Palm kupuje Be!

Diskuze čtenářů k článku

Martin Kokeš  |  17. 08. 2001 09:39

viz subj.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vladislav Janeček  |  17. 08. 2001 09:43

Pokud bereme BeOS pouze jako základní jádro systému, tak to realtimové je. Ze vsechny ostatni servery jiz realtimove nejsou je jina vec. ALe je pravde, ze treba QNX je plne realtimovy system po vsech strankach.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
alf  |  17. 08. 2001 09:56

hmm, radsej vyhybava odpoved ako priznanie 'oops, spravil som chybu'?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vladislav Janeček  |  17. 08. 2001 10:06

To zcela určitě ne. Protože však Palm má zcela určitě zájem především o jádro tohoto systému, proto jsem uvedl že je RT.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Kokeš  |  17. 08. 2001 11:50

Opravdu? Realtimové mikrokernelové jádro se SMP a pervasivním multithreadingem a plně multithreadovým I/O rozhraním? To mi nějak nejde do sebe...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  17. 08. 2001 10:25

Jadro BeOS skutecne real-timove je a napsane ke vsemu sakra dobre. Dokonce jeste pred rokem byli zminovany jednani s M$ o tom, ze by prave M$ toto jadro licencoval, ale jak pak bylo zmineno, lide z BeOS si natolik verili ze mali asi dost silene pozadavky a M$ to rychle stopnul. Ale jiz M$ to podle svych vyjadreni hodnotil jako dobry konkurencni system prave s ohledem na RT funcionalitu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Miklik  |  17. 08. 2001 08:01

Myslím, že zrovna v tomto segmentu se nemusí tak striktně dodržovat zpětná kompatibilita a pokud někdo neoblbne lidi stím , že všechno musí být HW a OS kompatibilní, tak budou mít šanci se sem dostat i firmy z nulové pozice a bude dostatečná konkurence. PDA mají specifické použití a takže vždy pro daný model budou základní aplikace. A možná bude lepší dělat specifické aplikace na aplikačních serverech přístupných přes WEB či za použití JAVA. Tím se nikdo neuváže k nějaké značce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vladislav Janeček  |  17. 08. 2001 09:38

Právě zpětná kompatibilita je věc, na kterou Palm vždycky hodně sázel - a proto se ji bude snažit zachovat i nadále, protože množství (reálně) dostupných aplikací je pro člověka, který uvažuje o koupi nějakého hardwarového zařízení, velmi důležitá. Operačnímu systému PocketPC je vyčítána právě vzájemná nekompatibilita - vzpoměňme třeba verze WinCE 2.0, 2.1,i 2.11.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Miklik  |  17. 08. 2001 11:15

To má význam pro drobné či individualní uživatele, ale pro nasazení ve firmách už to tak důležité není, tam koupí X PDAček a k tomu aplikaci. A spíš si kupují řešení.
Toto možná souvisí stím, jak bylo naznačeno postavení Palmu versus IPaq, že se Palm neorientuje na podniková řešení.

U nás asi budem kupovat Visori + aplikaci pro obchoďáky na zběr údaju.
Já chtěl původně Psiony, ale stěma to nevypada vůbec dobře. Mě tam vyhovovalo, že mají klávesnici.

A počítaje stím, že za chvíli bude možnost být on-line všude (např. GPRS) Tak bych byl nejradší, kdyby to byla aplikace přístupná přes WEB. Ať už ohledně údržby nebo nezávyslosti při dalším rozvoji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vladislav Janeček  |  17. 08. 2001 11:28

Ano, orientaci na business zákazníky Palm u nás zatím chybí, ale v jiných zemí je naprosto běžný postup, jaký u nás předvádí například Compaq. Ale nemyslim si, ze by Handspring podporoval velke zakazniky vic nez Palm - ale mozna se mylim.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Chlup  |  17. 08. 2001 17:25

Souhlas.

Zařízení do dlaně dostanou pořádný smysl při stálém napojení do sítě - to je jasné. Pak opravdu dost ztrácí smysl "kompatibilta". Zařízení však musí obsahovat dobrý web prohlížeč ("tedy musí být kompatibilní s webem"). Pro zábavu jsou pak jistě dobré i aplikace spřístupňující multimediální formáty. Je zřejmé, že při návrhu webových aplikací je vhodné myslet na taková zařízení. XML zde může vykonat hodně práce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gwamb  |  17. 08. 2001 17:40

A proc taky nevzpomenout vzjemnou kompatibilitu CE 2.11, 3.0 a pripravovanych 3.5. ci 4.0 :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdeněk Švarc  |  17. 08. 2001 05:54

Když PocketPC doháněly palmy, bylo ještě času dost. Dnes musí ovšem palmy dohánět PocketPC a já mám takový pocit, aby nebylo už pozdě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Krenželok  |  17. 08. 2001 06:29

Nikdy není pozdě. Je potřeba si uvědomit, že žijeme v době konvergence digitálních zařízení. Tady trh rozhodně nepatří pouze WIntelu. Naštěstí

Svět embedded sféry si žije již delší dobu svým životem. Znáty systémy třeba jako QNX? (http://www.qnx.com )

Je i řada jiných řešení, embedded Linuxem počínaje (ikdyž ten je spíše hack než regulérní systém), Tao Group (http://www.tao-group.com )konče.

Operačních systémů je nespočet a myslím že v uplynulých pár letech nejedna firma odstoupila od WinCE.

baj,
-pekr-

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
256  |  17. 08. 2001 13:44

qnx je proti be absolutne nepouzitelny...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BlackRider  |  17. 08. 2001 14:54

QNX je diky sve stabilite pouzivany hlavne mission critical aplikacich, ale myslim, ze celkem uspesne prokousava k beznym uzivatelum...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  17. 08. 2001 10:22

Porad jeste Palm ma nesmirne silnou pozici na trhu (americkem) a pouze v Evrope ho prekonava konkurence. Jinak ale v USA je zatim mainstreamem. Sice tento krok mohli udelat driv, ale porad maji tak silnou pozici, ze neni ani nahodou pozde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor