad za všechny - aféra pana Holčíka a jeho ubohé bonzování, že objevil na serveru konkurence nelegální soft a neváhal to zveřejnit.

Udělejte si pořádek doma nebo to už zabalte. Pochopte, že ne každý k vám vzhlíží s úctou a ne každej vám ty vaše vizionářský výplody ještě baští. Svět se hýbe, jenom vy stojíte na místě a pořád se plácáte ve věcech, které vám leží v žaludku.

Nelíbí se vám chování Billboardu, fajn, podejte na ně trestní oznámení, to by totiž udělal člověk, co chce opravdu spravedlnost a jde mu o morálku, vy chcete jenom přetáhnout zákazníky.

Blíží se Vánoce, takže očekám v nejbližsí době článek o e-shopech u nás, ze kterého nejlépe vyzní ..., no hádejte, kdo.

Buďte nad věcí nebo se z toho světa jednou po...ete.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  02. 11. 2001 11:32  |   |  [212.65.243.xxx]

Milý pane Anonyme, už v úvodu článku píšu, že to je subjektivní pohled na věc a že mě mrzí, že musel vzniknout na živě. Objektivní média, která by se těchto neřádů dokázala chopit a po právu je demaskovat a kritizovat, totiž, jak se zdá, na Internetu neexistují.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza Mertl  |  02. 11. 2001 11:37  |   |  [62.24.69.xxx]

Je velmi zajimave, ze nejvetsi bojovnici za svobodu trhu volaji pro pravidlech a regulaci v momente, kdy na ne dopadne sila volneho trzniho usporadani. Dokud z toho meli, bylo jim to jedno.

 

H.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lubor K.  |  02. 11. 2001 12:35  |   |  [193.179.225.xxx]

Naprosto souhlasim. Navic je cpress opravdu velky spammer, u nas se uz dostal na blacklist. Nekolikrat (myslim, ze vice nez 5x) byl zadan o neposilani spamu a nestacilo to. To je tedy bojovnik za etiku!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  02. 11. 2001 13:05  |   |  [212.65.243.xxx]

U většiny - věřím, že u všech, ale zaručit to nemůžu a chyba se vloudit může - našich webů, kde se registrujete, uživatel schvaluje zasílání informačních mailů. Pokud si toto zasílání nepřejete, stačí o to požádat - vyjmeme vás ze seznamu.

To není spamování - když máte ve jméně "nospam", tak určitě znáte www.spam.cz, kde je definice spamování popsána myslím docela přesně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lubor K.  |  02. 11. 2001 16:13  |   |  [193.179.225.xxx]

Pane Hlavenko, zaprve jsem psal, ze asi 5x jsem zadal o nezasilani spamu a presto to cpressem nebylo akceptovano, takze to vase "staci o to pozadat" je lez jako vez. Chapu, ze za to osobne asi nemuzete, ale netvrdte prosim to, co neni pravda. Ze by to tak melo byt je vec druha, realita je proste takova, ze jste se na mne v cpressu vykaslali.

Ohledne informacnich e-mailu uz zacinate slovickarit. Viz jeden spam o barteru:

Computer Press, a. s. spustil 18. 6. 2001 novy obchodni system Barter.cz,

To byl jen uvod, ze ktereho je zrejme, ze jde o neprosto nevyzadanou postu, ktera se systemy, v nichz jsem mohl byt zaregistrovan, naprosto nesouvisi. Nebo spamy z aukce.cz, kde se mi nabizi, co cpress zase prodava (ostatne i v aukci.cz jsem opet neuspesne zadal o zruseni meho uctu). Slovickarite proto, ze informacni mail nerovna se reklamni mail. Informacni mail znamena, co je napr. v teto sluzbe noveho, zmeneneho, ze tehdy a tehdy nebude fungovat apod. Pokud pod informacni mail schovavate rozesilani spamu naprosto nesouvisejicich (krome materske firmy, samozrejme) aktivit, mate na to samozrejme pravo, ale tim se zarazujete do kategorie firem, o kterych mam sve mineni (a v leccims tam bohuzel jiz zapadate).

To ale neni az tak dulezite jako spis fakt, na ktery jsem reagoval. Samozrejme jste komercni subjekt, ktery ma jediny cil, a to je vydelavat penize. Presto (nebo prave proto) je smutne, ze pokud neco delate vy (nebo se na tom podilite, abyste mne nechytal za slovo, ze to provozoval Clark), je vsechno OK a nic jsme nedelali spatne (nebo dokonce svinsky, mam-li byt tvrdsi). Pokud ale (dejme tomu) obdobna vec prochazi konkurenci, je z toho clanek, ktery se tvari, ze mu jde o etiku (byt je v uvodu mala zminka o nezaujatosti), ale na mne spis pusobi (vcelku nechutnym, prave pro zpusob jeho vedeni) konkurencnim bojem. Pokud PR, tak si to oznacte jako tiskovou zpravu a nedelejte z toho analyzu. Jestlize jednani Billboardu (prestoze je dle vas tak necestne a nesportovni a vam by ho nikdo netoleroval) prochazi, tak problem bude asi nekde jinde...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lubor K.  |  02. 11. 2001 16:15  |   |  [193.179.225.xxx]

Pane Hlavenko, zaprve jsem psal, ze asi 5x jsem zadal o nezasilani spamu a presto to cpressem nebylo akceptovano, takze to vase "staci o to pozadat" je lez jako vez. Chapu, ze za to osobne asi nemuzete, ale netvrdte prosim to, co neni pravda. Ze by to tak melo byt je vec druha, realita je proste takova, ze jste se na mne v cpressu vykaslali.

Ohledne informacnich e-mailu uz zacinate slovickarit. Viz jeden spam o barteru:

Computer Press, a. s. spustil 18. 6. 2001 novy obchodni system Barter.cz,

To byl jen uvod, ze ktereho je zrejme, ze jde o neprosto nevyzadanou postu, ktera se systemy, v nichz jsem mohl byt zaregistrovan, naprosto nesouvisi. Nebo spamy z aukce.cz, kde se mi nabizi, co cpress zase prodava (ostatne i v aukci.cz jsem opet neuspesne zadal o zruseni meho uctu). Slovickarite proto, ze informacni mail nerovna se reklamni mail. Informacni mail znamena, co je napr. v teto sluzbe noveho, zmeneneho, ze tehdy a tehdy nebude fungovat apod. Pokud pod informacni mail schovavate rozesilani spamu naprosto nesouvisejicich (krome materske firmy, samozrejme) aktivit, mate na to samozrejme pravo, ale tim se zarazujete do kategorie firem, o kterych mam sve mineni (a v leccims tam bohuzel jiz zapadate).

To ale neni az tak dulezite jako spis fakt, na ktery jsem reagoval. Samozrejme jste komercni subjekt, ktery ma jediny cil, a to je vydelavat penize. Presto (nebo prave proto) je smutne, ze pokud neco delate vy (nebo se na tom podilite, abyste mne nechytal za slovo, ze to provozoval Clark), je vsechno OK a nic jsme nedelali spatne (nebo dokonce svinsky, mam-li byt tvrdsi). Pokud ale (dejme tomu) obdobna vec prochazi konkurenci, je z toho clanek, ktery se tvari, ze mu jde o etiku (byt je v uvodu mala zminka o nezaujatosti), ale na mne spis pusobi (vcelku nechutnym, prave pro zpusob jeho vedeni) konkurencnim bojem. Pokud PR, tak si to oznacte jako tiskovou zpravu a nedelejte z toho analyzu. Jestlize jednani Billboardu (prestoze je dle vas tak necestne a nesportovni a vam by ho nikdo netoleroval) prochazi, tak problem bude asi nekde jinde...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MK  |  02. 11. 2001 14:45  |   |  [195.113.150.xxx]

... tak si rikam, jestli to pise jako novinar nebo predseda predstavenstva CPRESSu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  02. 11. 2001 15:09  |   |  [212.65.243.xxx]

... tohle jako zástupce firmy a v článku to uvádím. Protože Lupa není nezávislá a jiné médium tu není, nevidím bohužel jinou cestu, jak toto chování demaskovat. Vy ano?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka Lahvička  |  02. 11. 2001 15:49  |   |  [212.47.16.xxx]

Proc Lupa neni nezavisla? Vzdyt tam pisou povetsinou externi autori, kteri si mohou vykladat co chteji, pokud to ma hlavu a patu a je to relevantni tema. Nevsiml jsem si, ze by aspon mne nekdo rikal, jake nazory ano a jake uz ne, pripadne podle spravnosti nazoru upravoval honorar... vy jste ten vas clanek Lupe nabizel a oni ho odmitli? (No, i kdyz za ty zminky o Lupe bych se ani nedivil ).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  02. 11. 2001 16:56  |   |  [212.65.243.xxx]

Nehovořím o externích autorech - hovořím o interních autorech a zejména  o majitelích toho podniku. Klíčové, "politické" články nepíší externí autoři...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MK  |  02. 11. 2001 14:45  |   |  [195.113.150.xxx]

... tak si rikam, jestli to pise jako novinar nebo predseda predstavenstva CPRESSu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milos Molnar  |  02. 11. 2001 16:13  |   |  [195.28.83.xxx]

Najskor jedna poznamka: Je normalne, ze kazda strana si chrani svoj biznis, nech je pozeranie inej strany nan akekolvek. Co my vsak nie je jasne, mozno p.Hlavenka doplni informaciu, ako sa na tuto situaciu pozeraju zastupcovia najnavtevovanejsich servrov. Schvaluju spravanie sa Billboardu? Ak ano preco? Nie su spokojny? Co idu s tym robit?

Ak by som si odmyslel vsetko co bolo napisane (mozno horucejsim perom rozpalenym emociami) celkom rad by som si precital, ci je situacia vo svete v tomto utrasena. Ako to funguje tam? Tiez dochadza ku "kazeniu" cien? Ak nie, preco?

Myslim, ze ak v USA je trh s internetovou reklamou stabilnejsi a nevykazuje znamky "Tureckeho" hospodarstva, je to preto, lebo akykolvek subjekt, ktory by robil podobne praktiky (dumpingove ceny a pod.) by:

1. bol oznaceny ako zakerny a nedoveryhodny partner a servre s dobrou povestou by ukoncili spolupracu s nim (hoci by ich priamo ani nemusel poskodit)

2. bol zalovany, pretoze existuju na to aj zakony o porusovani hospodarskej sutaze, prip. nekalej sutazi

Po tychto dvoch krokoch by skoncil aj u zadavatelov reklamy. Oni nepotrebuju usetrit peniaze za cenu, ze sa moze vyskytnut ich meno v nevhodnej suvislosti.

Myslim, vsak, ze to chce cas. Ak niekto poskodzuje servre, tie asi na to pridu aj same.

