Nejrůznějších serverů, kde můžete požádat o komunitní financování projektu nebo příspěvek na podporu dobré věci, není zrovna málo. PayPal si přesto řekl, že trh zvládne další. Spustil svou vlastní fundraisingovou platformu nazvanou Generosity Network, kterou chce přímo konkurovat GoFundMe.
Fundraising a crowdfunding jsou dvě odlišné věci, i když se nachází v jedné větší kategorii, kterou bychom mohli obecně nazvat shromažďování prostředků. Zatímco u crowdfundingu lidé obvykle přispívají na podnikatelský záměr a čekají, že za to výměnou něco dostanou, fundraising se tradičně pojí s charitativními aktivitami a odměnou je dobrý pocit.
Liší se proto i platformy, kde oba druhy vybírání financí probíhají. Pro crowdfunding existuje celá řada serverů, u fundraisingu měl dosud v online prostředí monopol GoFundMe, když nepočítáme přispívání na Facebooku.
Generosity Network má fungovat téměř totožně. PayPal v rámci platformy umožňuje tvorbu kampaní s maximálním limitem 20 tisíc dolarů a výběr bude omezen na 30 dní, přičemž všechny kampaně by měly mít charitativní charakter. Společnost tvrdí, že jej ke spuštění nové stránky inspirovala pandemie koronaviru, kvůli které se spousta podniků a lidí dostala do těžké situace. Navíc současná situace ztěžuje i tradiční „offline“ fundraising.
PayPal již nástroj v podobném duchu měl, jmenuje se Money Pools. Nicméně ten je zaměřen především na rodinné aktivity. Systém je přímo popisován jako „online pokladnička na dárek, večírek, výlet nebo jinou sbírku od přátel a rodiny”. Oproti tomu v rámci Generosity Network se mohou propojit i neznámí lidé a kampaně bude inzerovat přímo PayPal.
Příspěvky budou probíhat - nepřekvapivě - přes PayPal a zatím tvůrcům kampaní zůstane sto procent vybrané částky. Časem si ale společnost bude strhávat určité poplatky, které zatím neupřesnila. Rovněž v první fázi bude Generosity Network spuštěna pouze v USA, další země budou následovat.