AIR
25. 5. 2002 • 17:54

Matrox je proste jinej, to jen tak na zacatek.

Chtelo by to monitory s dosti uzkymi ramecky, aby to tak nevadilo pri hrani tech her

Uz si bezim koupit 3x21palc. monitory, suma sumárum pres 100.000,- a nevim kam to dám, asi si postavim specialni mistnost jen pro svoje PC

Ale jinak mam Matrox rad, sam mam G400 s 16MB, ktera sice na nejnovejsi hry nic moc, ale ten obraz je fakt žůžo, ikdyž nemohu posuzovat s ostatnimi kartami.

vita
24. 5. 2002 • 20:41

Ja mam gf3ti500 slavnej 3dMark 5960!.S athlonem 1,2g/200mz.Xp+1900 dělá 8500!

Takže jen a jen silnej proc..

cz
16. 5. 2002 • 13:52

.. za 18.000 Kc [bez DPH]

Tomáš Holčík
16. 5. 2002 • 14:10

Na to, že není ještě vůbec zveřejněna specifikace grafických karet s Parhelií, je to docela vtipné. Taky si můžete třeba "koupit" DVD Lord of the rings, ač na to, že má jen odhadovanou cenu a rámcový termín uvedení na trh.

Toom
15. 5. 2002 • 20:26

Myslím že Z-occlusion culling ....na Matroxu bude ale nazvali to asi jinak na serveru www.icrontic.com jsem našel toto

Other 3D features include:

  • Depth acceleration unit for advanced Z processing
  • 32-matrix Matrix Palette Skinning (MPS)
  • Particle acceleration
  • Full sub-pixel and sub-texel precision
  • Environment Mapped Bump Mapping (EMBM) and DOT Product-3
  • Planar, cubic and spherical environment mapping
  • Fogging, alpha blending and specular highlighting
  • Flat and gouraud shading
  • Independent intensity, Z and texture depths
  • Antialiased 3D vector support

  • Důležité jse podtrhl

     

    Lib
    15. 5. 2002 • 16:22

    a) Ta nova karta od matroxu se mi zacina pomalu hnusit, kdyz ctu vsechny ty superlativa a jak se k ni vsichni uzivatele doslova modli. Matrox vam vymiva mozky (jako vsichni ostatni) - vyda nejaky informace, naserviruje krasnou teorii a vsichni leti s nadupanou srajtofli do obchoda. Nadhera

    b) Nechapu nikoho kdo hazi ohledne kvality 2D (resp. TV-outu) ATI a nVidiu do stejnyho pytle, to je pekna kravina. Kecy typu  "narozdil od rozmazanyho obrazu ATI a GF2" me fakt vzdy pobavi, kdyz uz, srovnavejte to s GF4

    jezis
    15. 5. 2002 • 19:42

    sorry ale aj ked si to porovna tak sa to ani neda proste som to videl a G550 ma lepsi obraz ako GF4 4600

    Lib
    16. 5. 2002 • 7:02

    No o tom se nehadam, to je jasna vec, ale nelze srovnavat Matrox a GF2 protoze to je jak srovnavat polstrovani ve fabii a volvu  Ja jen kdyz uz srovnavat, tak co nejblizsi (tj nejlepsi obraz z nVidii ma GF4 tak tu, ale stejne je to kvalitou porad 1.Matrox 2.ATI 3.nVidia)

    Lele
    15. 5. 2002 • 15:40
    BaRAKA
    15. 5. 2002 • 13:34

    osobne si myslim, ze je to hodne dobra karta zamerena na vsechno, i kdyz bude ve hrach treba GeForce(X), coz nemuze ted nikdo rici, rychlejsi, tak mi je celkem jedno, jestli bude framerate v quake 95, 110 nebo 135, to jako fakt se smeju, kdyz vidim, jak se kdo predhani ve framerate, kdyz 100 je pro oko stejny jako 80 nebo 150

    ale ten grafickej vystup a ostatni features mi fakt lamou srdce

    developeri a grafici mi to urcite potvrdi, dlouho jsem uzival G400 dual head, ale tahle nova vecicka je fakt PeCKA !!!

    zdar

     

     

    vita
    24. 5. 2002 • 20:37

    Jo ,ale 100fps v QUAKE3 znamená 15fps v UT2003

    BRunner
    15. 5. 2002 • 9:50

    Matrox Z-occlusion culling nepotřebuje. Má totiž Depth-Adaptive Tesselation, což je zjednodušování modelů se zvětšující se vzdáleností od kamery. Bohužel funguje pouze ve spojení s Displacement Mappingem. Ovšem neviděl bych to až tak černě, protože starší hry hravě podrtí hrubým výkonem a v nových už by to mělo být podporované.

    Ad. cena - Matrox nikdy nedělal levné karty. Pamatujete si kolik stálo Millenium II nebo G400 při svém vydání? Primární určení Parhelie NENÍ herní trh, ale entry-level profi market, herním přídavkem je v podstatě pouze Surround Gaming.

    Kdo chce čistě herní kartu, ať se drží nVidie a každých půl roku starou vyhodí a koupí si novou. Kdo chce kartu pro práci s grafikou, videem, která chvíli vydrží, určitě ví, kde má hledat a komu se vyhnout .

    Bohužel dneska všechny zajímá pouze to, kolik fps karta udělá v Q3 a 3Dmarku. Nikoho už ale nazajímají ostatní věci. Já za jednu z nejvýznamnějších věcí v Parhelii považuje nezávislé overlaye pro oba monitory.

    CyBorg
    15. 5. 2002 • 10:05

    Jo přesně souhlasím. Proč se honit za framerate?
    Já mám v PC G550 a ta má dualhead s digitálním výstupem.
    Je to prostě nádhera. Pro programátora je ideální. Jeden monitor develop prostředí a druhý laděná aplikace nebo hledání informací na internetu... :)
    A ten ostrý a čistý obraz ve 2D (1600x1200) se s ATI nebo NVIDIA nedá srovnat. Opravdu... Zkoušel jsem.

    Se mějte.

    wox
    15. 5. 2002 • 11:50

    Suhlas. Kupil som si pred polrokom Nvidiu GeForce2Mx a nakoniec som sa vratil dva roky starej Matrox G200, s ktorou este asi rok rad vydrzim.

    Karel Novak
    15. 5. 2002 • 17:33

    nekde na jakem si foru sem zaslechl ze posledni ATIna 8500 s digitalnim vystupem prej ma taky docela slusnej obraz oproti nvidii zajimalo by me jestli uz to nekdo opravdu skusil

    scorp1one
    15. 5. 2002 • 18:19

    ATi 8500(od ATi) mala stale lepsi obraz ako lubovolna doteraz vysla nVidia aj bez digitalneho vystupu ci uz v 3D alebo (hlavne) v 2D.

    Obraz z digitalneho vystupu je "bez-chyby", nejde to cez DAC, mas "absolutum" kvality v pripade, ak ju napojis na zobrazovacie zariadenie s digitalnym vstupom. Inymi slovami, moze ti byt Parhelia 400MHz DAC s 5tou generaciou filtrov ukradnuta...

    Libor Chocholatý
    15. 5. 2002 • 19:36

    Ukradena? Jake rozliseni Radeon 8500 zvladne pred DVI? 1600x1200@85? Ani smykem. Tipuju tak 1280x1024.

    Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují.
    cz
    16. 5. 2002 • 1:10

    ja teda mam LCD 1280x1024@60Hz ... takze vic me prakticky nezajima ...

    Libor Chocholatý
    17. 5. 2002 • 1:40

    OK. Říkal jsem to z jiného důvodu. Kámoš se sháněl po 21" CRT monitoru s DVI vstupem. Jenže pak zjistil, že nic na trhu neumí 1600x1200. Parhelia umí 1920x1200.

    L8M
    16. 5. 2002 • 19:04

    Měl jsem GF2MX od Herculesu, mám ATI 8500 a Hercules měl o dost lepší obraz.

    ktoasi
    15. 5. 2002 • 17:21

    uplne NEsuhlasim, mozem sa sice mylit ale hodim svoj nazor na vec[matroxxxxx vyjdi uz konecne;))) ]

     

    ***Tak za prve: Parhelia nema ziaden extra "hruby vykon". Neviem, ci si uvedomujes iba tych 4 pipeline so slabym taktom jadra. To je urcite vykon HORSI ako GF4400, a poviem ti, i GF4400 sa zadycha i pri niektorych starsich hrach(nehovoriac o hrach vyjdenych v Juli, napr. Unreal2). Mne i tebe urcite staci 1024*768*32, ale ver mi, su ludia, co hry hraju uz teraz na 1600*1200*32, a je jedno ci je hra stara, ci nova, tuna "raw power" potrebujes ako sol. Ak nie "raw power", tak efektivitu, ved myslis ako chudak Radeon mohol dobit GF2? Vid nizsie[ano, Z-buffer thingies]. Aby si ma nechapal zle, Parhelia sa mi velmi paci, aj by som zvazoval ju kupit, ale karta za cca 400USD!, tam by som cakal, ze mi konecne Commanche4, DungeonSiege, Mohaa ci Unreal2 pojdu trocha viac ako 40-60FPS! Ved je ina doba ako pred rokmi, dnes som na 100-120 FPS zvyknuty.

    ***Za druhe: "Matrox Z-occlusion culling nepotřebuje." Tak toto je UPLNE scestne. Z-occlusion je technologia buducnosti!!! To ze ho Parhelia nema, je naozaj velky zapor, vysvetlim. S Jadrom tak velkym ako ma Parhelia, navyse s 80 melounmi tranzistorov, nemozes taktovat do nebeskych vysin. Slovo tuna prebera "efektivita". A tu Matrox postrada. Su totiz technologie a technologie. Tie prve su vsak dolezitejsie, poskytuju nam take "standard" features, ako napr. anisotropic filtering, FSAA, Hierarchycal Z-buffer..., a JE NA KARTE, ako sikovne ich zvladne. Dany titul teda nemusi mat ani riadok kodu!, aby ich dokazal vyuzit.

    Tym vlastne karta nabera na kvalite. Ako napr. Ati. Ta s 8500-ripmapingom nema skoro ziaden "hit" a mozes mat permanentne zapnuty 16xanisotropic filtering! A to sa tyka stovky! titulov na trhu, ako starych, tak i novych. Hned to kartu stavia do inej pozicie[napr. u Nvidie je hit okolo 40%], ako to ze ma/nema truform. To podporuju 2 hry;))).
    Tie prve technologie spadaju teda do standardu[ci uz ogl/DX] a staraju sa o to drivery. A krasne natom je, ako si so zlozitou scenou vdaka roznym "z-buffer-fintami" dokaze poradit nVidia ci ATi. Koder neurobil nic, len dufal, ze karta to nejako zvladne. A hla. Je to tak. Je to v podstate urcita AI grafickych kariet, na ktorej nove verzie v R300 ci NV30 neostava nic len sa tesit[hlavne s rozvojom Pixel/Vertex shaderov ktore postupne nahradia aplikovanie viac textur na objekt].
    Na druhu stranu veci ako Truform etc..su sice pekne, ale uz koder potrebuje vydat patch[sice tuna iba par riadkov ale predsa] a stavaju sa specificke. A teda je NEMOZNE pri vyvoji enginu ich brat do uvahy! To iste bude s Matroxovym tesselation. Je to pekna technologia, ja ale ako vyvojar robim tak pre GF2MX ako pre ATi8500 ci Parheliu.

    ***Za tretie: Tiez si mylis pojmy s dojmami. Tesselation NEUMOZNI zlozity objekt nahradit 1 trojholnikom. On dokaze z trojholnika vyrobit usmev. A to je rodiel! Teda hra musi podporovat napr. postavu typu "3-trojholniky", aby z nich engine mohol cez tesselation vyrobit hlavu-brucho-koncatiny[teda postavu]. V tom pripade by absencia occlusion nevadila, ako sam vidis, takyto pristup k tvorbe enginu je scestny.
    Ak by sa to aj presadilo(specialne by sa kodovalo na matrox), pride to NAJSKOR O ROK!
    A poviem ti, vec to nieje jednoducha. Ved dynamicke polygony boli dlho hacik, silne zlozity problem, a tych par titulov(Sacrifice ci Messiah) ich ani poriadne vyuzit nedokazalo. Ale ako hovorim, toto su 2 rozlicne pojmy a spolu az tak nesuvisia, toto je skor truform a nie opacna vec.