P.S.: Nejaky odbornejsi clanok na tuto temu popisujuci problematiku v "neTureckych ekonomikách" by som uvital.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka Lahvička  |  02. 11. 2001 17:12  |   |  [212.47.16.xxx]

Pokud vim, tak "majitel toho podniku" je jen jeden a ten zrovna mnoho clanku nevyplodi, a pokud ano, tak ne "politicke" - leda ze by otazka uskutecneni prasecich hodu mela nejaky mnou nepostrehnuty rozmer

Podle ceho ctenar pozna klicovy clanek na Lupe? Na Zive je to jasne, prvni clanek (jako treba tento) je neprehlednutelny, ale na Lupe je prvni pozice temer stejna jako rekneme druha nebo prinejhorsim treti (vice clanku za den nebyva). A prvni pozici obsazuji externi autori pomerne casto, pokud jsem to pochopil, tak hlavni uloha internich redaktoru je krome ostatni prace psat na posledni chvili vyplnove clanky, pokud se toho od externich autoru sejde mene nez se cekalo

Mne osobne jako manipulativni na Lupe prisel jen posledni clanek o Mytrixu od Mirka Zemana, ale pokud bych ja nebo kdokoliv jiny chtel a napsal koherentni protinazor, tak nepochybuju o tom, ze by take vysel (ani nepocitam moznost napsat cokoliv do diskuse, protoze je fakt, ze to si precte jen cast ctenaru clanku).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  02. 11. 2001 17:47  |   |  [212.65.243.xxx]

Lupa dělá, podle mého názoru, v mnoha ohledech a směrech nejlepší žurnalistiku na českém Internetu. Píše pro ni několik vynikajících autorů. Pod to se rád podepíšu.

Problém ale je, že majitelstvo Lupy se občas snaží dělat místo žurnalistiky mocenskou politiku. Lidově řečeno, hrát si na Vladimíra Železného českého Internetu. Znám Marka dobře (však u nás dělal) a vím, že je ambiciózní a že na to i má - ale myslím, že je potřeba si vybrat, zda chci dělat špičkovou nezávislou žurnalistiku nebo být internetovým kardinálem Richelieu. On i ten Železný nakonec dojede na to, že chtěl být obojím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Antoš  |  03. 11. 2001 20:29  |   |  [213.210.135.xxx]


Milý Jiří,

když jsem si včera - velmi pečlivě - přečetl Tvůj článek, který polemizuje s mým textem, s řadou věcí jsem z pochopitelných důvodů nesouhlasil. Oba však máme právo na to, abychom si na některé věci udělali odlišný názor, a dokonce i na to, abychom o něm psali. Díky tomu, že jsi uvedl i odkaz na můj původní článek, může si jej každý čtenář přečíst sám a pak si utvořit svůj vlastní názor - to je fér. Říkal jsem si proto, že je zbytečné reagovat v diskusi pod článkem, a to i přesto, že nás - potažmo mne - v článku zmiňuješ v nepříliš lichotivém světle.

Způsob, jakým jsi svá slova rozvedl v této diskusi, mne však vede k tomu, že zkrátka zareagovat musím. Jsi velmi inteligentní a zkušený člověk: už mnohokrát jsem na různých místech řekl, že si Tě pro řadu výsledků Tvé práce vážím, a rád to tady znovu zopakuju. Bohužel však současně musím dodat, že jsi též zdatný manipulátor, kovaný stovkami diskusí, který mistrně ovládá své řemeslo a jazyk. Prvotřídně jsi to předvedl i v této debatě (už jen to "majitelstvo Lupy" či "internetový kardinál Richelieu") a snad jsi i řadu čtenářů přesvědčil. Je zbytečné se teď začít bránit, mávat Ti před očima zcela mizivým počtem článků, které jsem v poslední době napsal, a vysvětlovat, že je to právě péče o udržení nezávislosti Lupy, která mne přiměla k tomu, abych se z jejích stránek tak výrazně stáhl. Pokud jde o Lupu, jsme odpovědni našim čtenářům, kteří si sami musejí udělat obrázek - ne podle článků a diskusí na Živě, ale podle článků na Lupě a jejich skladby.

Chci Tě však požádat - znovu, a teď i veřejně, když jsem to už párkrát předtím udělal v soukromých mailech - abys schoval své staré roztrpčení, zakopal válečnou sekeru a přestal mne tu či onde pod různými záminkami napadat. Oba dobře víme, že za celou věcí není nic jiného než loňské odhalení nekalých obchodních praktik Mr.Lin(x)e, které Lupa pomohla zveřejnit, a následná protestní akce významných serverů. Dodnes jsem nepochopil, proč se Tě tehdy celá věc tolik osobně dotkla, zvlášť když se dnes od těch praktik sám distancuješ a házíš je na krk bývalému provozovateli Mr.Lin(x)e. V každém případě si však myslím, že to není důvod k tomu, abys na mne, a přes moje záda i na Lupu a celou naši firmu, soustavně házel špínu pod nejrůznějšími možnými záminkami. Nejde jen o tenhle článek či o pár příspěvků v diskusi, za tu dobu bych dokázal posbírat možná desítky narážek, výroků, uštěpačných pasáží či přímo obvinění, která jsi na nás snesl.

Zkátka myslím, že už toho bylo dost - a čtenářům, kteří sledují naše diskuse jako je tato, můžeme být akorát pro smích. Oba dva.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  03. 11. 2001 22:45  |   |  [212.65.243.xxx]

Milý Marku,
nebude šťastnějšího člověka než mě, když budu moci přestat poukazovat na hříchy a hříšky jiných, nám konkurenčních médií, protože si jsem vědomý toho, že mezi slušnými médii se to nedělá a že to na pověsti nepřidává ani nám, ani mně. A udělám to v tom okamžiku, jakmile budu vidět, že Lupa skutečně měří stejným metrem, ať se jedná o vašeho konkurenta nebo spojence.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hudson  |  02. 11. 2001 22:31  |   |  [195.47.14.xxx]

Waaaaaaaahhhhhhhhhaaaaaaaaaaaa, tak tady to jede , du hulit, gdo de se mnou ????

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Kopta  |  03. 11. 2001 03:42  |   |  [195.39.36.xxx]

Pane Hlavenko, musím říci, že přestože Vás obvykle čtu, včera mě ten titulek odradil – moje chyba. Pokud se ohrazujete proti nějakému článku, který vyjde v jednom periodiku, bývá zvykem, ohrazovat se proti němu právě tam, kde vyšel. Jinde se udává teprve tehdy, když jej redakce odmítne vydat. Myslím, že by Vás Marek Antoš jistě neodmítnul, přestože reagujete právě na jeho text. Tím, že polemiku převádíte na jiný server, se řadíte k Mirkovi Kučerovi, který běžně své poleminky zveřejňoval na svém serveru, ať už polemizoval s kýmkoli. Pokud si vzpomínám, když jsem s letos polemizoval s Vaším článkem o zastoupení prohlížečů na webu, poslal jsem článek Živě, ne Lupě (přestože to je zajímavé téma, které vygeneruje mnoho impresí a od Lupy bych za něj navíc dostal i honorář a vyšel by pod mým jménem, nikoli pod značkou "čtenář" a při prvním redesignu by ho neodstranili z archivu .

 

Zmiňujete se tu, že jste hovořil s redaktory serveru Lupa. Hovořil jste s Markem Antošem, kterému jste předal podklady ke článku o nekalých praktikách BillBoardu. Jistě víte, že každý podnět, pokud jej máme zveřejnit, ověřujeme. Nevím, co Vám slíbil Marek, ale když jsme 8. 10. 2001 hovořili spolu při přípravě Arény, zmínil jste, že nechápete, proč vyšla (moje) vcelku kladná recenze na reklamní systém BB (recenzoval jsem necelý měsíc předtím Linx, také vcelku kladně), když jste Markovi předal důkazy o okrádání klientů ze strany BB. Odpověděl jsem Vám tehdy, že se o tom dozvídá teprve v tu chvíli, a že Marek potvrdil, že se tím problémem zabývá, a pokud se potvrdí, napíše o něm. Myslím, že způsob, kterým se o tom zmiňujete ve svém textu, evokuje cosi jiného, cosi, co mi říká, že bych si takového jednání nemohl vážit – proti tomu se samozřejmě musím ohradit (škoda, že jste mě neupozornil, že o mně píšete, abych se o tom nedozvěděl po několika dnech z třetí ruky). Pokud nějaký článek nevydáme, pak je to většinou proto, že se nepotvrdilo podezření. Vzhledem k tomu, že BB Lupa používá, myslím, že (a) máme prostředky k nezávislému ověření té informace, (b) máme zájem, aby se s naším reklamním prostorem nekšeftovalo na neoficiálním trhu. Toť vše.

 

Jinak se s Vašimi názory v textu projevenými stotožňuji, netajím se tím, že podle mých zjištění výměnná reklama nefunguje, nikdy jsem neviděl server, kterému by výrazně pomohla ke stálým návštěvníkům, pokud už neměl dostatečnou základnu (řekněme, že serverům typu Lupy taková reklama jistě něco přináší, otázkou je, zda není neetické, když provozovatel rekl. sys. přesvědčuje malé servery o tom, že to není na jejich úkor).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  03. 11. 2001 09:47  |   |  [212.65.243.xxx]

Ve vašem příspěvků je několik věcí, na které musím reagovat. Co se týká převádění polemiky na jiný server: jistě jste si všiml, že jsem v uplynulých článcích, které k tématu zveřejnila Lupa, se diskuse účastnil poměrně v hojné míře - měl jsem pocit, že jsem na Lupě sdělil vše, co jsem sdělit chtěl, alespoň tedy k daným tématům.

Živě má zcela jiný a mnohem širší záběr čtenářstva. Nečte nás jenom uzoučká skupinka lidí, kteří se realizují v hodnocení českého Internetu a v diskutování o něm, ale cílová skupina je daleko širší. Proto jsem svým článkem chtěl otevřít daleko širší téma s návaznými souvislostmi a psát jej srozumitelněji pro širší obecenstvo, např. pro vlastníky a provozovatele serverů, pro případné inzerenty. Máte ale pravdu, že napsat občas článek a poslat jej Marku Antošovi není špatný nápad, minimálně jako test objektivnosti Lupy. Nerad ale dělám práci zbytečně a nerad ze sebe dělám vola - jako v případě, kdy mně za sebou dva principálové z Lupy, p. Zeman a p. Antoš slíbili, že téma je velice zajímavé a že o něm jistě článek zveřejní, a pak se nic nestalo. Snažím se především něco na českém Internetu vybudovat a uvést v život, ne dělat "politiku". To přenechávám jiným :)

JInak prosím upozorňuji, že jsem nikdy nepoužil termín, že Billboard někoho okrádá - to je váš termín, ne můj. A co se týká toho, zda se "nepotvrdilo podezření" - vidíte, jak snadno sklouzáváte opět do politiky; myslím, že jste od kolegů z Lupy už taky chytl tu nákazu. Podezření "se nepotvrdilo", akorát všichni účastníci se přiznali: billboard, že prodává reklamu ve velkém (dokonce mu to visí na jeho stránkách), jeden z klientů, že od něj koupili 20 mil. impresí za 6.7 mil. Kč, další klient, že získává milióny impresí pouze za nějaké provize z prodeje, další klient, že dělá totéž a billboard sám uznává, že rozděluje servery na jakési elitní, méně elitní a thrash, dále na profesní skupiny a na toto všechno je možné cílit.

Takže všichni dopodrobna popíší, co dělají a jak to dělají, zveřejní to, dokonce na vašem serveru, a vám se "nepotvrdí podezření". Pro budoucí pozice na českých ministerstvech máte dokonalou průpravu :)

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Kopta  |  04. 11. 2001 02:11  |   |  [195.39.36.xxx]

Takové vysvětlení, proč jste diskusi převedl na server s lajckým publikem, docela chápu, a při pohledu na diskusi mě mrzí, že se Vám nepodařilo nikoho k tématu přitáhnout natolik, aby názorovou výměnu posunul někam dál. Možná je to tím pátkem, uvidíme, co se stane v pondělí, až majitelé serverů začnou chodit do práce.

