Paušální dial-up neprávem ve stínu ADSL

Diskuze čtenářů k článku

Tomáš Kudrna  |  17. 04. 2003 09:46

Vo co go? Maloměsto jako Trutnov (30 tisíc duší) má 4 firmy, které nabízejí nelimitovaný bezdrát za 300 měsíčně. Proč to  nejde jinde, skutečně netuším, ale u nás to jde. Vždyť stačí sehnat 100 klientu a pevnou linku 8 mbps máte i při takto nízkém paušálu v kapse.

Veškeré diskuse o adsl apod. nemají smysl - v důsledku toho, že si Telecom myslí, že vás může beztrestně ždímat (nezlobím se na něj, dělá velmi efektivně to, co by dělala každá firma, která dostala zadarmo všechny telefonní dráty položené u nás za posledních 50 let a ještě do svou geniální metodologií rozkládá do nákladů ), vás ždíme. A vy si pak myslíte, že internet = prohlížení stránek, pošta, semtam stažení oprav k softu apod. Ale o tom to není. Pokud budete mít nelimitované připojení, budete stahovat 2-3 GB denně jako já. Věřte mi.

Natáhněte si k sousedům kabel, ať můžete tahat muziku a filmy rychlostí 100 mbps úplně zadarmo, a roztáhněte si po sídlišti wifi, které jede taky zadarmo. Nevěřte nesmyslným argumentům všelijakých chytráků, kteří tvrdí, že bezdrát má výpadky, je pomalý atd. Pokud ho dělá pořádná firma, stačí těch 11 mbps jednoho přístupového bodu spoustě lidí, a se směrovými anténami fungují na jednom velkém sídišti i desítky přístupových bodů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nick  |  10. 03. 2003 10:35

Mam ISDN a ucet bez pausalu 500-1000kc (proste 40-80 hod za mesic). To ze na net nemuzu pres den (kvuli cene) me netrapi, stejne nejsem doma. Tedy ADSL je pro me zbytecne (zatim - az zjistim, jak jsou s nim spokojeni ostatni, budu vedet, jaky budu mit ping, nebudu si muset pronajimat adsl "modem', atd, tak si ho poridim).

Pokud se ovsem pausal dial up za cca 600 nebude tykat i ISDN. Tak bude, nebo nebude??? Nikde jsem se to nedocetl

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Alfons  |  09. 03. 2003 06:49

Telecomu jde o to vytřískat z lidí co nejvíce peněz za minimum objemu poskytovaných služeb. Vládě jde o to mít Telecom jako jednu z posledních dojných krav do děravé státní pokladny. Pokud se srovnávají ceny se světem pak se jako vždy zapomínají srovnávat platy. Takže ceny od Telecomu jsou na naše poměry zlodějské.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DarkWeb  |  06. 03. 2003 14:44

Dial-up za 500,- + poplatek za telefonní stanici ?! Spočítejte si, kolik je to dohromady...

Takovej šmejd, jako je dial-up u ČT by měl být zadara a nebo vůbec !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Neználek  |  06. 03. 2003 16:11

A ty si snad myslíš, že u ADSL ten poplatek za telefon nebude? Takže pokud by byl paušál za 500,- a k tomu poplatek za telefon 299,- (předpokládám, že si ČTc vynutí, aby nešel paušál kombinovat s nejlevnějším telefonem za 175,- jako je to u ADSL), stejně se u dial-upu dostaneš na 800,- měsíčně a u ADSL na necelých 1900,- Kč. Dost dobrý n internet za "lidovku", ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DarkWeb  |  06. 03. 2003 18:34

Asi ukáže čas, jak jsou češi bohatí, ale zatím tu nikde žádné lidovky od Telekomu nevidím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Miroslav Machálek  |  06. 03. 2003 14:19

Podívejte se na ceny za internet na www.erkor.cz. Normalnímu uživateli stačí garantovaná rychlost a cena je super.277 kč měsíčně.Je vidět,že Telekom je zloděj.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
drinkac  |  10. 03. 2003 21:12

Ahoj a mas prosim te nejaky zkusenosti s touhle firmou? Ja o nich taky uvazuju, jen porizovaci naklady by byly vysoke... protoze bychom byli dejme tomu 3 lidi na tohle... takze instalace by vysla fest... cca 6000 Kc.. nebo tak nejak..... ale na druhou stranu jen tak malo platit, tak to by bylo super.... Jsem jim tam volal na podzim a nebyli vubec ochotni po telefonu, byl tam  nejaky protivny chlapik........

