"Paříž nakonec vybrala..." Čti: Úplatní úředníci dostali tlusté obálky jen od tří firem a pokud vy byste chtěl někomu půjčit koloběžku, tak vás zavřou až zčernáte.
Trnem v oku je to jen závistivým chudákům, co si ještě elektrokoloběžku ve městě nepořídili. 90% lidí má auto, takže tam může být mrtvých denně klidně kolik chce, ale auta se nezakážou, neomezí protože by politik přežil jen jedno volební období. 🙂 Samozřejmě blbce na chodníkách s elektrokoloběžkama, kolama apod. pokutovat, ale na jednu stranu tlačit elektromobilitu místo hlučných smradlavých plechovek a naopak je zase současně omezovat nebo zakazovat úplně jde dost proti sobě. Každý kdo v autě nadává na cyklisty a koloběžky má být rád, že je na silnici o další auta méně a neztrácí ještě další čas v kolonách.
Mně by nevadilo omezení rychlosti na chodníku na těch 10km/h. Stejně jak jsem psal, v centrech měst se prakticky rychleji ject nedá... Kdyby se to ale mělo týkat ulic, tak je to nesmysl, když vedle jezdí auta 40 nebo 50. A naopak je to proti bezpečnosti B-]
> . 90% lidí má auto, takže tam může být mrtvých denně klidně kolik chce, ale auta se nezakážouKolik myslíte, že je mrtvých denně v důsledku automobilových nehod v Praze? Deset? Dvacet? Nebo dokonce víc?
A kolko je tam denne mrtvych kolobezkarov? Alebo chodcov na nasledky zrazky s kolobezkami?
Však auta nebudou zakazovat volení politici, ale ti nevolení (úředníci a komisaři).
Pokud je mi známo, tak koloběžka nemá na chodníku co dělat!Takže jak mohla porazit chodce?
Žeje nějaký nesmyslný předpis, tak to bude někdo dodržovat ? Koloběžka naopak třeba u dětí musí povinně po chodníku... a zákony jsou nejednoznačné. Kde je hranice mezi koloběžkou a motorkou ? U spalovacích motorů je to určené objemem, ale tohle tady logicky nefunguje B-]
V případě ele koloběžky samotným výkonem do 1kW.
S 1kW by lehká skládací koloběžka mohla jezdit nejmíň 80km/h... Elektrický pohon je totiž mnohem efektivnější než spalovací B-] Jinak řečeno taková hranice je čistě teoretická...
Čekám, kdy někde zavedou ještě limit pro chodce, třeba na 3 km/h.
Mnohem lepší je brát si ssebou vlastní vytuněnou koloběžku... tyhle těžký tlustý křápy co jsou na pujčení v ulicích jsou celkem nanic. A 10km/h to dám i s mojí krásnou bezmotorovou odrážecí koloběžkou dvakrát rychleji, jaký pak má taková služba smysl? Když budu chtít něco po Praze stihnout můžu běžet a budu rychlejší než taková koloběžka :-/ A ten tůrista co se chce kochat může chodit pěšky a vyjde to skoro nastejno 😀 Jako vím, že je to v Paris, ale jen argumentuju nejbližší takovou lokalitou. Na sdílených koloběžkách mi obecně nejvíc vadí, že když to potřebuju, protože bus/tramvaj nejede, tak zrovna poblíž žádná není a kde to nepotřebuju, tak jich tam je pohozenejch spousta... dokud to nebude možný přes aplikaci si nechat dopředu dovézt (třeba nějakým dronem) na místo, kde budu třeba vystupovat z busu, tak je to o ničem pro praxi, je lepší brát si vlastní malou lehkou koloběžku ssebou. Jinak je to pro turisty, coby možnost přesouvat se po pamětihodnostech, ale s 10km/h by to bylo na úrovni pěší chůze a ztrácí to smysl...
Názor byl 1× upraven, naposled 4. 12. 2021 22:33
Preco to dali na 10 km/h? Vsak v parizi bezne jazdia po chodnikoch tazke sportove motorky. Co maju proti kolobezkam? A vlastne... tam maju nejake pravidla? To som si tiez nevsimol.
Protože byrokrat z magistrátu...
Občas ty individua na koloběžce potkám na běžné silnici a rád bych věděl zda vůbec mají nějaké povědomí o dopravních pravidlech. Dosti často na tom smaží puboš a nebude to ojedinělé i s alkoholem v krvi. Jednoho takového jsem potkal brzo ráno v protisměru. Prostě se na koloběžce neudržel a při jízdě eskamotérský kus a flákl sebou a olizoval držkou vozovku. Jet za ním někdo v autě tak by to pro toho na koloběžce nedopadlo dobře. Bylo to po páté hodině ráno. Další bordel jsou pěší zóny a ideálně v centru města kde je dost chodců. V tomto Francii fandím že s tím chce něco udělat, stanovit nějaké mantinely. Měl by být stanoven alespoň nějaký min. věk jezdce a pokud ho nesplní tak by mohl jen na cyklostezku. Zavést do toho chaosu nějaká pravidla.
zavést minimální věk? Takže třeba osmileté dítě může lítat na bicyklu, ale na koloběžce ne?
8 leté dítě by nemělo lítat na bicyklu po pěší zóně kde se pohybuje mnoho pěších a mezi auty na silnici. To stejný platí i pro el. koloběžku.