Děkuji Vám také za ohodnocení mých zamlžovacích schopností – práci ve státní správě zatím neplánuji, ale je příjemné vědět, že k ní mám vlohy. Když píšete, že všichni všechno přiznali, a přesto považuji podezření za nepotvrzené, zní to příšerně, ale dovolím si odvážně tvrdit, že přiznání BB k tomu, že reklamu prodává, se nerozchází s tím, že by se podezření, že prodává reklamu na určitém serveru, nepotvrdilo. BB prodává reklamu, uživatelé systému s tím souhlasí a dostávají za to protihodnotu. Nevidím na tom nic skandálního.

Abych se ale nezamotal do vzájemné potyčky, na níž nemám zájem, rád bych se pokusil vrátit k nakousnutému problému. Píšete, že Cybermiss získala 20 mil. reklamy za 6,7 mil. Kč. To mně vychází na 335 Kč CPM a musím říci, že být Cybermiss, nezaplatil bych tolik, pokud bych neměl jistotu, na kterém serveru se reklama protočí – cena výměnného prostoru je dle mého názoru ještě níže než na deklarovaných 190 Kč CPM, IMHO někde pod 100 Kč CPM. Je to ale rozhodnutí Cybermiss, a přestože mně se to zdá jako velmi nevýhodný obchod, podnikatelé činí na vlastní náklady, a tudíž mi to může být jedno (jsem zvědav, jak to pan Fikáček obhajoval před sponzory).

Z mého pohledu není nic špatného na tom, že výměnný systém reklamu členů prodává bez jejich spoluúčasti na zisku – to je opět věc dohody mezi BB a jeho uživateli. Špatné ale je, že se reklama prodává tu za 335 Kč CPM, tu za 190 Kč CPM, támhle za 100 Kč CPM, a přitom nelze říci, že by se cena nějak odvíjela od kvality poskytnuté služby – a zde se nebavíme jen o BB, je to na českém trhu s reklamou na Internetu jev obecný. Jinými slovy: pokud se zadní strana časopisu prodává za 80.000 Kč a já zjistím, že ji konkurence dostala za polovic, příště ji tak draze už nekoupím. A jelikož vím, že se to děje v jednom časopisu, budu automaticky předpokládat, že stejné praktiky platí i pro další periodika téhož vydavatele, nedej bože i jiných vydavatelů.

Důsledkem tedy bude to, že Internet, kde panuje neustálá převaha nabídky reklamního prostoru nad poptávkou, bude nucen snížit cenu na minimum – což je z hlediska trhu naprosto v pořádku – ale zároveň se zjistí, že se po snížení ceny neprodalo více reklamy – a to už ani z hlediska trhu v pořádku není. Pak se projeví třetí fáze: poskytovatel reklamy nebude moci cenu opětovně zvýšit, protože ji trh neakceptuje – a to už je zase z hlediska trhu v pořádku.

V čem je ale problém? Ceny reklamy jsou málo diferenciované podle kvality prostoru. To se musí změnit. Ceny jsou mnohde nadhodocené, musejí jít dolu. Razantně dolu. Pak někteří provozovatelé serverů budo muset skončit s podnikáním, nebo změnit obchodní model svých služeb.

Problém výměnných systémů je až druhořadý, nejdříve je třeba konsolidovat trh. Zastavení prodeje reklamy ve výměnném systému, to je Vaše cesta – BB ji zvolit nemůže, protože s ní stojí a padá. Může se Vám podařit přesvědčit vlastníky serverů, a vyřadit ze hry konkurenci (třeba BB). Ta pak bude muset změnit svůj obchodní model... V tom s Vámi souhlasím, a přeji Vám. Ovšem nečekejte, že BB Vaši taktiku bude podporovat, jiný obchod je totiž neživí (IMHO se budou muset přeorientovat na reklamní zastupitelství a žít z klasické provize za prodej lebné reklamy).

Přeji Vám, aby Vaši čtenáři přestali glosovat a popichovat, a začali konečně také diskutovat, a také Vám přeji pěknou neděli.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  04. 11. 2001 09:35  |   |  [212.65.243.xxx]

Vás jsem zrovna tím zamlžováním nemyslel...  Pokud se chcete spolu se mnou dobrat podstaty problému, budu jenom rád - i když mám trošku pocit, že často mluvím do hluchých uší.

Říkáte, že BB neprodává přímo na servery. Z toho "přímo" se stalo jakési zaklínadlo: jak je to "přímo", tak je to hanebné, jak to je nepřímo, tak je vše v pořádku. Přitom "přímo" a "nepřímo" jsou jenom jakési slovní obezličky, realita je známá nám všem. Existují servery "zlaté", "stříbrné" a "bronzové", a skupinka největších serverů polyká majoritní objem reklamy na BB. Pokud tedy přijde inzerent a zvolí si velký objem reklamy a zlaté, tak vám můžu s jistotou říci, na kterých velkých serverech se jeho reklama objeví. Sám vidíte, že ono "přímo" a "nepřímo" jsou jenom zástěrky - ostatně ve svém Media-Infu BB sám tvrdí,ž e inzerent může inzerovat na serverech jako Seznam, Centrum atd.

Druhá hlavní věc je cena. Určitě není dobré, že se stejná plocha prodá jednom za 30 Kč a jednou za 300, ale zase víme, že tak to v médiích chodí - pokud reklamu prodává přímo vydavatel. Je okurková sezóna, chceme odchytit nového inzerenta, víme že je chudý a víc z něho nedostaneme: to jsou případy, kdy se dávají různé ceny a různé slevy. V klasických médiích jsou tyto odchylky časté, ale nejsou velké - dělají tak 15, max 20% okolo nějaké obvyklé ceny (tj. tabulková cena mínus běžné slevy). Jenomže tady jde o daleko větší prohřešek:
- reklama se neprodává za cenu mírně odlišnou, ale o řády odlišnou.
- s touto cenou není server, jemuž prostor patří, vůbec seznámen
Jaký je výsledek, je jasné: BB dokáže vyluxovat velkou část reklamního prostoru na cz Internetu, tj. uspokojit požadavky inzerentů na prostor, a přitom ani tak moc neutrží. Celá hra se odehrává naprosto potajmu - myslíte, že je přijatelné, abych jako vlastník prostoru vůbec nevěděl, jaká část prostoru, kdy, komu a za kolik se prodala? Mně to připadá jako doslova šílené, protože podnikám jedenáct let v médiích a kdybych někomu z tradičních médií vykládal, že se to "kdesi" běžně dělá, tak by si myslel, že jsem se zbláznil.

