Stránka | Návštěvnost | % mužů |
1. www.marketwatch.com | 742,457 | 78.91 |
2. www.nettaxi.com | 696,996 | 78.15 |
3. www.news.com | 563,997 | 75.88 |
4. www.foxsports.com | 514,890 | 74.78 |
5. support.microsoft.com | 633,994 | 74.64 |
6. cbs.marketwatch.com | 647,994 | 70.42 |
7. www.cnnsi.com | 963,006 | 70.14 |
8. www.quicken.com | 598,999 | 69.93 |
9. www.buy.com | 553,000 | 69.75 |
10. download.mcafee.com | 856,997 | 69.58 |
Nyní se na však na jednotlivé informace podíváme podrobněji. Toto jsou jen holá čísla, která – jak již bylo řečeno výše – mají minimální zadavatelskou hodnotu. Jako muž, tudíž gentleman, bych se nejdříve soustředil na dámskou návštěvnost. Fakta o tom, jak surfujeme my, muži, budou zveřejněna hned poté.
První, ale i poslední příčku u žen obsadila doména zabývající se zdravotní tématikou a zdravým životem. V závěsu za ní, o pouhých několik desetinek procenta méně, je čistě ženský server. Podobně je tomu i v případě místa čtvrtého, on-line komunity zaměřené převážně na dámy. Bronzovou a sedmou příčku obsadily stránky nabízející různé dárkové předměty. Na pátém místě se nachází nabídková služba à la vše pro domácnost a o příčku níže snůška free služeb. Ne každá žena je marnotratnou hýřilkou, jistě se najde i mnoho spořivých a jasným důkazem toho je osmé místo – sem byste zašli pro slevové kupony. Na předposlední příčce top-ten seznamu bychom našli mezinárodní obdobu serveru pohlednice.cz. Umístění jednotlivých kategorií by se tudíž dalo shrnout takto: Při pobytu na síti zajímá naše drahé polovičky především zdravý život, čistě ženská témata, to, jak udělat svým blízkým radost (nejen dárkem), a pokud možno co nejvýhodnější nakupování do společné domácnosti.
Mužskému top-ten žebříčku dominují především následující témata: akcie (1.,6. a 8. místo), zprávy a sport (3., 4. a 7. místo) a software (5. a 10. místo). Poměrně zajímavá je druhá příčka, kde se umístila síťová komunita nettaxi a osmá příčka, kde se skví on-line obchod (jak je vidět, i my, muži, máme na Internetu svá oblíbená místa). Zde je sumarizace o poznání jednodušší – pánský brouzdal sítí se zajímá o finanční témata, chce vědět, jak hrál jeho oblíbený team, a není mu cizí ani péče o vlastní softwarové vybavení.
Co dodat? Snad jen to, že na českém Internetu zatím nebyl průzkum podobného rozsahu uskutečněn. Kdyby byl, došel by ke stejným závěrům jako výše zmiňované tabulky, nebo je náš český národ ve svém chování na síti diametrálně odlišný od zbytku světa? To je pouze ve hvězdách.