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ladic  |  06. 03. 2003 13:55

600-800 Kc s DPH (sakumprdum se vsim) za flat-rate dial-up je pro me maximalne unosna hranice. Draz si to mohou nechat...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  06. 03. 2003 11:34

Je pravda, že například v Americe je dial-up tak dostupný, že hodně lidí ani nemá důvod pořizovat si modernější technologii a ADSL se tam rozšiřuje pomaleji, než by mohlo, paradoxně kvůli tomu, že byli v rozvíjení internetu napřed. Myslím, že u nás není důvod jít podobnou cestou s několikaletým zpožděním, když už Telecom tolik zaspal. Dnes by asi bylo lepší, kdyby Telecom investoval hlavně do rozvoje ADSL a snížil podstatně ceny, než do dial-upu, což je technologie na odpis. Chápu, že na hodně místech ADSL není a lidé se upínají alespoň k dial-upu za paušál, ale zase - nebylo by lépe rychle zavést ADSL i do malých vesnic a snížit cenu, aby byla dostupná pro většinu domácností než například investovat do sítě, aby vydržela nápor uživatelů na paušálním dial-upu? Jenže se bohužel vůbec nedá spoléhat na pružnost Telecomu v rozšiřování ADSL a nedivím se, že bojujete alespoň za ten paušální dial-up.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  06. 03. 2003 10:36

Základní nabídka ADSL za cenu do 1000 Kč včetně poplatků za telefonní stanici, o níž se píše na konci článku, by jistě byla prospěšná a pomohla by v rozvoji internetu u nás. Myslím ale, že by oproti návrhu bylo lépe například ještě omezit rychlost, ale limit na přenesená data by ani zde být neměl anebo podstatně vyšší, než ten uvedený. Úzkostlivé hlídání objemu přenesených dat je podobně nepříjemné a svazující, jako hlídat čas připojení na dial-upu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sova Miloslav  |  06. 03. 2003 14:07

Navrhovaný limit jsem samozřejmě střelil od boku, podle skušeností které mám by ale třeba 2GB museli postačovat pro běžné prohlížení stránek. Jěště snížit rychlost jak navrhujete Jirko by asi nešlo - protože co by jste chtěl snížit na rychlosti 128/64kb/s? To už by se nejednalo o vysokorychlostní Internet Samozřejmě že i já jsem proti jakýmkoliv limitům - ale po prostudování několika zahraničních studií jsem přišel k názoru, že rozumně nastavený limit (samozřejmě s rozumně nastaveným poplatkem za nadlimitní přenos např.Holandsko u nejlevnější nabídky 15,5OKč za každých 100MB nad limit) když by výrazně snížil cenu pro koncového zákazníka by mohl být pro rozvoj ADSL u nás prospěšný. Sakra to je krkolomná věta K tomu Dial-upu, prohlížel jsem si prognozy vývoje Dial-upu a věřte mi, že ani za 5 let nebude u nás větší penetrace ADSL než klasického Dial-upu (jak rád bych se mýlil) takže paušál pro ty co se k službě ADSL  nedostanou podle mě má smysl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  06. 03. 2003 18:39

Při dalším snížení rychlosti by to sice už skutečně nebyl vysokorychlostní internet (je ovšem otázka, jestli se dnes ten termín vůbec dá použít pro navrhovaných 128 nebo i těch 192), a omezování rychlosti jistě není něco, co bych si přál, je to jen hledání kompromisu za každou cenu vzhledem k známým postojům Telecomu. Věřím ale, že by to pořád mohlo lidem vyhovovat víc, než datový limit. Ani základní nabídka ADSL by neměla dle mého být jen pro surfování, přece jen internet dnes není zdaleka jen o něm a limit na data vidím jako špatné řešení. Když už by nešlo jinak, tak asi ještě více než 2GB plus ten rozumně nastavený poplatek za nadlimitní přenos, ale stejně se mi představa takové varianty nelíbí. K penetraci ADSL: záleží hlavně na Telecomu a když to půjde dosavadním tempem dál, může to dle mého trvat i víc, než 5 let, ale také bych se hrozně rád mýlil