Protože, jak ostatně pan Matula bezelstně přiznává, se reklama "rozpráší" na velké množství serverů, je před běžným uživatelem Internetu (tj. např. provozovatelem serveru) dokonale skryto, že se dějí i velikánské reklamní kampaně na účet billboardu. Souhlasím, že pokud by bb toto dělal v rozumné míře a k dosahování přiměřeného zisku, což znamená prodat reklamu v objemu, řekněme, 20 mil. impresí a dosáhnout tržeb 3.8 mil. Kč, tak by vůbec tato aféra nevznikla. (Protože máme dva podobné systémy, víme, že jejich vývoj a údržba stojí cca 2 mil. Kč ročně - to myslím není žádné velké tajemství, kolik tyto věci stojí).

Jenomže BB prodává mnohonásobně více (a není to myslím problém zjistit, pro dobrého investigativního žurnalistu) a protože udává na svých stránkách cenu, za kterou je prodává, pak je jasné, že NEPLNÍ SMLOUVU SE SERVERY, a to jedním ze dvou způsobů, případně oběma:
- buď tím, že neprodává reklamu za tu cenu, za kterou uvádí 
- nebo tím, že jí prodává mnohonásobně více a dosahuje tak zisku nepřiměřeného a nikoli přiměřeného 

Budu rád, když mně na to dáte váš názor - ze čtení vašich článků na Lupě mám pocit, že usilujete o objektivitu a chcete přijít na podstatu věci.  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Janča  |  03. 11. 2001 14:46  |   |  [193.85.202.xxx]

Zdravím Vás

Je tomu již nějaký čas co jsem viděl americký film, ve kterém vystupovala postava, která byla velice schopná a svým způsobem okouzlující. Jenomže měla nějaký psychologický problém. No a jiná postava toho filmu ten problém vyřešila. Zjistila, že je třeba onoho jedince obejmout a dát mu tak najevo, že ho máte rádi.

 
Myslím, že zde je problém velice podobný. Pan Hlavenka není zlý a myslí to určitě dobře. Jen neví, že ho máme v podstatě rádi a pro to se tak chová. Proto Vás prosím. AŽ UVIDÍTE PANA HLAVENKU OBEJMĚTE HO. Udělejte pro něj to co by měl udělat každý humanista.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  03. 11. 2001 15:45  |   |  [212.65.243.xxx]

Milý pane Jančo;
jestli máte nějaký osobní problém, tak jej řeště pokud možno mimo Živě. Máme zde sice sekci Poradna, není to však poradna psychiatrická.

Pokud chcete říct věci napřímo, tak to zkuste třeba takto: "Jmenuji se Jan Janča, jsem z projektu DirectPay, ve kterém získal BillBoard poloviční podíl za to, že do toho narve desítky miliónů bannerů reklamy, které vyžužlal zadarmo ze svých členů. Kdybychom si měli tuto reklamu normálně na trhu koupit, tak do toho v životě nejdeme, nemáme na to. Jsem tedy s BillBoardem osobně svázán a CPress a jeho představitelé včetně Linxe jsou moji přímí konkurenti - pokud zmíněná aféra povede k problémům BillBoardu a nemožnosti poskytovat nám tyto bannery zdarma, negativně nás to postihne".

Zkuste to takto. Je to trošku přímější jednání než to, o co se tady pokoušíte.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Janča  |  03. 11. 2001 17:07  |   |  [193.85.202.xxx]

Ale já Vás mám skutečně rád. Proč mi to nechcete věřit?  Hlavně klid, bez rozčilování... Není to dobré pro zdraví.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Linhart  |  03. 11. 2001 18:35  |   |  [62.24.80.xxx]

Nevím, nevím, pane Janča, reakce podobného typu bych očekával tak v páté třídě pomocné školy.

Jinak je zajímavé sledovat úroveň přispěvatelů billboardu a spřátelených osob, místo věcných argumentů
se používají takovéto "velmi vtipné" reakce (viz diskuse na billboardu x Bahamy). Jsem se teda zase zasmáli.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Janča  |  03. 11. 2001 19:41  |   |  [193.85.202.xxx]

Souhlásím s prvnimi dvěma slovy vaší reakce. Člověk, který ví už totiž  nemůže dělat nic jiného než se smát nebo brečet. Jsem od přírody optimista a tak se raději směji. Jsem připraven na další briskní příspěvek na téma psychologického profilu mé osobnosti .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Vala  |  04. 11. 2001 20:00  |   |  [194.228.148.xxx]

Gratuluji a děkuji za příspěvek, neboť tak dobře sem se v tomto týdnu nezasmál. Sem neléčený optimista, a vždycky si rád přečtu takový názor na věc, který ji převede do tohoto světla.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Brázda  |  05. 11. 2001 18:57  |   |  [213.210.158.xxx]

Skvělý humor, nic proti nikomu, ale gratuluji, pane Jančo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sidereal  |  05. 11. 2001 19:07  |   |  [212.65.220.xxx]

No, upřímně, mě to zase připadá jako dost velká ubohost pod úroveň kohokoli. Asi jsem divnej.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ropacek  |  05. 11. 2001 01:27  |   |  [195.250.131.xxx]