    Nove enginy sa skor sustredia na ine veci(napr. efekty cez Pixel/Vertex shader), kde sa proste Parhelia nebude chytat, kedze bude robit zbytocne vela cyklov na pixely, ktore nie su viditelne! Navyse, Z-occlusion sa pouziva na CELU SCENU, nie len na nejaky zabudnuty domcek daleko v lese, ktory nevidno i keby pred nim nic nebolo. Ale aj na 10tisic polygonove postavy![doom3], ktore prave zasli "za roh", ci do "inej sfery"[teda nie su viditelne], a hopsa, ako moze Matrox zvladnut tuto fast-paced Doom3 action ak musi pocitat kazdy pixel tych posratych impov?
    Chlape, buducnost prave ze smeruje k zvacsovaniu polygonov!, a Z-occlusion je NAJDOLEZITEJSIA technologia z pohladu developera!(John C sa este v pociatkoch zaoberal pojimanim medzi silnou 2D akciou a 3D, kde ho podla jeho slov polygony SILNE limituju, a i najvacsia hero karta nebude mat priepustnost aby zvladla chodbu 100 Cacodemonov-vid sucasne hry, miesto 10 enemies na kazdom kroku narazis zvacsa na 1-2 v kazdej chodbe).
    A ked budem pouzivat Parheliu, a pozerat sa priamo na stenu, ide mi to zrazu 10-15FPS! Dynamicke polygony su sice pekna vec, enginy kvalitne ich podporujuce(zaklad je skoro vsade) su ale nedostatkovy tovar[uvidim ako zareaguje doom3] a navyse, tyka sa to LEN vzdialenejsich objektov. Z-occlusion ta ale zbavi i objektov v besprostrednej blizkosti!, teda v pripade velmi zlozitej pixel shader operacii na vela polygonove objekty, tam(a nielen tam) Matrox NEBUDE mat sancu.
    A stare hry, tam je to samozrejme potrebne tiez. Zober si hocijaku, kde pobehuje vela polygonovych postaviciek, alebo sa hybe vela objektov. Inu, 2vyuzitelne textury a 4 pipeline pri 250Mhz nam zazracny vykon neda, navyse za 400 babiek? V juli? Ved uvidime!

    Nie, tuna si Matrox zaspal.

    jezis
    15. 5. 2002 • 19:40

    niektory ludia by ti odporovali konkretne recenzia na http://www.extremetech.com ale mozem sa mylit informacie su stale kuse lebo nikto okrem prezentacie nic nevidel ale podla sprav to zvlada Q3 3xmonitor (suroudgaming) pri 100 fps na kazdy na 1024x768 full detail + features

     

    ale ako sa hovori ....

     

     

    MATROX rules

     

    ----------------------------------------

    inac ked som kupil g400MAX a potom skusal ine karty tak uz nikdy nedam do stroja ine ako MATROX a mozu sa NVSTUPIDS rozculovat ako len chcu

    peta77
    15. 5. 2002 • 9:31

    kartu si koupim na konci roku v usa

    bez dualheadu nedam ani ranu primar 1600x1200 secn 1280x1024

    kvalita obrazu je pro lidi co PRACUJI na pc s obrazem (je jedno co) asi nejdulezitejsi, proc mit eizo za 50000 a mit rozmazany obraz s nvdii ci ati

    sputnik
    15. 5. 2002 • 8:04

    Netusim co touto kartou chce Matrox dokazat. Je sice pekne mat v ponuke najrychlejsiu kartu ale jej cena bude vysoka. Taketo karty si kupuje len vemi malo ludi. Na serveroch pisucich o tejto tematike sa sice vsetci rozplyvaju nad spickovymi kartami ale zivot ine inakadial. A vyrobcovia to dobre vedia. Gro predanych kariet tvoria modely strednej alebo nizsej triedy. Tie robia biznis. A spicky su len kvoli image. Preto ma NVidia v ponuke aj chipsety s privlastkom MX. Nad tymi sice autory clankov ohrnuju nos ale kazdy predajca vie, ze prave tie robia najvacsi obrat. A vedia to aj vyrobcovia. Takze naozaj nechapem, preco Matrox spolu s touto novinkou neuvadza aj jej orezane verzie za podstatne nizsiu cenu ktore by sa dobre predavali.

     

    jezis
    15. 5. 2002 • 8:16

    budu aj lacnejsie verzie ale s 64mb iba

    shapet
    15. 5. 2002 • 12:55

    Low-end Matrox nema a ani zrejme nikdy mit nebude.
    To neni fabrika na chipy,jako n-vidia. Obrat by pro Matrox byl zajimavy az v koncovem clanku prodeje,tam to predevsim zajima prodejce.
    Zisk je meritko.

    Diky svym profi aplikacim (Matrox neni jen Parhelia a par starsich karet pro herni scenu - ale predevsim svuj trh smeruje na USA,kde v obchodnich aplikacixh multimonitorovych systemu ma jasnou jednicku.

    Karta G 200,ale s pridomkem MMS je 4 vystupova karta na 16 monitoru.
    Pro firemni aplikace za je to za 799 USD temer poklad.

    A prodej poloprofi a profi strihovych karet Matrox je stale velmi silny. Tam se nikdo za obratem nehoni.A za low-endem uz teprve ne.

    Opravdu se nemusi honit po hernim trhu. Ze jej neopustili,je jen dobre.

    Proste musime vzit v uvahu,ze Matrox nastoupil znovu ostre v segmentu,ktery nikdy zcela neopustil.

    sputnik
    15. 5. 2002 • 14:38

    Historia podnikania je plna prikladov firiem, ktore vyrabali drahe maloseriove spickove produkty a mysleli si, ze na nich nikto nema. A vedla nich ine firmy, vyrabajuce sice menej kvalitne a menej vykonne, ale lacne a velkoseriove produkty. A mnohokrat sa stalo, ze tieto 'lacne' firmy naakumulovali take peniaze, ze si mohli dovolit postupne prenikat do vyssich sfer a postupne vytlacat z trhu firmy z drahymi vyrobkami. Pretoze ak na jednu predanu vykonnu gr. karta stojacu 15 tis. pripada lacnych 10 kariet za 3000 tisic, tak tie lacne tvoria nasobok obratu drahych.

    prof
    15. 5. 2002 • 18:05

    Ale pochopitelne,o tom neni sporu.Toto se deje dnes a denne.

    Priklad Matroxu je ale prece jen o necem jinem.
    Firma,aby si zajistila vyrobu (tim padem zisk a dalsi vyvoj),potrebuje odbyt.
    Kde jinde jej ma hledat,nez na trhu,ktery ma za humny - v USA.
    Expanze na asijsky kontinent pokracuje celou dobu existence firmy a ze je proti komu vyrabet je jasne.Evropa je pro Amiky nebo i treba Kanadany jen neco o trochu mozna mene exotickeho,nez Australie.
    (Jen proto,ze jsem zakaznikem teto firmy pres 10 let a mam pristup k developer.uctum,mam pristup k vecem,ke kterym bych se jinak nedostal.
    Pri me prvni navsteve ve firme jsem jednal s p.Craighem jen proto,ze chtel na vlastni oci videt nekoho z te divne zeme,ktera zna jejich vyrobky . Casy se ale meni a americka fora jsou podstatne agilnejsi a ostrejsi,nez ta,moderovana v Evrope. I to svedci neco o vyznamu teto firmy pro americky trh).
    --Nechci uz unavovat ekonomickymi indexy dlouhodobych resersi MATROXU,ale verte,ze to nejsou neprizniva cisla i v dobach,kdy v Cechach nad Matroxem uz zlomili hul)
    .....
    Ja jsem jen naznacil,ze firma,vyrabejici HOTOVE,sladene komponenty,nejen chipy,reaguje na svuj trh velmi vstricne.

    70 % obchodnich aplikaci bezi v USA na MATROXU,smlouvy zavazuji napr. COMPAQ,DELL a dokonce i APPLE-MAC k odberu hotovych komponent.

    O takove penetraci trhu se jine firme muze v tomto segmentu jen zdat.
    Ano je to obchodni grafika,tam moc o 3D herni aplikace nejde,spise multimonitorove kombinace - coz MATROX plni.

    PARHELIA je jen tresinkou na dortu a celkem tvrdou odpovedi na reci o odchodu svych nejlepsich vyvojaru z firmy.

    Pro nas to znamena jen dalsi moznou volbu..... Vam by se libila jakakoliv vlada monopolu pri svem rozhodovani? Vyberte si vsichni spanembohem to nejlepsi co chcete,nebo na co mate.

    Je to tak dobre,k tvrde polemice o osudu teto firmy myslim neni zdaleka duvod.

    vita
    24. 5. 2002 • 20:27

    to ,že jsi tam byl to ti fak závidim.Myslim,že MATROX je gg firma.Hledal jsem ji na burze a neni tam!!!!!!!!!Tak to je síla.Nekdo kdo rozvíjí ze svých peněz se jen tak nevidí.Protože abych na hledání známe firmy dostal odpověď no ticker!! nepamatuju.

     

    Ivan
    15. 5. 2002 • 6:55

    - nejak nemuzu najit ve specifikacich informaci o hardwarove akceleraci MPEG (tedy o jejim MPEG dekoderu) - predpokladam, ze jej Parhelia ma - vsude se jen pise ze ma "PC Theater DVD Playback" , aniz by bylo vysvetleno co se tim presne mysli . . .

    - taky nikde nevidim popis 3D zobrazovani (pomoci 3D bryli)

    - doufam, ze je u teto karty uz konecne mozne spoustet TV vystup z TV karty (TV Tuneru)  na sekundarnim monitoru . . .

     

    jezis
    15. 5. 2002 • 8:02

    doporucujem si precitat clanok na http://www.extremetech.com/article/0,3396,apn=2&s=1017&a=26865&ap=1,00.asp je to tam velmi dobre podane a potom hodnotit

    Ivan
    15. 5. 2002 • 14:56

    nic jsem tam o mpeg akceleraci nenasel.

    MOJE
    15. 5. 2002 • 14:56

    ale ja mam vystup z tuneru na druhem monitoru(G550). Je to snad nejaky problem ?? Jo a samozrejme ze je to na fulscreen.

    Ivan
    15. 5. 2002 • 15:17

    Jo, skutecne to jde? Vsude mi rikali, ze ne. A je to skutecne druhy monitor (secondary display)? - ma plnou podporu DirectX (hlavne directdraw pro video),a spustene aplikace se automaticky spousteji na prvnim monitoru?

    MOJE
    15. 5. 2002 • 15:42

    Jestli a jak to je s podporou DirectX pro druhou hlavu to opravdu nevim. Nemam windows, abych to mohl vyzkouset. Predpokladal jsem jen, ze pokud to jde v jednom OS, tak ze by to mel umet i ten druhy ne ?
    Ale jestli byl muj predpoklad spatny tak se omlouvam. Asi to bude nutne vyzkouset.

    Ivan
    19. 5. 2002 • 8:54

    Jeste bych chtel vedet, jestli ta G550, nebo G450 (DH) dokaze na secondary monitoru pouzit fixed-frequency monitor se synchronizaci na G (monitor z UNIXove stanice se vstupy RGB). Takze celkove potrebuji: 2 nezavisle vystupy na monitory, na primary bude standardni monitor RGB, na nemz se budou otevirat vsechny aplikace (win2k, pripadne Linux) a vsechna hlaseni systemu, rozliseni 1152x864/80Hz, na secondary monitoru implicitni vystup z TV tuneru, pripadne moznost tam spustit video (treba divx), fixed frequency (to jest pouze rozliseni 1024x768x72Hz), synchronizace na G (monitor nema samostatny vstup na synchronizaci - signal synhronizace je primixovan ke kanalu G) (graf. karty Matrox umi synchronizovat na G, umi tez nastavit libovolne parametry rozliseni - otazka jestli i pro secondary monitor), podpora DirectX (pro akceleraci videa), ci OpenGL. Kdyby toto slo, bylo by to super, ale spis o tom pochybuji . . .

     

    Ivan
    19. 5. 2002 • 8:55

    Jeste bych chtel vedet, jestli ta G550, nebo G450 (DH) dokaze na secondary monitoru pouzit fixed-frequency monitor se synchronizaci na G (monitor z UNIXove stanice se vstupy RGB). Takze celkove potrebuji: 2 nezavisle vystupy na monitory, na primary bude standardni monitor RGB, na nemz se budou otevirat vsechny aplikace (win2k, pripadne Linux) a vsechna hlaseni systemu, rozliseni 1152x864/80Hz, na secondary monitoru implicitni vystup z TV tuneru, pripadne moznost tam spustit video (treba divx), fixed frequency (to jest pouze rozliseni 1024x768x72Hz), synchronizace na G (monitor nema samostatny vstup na synchronizaci - signal synhronizace je primixovan ke kanalu G) (graf. karty Matrox umi synchronizovat na G, umi tez nastavit libovolne parametry rozliseni - otazka jestli i pro secondary monitor), podpora DirectX (pro akceleraci videa), ci OpenGL. Kdyby toto slo, bylo by to super, ale spis o tom pochybuji . . .

     

    Ivan
    19. 5. 2002 • 8:55

    Jeste bych chtel vedet, jestli ta G550, nebo G450 (DH) dokaze na secondary monitoru pouzit fixed-frequency monitor se synchronizaci na G (monitor z UNIXove stanice se vstupy RGB). Takze celkove potrebuji: 2 nezavisle vystupy na monitory, na primary bude standardni monitor RGB, na nemz se budou otevirat vsechny aplikace (win2k, pripadne Linux) a vsechna hlaseni systemu, rozliseni 1152x864/80Hz, na secondary monitoru implicitni vystup z TV tuneru, pripadne moznost tam spustit video (treba divx), fixed frequency (to jest pouze rozliseni 1024x768x72Hz), synchronizace na G (monitor nema samostatny vstup na synchronizaci - signal synhronizace je primixovan ke kanalu G) (graf. karty Matrox umi synchronizovat na G, umi tez nastavit libovolne parametry rozliseni - otazka jestli i pro secondary monitor), podpora DirectX (pro akceleraci videa), ci OpenGL. Kdyby toto slo, bylo by to super, ale spis o tom pochybuji . . .

     

    Jacobs
    15. 5. 2002 • 20:10

    Mam G450 a WinXP s nejnov. drivery od Matroxu a DirectDraw mi na 2.monitoru beha celkem v pohode. TV Tuner nemam, ale filmecky no problem. Uz si to presne nepamatuju, ale mam takovy feeling, ze to slo aj ve Win2k s krapet starsimi drivery. Je ale pravda, ze kdyz jsem tu kartu kupoval, tak to jeste drivery neumely. Zkus update...

    BlackRider
    16. 5. 2002 • 15:30

    Televizi sleduju na sekundarnim monitoru na svy G450 v pohode.

    cowgaR
    15. 5. 2002 • 1:41

    Clanok je nic moc sumar zahranicnych previews..
    Na AnandTechu je asi najlepsie preview, vrelo odporucam precitat...

    Ak porovname Parheliu s GF4600 z pohladu bezneho uzivatela(ten asi len tazko vidi vyhodu v 3roch monitoroch...)

    Pro:
    ++ Vysoky doraz na kvalitu obrazu[hlavne pri rozliseniach 1600*1200 a vyssich], v sucasnosti bezkonkurencie
    + Drivery[dufajme, ziadne malicke podvody(nvidiot optimalization degradujuce IQ, ziaden mix staruckeho a noveho kodu ako u ATi]
    + 4 textury v 1 pipeline na 1clk
    + Displacement Mapping
    + fragment anti-aliasing
    + Citelne vacsi vykon v stresovych situaciach[sucasne aplikovany anisotropic filtering+antialiasing]

    Proti
    - Cena[ha ha ha, 450$ za GK, ktora v dobe uvedenia na trh bude vykonovo porovnatelna s kartou za 250$]
    - Z-occlusion culling - pamatate na kyro? Ide o "odstranovanie skrytych povrchov", skore vynechanie "neviditelnych" pixelov z renderovacieho retazca, tuna ziaden pokrok(i GF3 je natom lepsie)
    - Vykon v sucasnych aplikaciach[i ked toto ma vobec netrapi, nie som z tych, co potrebuju ist za kazdym framom]
    - Pixel Shader len v1.3, v1.4[teda DX8.1 full, napr. ATi] ci 2.0 je otazkou(na druhu stranu, doteraz ani 1.3 nebol dostatocne vyuzity ak vobec, na tretiu stranu, s v1.4 sa daju robit uzasne efekty)
    - Kral "asi" len na zopar mesiacov, potom(pred vianocami) uder urcite vratia ATi&nVidia, ale tentoraz s full DX9 kartami...(ale koho to trapi, ved ani DX8 hry este nie su)

    vs
    15. 5. 2002 • 2:30

    Nejlepší recenze je asi na icrontic.com . AnandTech evidentne nepochopili, která bije ^_-

    cowgaR
    15. 5. 2002 • 4:58

    IMO su tam az prilis "excited", Anand to podal super, bez nejakeho prehanania. Tak ci tak, ja si radsej pockam na "realnu" verziu, nie nejake "white-papers-previews". Navyse nie som clovek vlastniaci 3 monitory, ak to niekoho dokaze tak vytocit, prosim. Ved pre neho ani cena tejto karty nebude vysoka

    Naopak, cital som uz aj zdrbavanie tejto kary pod zem(RAGE3D fora), takze fanATIci sa nezapreli, ale je fakt, ze "Z-occlusion culling" je super vec ktora Parhelii bude citelne chybat [ani nie v memory bandwith, kde ma dostatocne rezervy, ale v takte jadra, imo nato proste stacit nebude, ved uvidime aka bude nakoniec "raw power"] a R300 bude proste R300.
    Niektori si tych par mesiacov nanu teda pockaju...naviac ta cena?

    vs
    15. 5. 2002 • 14:33

    To je jasné, že nové podzimní karty od ATI a nVidie budou výkonově lepší, vždyť koneckonců budou obě na 0,13. Ale těžko mě někdo přesvědčí, že kdokoliv z téhle konkurence je schopen udělat kartu, která by měla lepší obraz

    Ivan
    15. 5. 2002 • 6:30

    "Vykon v sucasnych aplikaciach" - me by zajimalo jak se bude lisit vykon Parhelie-512 a GeForce 4 v MS Office (napr. verze 2000) a v Internet Exploreru a take by mne zajimalo jak se bude lisit vykon obou karet v techto aplikacich napr. proti karte G200 ....

    scorp1one
    15. 5. 2002 • 12:42

    No bratre, asi myslel hry, takze svoju S3 zatial nemen ak si vymenoval vsetky tebou pouzivane applikacie.

    Ale predsa sa len nieco zmeni, v 1600x1200(a vyzsich) narastie 2D vykon _citelne_ a ziskas aj vacsiu kvalitu obrazu(hlavne v porovnani s GF ale aj v porovnani s lubovolnym dovtedy najlepsim matroxom). Takze ak vlastnis kvalitnu 19''+ , aj pre takeho appz h4x0ra ako si ty by to mohlo nieco priniest...

    Milhauzz
    15. 5. 2002 • 16:01

    Hele frajere, cucim ze asi jenom paris hry, zkus si delat akej 3d obekt, treba v Rhinocerosu, kde pouzivas opnegl s nVidii ... fuuuuj, kentus humus ... g400 natre prdel v tomhle stavajici grafice gf2ti kery se nemuzu zbavit, nechce to nekdo? levne ... ja uz to nemuzu ani videt .... a co teprv chudak monitor

    impact
    15. 5. 2002 • 11:10

    chybejici z-occlusion culling... kdyby se lidi treba zamyslel nad tim, na co ze asi je depth adaptive tesselation, spolecne s velkou memory bandwidth - dyk se podivejte na ty techdema, tahle technologie dokaze drasticky snizit pocet polygonu, co se musi renderovat (v tom demu ze 150,000+ na pouhych 17,000)

    Mirek
    15. 5. 2002 • 0:42

    4x jsem to odeslat nechtel, ani nevim jak se mi to povedlo :)

    mk
    15. 5. 2002 • 0:27

    Vypadá to zajímavě, obzvlášť ten hardwarovej displacement... ale jsem zvědavaj, jak to bude šlapat v reále. Já chci benchmarkyyyy

    Mirek
    15. 5. 2002 • 0:39

    Ma to byt pomalejsi nez Ti4600

    Mirek
    15. 5. 2002 • 0:39

    Ma to byt pomalejsi nez Ti4600 i p

    Mirek
    15. 5. 2002 • 0:39

    Ma to byt pomalejsi nez Ti4600 i podle

    Mirek
    15. 5. 2002 • 0:41

    http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1620&p=12

    Vykonove to zrejme zadny zazrak nebude, aspon v dnesnich hrach... a mam obavy jestli nejaka hra ty schopnosti vyuzije...

    Určitě si přečtěte

    Články odjinud