Paralelný rendering pre hry

22. března 1999
Kamera jak čutora SDÍLET NA FACEBOOKU TWEETNOUT
Divízia spločnosti Metabyte pod názvom Wicked3D Board Company prišla s myšlienkou rozdeliť rendering medzi viac videokariet lepšie než SLI.
Divízia spločnosti Metabyte pod názvom Wicked3D Board Company prišla s myšlienkou rozdeliť rendering - prepočítavanie 3D útvarov do dvojrozmerného realistického zobrazenia - medzi viac videokariet. Rendering je známe úzke hrdlo grafického systému. Na slabom výkone majú svoj podiel nielen grafické čipy ale aj pomalé zbernice a pamäte.

Nízky výkon nedovolí vyrábať reálnejšie hry alebo vytvárať realistické animácie efektívne a v reálnom čase. Wicked3D má dokončený vývoj technológie, ktorá dovolí použitie viacerých videokariet paralelne, a to za použitia ktoréhokoľvek dostupného grafického čipu, prípadne budúcich grafických čipov. Pri použití dvoch grafických kariet vzrastie výkon o 40% oproti konfigurácii s jednou kartou a hodnota zobrazovania megapixelov za sekundu sa zdvojnásobí. Detaily nájdete na adrese www.wicked3d.com.

Wicked 3D tvrdí, že má zvládnutú implementáciu technológie do súčasných 2D a 3D kariet pre PCI aj AGP. Technológia vyžaduje veľmi malé úpravy hardware. Pracuje tak, že obraz rozdelí na časti, ktoré sú rendrované paralelne na obidvoch kartách. Ovládač potom pošle vypočítané dáta príslušnej karte, ktorá ich zobrazí. Firma Wicked3D ešte oficiálne svoj produkt neuviedla, ale má už na stole mnoho ponúk od výrobcov a mnoho objednávok zákazníkov. Uvidíme, ako to teda celé dopadne. Je známe, že výrobcovia sa snažia zvyšovať rýchlosť zbernice, zrýchľovať svoje čipy, ale zatiaľ nikto sa nedal cestou paralelného spracovania. Myšlienka je to pomerne stará a z hľadiska zvýšenia výkonnosti je veľmi zaujímavá. Môžeme sa s ňou stretnúť pri procesoroch firmy Intel. Trvalo však pomerne dlho, kým sa podarilo zvládnuť všetky úskalia použitia viacerých procesorov v systéme. Možno pri grafických kartách už bude riešenie jednoduchšie.

Tomáš Holčík: SLI u Voodoo2 posílá stejná data do obou karet, každá karta tak zpracovává objekty pro celou scénu. PGC od Wicked3D rozdělí obraz na horní a dolní polovinu. Karty tedy dostávají přibližně poloviční objem objektů než v SLI konfiguraci.

Váš názor Další článek: Kamera jak čutora

Témata článku: Hardware, Hry, Malý objekt, Render, Grafický objekt, Board, Rendering, Hra, Poloviční objem


Určitě si přečtěte

Filmové pirátství asi jen tak nezmizí. Když už musíte, stahujte bezpečně v Seedru

Filmové pirátství asi jen tak nezmizí. Když už musíte, stahujte bezpečně v Seedru

** Máme HBO Go, máme Netflix... ** Ale stejně krademe filmy a seriály ** Když už musíte, stahujte torrenty bezpečně v Seedru

Jakub Čížek | 140

Porovnání deseti cloudových disků: kam a za kolik uložit 100 GB, 1 TB a 10 TB dat?

Porovnání deseti cloudových disků: kam a za kolik uložit 100 GB, 1 TB a 10 TB dat?

** Zjistili jsme, kam do cloudu nejvýhodněji uložíte data ** Vytvořili jsme žebříček cen deseti cloudových úložišť ** Ceny se liší - často i velice výrazně!

Karel Kilián | 102

Je lepší hrát na PC, či na konzolích? Nebo jsou i jiné možnosti?

Je lepší hrát na PC, či na konzolích? Nebo jsou i jiné možnosti?

** Jaké jsou výhody a nevýhody hraní na počítači? ** Co mají společného a v čem se liší Xbox One, PS4 a Switch? ** Na čem hrát, když nemáte výkonné PC ani konzoli?

Lukáš Václavík | 125


Aktuální číslo časopisu Computer

Megatest mobilů do 8 000 Kč

Test bezdrátových headsetů

Linux i pro začátečníky

Jak surfovat anonymně