Pane Hlavenko, mne nemusíte podezřívat z nějakých mých vlastních zájmů ve věci internetové reklamy, mně může být ukradená - a to i doslova :) Ano, mám asi na pěti jednotlivých stránkách (pokud vím) starý kód Billboardu a měl jsem ho donedávna i na titulní firemní stránce, kterou však za tři roky navštívilo jen cca 8500 lidí. Nedomnívám se tedy, že bych jakýmkoliv podstatným způsobem přispěl k 20 milionům zobrazení pana Fikáčka :) a rozhodně se necítím poškozen tím, že jsem na našich stránkách reklamu Miss Internet často viděl a nikdo mi za to nezaplatil (ostatně já reklamní prostor na svých stránkách neprodávám, nýbrž v případě potřeby, zejména nějakých humanitárních akcí, rozdávám).
Ale musím se zeptat: Bylo zde zmíněno, že v případě "podezření" na nějakou špatnost Mr.Linxe (pokud jsem pochopil, první tohoto druhu v Čechách), velké servery velmi rychle ze systému (kde byly členy dobrovolně) odešly. Nyní Vy (a jak se mi zdá, pouze Vy, resp.CPress) hlásáte podobné podezření, týkající se Billboardu. Hlásáte ho už dlouho. Máte prosím nějakou svoji teorii o tom, jak je to možné, nejen že velké servery stále ještě (dobrovolně) v systému Billboard jsou, ale nikdo z nich ani neprotestuje? Vždyť máte-li pravdu, pak je to situace, kterou (včetně řešení) již znají z Mr.Linxe !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  05. 11. 2001 08:09  |   |  [212.65.243.xxx]

To jsou určitě zajímavé otázky :). Nejdřív k tomu vašemu serveru - jistě váš server nepatří k "největším", ale zkuste si to vynásobit třeba 5000 servery, které se v systémech jako je newLinx nebo BB běžně "točí", a už dojdeme k jiným číslům. Taky s vámi souhlasím, že komerční reklama vám i tisícům dalších serverů může být "ukradená", protože se tím neživíte - vedle vás zde ale je několik desítek společností, které se tím živí, ba naopak zaměstnávají spoustu osob jenom za tím účelem, aby tyto jejich servery jely, a pokud jim někdo takovýmto způsobem luxuje reklamní trh za směšné ceny, tak je to pochopitelně poškodí velmi.

Co se týká vaší otázky: jednak není tak docela pravda, že by všechny velké servery byly v bb; Atlas používá pro výměnu, pokud se nepletu, už téměř výlučně newLinxe/Adrenaline, Centrum občas, Seznamka/Rande také velmi silně a tak bych mohl pokračovat. Ty systémy jsou nyní vyrovnané - newLinx/Adrenaline točí denně okolo 10 mil. impresí, což je (domnívám se) podobné číslo jako u bb. Naopak mám pocit, že po odhalení těchto skutečností u bb k nám začíná migrovat stále více serverů - denně je jich okolo dvaceti a jsou mezi nimi i velké servery.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vasek p.  |  05. 11. 2001 13:02  |   |  [194.213.201.xxx]

Vazeny pane Hlavenko,

obdivuji vas boj , a ve valne vetsine nelze jinak nez s vami souhlasit.
Jen doufam ze tento muj osobni souhlas nebude duvodem blokaci nasich uctu na BB.

At se vam dari

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  05. 11. 2001 13:42  |   |  [212.65.243.xxx]

Díky, někdy je to opravdu vyčerpávající :). Nemyslím, že vám někdo zablokuje účet... momentálně jsme v jednání s řadou velkých serverů o přechod na užívání newlinxe/Adrenalinu, takže doufám, že se situace na domácím reklamním trhu napraví.

zdraví

jh

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vasek p.  |  05. 11. 2001 14:43  |   |  [194.213.201.xxx]

Zcela uprimne kez by ...?.Myslim ze by jste se divil jak nekterym reklamnim systemum vadi nase "minishopy" protoze propaguji jine a tak trochu jim "kazime kseft" a kdyby jste videl duvody o ktere to opiraji .... mozna by jste neveril vlastnimu monitoru. Je to natlak bez pardonu a v soucanem stavu zneuzivani sve pozice. Ale  tak se asi dnes provozuje reklamni system...?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka Lahvička  |  05. 11. 2001 12:23  |   |  [212.47.16.xxx]

Atlas v TETO CHVILI pouziva vetsinou Linxe, trochu Kvantum (ktere ma BTW k prodeji stejny pristup jak BB a IMHO i atraktivnejsi portfolio) a eroticky orientovany banner.cz na sex.atlas.cz. Duvod, proc u nas BB momentalne nebezi, je prosty - nas ucet v Linxovi je vzhledem ke kampanim, ktere tam bezi/maji bezet, dost vyschly, tak ho plnime BB ma portfolio serveru, ktere pro nase momentalni kampane neni dost zajimave (ale treba pro novy brand se nam spodni pozice Seznamu hodily ), ovsem to je vec promenna v case.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nikdo  |  05. 11. 2001 18:53  |   |  [62.168.61.xxx]

chtel jsem zadat reklamu na Internetu cca za 50 000 Kc. ovsem problem, kdyz jsem si prohledl iAudit, reklamni systemy ukazuji zajimave statistiky, napr. BB ma uvedeno,  ze za mesic se jeho reklama ukaze na 1 760 000 unikatnich IP adresach.

I kdyz jsem lajk, nemohu se nez domnivat, ze toto je jen a jen bohapusty podvod.

A pokud to neni podvod, pak nema smysl vubec davat reklamu trba prave na BB, nebot se tato moje reklama zobrazi klientum nekde v Americe ci v nevim kde.

Proto si tech 50.000 necham ne reklamu v jinem mediu, protoze tam vim, komu se pravdepodobne reklama zobrazi.