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MM_tank  |  06. 03. 2003 10:10

Mě hlavně překvapilo, že se ledy konečně hnuli a nepočítáná ADSL je tu. Sice za vyšší prachy - ale už tu je. Pokud je někdo v činžáku může se domluvit se 2-x lidmi  a platit si ASDL +pronájem routeru cca 2tácy měsíčně a od Nextry nyní bez instalačního poplatku - při 4lidech to vychází hna přijatelných 500Kč měsíčně. Takže už aspoň nějaká naděje bez nutnosti kupovat anténu a další krámy je...Holt kdo chce mít rychlou linku pro sebe musí mít zatím víc peněz.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
.......  |  06. 03. 2003 10:23

Drobny detail, pokud pouzijes ADSL za 1600 Kc neznam presne obchodni nazev, tak v podminkach je to ze smis pripojit pouze jeden pocitac. Ano budes mit ty pocitace za maskaradou/NATem ale zjistit se to da a tim padem porusujes smluvni podminky a oni te muzou teoreticky tipnout. Ono to trochu pozbyva logiky proc by clovek nemohl mit doma 4 pocitace a pritom nebyl firma ?. Pripada mi to jak kdyby jsi si koupil auto ale to nesmela ridit tvoje zena.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MM_tank  |  06. 03. 2003 18:55

no jo ale nextra nabízí buď modem za cca 150 nebo router za cca 450, takže jsem si z toho vyvodil že síť připojit jde. Ovšem pravda nikde jsem to neověřoval

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jezevec  |  10. 03. 2003 12:31

A kdopa to tam ma ? Pokud si tam da 10 kompu, tak poznat se to da, ale prokazat ne, a u eventuelniho soudniho sporu by asi provider tezko obhajoval takovou blbost. Stejny jako kdyby mi elektrarna rekla, ze si muzu pripojit jen jednu lednicku. ja si prece kupuju nejaky pripojeni, a co mam dal, je moje vec.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Klimovic  |  10. 03. 2003 13:18

Mam ADSL od IPEXU a ve smlouve to omezeno neni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepan Chmel  |  06. 03. 2003 10:07

1GB/mesic je uplne na nic, protoze to je presne tolik, kolik vas pocitac prenese pri tvalem pripojeni, v pripade ze mate jen zapnuty mail a kuprikladu ICQ chatovaci program pro online textovou komunikaci. Delal jsem si test, kolik za hodinu protocim dat, aniz bych cokoliv delal a jen jsem se pripojil na stranku oskarmobil a to bylo vse. Tak ze za tu jednu hodinu nic nedelani + www jsem prenesl 1.2 MB. Nebojte se, nemel jsem zadny Spyware. pocet spojeni a kam jsem spojen jsem si kontroloval diagnostickym SW. Takze nejvetsi zrout je ICQ, pak nasledovala ta jedna www stranka, MSN messanger je celkem usporny, a email take, pokud vam nekdo neposle 1MB mail :o)

Pokud by byl 1 GB v pausalu, tak cokoliv  co prenesete taky zaplatite v te sazbe co je nad ramec.

Podle me jedine co ma smysl je pausal bez datoveho omezeni.... jinak z nas budou frustrovane bytosti co budou sledovat kazdy email, jestli nahodou neni moc dlouhy....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mik  |  06. 03. 2003 10:10

přesně tak, jakékoliv omezení je hnus. To bychom zrovna mohli zůstal u dial-upu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mikael2  |  06. 03. 2003 11:30

To snad ani neni mozny. Ja mam 200kBit linku pres kabelovku za 1.000 CZK mesicne, mame na to pripojeny 2 PC a oba pracujeme z domova. Takze router jede priblizne tak 14 hodin denne. Pouzivame ICQ, ftp pro upload, mail a normalni http, filmy nestahujeme . Bezne mame prenos pod 1GB mesicne, jenom za unor, kdy jsem delal synchronizaci dat pres web, to vzrostlo na 1,3 GB. Limit mame 5GB. Osobne jsem taky proti jakymkoliv limitum, ale myslim si, ze na standardni praci s webem to muze vetsine lidi stacit. Kdybych nemel kabelovku, tak bych to toho sel taky, ADSL u nas zatim nebude. A tech 600 CZK/mesic je sice hodne v porovnani s kabelovkou s jeji rychlosti, ale pro toho, kdo nema jinou moznost pripojeni (a tech je asi vetsina), by to melo byt v pohode. Za standardni dial-up by dali v prumeru taky tak 500-600 CZK a ted se aspon nebudou muset hlidat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bad Ass  |  06. 03. 2003 13:16

Jenomze sou lidi, co se chtej na netu taky trosku bavit. Zkus si nekdy k ty praci pustit radio pres inet a taky si obcas neco zahraj. Pak se znova pobavime o tech prenosech, jo ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Gi  |  06. 03. 2003 13:45

To je presne to! Jak muze nekdo "viz. vyse" delat na kabelu pod 1 GB mesicne a druhymu vnutit, ze to staci? 1GB mam tak na 3-4 dny a to ani nic moc nestahuju. Staci si treba jen naladit to radio...  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BoodOk  |  06. 03. 2003 14:19

Jde o to, kdo na co pouziva internet. Ten kdo nadava, ze pripojka je draha a pritom na ni cely den posloucha radio na 128kbps je magor. Dnesni internet proste nebyl nikdy urcen pro multimedialni zabavu. Mozna za 10 let, ale to bude muset prijit nova technologie pro last mile, protoze co se tyce backbone linek, tam muzeme dnes navysovat v zasade jak chceme.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepan Chmel  |  06. 03. 2003 14:48

Tak to neni pravda, ADSL ti klidne prenese 1Mb/s ... no problemo, kapacita ovsem klesa se vzdalenosti a chybovosti, nicmene do tech 512Kb se v pohode i tak vejdes ... tady jde o omezeni ze strany C. Telecom.

Co se tyce Wifi, tam klesa taky kvalita se vzdalenosti, takze do desitek metru to chodi 11Mb/s a kolem 300 m uz jen 1Mb... pak uz to jde rapidne dolu....

To je charkteristika nejakyho routeru od SMC: Wireless operation at 11, 5.5, 2, 1 Mbps and has an operating range of up to 305m - pozor ta rychlost se jeste musi trosku podelit, protoze to chodi halfduplex ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mikael2  |  06. 03. 2003 14:56

Ja prece nikomu nic nenutim. Jenom rikam, ze si myslim, ze by se podle me vetsina do toho limitu vesla. Ono poustet si radio pres modem je teda fakt neco. Ja osobne posloucham Radio 1 normalne pre tuner  

Takovyhle stahovani (radio, filmy) nema s modemem nic spolecnyho, to si radsi kupte to ADSL, jestli u vas teda je Jinak ja mam limit 2 GB za mesic...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mikael2  |  06. 03. 2003 15:09

Ale jo, hraju taky, ale to nedala nejaky zadny velky prenosy. Nicmene modem neni pro hry moc vhodny, mas velky ping a nemas sanci proti tem, kdo jsou na pevny lince (at uz v praci nebo na koleji).

Ale stejne mam pocit, ze je tahle diskuze o nicem, protoze CT flatrate pres modem nezavede. Dodnes porad argumentovali problemem s tema jejich "kioskama", ktery maji byt to uzky hrdlo, a pochybuju, ze se najednou neco zmenilo... 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Potrebuju si ulevit  |  06. 03. 2003 09:52

Vy dementni zmrdi, analfabeti, ignoranti, buzeranti, picusove, totalni paka, monopolni prasata, hovada pritroubly z CTc jdete do prdele. Jste totalni brzda telekomunikacniho trhu Ceske republiky a ti soudruzi co sedi v CTU a na ministerstvech a sajou prachy z nasich dani s tim hovno udelaj.....

.... ADSL za 1600 s tim bezte do pici jestli vstoupime do EU tak se vazne z teto posrane zeme prestehuju a rozhodne se nemusim bat toho ze bych se neuzivil, narozdil od tech neschopnej urednickejch krys co jenom sosaj a vymejslej picoviny. Bezne nejsem takto sprosty ale uz jsem to proste nevydrzel.

S pozdravem clovek jenz cekal 15 let nez mu zavedou telefoni linku, clovek jenz bude muset vykrast banku aby si mohl v 21 stoleti poridit broadband internet.

Za soucasny stav nemuze CTc, to je jen ekonomicky subjekt ktery celkem logicky maximalizuje sve zisky. Za soucasny stav muze vlada CSSD.

Howg, uffff.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mik  |  06. 03. 2003 10:06

velice svérázné, ale pravdivé.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hlad  |  06. 03. 2003 10:07

Jóóóóó. tak na ňe!!! Škoda jen, ty potvory to ale vůbec nesere, je zajímaj jenom prachy. A jestli za to může ČSSD, ODS, nebo jiní, to je fuk, protože to sou všichni zloději.

V demokracii by naši volení zástupci měli vyslyšet hlas lidu - dělá to naše vláda? Jó, asi dělá, ale slyší jen ty hlasy, který slyšet chcou a to už zavání černotou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
x-ray  |  06. 03. 2003 11:04

Jenom pozor, aby si vláda nevysvětlila hlas lidu jako jeden nejmenovaný operátor mobilních telefonů, který (asi) od lidí slyšel, že by chtěli zjednodušit jím poskytované služby. Jak to zjednodušování dopadlo, víme tady asi všichni

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
^look  |  06. 03. 2003 10:38

Hmm, pekne sis ulevil...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Klimovic  |  10. 03. 2003 13:14

Mafie take maximalizuje sve zisky. Znamena to, ze je to tak spravne? To uz jste vsichni rezignovali na pojmy jako je cest a moralka?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ladislav N.  |  06. 03. 2003 09:47

Došel jsem k přesvědčení, že čekat na to, až se náš státem podporovaný dinosaur dobrovolně rozhýbe, je ztráta času.
Jediné rozumné řešení je: hledejte cestu k internetu přes jiné operátory, vždy se dá najít nějaká cenově přijatelná možnost připojení na internet.
Ne každý má možnost připojit se za měsíční paušál 500,- Kč na pevnou linku 64/128 kbit/s, jako třeba část občanů Brna (netbox.cz) - ale jedině hromadný odliv zákazníků ke konkurenci a zhoršující se hospodářské výsledky ČTc
(viz http://www.lidovky.cz/tisk.asp?c=2003L050A16D&r=aekonomika ) budou tvrdým "nakopnutím" managementu ČTc vedoucím (snad) k rozumným změnám.
Spoléhat na neschopné vládní (i nevládní) politiky, že něco vyřeší za nás, je čirá naivita. Telecom má stále příliš mnoho peněz (a velký vliv), proti kterým se pouhým vyjednáváním nic nezmůže.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
.......  |  06. 03. 2003 09:57

Za soucasny stav nemuze CTc ale lide kteri jeho monopol udrzuji pri zivote. Momentalne je to vlada CSSD, ktere se nepodarilo zprivatizovat CTc za 4 roky sve vlady a odsouvaji sva rozhodnuti nekam do roku 2005. Vazeni ctenari uvedomte si ze jste volici a koho jste volili. Jinak web poslanecke snemovny je www.psp.cz a vsichni poslanci maji sve mailboxy.

Ahoj.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MM_tank  |  06. 03. 2003 10:04

no ČSSD má spoustu chyb ale před ČSSD tady byl Klaus se svojí vládou nějakých 8let a udělal taky velký kulový. Otázka je teda koho volit, za komanče to telefonování bylo levný, že

(nemyslím to s komanči vážně)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BFU  |  06. 03. 2003 10:43

Tak nevím, ale co se koukám na to co poslanci a senát vyvádějí, tak dostávám dojem že je jim úplně jedno co chtějí nejací obyčejní lidi a v téhle zami jsem si nevšiml že by nějaký zvolewný poslanec dodržel co namazal lidem kolem huby než ho zvolily. Teda jeden jo. Kocáb. Splnil co slíbil a odstoupil. Takže jako obvykle k volbám nepůjdu. A pokud by tu někdo měl nějaký blbý připomínky že ti co nejdou volit nahrávají těm špatnejm stranám tak ať jdou do pr....e. Která strana je ta špatná? Já bych řekl že šopatnej je každej politik. Howg dost OFF TOPIC.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mik  |  06. 03. 2003 18:36

Ten kdo nechodí k volbám, nemá podle mě co do politiky kecat. A nemá taky právo si stěžovat. Protože NAHRÁVÁ hlavně těm stranám, které by už vůbec nechtěl volit. Takovými lidmi já opovrhuju. Takoví neteční, jenom čekají na to co jim spadne do klína.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BFU  |  07. 03. 2003 08:01

Která strana je špatná ty kreténe? (původně tam byl silnější výraz co mám pro takovýhle lidi, ale neprošel by cenzůrou) Já zase opovrhuju lidma jako seš ty. Serou se kam můžou a dělají ramena, přitom absolutní hovno dokážou a změní. Když seš tak politicky uvědomělý a schopný tak proč to v týhle republice vypadá tak jak vypadá? Bez takovejch chytráků jako seš ty bych měl mnohem klidnější spaní a dokonce bych četl i noviny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mik  |  10. 03. 2003 12:25

Aha, tak už mi je to jasné. Člověk, který se vyjadřuje jako ty, musí mít IQ tak šumící trávy, takže asi ani netuší co je to slušnost. O dalších složitých pojmech jako volby a parlament ani nemluvě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BFU  |  12. 03. 2003 09:19

No... do mého IQ tykve ti nic není. A občas si říkám že jsem až příliš inteligentní na takové politické zběhlíky jako ty. Pokud jsi tak fantasticky uvědomělý tak jdi do politiky, dostaň se do parlamentu a změň něco. PAk ti budu věřit že je politika a parlament na něco jiného než aby sáli naše těžce vydřené daně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mik  |  13. 03. 2003 10:46

Tak teď už vím, kvůli kterým lidem rostou komoušům procenta.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Klimovic  |  10. 03. 2003 13:12

Volby mi pripadaji jako bych si mel z kyble sracek vybrat tu nejlepsi svacinu. Sorry, ale radsi na moznost vyberu rezignuji. Pravo na vyjadreni vlastniho nazoru neni podmineno ucasti ve volbach. A je to tak spravne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ZooM  |  06. 03. 2003 21:03

co chceš poslanci maj Internet v prázi zadara a z jejich platů si doma pro dětičky nějaký ty microvlny dovolit můžou

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Klimovic  |  10. 03. 2003 13:09

Ponekud silne tvrzeni, nemyslite? To, co rikate je stejne jako tvrzeni, ze za vrazdu nemuze vrah, ale policie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mik  |  06. 03. 2003 09:41

Myslím, že limit 1GB není moc, zaleží jaká by byla cena nad tento limit. Ale limitů si už všichni užili dost, ať u dia-up limitu na délce připojení, nebo u ostatních, převážně bezdrátů ya přenesená data. Já jsem proti jakýmkoliv limitům.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Arnie  |  06. 03. 2003 09:14

Pokud to bude víc jak 600,- tak se na to zase každej vysere.

600,- to je tak hranice, na kterou jsem ochotnej jít za pomalej modem. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zvedavec  |  06. 03. 2003 09:38

Vysere a nevysere. Pri dnesnich cenach je to priblizne 40 hodin (i min) on line. Treba ja bych byl ochoten dat 600 okamzite a bez zavahani. ADSL mi nehrozi a bezdrat taky ne. Jedine co muzu je modem.

Jinak uz i odbourani podelanych drazsich 10 minut (prvnich) by bylo dobre, protoze bych se pripojoval jen kdyz potrebuju. Tak se mi na 10 minut nevyplati odpojit, protoze vcelku je to pak drazssi nebo stejne, jako kdyz tam visim porad.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hlad  |  06. 03. 2003 09:54

Jo, za 600Kč bych to bral, ale je těch 600Kč už výsledná navrhovaná maloobchodní cena, nebo by to byla zas velkoobchodní nabídka, ke které si ještě něco přirazí ISP a pak se to celý ještě zdaní???? To by pak už tak hezký nebylo, páč za tuhle cenu bych si pak spíš představoval ADSL a né dial-up.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sova Miloslav  |  06. 03. 2003 23:30

 
Čekal jsem jak se tato diskuse  vyvine jestli zde padnou nějaké nápady jak celou situaci řešit. Dovolím si tvrdit, že za současné situace kdy nejlevnější ADSL včetně modemu,poplatku za telef.linku a DPH (počítám s tarifem mini 199Kč) vyjde na víc než 1700Kč není námi požadovaná cena 600Kč + poplatek za telef.linku až tak nereálná. Zajímavé je, že v této diskusi se čtenáři pozastavují nad tím jak vysokou cenu za Dial-up chceme vybojovat přitom na jiných diskusních forech nám zas jiný čtenáři vyčítají, že naše požadavky jsou nereálné a požadovat paušální Dial-up pod tisíc korun může jen blázen.
Je dost těžké odpovědět v současné době na  otázku jestli paušál u Dial-upu bude nebo ne. Z jistotou můžu pouze potvrdit, že 24 hodinový paušál, nebo správněji řečeno neměřený paušál, který by umožnil paušální zpoplatnění (místo současného zpoplatnění po minutách) je pořád ve hře.

