PartitionMagic 8.0 – fachman přes pevné disky

Diskuze čtenářů k článku

Milan  |  02. 12. 2006 11:53

Prosím o radu,je možné spojit C+D když na C je systém?Velikosti disků jsou rozdílné.Díky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
x  |  06. 11. 2005 11:00

neni to sice ke clanku ale potrebuju pomoc!! mam 8gigovy harddisk rozdeleny na vice jednotek po 2gb. Nevite nekdo jak to mam sloucit dohromady abych mel tech 8giga konecne v celku?? Dik moc

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  24. 11. 2004 22:12

Nemá někdo zkušenost se sloučením oddílů na disku s pr. partition magic 8.02 cz?Omylem jsem rozdělil disk na tři partition a potřebuji jen dvě.(win xp pro sp2-jen jeden op.systém-disk C:).Případná ztráta dat není největší problém,ale nerad bych poškodil HDD.Děkuji. amrtin@tiscali.cz 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
87987646cz9879797  |  24. 11. 2004 17:43

Možná bude můj dotaz tak trochu mimo mísu, ale přesto. Nemá někdo zkušenost s vytvořením image disku na SATA RAIDu? Jedná se o řadič promise integrovaný na zakládní desce a žadné ovladače pro DOS jsem nikde nenašel (Fastrak378). Jedná se mi o vytvoření image jedné partition (např. D:), nikoli celého fyzického disku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Linuxovy Radikal  |  24. 11. 2004 17:06

Jak pridali navic ext3? to je docela vtipny kdyz je ext2 a ext3 an 100 kompatibilni :D
z ext2 udelate ext3 jedinym prikazem za cca 3 sekundy a nazpatek taky, tak jakejpak problem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rych, rych  |  23. 11. 2004 17:04

aj externy USB 2 disk mi vidi, akurat nedokaze manipulovat s jeho particiami.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
riman  |  23. 11. 2004 10:02

Používám PM hezkých pár let, prošel jsem řadu verzí a jsem s ním spokojený. Oddíly jsem vytvářel, spojoval, rozděloval, převáděl souborové formáty (FAT, FAT32, NTFS), měnil velikosti clusterů a za celou dobu jsem ztratil data v jednom oddílu - někde uprostřed program narazil na vadný sektor na disku a už to nevydejchal. Několikrát se mi také stalo, že PM operaci nedokončil, ale také nic nepokazil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
roob, roob  |  23. 11. 2004 01:57

PM som zatial potreboval pouzit 1x a to ked som chcel naformatovat 20gb cast na fat32, co vstavany manager diskov v 2K/XP nevie. Inak som si vzdy vystacil s managerom diskov, jednoduche, prehladne, rychle. Davat peniaze za PM je trochu zbytocne, bezny clovek to nepotrebuje.
btw. denenie disku nielenze nieje zbytocnost, ono je to potreba! na ccku nemaju co hladat dokumenty a ine data. Ja mam napr 6 particii, 1 Fat32 pre ghost image a boot manager, ostatne ntfs moje XP + data, brat XP+ data a 1 veeelka particia spolocna na filmy. Kedykolvek mozem obe xp obnovit zo zalohy alebo uplne nacisto preinstalovat, a nestratim vobec nic.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  22. 11. 2004 21:19

Dřív jsem používal pouze PQMagic ale dneska používám Acronis Disk Director Suite. S PQMagicem ( verze 7 a 8 ) jsem nikdy žádné problémy neměl, před použitím jsem nechal celý disk zkontrolovat scandiskem, pokud PQMagic nenarazí na chybu je v pohodě. Acronis je rychlejší a zatím jsem neměl taky žádný problém, jediné co mi vadí je nějaký divný OS pod kterým se spouští. Pro PQMagic jsem měl udělané bootovací CD ještě s DriveImage, ovladače síťovky, TCP/IP atd a mohl jsem si dělat image rovnou na síť, ale tohle s Acronisem neumím. Nevíte o tom někdo něco víc?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JIRKA  |  22. 11. 2004 20:45

80 příspěvků během jednoho dne svědčí o aktuálnosti produktu PM. Díky za jeho připomenutí pane Otakare. Dělit disk na oddíly je velmi rozumné, to pochopí každý, když bude náhle postaven před nutnost přeinstalace systému bez ztráty dat. Při současné velikosti disků bohatě stačí vyčlenit 10% kapacity na systém(prvni oddíl).V této situaci ghost na druhém oddílu odvede neocenitelnou službu. Datové soubory jsou zde též v relativním bezpečí. Přeinstalace systému mi v tomto případě netrvá déle než 5-10 min. Nyní jsem však při realizaci této praxe narazil na problém. Dříve jsem dělení disku prováděl pomocí dvou disket s PM. Moderní konfigurace PC nemá disketovou mechaniku. Po poruchových disketách se mi nestýská, ale potřeboval bych bootovací CD pro rozdělení disku pomocí PM s nainstalovaným OS. Sháním radu jak si potřebné CD vytvořit. Díky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
leccos  |  22. 11. 2004 22:34

http://www.pctuning.cz/titulnistrana/default.aspx?ArtID=18334&CatID=75&LayID=2&ChapID=3779

...pročti si diskuzi a až narazíš na Hirens, tak to je vono!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Doli  |  22. 11. 2004 19:13

PM je mozna dobry, ale PLNY BUGU - davejte se na nej pozor! Moje situace: Rozsireny oddil a uvnitr jeden ext3 oddil, potom volne misto, potom swap a potom fat32 oddil. Za rozsirenym oddilem jeden primarni NTFS.