Myslim si ze v tomto je problem reklamy na netu. Odpovi nekdo z vazenych majitelu reklamich systemu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  05. 11. 2001 19:29  |   |  [212.65.243.xxx]

Zkusím to :)
Z těch dvou miliónů IP bude určitě značná část zahraničních - řekněme půlka. Z toho by se dalo usuzovat, že půlka vaší reklamy jde "do Ameriky", pokud to mám říct slušně, ale není tomu tak. Zahraniční návštěvníci přicházející na naše weby jsou víceméně náhodní příchozí, kteří se k nám odkliknou přes vyhledávače. Český Internet ale pro ně mnoho nenabízí, a tak zase jdou pryč. Přední české weby (portály, freemaily, zpravodajská média atd.) si dělají statistiky zpětným dekódováním IP adres a dívají se, odkud lidé přicházejí - děláme si to i my a ve shlédnutých stránkách to jsou 2-3%, zbytek je ČR+SR.

Samozřejmě jsou weby, kde to je horší: porna, warezy atd. Kvalitní reklamní systém, resp. jeho "kvalitní" administrátor denně kontroluje nové členy a dívá se, zda vyhovují, zda nespadají do výše popsaných kategorií. Další problematickou kategorií jsou freeweby, kde si může udělat stránky kdokoli a je tam hodně stránek cizinců a v cizích jazycích, přestože jsou na .cz doméně.

Určitým rozdílem mezi BB a newLinxem/Adrenalinem je to, že BB má hodně členů slovenských; naše systémy je nemají, protože provozujeme výměnný systém na slovensku už přes rok a všechny slovenské členy jsme tam převedli. To je myslím rovněž korektnější k uživatelům, protože vzájemná česko-slovenská a slovensko-česká inzerce je poměrně zřídkavá, inzerovat pro českého podnikatele na slovensku (a naopak) obvykle nedává moc smysl, až na výjimky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nikdo  |  05. 11. 2001 20:06  |   |  [62.168.61.xxx]

Dekuji, ale prilis jste mi nepomohl. V CR urcite neni 1 760 000 UIP - 2% = 1 700 000 UIP.

Proto si myslim, ze zakoupeni reklamy treba na zminovanem BB je k nicemu. Mam zbozi pro ceske klienty, ne pro americke. Delaji ceske reklamni systemy nejake blokovani pro zahranicni navstevniky? Dela vubec nektery z rekl. systemu opravdu smerovani aspon v tom smeru, ze banery na pozadani opravdu zobrauzje jen ceskym UIP?

Delaji rekl.sys. aspn nejake statistiky, kde je videt, komu se vlastne reklama zobrazuje?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka Lahvička  |  05. 11. 2001 21:16  |   |  [212.47.16.xxx]

Jedna UIP z CR vygeneruje daleko vice shlednutych reklam nez jedna UIP ze zahranici, na rekneme 200.000 IP adres tak pripada 98 % vsech shlednutych reklam (priklad). To, ze iAudit se bavi scitanim nesmyslu, neni nejspis vina reklamnich systemu  Pokud vim, tak BB jako soucast regionalniho cileni nabizi i cileni na celou CR, ale tezko rict, jestli se to vyplati z hlediska "ceny" v kreditech. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  05. 11. 2001 21:20  |   |  [212.65.243.xxx]

To není BEZ dvou procent, ale o polovinu méně - zhruba půlka UIP může jít ze zahraničí, možná i víc, pokud mají mezi členy některé freeweby, kde se těžko uhlídají stránky s pornem. Jenomže ta půlka UIP dělá nepatrné procentíčko v návštěvnosti - v tom to je.

Blokování pro zahraniční návštěvníky se nedělá - to je blbost. Jak poznáte, že to je Tatar a ne Čech žijící v Tatarsku? Mladá Fronta dnes se zakazuje vyvážet do zahraničí? TV Nova je zakázaná sledovat v Rakousku? Takhle se to nedělá. U každého média máte určitý odpad - u Internetu není větší než u jiných médií.

Přímé statistiky si nevedeme, ale samozřejmě vše se ukládá do záznamového logu a dá se to zjistit - ale tyhle logy mají řádově gigabajty, všechno v textových záznamech a resolvovat zpětně domény u takových objemů dat je dost zvěrstvo.

Souhlasím ale s tím, že je lepší dávat reklamu na přímé servery, u kterých víte, že jsou v češtině a kde je možnost, že tam půjde velké množství lidí z ciziny, dost maličká.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JoS  |  06. 11. 2001 18:07  |   |  [132.188.32.xxx]

Nesleduji oblast internetove reklamy detailne, ale jiste by prospelo, kdyby se prodavaly misto impresi, click.thru. Jako inzerenta mne zajima nejenom kolik zakazniku muj inzerat mohlo videt, ale hlavne - kolik jich zaujal tak, ze se octli tam, kde chci ja. A verim, ze by byli inzerenti ochotni platit rozhodně větší částky, vždyť to je hlavní výhoda Internetu, se kterou nemohou kamenná média soutěžit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  06. 11. 2001 19:11  |   |  [212.65.243.xxx]

Omlouvám se, ale nesouhlasím s vámi! Především: účinnost reklamy nerovná se clicks. Většina reklamy působí v oblasti "brand awareness", upevňování povědomí o značce, nikoli v oblasti direct marketingu (vyvolání bezprostřední reakce, kliknutí, nákupu atd.).

Dále, i kdyby tomu tak bylo, je to nespravedlivé, protože "klikatelnost" není vlastností webu, ale banneru. Tj. pokud se na jednom webu objeví některé z typických fake bannerů, které mají 15% klikatelnost, ale 0% účinnost, tak tento web získá výměnnou desítky tisíc impresí na webech, kde se promítají bannery, které ke kliknutí nijak nevybízejí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor
Aktuální číslo časopisu Computer

Otestovali jsme 5 HDR 4K televizorů

Jak natáčet video zrcadlovkou

Vytvořte si chytrou domácnost

Radíme s koupí počítačového zdroje