Model FRIACO který by takovýto paušál umožňoval prosazuje nejen ZUI ale i alternativní operátoři. Pomoc při prosazení tohoto modelu nově přislíbil i pan ministr Mlynář. Jediné co můžu v této chvíli říct, že se jedná o originační modely kdy by jste poplatek za Internet platil svému poskytovateli Internetu a ten by peníze dál přerozděloval Českému Telecomu. Jedná se zatím o dva modely na 141 a 8 propojovacích bodech se signalizací SS7 nebo starší DSS1. Požadovaný termín na zprovoznění ze strany AO je u modelu s 141 propojovacími body 4/2003 u modelu s 8 propojovacími body 10/2003.

Jinak u neměřeného paušálu navrhujeme z důvodu omezení rizika zahlcení sítě odpojování ze strany ISP po 2-4 hodinách. V praxi by to vypadalo tak, že by jste se připojil třeba ve špičce na 4 hodiny následně by vaše připojení bylo přerušeno a po nějaké době by jste znovu mohl navázat připojení. Uvažuje se i o jakémsi sestavovacím poplatku to by byl jednorázový poplatek za každé připojení (v Austrálii se za každé připojení do sítě platí zhruba 4 Kč tam však máte také 4 hodinový lokální hovor zdarma v případě že využíváte paušál na Internet). Pro uživatele kteří platformě ZUI (BMI,SOS,Občané proti zdražování telefonu a Internet pro všechny) vyčítají že za 3 měsíce nebyla schopna něco vyjednat bych dopřál prostudovat ty dlouhé každý týden se měnící dokumenty a zúčastnit se alespoň jednoho jednání s Českým Telecomem.
Všechno ale může být nakonec jinak, záleží jak se k celé věci postaví Český Telecom, případně jak velkou roli v celé věci sehraje ministr Mlynář…

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Kuruc  |  07. 03. 2003 19:03

Držím vám palce a přeju pevné nervy!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  06. 03. 2003 09:14

Kdy bude paušál na isdn připojení k netu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
shrek  |  07. 03. 2003 19:27

Urcite zaroven s dial-upem nebo i driv, protoze Telecom potrebuje prodat ty tuny modemu, co se mu vali ve skladech.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ladik  |  06. 03. 2003 08:46

Pokud je v Nemecku cena za 768/128Kb okolo 1600 Kc, tak kolik by teda mel stat pausal za 56Kb ?

Pokud by se to resilo pomerem pak 1600/768 * 56  co je 116,- Kc. Dobre 300,- Kc je v poradku, ale cokoliv NAD je drahe

S pozdarvem Ladik

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukáš  |  06. 03. 2003 01:09

Tak dneska jsem zas první Jsem rád, že se někdo snaží vyřešit i paušál u Dial-upu, jestli se tento problém podaří v ČR vyřešit bude to vetší úspěch než to předražené ADSL. Zdraví Lukáš 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vyjednávač ZUI  |  06. 03. 2003 01:30

 na dial-up modelech se pracuje od října 2002, a dá-li Bůh, snad to bude hotové začátkem dubna. Pak skutečně bude na pořadu dne i střihání pásky, protože to bude na rozdíl od ADSL pro všechny domácnosti v republice. Počkejme si na ceny u jednotlivých dial-up modelů.

web:  http://ZUI.SPOTREBITELE.INFO

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bedrich  |  06. 03. 2003 16:14

Ve vesnici sice nebydlim, ale ADSL se mi pri soucasne nabidce zda celkem hodne drahe, zatimco pausal na dial-up by mohl vyjit zajimaveji. Nepotrebuji sirokopasmovy Internet, ale za rozumnou cenu slusne stabilni pripojeni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor