Oznamuje se 3D Studio Max 3: blíže k profesionálním studiím

Bestsellerový software se přibližuje k další verzi.
Světově nejprodávanější program pro vizualizaci a animaci, 3D Studio Max od firmy Autodesk (divize Kinetix, dnes přejmenovávaná na Discreet) se blíží k další verzi. Produkt 3D Studio MAX 3 obsahuje jak množství spíše drobných či jednotlivých vylepšení, tak několik zásadních novinek. Největší globální pokrok byl zřejmě zaznamenán v podpoře týmové a automatizované práce (makra, skriptování, provázatelné externí reference) a ve vizualizaci zaměřené na hry (přepracovaný renderer, organické modelování, nové funkce speciálně určené pro 3D hry). Bližší informace, které podrobně popisují novinky v tomto systému, jsou například zde.

Firma se evidentně stále více zaměřuje na profesionální týmy – pryč jsou doby, kdy si s programem jeho uživatelé nejraději „hráli“, kdy si každý student vytvářel pro svou potěchu rendrované obrázky. To už dnes není takový zázrak – na Internetu lze dokonalých obrázků najít tisíce a rendering v reálném čase realizují stovky kvalitních her. 3D Studio Max tyto zákazníky dokonale oslovil, ale profesionální tvůrci (například u her, filmových efektů atd.) stále dávali přednost systémům vytvořeným přímo pro ně – Autodesk/Discreet je chce nyní zlákat pro sebe. Je to logické už kvůli Discreetu, firmě, kterou Autodesk koupil a kterou sloučil se svou předchozí divizí Kinetix (která vyráběla 3D Studio) – Discreet má právě zákazníky v profesionálních filmových a vizualizačních studiích. (Celý název firmy byl Discreet Logic; po pohlcení Autodesk sloučil Discreet Logic a Kinetix do divize s názvem Discreet).

Velkým, ba geniálním tahem 3D Studia už od DOSových verzí jsou zásuvné moduly čili plug-iny. Těchto modulů existuje snad už několik tisíc, velmi různé kvality a síly, a vytvářejí samy trh, který se žene dopředu vlastní vahou – tvůrci programu proto v nové verzi opět poskytli tvůrcům plug-inů zajímavou šanci. Plně programovatelný je tedy i renderer, který je podstatně rozšířený (má přes dvanáct renderingových komponentů v hlavní aplikaci, násobně více ve vývojářském kitu). Tvůrce plug-inu nyní může řídit nejen tvorbu modelu, scény, kamery atd., ale i samotného renderingu – takovéto možnosti skutečně rozhodně nenajdeme u programů podobné cenové třídy, a zřídkakdy i u produktů o řád dražších.

Produkt má být k dispozici během krátké doby, již na jaře roku 1999; cena zůstává na 3500 dolarů (update z předchozí verze, tedy i např. z verze 2.5, má stát 795 USD); české ceny nejsou známé.

Váš názor Další článek: Doping pro vaše PC

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,