Tak nejlepší je jízda po chodníku rychlost klidně 25km/h ale cyklostezka omezení na 10km/h 🤣
Asi myšleno opačně, to by pak dávalo smysl... Ale v centru města víc než 10km/h jezdit nejde, typicky Václavák (myslím chodník), spíš je potřeba se srovnat s rychlostí chodců. Ale když pojedu někde po silnici kolem nábřeží, tak se srovnám s autama a jedu 40 a proč ne ??? B-]
Nene, tu v Ostravě jedeš po cyklostezce max 10km/h jsou tam omezení, údajně kvůli lidem a po chodníku je to jedno 😃
Hmm, koukám na magistrátu asi mají o jedno hutní ukované kolečko víc 😀 Anebo je ta cyklostezka metr široká... v tom případě hrdě lžou, protože by se to mělo jmenovat třeba slezská nouzová stezka B-]
Názor byl 1× upraven, naposled 5. 12. 2021 15:21
Pokud se za posledních 20 let nic nezměnilo, tak na chodníku je rychlost omezena na "rychlost chodce" dle vyhlášky o provozu na pozemních komunikacích a platí to nejenom pro koloběžky, ale i pro brusle, skateboardy a podobné....
Chodec může klidně rychle běžet a když je trénovaný, tak dá klidně i 40km/h... Bolt ještě mnohem víc. Takže toto není žádný argument. 😀
Naprostá volovina. To už můžou rovnou ty koloběžky zrušit, protože ploužit se 10kmh fakt ocení každý řidič, který se navíc bude muset vyhýbat 1.5 metru daleko.Mnohem efektivnější pro bezpečnost provozu je snížit maximální rychlost ve městech na 30 kmh, nikoliv zpomalovat koloběžky (které narozdíl od aut nemohou za smrtelné nehody na přechodech atd.).
Nejefektivnější pro bezpečnost provozu je město oplotit a nepustit do něj vůbec nikoho. Pak se tam nejen nestane žádná smrtelná nehoda, dokonce se tam nestane vůbec žádná nehoda!
Názor byl 1× upraven, naposled 4. 12. 2021 14:13
Kolobezky a podobne zakazat na silnici a stejne jako sportovni nacini mimo komunikace, stadion atd.
Auta zakázat všude mimo závodní okruhy. 🙂
Přesně tak. Silnice jsou pro motorová vozidla. Buzeranti na kolech nebo koloběžkách patří do blázince
Ale na silnici pro motorová vozidla (https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Silnice_pro_motorov%... ) přece kola a koloběžky už dávno nesmí.
a ja by som vsetky tie kolobezkt a auta zakazala
tak ty jsi jasny, nemas na auto?
tak ať jim neřikaj koloběžky, tohle už je elektrický skútr bez sedačky
A tzv. "elektrokola" jsou elektrický skůtr se sedačkou.
Ono se to nezdá, ale i těch 30 km/h je třeba na kole docela dost a někoho trefit může způsobit solidní zranění nebo i zabít. U koloběžky je navíc nižší stabilita už kvůli těm pidikolečkům. Kola normálně jezdí spíš po silnici, ale koloběžky jsem vídal častěji na chodnících. Nedivím se koloběžkařům, že se jim nechce mezi auta, ale na chodníku se teda chovají ještě hůř, než když tam někdo náhodou jede na kole. (2)
Budu hádat..přiznivce Hřiba a celé protimotoristické pirátské strany? Od těch bych tyhle "výlevy" o třicitce očekával.
A co prostě zrušit tu elektrickou část a ponechat jen normální koloběžky. Jednak by se na nich nedalo jet tak rychle a také o trochu víc pohybu by lidem neuškodilo.
Mohlo by se totéž zavést i u aut. Aspoň budou mít lidé nějakou fyzičku 🙂
Jako že by jezdily diesely startované stlačeným vzduchem? A místo blinkrů by byly šipky?
No šlapací autíčka. Případně varianta The Flinstones.
Asi se zjistilo, že koloběžky můžou jezdit v Paříži rychleji než auta.
😀 😀 😀
Je dost paradoxem, ze v CR jezdi po ruznu at jiz na silnici, ci na vozovce spousta priblizovadel a nic jsem neslysel o technicke kontrole, serizeni svetel brzd ci necem co alespon priblizne zajisti splnovani nejakych pravidel. Nebo snad nekdo slysel ze sachiste si rozlozi na silnici sve "nadobi" a ostatni se treba poserte...
Názor byl 1× upraven, naposled 4. 12. 2021 10:52
A co má provoz na silnici společnýho s technickou kontrolou? TK jenom přesouvá peníze od lidí do kapes několika velmi bohatých a vlivných podnikatelů.
Treba to ze technicky nezpusobile sportovni naradi nema na silnici co delat!
No vidíš, a přesto jsou silnice plný aut, který by v životě TK nemohly projít, čímpak to jenom je.....
prakticky vsechno
Má to stejné podmínky jako jiné jízdní kolo.
A šachy jsou dopravní prostředek odkdy? Nejspíš mi něco uniklo.
Zajímavé, že jsou země, kde se TK prakticky vůbec nedělá. A ničemu to nevadí, necítil jsem se tam na silnici kvůli technickému stavu ostatních vozidel rozhodně méně bezpečně, než tady.
Treba nektere staty v USA, Mexiko, Indie ....pojistka vozu v USA je cca 800-1500 USD...hrdinny anonyme. Motas pate pres devate.
Možná jste neslyšel o technické kontrole, protože platí presumpce neviny. Jak by se vám líbilo, kdybyste každoročně musel dokazovat, že nemáte choutky k masovému vraždění, nebo že jste se nestal kleptomanem? Pouze majitelé aut jsou ovce, co si nechají srát na hlavu a nechají se donutit gestapem aby s prosíkem chodili za všemocnými úředníky pro povolení vůbec jezdit po cestách které si zaplatili pomocí vlastních berní. (Příspěvek je hyperbolický a určen k pousmání nad situací, kdy potřebujeme různé povolení a licence na základní lidské činnosti.)
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.