ZNAZORNENI - {}=rozs. oddil, ()=logicky oddil, []=prim. oddil, ...=volne misto
{(ext2) ... (swap)(fat32)} [ntfs]

A ted jsem chtel zvetsit ten ext3 oddil pres to prazdne misto. Ten IDIOT pozadoval, abych pred tim ext3 oddilem udelal 7,8 MB volneho mista (!!!!!) - i kdyz jsem nechal umisteni ext3 v tom dialogu, kde se to voli, na stejnem miste (neboli na zacatku), stejne si pak pred nim nastavil posunutii Up o 7,8MB. Rekl jsem si no nic, je to sice blbost, ale to preziju. Ted jsem ho teda chtel zvetsit, roztahnul jsem ho pres volne misto za nim, dal jsem OK, potom Apply a vysledkem je vzdycky hlaska "As speciified, this function doesn't change the partition". Tu samou hlasku udela, pokud se nejakym "trikem" pokusim vratit ten oddil o tech 7,8 MB Down - zpet na puvodni misto.

Parted mi nefunguje; stejne jako mnoho dalsich lidi mam: "This ext2 partition has a rather strange layout" - a s oddilem nemuzu delat nic...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hari Prasad  |  22. 11. 2004 18:20

Asi před rokem jsem potřeboval vyrobit Dual Boot disk Pro Win XP, Win 95 a Oprační systém Solaris 9 x86. Potřeboval jsem několik utilit na správu disků, kde jedna z nich byla Partition Magic. Postup byl empirický a dosti zdlouhavý, přičemž při každém chybném kroku jsem se musel vracet na začátek. Už si to přesně nepamatuji, ale bylo to asi takhle:
Výchozí stav: Windows 95, Windows XP.
1) Zmenšení původní partition pomocí Partition Magic (byla zabraná Win XP)
2) Vytvoření nové partition pomocí Ranish PM (jako Linuxové)
3) Instalace OS Solaris.
4) Uschování MBR (master boot record) myslím pomocí os-bs.
5) Reinstalace Windows XP!!!
6) Opětovné přepsání MBR
Byly také nutné nějaké úpravy v boot.ini Win 95, Win XP, ale už si to přesně nepamatuji.
Pak to všechno správně Bootovalo z OS Manageru Solarisu.

Pokud nemusíte, tak se do toho nepouštějte, rozhodne ne, pokud máte na disku nějaká důležitá data a děláte to poprvé, je snadné něco zničit, ale je těžké to pak obnovit. P.S. Hlavně Windows XP dělají "potíže" s jinými OS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vacan  |  22. 11. 2004 17:30

Jo jo, taky se přimlouvám za Acronis. True image i Acronis Disk Director Suite jsou skvělými nástroji , včetně zálohování...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Destroyer  |  22. 11. 2004 16:38

Nemělo by být v anotaci uvedeno něco jako "aspoň 100 GB disk" nebo něco takového? Takhle to vypadá, jako by běžně existovaly disky s přesnou kapacitou 100 GB, a pokud vím, to neexistují Nejblíže je 80 GB a 120 GB (a 200, 300, 400 GB - aspoň násobky 100).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Eiffel., Eiffel.  |  22. 11. 2004 15:16

Co je to prosim dynamicky disk? Ja mozne ho upravovat Partition magicem 8.0 ??? Ve widlich mi to totiz pise dynamicky oddil a v magicu nemuzu nijak menit velikosti jednotlivych oddilu... Diky,Eiffel

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sinuhet  |  22. 11. 2004 13:21

PM je skvělý nástroj, ale v té poslední verzi mi připadá nějak moc pomalý. Dvě partition slučoval neuvěřitelné dvě hodiny...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  22. 11. 2004 12:52

Nechci nikomu dělat reklamu, taky jsem dřív různé utility od Symantecu používal, ale u mě to vyhrál na celé čáře Acronis, jehož sw je pohodlnější a hlavně funguje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Thorgall  |  22. 11. 2004 14:32

Souhlas - Acronis s prehledem vystrnadil nastroje Powerquestu - a to jsem drive na Powerquest nedal dopustit. Acronis proste funguje - Powerquest je v mnoha pripadech konfliktni a dokonce se i pri urcite konfiguraci odmita spustit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
noname  |  22. 11. 2004 10:58

Neda sa mi rozdelit pomocou PM8 a ani PM7 disk s ntfs na notebookoch HP Compaq s predinstalovanym OS WinXP.
PM vypise nejake chyby pri dosovskom prevode.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JP  |  22. 11. 2004 11:49

Zkus nějaký jiný alternativní program, např. Acronis Disk Director Suite.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nereknu  |  22. 11. 2004 10:21

Používám PM cirka 6 let a musím říct, že má i svá omezení a není to všezvládající a samospasitelný software. Mnohokrát se mi přihodilo, že pomocí něj nešlo na disk přistupovat nebo hlásil o disku úplné nesmysly. Takže párkrát mě zachránil linuxový fdisk nebo w2k správce diskových jednotek. Na 100% funkční sw pro práci s diskovými oddíly jsem zatím nenarazil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pulcoun  |  22. 11. 2004 09:29

Nějak mi pořád uniká logika toho delění disku na nekolik partition...Kdyz si preci koupim 100 GB disk tak jsem snad rad za to ze je tam tolik mista v kuse a ne ze si z neho udelam sekanou, pricemz se mi ta sekana po par mesicich prace a instalaci zasejri a ja budu muset neco mazat nebo partitiony s datama zvetsovat a jiný zase zmensovat a hrat si s tim jak d***l.
Jinak nic proti PM8 mnohokrat jsem ho vyuzil ale spis pri problemech s partition a jejich opravou a je to fakt super nastroj!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Amos  |  22. 11. 2004 10:20

Presne tak, tak isto nechapem dovod preco delit disk na mensie casti ked miesta je vzdy malo, prave preto si kupim novy disk aby som mal toho miesta co najviac, a ked uz ide o defragmentovanie to sa da urobit aj len pre vybrane subori alebo adresare.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mem_, Mem_  |  22. 11. 2004 10:34

Me jeste napada, ze by to mohlo mit efekt na mensi fragmentaci systemu. Kdyz napr. nekdo neco casto instaluje (hry, ...), tak v samostatne partition to nebude zpusobovat fragmentaci v systemove partition.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sigi  |  22. 11. 2004 10:58

Ja jsem zacal delit velky disk kvuli velikosti clusteru. Kdyz mam na disku hodne malych souboru, treba zdrojove kody... pro programovani. Tech jsou tisice a je-li cluster je velky (třeba 32kB), tak jsem zjistil, ze se asi ctvrtina mista na disku ztrati v ne zcela zaplnenych clusterech. Chce to trochu vedet jak se na disk zapisuje. Ve strucnosti FAT a FAT32 prideluje misto na disku po kusech danych tusim pri vytvareni oddilu. Potiz je v tom, ze soubory, ktere ukladam na disk nemaji, kupodivu , velikost nasobku tohoto kusu. Ukladam-li soubor o velikosti 40kB, spotrebuji se na disku, pro situaci s 32kB clustery, 2 takove kousky. Tj. 64 kB. 64-40 je něco kolem 24. Takže 24kB leží ladem a nedaji se nijak vyuzit. 24/64 je cca 0,37 tj. 37%. Je to modelovy priklad. V praxi to bude mene, ale princip je stejny.
S takovou situaci se neda nic moc delat nez zmenit velikost clusteru, nebo pouzit ci vymyslet nejaky jiny ukladaci system. Hacek je v tom, že zmensenim clusteru, tusim ze nejmene je 4kB, se velke soubory ukladaji do velkeho poctu clusteru a s tim je spojena nejaka ta provozni rezie, takze to zpomaluje jak cteni, zapis tak i defragmentaci, kontrolu disku... Tak takhle to pry nejak na tom disku chodi. Snad neziju v omylu : -)
Takze zpatky k deleni disku. Podle toho co chci na disk davat optimalizuji. Preci jen jsem si koupil velky disk aby se mi na nej hodne veslo a chci vynalozene penize radne vyuzit. Takze mam oddil na OS, na kancelar a programovani, na muziku a filmy, na swap. PM je na tyhle veci docela fachman.  A proc FAT..? No jak nekdo uvedl vyse, je to asi nejjednodussi cesta jak sdilet data mezi oknama a linuxem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Amos  |  22. 11. 2004 11:30

Ano princip clusterov je jasny ale ono to vzdy nevyuzije len miesto na tom poslednom clustere suboru takze by ste naozaj museli mat obrovske mnozstvo velmi malickych suborov aby to malo nejaky vazny efekt na stratu miesta, ale pravdaze ak mate na disku tisicky 24kB suborov tak to ma vyznam, ja take subori nemam ani neviem ze by to bolo u niekoho bezne, na disku mam vacsinou niekolko desiatok megabajtov velke subory. Kazdopadne podla mna Vam v tomto rozdelenie disku pomoze minimalne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
peto  |  22. 11. 2004 12:25

Takym SW je napr. Matlab- viac ako 400 000 suborov so size(file)<=4kB

a tam uz to robi silu 1,5GB pri 4kB clusteroch alebo 12GB pri 32kB cluster-och

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
michal_vyskocil, michal_vyskocil  |  22. 11. 2004 11:40

To snad ne? Vzdyt Windows 2k a XP natvrdo zformatuji disk po preinstalaci -> pokud mate jednu partition, tak prijdete o vsechna data. Teda pokud se nejak hodne moc nepletu.
Napriklad v Linuxu mam oddeleny /home a je prijemne, kdyz si nainstalujete novy system, ale veskere Vase nastaveni je na svem miste.
Dalsi moznost jsou lide, kteri maji vice OS -> treba Windows XP a Windows 98. Tam je vice oddilu nutnost

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepa  |  22. 11. 2004 15:01

Pletete. Win 2k/XP buď použijí stávající oddíl(y) nebo nabídnou formát před instalací. Kdyby se formátovalo po instalaci, tak by wokna smazala sama sebe, ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
uzivatel  |  22. 11. 2004 09:27

Nedavno jsem prisel o vetsinu sveho disku pote, co jsem chtel sloucit dve po sobe jdouci NTFS partice.
Navazovali, meli stejnou velikost bloku, na obou bylo trochu mista a tak to vypadalo jako zdanlive jednoducha operace.
Lec chyba lavky, asi v polovine se PM zasekl s nejakou chybou cisla stopy nebo sektoru (uz nevim) a konec.
Po restartu existovala jen ta puvodni prvni a byla prazdna !!!
Zkousel jsem ruzne editovat partition tabulku, najit a spravne nastavit cisla sektoru NTFS tabulek - nic.
Nakonec se mi s pomoci nekolika toolu podarilo obnovit obsah puvodni prvni partice. Po dvou dnech ruznych analyz spousty recovery toolu se vsak podarilo z druhe partice vytahnout jen nekolik obrazku. Cele image CDcek byly tam, ale poskozene.
Ten disk proste vypadal, jako kdyby v nem vybuchla bomba.
PartitionMagic se asi nekde prepocital a proste uplne zmatene prepsal spoustu sektoru jinymi a nedalo se v tom najit zadne pravidlo.
Byl jsem nastvany na sebe a na PartitionMagic a ztratil jsem spoustu dat a casu.
Nezkousejte to taky, PartitionMagic 8.0x je vic nebezpecny, nez uzitecny !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fireball  |  22. 11. 2004 12:44

Pokud bylo na obou partisnach "trochu" mista - tak to byl asi ten problem, bylo ho asi "trochu" malo. Pak take nepises, jaky mas OS a v jakem stavu je.... tohle se mi jeste nikdy nestalo, a ze ho vyuzivam pomerne casto i ke krkolomejsim kouksum...
Bohuzel jsi asi ta jedna vyjimka, ktera potvrzuje pravidlo...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
uzivatel  |  23. 11. 2004 17:54

Mista na disku bylo samozrejme dost a PM si to i kontroluje, nez neco zacne. OS mam Win XP Pro a stav ? :) "udrzovany", bez reinstalace cca 1.5 roku, patche si vybiram a troufam si rict, ze vim o vsem, co mi tady bezi.

Ale tohle vsechno by preci melo byt profesionalnimu programu uplne jedno. Ja muzu byt i uplna lama a chci, aby mi nepo...l disk !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
_ef_, _ef_  |  22. 11. 2004 15:47

Nebezpecny jak komu, mozna..
Spis si vzpominam na jinej veselej drobnej problemek z dob W9x a PM tusim okolo 7... scandisk pravidelne hlasil nejakej problem (a uz si nevzpomenu jakej, snad volny misto). A mam pocit, ze to delalo jen na discich pripravenejch a upravenejch pomoci PM. Ale moc jsem to tenkrat nezkoumal, pokusil jsem se omezit praci s partitionama na nezbytny minimum (:

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sayza  |  22. 11. 2004 21:50

Stejna zkusenost, aky s NTFS. PM nepouzivat! Jednoznacne nejlepsi alternativa je u mne vsechno prekopirovat na jiny disk, stary rozdelit nanovo, a zas vsechno prekopirovat zpatky. Jak snadne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fireball  |  22. 11. 2004 23:09

Mas zrejme stale dostatek casu, ze ?
Je mi lito, ze to musim napsal, ale neda mi to...
Je to rukama a hlavou :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MarBen  |  22. 11. 2004 09:14

"Většina aplikací, které zálohování usnadňuje, totiž chce zálohovat celý disk v podobě jeho obrazu."

Nejen tato věta pokulhává, jak v úrovni češtiny, tak i obsahu. Autor se měl zdržet svého pokusu o omáčku v recenzi a věnovat se pouze faktům. A Živě by si mělo najít korektora. Server takové velikosti by si zasloužil více pozornosti v oblasti úrovně projevu.

Co se týče samotného programu, tak jsem měl možnost používat předchozí verzi, ve které jsem se nesetkal s žádnými závažnými problémy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Howard, Howard  |  22. 11. 2004 09:11

Existuje nejaka free alternativa k tomuto programu, nebo alespon plne funkcni 30-denni verze?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petr  |  22. 11. 2004 13:49

parted

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Howard, Howard  |  23. 11. 2004 16:23

Dekuji, ale potrebuju neco, co umi NTFS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
RomanL,  |  22. 11. 2004 08:18

rozhodně NEDOPORUČUJI instalovat Windows do samostatného 5 GB oddílu. Kdo to kdy udělal, za chvíli trpce litoval... To je pouze pro zkušené uživatele (a často i těm to přináší velmi obtížně řešitelné problémy), pokud to tak nainstalujete normálnímu člověku, budete 20x týdně řešit dotazy typu: "Mně to pořád hlásí nedostatek místa na disku, jak je to možný...?!"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Abox, Abox  |  22. 11. 2004 08:34

A proc ne? Ja mam C: jeste mensi. Ale vsechen SW instaluji na jiny disk. Kdyz pak prevalim C: z odrazu, tak mam vsechno porad bokem.Akorat nesmim zapomenout, ze pokud pouzivam uspavani, tak velikost RAM = velikostne stejny soubor na C:.! A nechavat velky disk vcelku, je kravina. Je rozdil pustit Defrag na >100GB hadr a napr. na 20GB. O zalohach, tvorbe odrazu ani nemluve. On na to clovek ale asi potrebuje prijit sam, kdyz je nejaky pruser.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo, Rudidlo  |  22. 11. 2004 08:50

Proč nechávat velký disk vcelku je kravina? Já zálohuji pouze data, defragmentaci spustím jednou na čistou instalaci (OS + aplikace), data mi zase tak velkou paseku na disku neudělají.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Abox, Abox  |  22. 11. 2004 09:13

Protoze se tim zivim, a dost casto potrebuji menit system na odzkouseni SW, HW atd. Vsechny OS mam jednak ve Virtual PC, ale potrebuji nektere instalace odzkouset, jak jedou pod NT, W2k, WXP, SP1, SP2 a pod. A je rychlejsi udelat odraz "maleho" C: na jiny disk, partisnu a preplacnout ho odrazem s jinym OS, nez co pak s jednim velkym diskem? Tam se muzu na to akorat divat. Ale 100 lidi, 100 nazoru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo, Rudidlo  |  22. 11. 2004 09:23

Máte pravdu. Vaše použití PC je však hodně specifické. Osobně neznám tolik programátorů, kteří testují aplikace na tolika systémech. Běžné použití počítače (uživatelů s OS + kancelářského balíku + sem tam nějaké hry) se však vašim požadavkům vymyká.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
huhy  |  22. 11. 2004 07:07

Dobrý den,
chtěl bych se optat, jak je na tom PM 8.0 s dělením dynamických disků ve WinXP? Myslím, že minulá verze to neuměla.
S pozdravem
Huhy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pmasarik  |  30. 11. 2004 17:52

Povedal by som že biedne, ale hovorým len z vlasnej skúsenosti.
Možno sa to niekde dá urobiť, ale ja som nič nenašiel.
Kamoš si ku mne doniesol dynamický disk a PM 8 s ním nevedel urobiť nič.
Osobne som dynamický disk ešte ani nevidel.

Caff Peter.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Landalo  |  22. 11. 2004 06:52

Kdyz zformatuji harddisk PM8 na Fat32 tak mě nejde spustit instalace W98, vzdy to nahlasi chybu. Kdyz udelam format Fdiskem je to v pohode. Nevite v cem je problem?
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Prcek  |  22. 11. 2004 13:49

Taky se mi to stalo - asi jsi zapomnel nastavit vytvoreny oddil v PM jako "Active", aby z nej slo bootovat...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sayza  |  22. 11. 2004 03:05

Zalohujte si vsechna data pred tim, ze tento nastroj pouzijete, hlavne pri praci s NTFS! Ja jsem to sice udelal, ale stejne jsem pak musel vsechna "nedulezita" data (aplikace) instalovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PS  |  22. 11. 2004 03:15

