Outlook integruje kvalitní konkurenční produkt

Tak toto už je silné lákadlo: Microsoft přidá do nadcházející verze Outlooku označené přídomkem 98...

Tak toto už je silné lákadlo: Microsoft přidá do nadcházející verze Outlooku označené přídomkem 98 špičkový faxovací software WinFax od firmy Symantec. Nebude se jednat o verzi WinFax Pro, která je dnes jedním z největších finančních zdrojů pro Symantec, ale o verzi označenou WinFax Starter Edition, s ořezanými vlastnostmi (ovšem funkční). Microsoft chce velmi posílit roli Outlooku jako primárního e-mail klienta, protože tím zaplňuje jedno velice důležité místo ve své strategii globální dominance na desktopu.

E-mail programy jsou obvykle zdarma (Pegas, Eudora), a tudíž i Microsoft Outlook Express, dodávaný s Internet Explorerem, je zdarma též. Důvod, proč chce být Microsoft tak silný i v e-mailových klientech, je jasný:

Outlook coby standard mu pomůže snáze zvítězit nad firmou Netscape s jejím Netscape Mailem

plný Outlook je kvalitní groupwarový nástroj, a tady se už točí velké peníze, které jdou ovšem dnes nejvíce do kapsy firmy IBM (Lotus Notes), méně pak k Novellu (GroupWise), Netscape (SuiteSpot) a dalších menších firem.

Co je ale ještě zajímavější: už podruhé firma Microsoft integruje do svého programu cizí produkt v jeho omezené verzi s tím, že mu vlastně dělá značnou reklamu a pomáhá mu. Poprvé to bylo u RealPlayeru firmy Real Networks (RealVideo, RealAudio) – v Internet Exploreru je jeho omezená verze, která vás neustále při spouštění otravuje přechodem na domovskou stránku své firmy, kde si prý máte zakoupit verzi RealPlayer Pro. Totéž se stane i u WinFaxu, kde budou stejné tlaky na pořízení WinFax Pro firmy Symantec, která rovněž Microsoftu konkuruje. Microsoft se tak vlastně stává téměř "frančízou": má totiž tak obrovský kanál a jméno, se kterým se výše jmenované firmy vůbec nemohou měřit – cokoli, co je vtěleno do standardního produktu Microsoftu, se obratem dostane možná k desítkám miliónů lidí na světě, je lokalizováno, místně podporováno atd. Proč to ten Microsoft dělá?

Především, což platí hlavně u obou těchto produktů – Microsoftu se nikdy nepodařilo vyvinout ani slušný multimediální přehrávač, ani dobrý faxovací software pod Windows, a boj s Netscape (a dalšími) nelze vyhrát bez skutečně konkurenceschopného produktu. Za druhé, toto vtělování může být pouze dočasné, do té doby, než Microsoft vyvine svůj vlastní produkt a pak tyto firmy pošle zpět domů – nebylo by to poprvé.

Určitě si přečtěte

Články odjinud