Ovlivňují chromozomy X a Y naše surfování po síti?

Jaké weby navštěvují raději ženy a čemu naopak dávají přednost muži?

Reklamní banner, návštěvnost, unikátní IP adresa – ano, právě tyto pojmy jsou již neodmyslitelně spjaty s e-komercí. Kdo by si tento fenomén poslední doby dokázal představit bez auditu návštěvnosti jednotlivých serverů a získávání dalších, o poznání podrobnějších informací? Pouhá čísla totiž vůbec nic neřeší – potenciálnímu zadavateli on-line reklamy nesdělí tolik potřebné informace. Z kruhu možných otázek vybíráme následující: Navštěvuje tento typ serverů mladší či spíše starší generace? Patří k jejich návštěvníkům ženy nebo muži? Právě na poslední otázku se ve svém rozsáhlém zářijovém průzkumu rozhodla odpovědět renomovaná firma v oblasti marketingového průzkumu, Nielsen/NetRatings, jakási mezinárodní obdoba českého DCCI. Jeho podstatou bylo porovnávání poměrů mezi mužskou a ženskou návštěvností.
Ve skutečném životě mají jak ženy, tak i muži své priority a záliby. Nejinak je tomu i ve virtuálním, síťovém životě. Už dávno totiž neplatí, že síťovými brouzdaly jsou výlučně muži = osoby techničtěji vyhraněnější než jejich něžné polovičky. Některá čísla jsou vskutku zajímavá, jiná zase bylo možné očekávat. Není nic jednoduššího, než se pozorněji zadívat do následujících dvou tabulek.
WWW stránky nejnavštěvovanější ženami (18+)
Stránka Návštěvnost % žen
1. www.mayohealth.org 623,996 78.44
2. www.women.com 687,762 78.01
3. www.jcpenney.com 532,669 74.58
4. www.ivillage.com 933,285 74.22
5. www.homearts.com 905,333 68.95
6. www.mailbits.com 691,754 67.39
7. www.qvc.com 615,997 67.02
8. www.valupage.com 912,579 66.47
9. www.123greetings.com 585,281 63.06
10. www.onhealth.com 557,167 62.93
WWW stránky nejnavštěvovanější muži (18+)
Stránka Návštěvnost % mužů
1. www.marketwatch.com 742,457 78.91
2. www.nettaxi.com 696,996 78.15
3. www.news.com 563,997 75.88
4. www.foxsports.com 514,890 74.78
5. support.microsoft.com 633,994 74.64
6. cbs.marketwatch.com 647,994 70.42
7. www.cnnsi.com 963,006 70.14
8. www.quicken.com 598,999 69.93
9. www.buy.com 553,000 69.75
10. download.mcafee.com 856,997 69.58

Nyní se na však na jednotlivé informace podíváme podrobněji. Toto jsou jen holá čísla, která – jak již bylo řečeno výše – mají minimální zadavatelskou hodnotu. Jako muž, tudíž gentleman, bych se nejdříve soustředil na dámskou návštěvnost. Fakta o tom, jak surfujeme my, muži, budou zveřejněna hned poté.

První, ale i poslední příčku u žen obsadila doména zabývající se zdravotní tématikou a zdravým životem. V závěsu za ní, o pouhých několik desetinek procenta méně, je čistě ženský server. Podobně je tomu i v případě místa čtvrtého, on-line komunity zaměřené převážně na dámy. Bronzovou a sedmou příčku obsadily stránky nabízející různé dárkové předměty. Na pátém místě se nachází nabídková služba à la vše pro domácnost a o příčku níže snůška free služeb. Ne každá žena je marnotratnou hýřilkou, jistě se najde i mnoho spořivých a jasným důkazem toho je osmé místo – sem byste zašli pro slevové kupony. Na předposlední příčce top-ten seznamu bychom našli mezinárodní obdobu serveru pohlednice.cz. Umístění jednotlivých kategorií by se tudíž dalo shrnout takto: Při pobytu na síti zajímá naše drahé polovičky především zdravý život, čistě ženská témata, to, jak udělat svým blízkým radost (nejen dárkem), a pokud možno co nejvýhodnější nakupování do společné domácnosti.

Mužskému top-ten žebříčku dominují především následující témata: akcie (1.,6. a 8. místo), zprávy a sport (3., 4. a 7. místo) a software (5. a 10. místo). Poměrně zajímavá je druhá příčka, kde se umístila síťová komunita nettaxi a osmá příčka, kde se skví on-line obchod (jak je vidět, i my, muži, máme na Internetu svá oblíbená místa). Zde je sumarizace o poznání jednodušší – pánský brouzdal sítí se zajímá o finanční témata, chce vědět, jak hrál jeho oblíbený team, a není mu cizí ani péče o vlastní softwarové vybavení.

Co dodat? Snad jen to, že na českém Internetu zatím nebyl průzkum podobného rozsahu uskutečněn. Kdyby byl, došel by ke stejným závěrům jako výše zmiňované tabulky, nebo je náš český národ ve svém chování na síti diametrálně odlišný od zbytku světa? To je pouze ve hvězdách.

Určitě si přečtěte

Články odjinud