Kdysi dávno mne Parition Magic dosti vyděsil. V průběhu změny velikosti oddílu zahlásil jakousi chybu a partition nikde. PM 6, OS Win98. Nějakou náhodou jsem zjistil, že oddíl sice ve Win98 není vidět a prakticky se k němu nedá dostat, ale v DOSu se normálně přihlásí. Nu což, sehnaly se utility na práci s dlouhými názvy pod dosem a data se zkopírovala na jiný oddíl.
Později, to už není tak dávno, PM 8, OS WinXP, opět došlo při změně velikosti k chybě. A oddíl nikde. Tentokrát to ovšem spravilo přidělení písmenka ve správci disků, což bylo asi jediné co ještě PM nestihl udělat. Nicméně, je to dosti šok :) (...když někdo nezálohuje)
Dneska mne to vede k úvaze, zda chyba ve Win98 nebyla podobného charakteru jako ta ve WinXP... ale dodnes netuším, kde bych ve W98 přidělil písmenko oddílu, který žádné nemá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Wow  |  22. 11. 2004 04:11

patrne jste mel jen hidden partition, myslim ze se to ridi jednim bajtem v bootblocku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo, Rudidlo  |  22. 11. 2004 08:48

FAT a FAT32 už používají jen zoufalci, kteří chtějí přijít o svá data.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zoufalec  |  22. 11. 2004 09:58

... anebo lidé, kteří chtějí bezproblémově sdílet data mezi různými systémy - v mém případě mezi Windows a Linuxem
Zdraví Zoufalec

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo, Rudidlo  |  22. 11. 2004 10:19

Zeptam se jen tak ze zvedavosti - o jaka data se ve Vasem pripade jedna, pokud nejde o tajemstvi...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zoufalec  |  22. 11. 2004 11:24

Nejedna se o zadne tajemstvi, mam 2 hdd, sekundarni s XP (s datovou partition typu fat32 se vsemi soubory z dob, kdy jsem jeste fungoval vyhradne pod Win - cca 60GB dat) a primarni, kde mam Linux (ext2 a fat32).
Resil jsem, jak mit moznost spolehliveho pristupu (mam na mysly jak cteni, tak i zapis) pod obema systemy. Nejjednodussim a zaroven nejbezpecnejsim resenim se nakonec ukazalo ukladani "obycejnych" dat (fotky, videa, mp3 a vsechny dalsi nepracovni soubory) na fat32 partitions a "zivotne dulezita" data (to co vyuzivam kazdodenne k praci) na ext2. Tak mam 100% pristup temer ke vsem datum z obou systemu a navic muzu vzit svuj hdd k lidem, kteri maji Windows a nemusim se bat, ze si na ext2 se zapisem ani neskrtnu... Kdyz potrebuju pod Win i data z ext2, tak se k nim dostanu napr. pomoci Total Commanderu. Nicmene to se nestava moc casto, jelikoz pracuju temer vyhradne pod Linuxem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo, Rudidlo  |  22. 11. 2004 12:12

Zajímavé. neberte si to osobně, za zoufalce jsem označil uživatele, kteří používají FAT32 pod OS řady WIN NT. Zajímavé. Total Commander umí číst ext2? Pomocí pluginu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zoufalec  |  22. 11. 2004 13:03

Osobne si to rozhodne neberu, to by mi to totiz vubec nestalo za reakci
K dotazu ohledne TC a jeho pristupu na ext2 - ano, Total Commander partition typu ext2 zvlada (ovsem jenom pro cteni) pomoci pluginu Ext2+
Reiser 1.2 - viz http://ghisler.com/plugins.htm#filesys

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PECCKA  |  22. 11. 2004 03:27

No taky se  mi stal problém, ale zachránil mě Easy Recovery, dostal jsem zpět všechno . Je to fakt super nástroj

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek  |  23. 11. 2004 20:23

Taky se mi to u NTFS stalo, chyba a... A nekolikrat mensi problemy. Uz je to delsi dobu, nejak jsem to obnovil, ale pouzivat PQMagic na hrabani se v NTFS (dneska vsude) je hazardovani s daty :)
Potrebuju jen fce Ghostu, tak jsem na nej presel a je krasne spolehlivy a 5x rychlejsi (bez prehaneni).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
anarchist  |  22. 11. 2004 01:29

Nezklamal jste, pane Schön... Tentokrát jste zaspal pouze o 2 roky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Otakar_Schon, Otakar_Schon  |  22. 11. 2004 01:37

chcete rict, ze nyni je PM 8.0 mene uzitecny nez drive?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PePe  |  22. 11. 2004 07:39

...nemluvě o tom, že o PM8 už na Živě článek byl  před více než rokem: http://www.zive.cz/h/Uzivatel/AR.asp?ARI=112077

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo, Rudidlo  |  22. 11. 2004 08:46

To nevadí - redakce má hodně peněz na rozdávání.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kutal  |  22. 11. 2004 01:11

Není třeba plně funkční trial verze?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
L-Core, L-Core  |  22. 11. 2004 01:10

Je (kromě Symanťácké ikony vpravo nahoře) nějaký rozdíl mezi původním 8.0.PQ PartitionMagicem a tím popisovaným? Asi nee - nebo stojí za to rozbíjet prasátka ??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kutal  |  22. 11. 2004 01:01

Jaká je cena PM8.0? Nebo jsem to přehlédl?Free to určitě nebude.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Otakar_Schon, Otakar_Schon  |  22. 11. 2004 01:04

zalezi na obchode, da se sehna tpriblizne za 1600 kc

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Otakar_Schon, Otakar_Schon  |  22. 11. 2004 01:06

Nicmene oficialni cena na euro store symantecu je 89,95 Euro

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fireball  |  22. 11. 2004 12:37

Pokud budete v jejich online obchode nakupovat za DOLARY a ne za EURA, perpipocitaji vam DPH :)))) Asi tam maji nejskou chybu....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fireball  |  22. 11. 2004 12:39

Nejak jsem se preklepl, soravne to melo znit, ze za DOLARY vam NEPRIPOCITAJI DPH - je to tedy jeste levnejsi :)
Moje zkusenost cca mesic a pul stara :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fireball  |  22. 11. 2004 12:39

Nejak jsem se preklepl, spavne to melo znit, ze za DOLARY vam NEPRIPOCITAJI DPH - je to tedy jeste levnejsi :)
Moje zkusenost cca mesic a pul stara :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Prcek  |  22. 11. 2004 00:59

Neprisel clanek az prilis pozde? Preci jenom PM 8 uz na svete nejaky ten patek je... (nemluve o predchozich verzich)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Otakar_Schon, Otakar_Schon  |  22. 11. 2004 01:03

mate pravdu, neni to recenze novinky, na druhou stranu nemyslim, ze by to vadilo. Stejne tak chystame dalsi recenze na ne uplne nov eprodukty. Zalezi take na tom, kdy co dostaneme od firem na testy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lisaak, Lisaak  |  22. 11. 2004 06:44

Mam pocit, ze Zive.cz zaziva velkou okurkovou sezonu, nebo krizi napadu. Skutecne tenhle program uz nejaky ten rok existuje a slouzi. Hodne pozdni clanek - zive.cz zacina byt "ten cerny vzadu" za konkurenci.
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ooaniki  |  22. 11. 2004 08:15

uvedte nejakou srovnatelnou konkurenci k zive

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PePe  |  22. 11. 2004 08:30

Třeba SvetHardware.cz - ten je teď špička v oblasti PC hardware a to říkám i přesto, že jsem příznivce Živě

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  22. 11. 2004 14:56

Jó SvetHardware.cz je super. Hlavně to popup okno při každém návratu na homepage

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Erg.Noor  |  23. 11. 2004 12:13

On se ten svethardware natolik vylepsil? To se tam budu zas muset podivat. Kdyz jsem ho pred rokem opoustel, tak stal za velky kulovy - jeden nicmoc clanek za tyden a dost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cOpY  |  22. 11. 2004 09:30

docela dobře se drží i CDr.cz server, pravda nemá tak hezkej design jako svět hardware ale informace se tam člověk doví aktuální a hnedtka né jako na živě které moc živé pravda není

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PetCC  |  22. 11. 2004 15:17

Svět hardware má tak hroznej design, že si bohužel skoro nejsem schopnej přečíst, i podle mě, kvalitní články.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
front  |  24. 11. 2004 13:17

co treba pctuning

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Otakar_Schon, Otakar_Schon  |  22. 11. 2004 10:00

myslim, ze to prehanite. Zive vydava kazdy de krome vikendu a svatku nejmene tri, ale spise ctyri vlastni clanky a v prumru 8 az 10 kratkych zprav. NIkdo jiny na ceskem internetu toho ani zdaleka tolik nenabizi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom L.  |  22. 11. 2004 12:32

Ze by problem kvantita vs kvalita? Odborna uroven nikdy nebyla valna, ale treba zminka o chybejici podpore dynamickych disku by neskodila

Psat u buhvijak stareho (unor 2003) programu "Novinkou je funkce instalace..." zavani recyklaci kdysi nevydaneho clanku. Taky jsem to kdysi dela, kdyz prisla bida (uzaverka) na kozaka.

PowerQuest uz pomerne davno prevzal Symantec a opravy + nove verze jaksi nejsou na obzoru, mate jine informace?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Otakar_Schon, Otakar_Schon  |  22. 11. 2004 12:52

Vite, zalezi na to, co od periodika ocekavate, je tezke oslovit vsech 200 000+ unikatnich navstevniku, proot je tech vlanku vic. nektere ryze odborne jako pruvodc programovanim, nektere pro zacatecniky. Computer Press vdava periodik vice  sruznou urovni odbornost. A samozrejme Cpress neni jedinym vydavatelem na ceskem trhu.
"novinkou (ve srovnani s predchozi verzi)"  neni to recyklace, proste jsme dostali balik softu od symantecu, tak se jim pomalu, ale jiste prodiram. Nikde neni pravidlo, ze recenzovany mohou byt pouze zbrusu nove produkty. Partition magic je porad uzitecny  aprotoze neni novejsi verze, vazne mi neprijde nepatricne clanek vydat. Ostatne zajem ctenaru o jeho precteni mi dava za pravdu.

co se tyka nove verze, tak zadne informace skutecne nemam.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Perníček  |  22. 11. 2004 19:51

Souhlasím...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fidel_Kastrol, Fidel_Kastrol  |  24. 11. 2004 12:50

musim jne souhlasit... a svethardware.cz je zameren spise na HW, kdezto zde se dozvite i mnho jinych informaci

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  22. 11. 2004 00:44

Jak mám rozumět větě " Ale v době, kdy 100GB disk míří do každého druhého počítače má PartitionMagic určitě své místo."
Co má co společného velikost disku s tím jak ho budu rozdělovat?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Otakar_Schon, Otakar_Schon  |  22. 11. 2004 00:47

spis s tim, ze je vice nez rozumne tak velke disky rozdelovat. delat to samozrejme muzete jakkoliv, fdiskem, spravcem diskovych oddilu v linuxovych instalatorech... PM ma ale preci jen tak trochu navrch na konkurenci, minimalne v jendoduchosti obsluhy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bugi, Bugi  |  22. 11. 2004 04:40

Proč by mělo být "více než rozumné tak velké disky rozdělovat"? Podle mě je s tím víc práce než užitku. Není jednodušší používat vhodnou adresářovou strukturu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pasťák  |  22. 11. 2004 06:44

Záleží na tom, co na počítadle děláte. Pro kancelářskou práci stačí adresářová struktura (ale 100 GB kancelářských dokumentů je celoživotní dílo). Pokud si ale občas nainstalujete nový SW ("nejlepší" jsou hry nebo warez), zakládáte si na problémy. Dříve nebo později bude mít systém problémy nebo rovnou zahyne.
O virech se nebavme, většina dnešních virů je na uživatele hodná.
Pak je obvykle nutné obnovit systém ze zálohy. Čím menší systémová partion, tím menší záloha a tím kratší doba obnovy. A hlavně tím kratší doba vytváření zálohy. Když mi trvá zálohování 5 minut, budu zálohovat často. Když to trvá hodinu, mávnu nad tím rukou - posledně se taky nic nestalo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ritchie, Ritchie  |  22. 11. 2004 07:31

Rozumné je disk rozdělit na 3 oddíly /, /home a swap-hybernace. Pokud děláte nějaké speciality (většinou práce s velkými soubory), je vhodné jim vyhradit další oddíl. Instalací sw si v rozumném OS na problémy nezakládám. Binární hry se většinou instalují do adresáře v /opt a maximálně ještě vytvoří konfigurační soubor v home uživatele (globální konfigurační soubor u nich není obvyklý).
Málokdy potřebuji obnovovat systém. To je spíš výjimečný krizový stav, kde mě nějaká ta půlhodina navíc netrápí. Zásadně zálohuji automaticky (třeba od půl páté do půl šesté), takže se žádné mávání rukou nekoná.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LULU  |  22. 11. 2004 08:23

Příspěvek zrušen. Zkuste to prosím ještě jednou - a slušně. Redakce

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
N/A  |  22. 11. 2004 08:38

Nehledě na to, že tvůj stroj je nejspíš ideálním terčem pro DoS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Clarke, Clarke  |  22. 11. 2004 09:26

jaxi na toto prisel????

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Kašpar  |  22. 11. 2004 15:35

/var (obzvlášť měkteré podadresáře) a /tmp mohou být za určitých okolností donuceny růst z venčí a při takovémto rozdělení zaplní celý /, což může lecčemu dělat potíže.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
peto  |  22. 11. 2004 12:16

To hej - ci ide o NT (2000 a XP maju bud pismena aleb mount) ci nieco UNIX like

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
peto  |  22. 11. 2004 12:18

Tak to prr...

velke cluster-e: rychle citanie+rychly zapis+plytvanie diskom
male cluster-e: pomale citanie+pomaly zapis+max vyuzitie disku

a velkost cluster-a je funkciou velkosti disku/particie a suboroveho systemu na nom

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Amos  |  22. 11. 2004 10:13

Myslim ze je dost neprakticke rozdelovat disk, na jednej casti ostane par giga na druhej par giga a ked potrebujete nahrat nieco velke tak by sa to aj zmestilo ale ani ja jednej casti nieje dost miesta, nevidim jediny dovod preco rozdelovat pevny disk na mensie casti, ved miesta nieje nikdy dost tak preco ho este zmensovat. Ja som par krat pouzil partition magic prave na spajanie rozdelenych diskov, ten program je naozaj vyborny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
L-Core, L-Core  |  22. 11. 2004 17:36

Právě že je praktické mít disk rozdělen - když ti klekne systém, z ghostí zálohy na jiném disku ho máš za pár minut z5. A data na systémový disk z praktických důvodů taky nepatří.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor