Otcové internetu se bouří proti Trumpovi a jeho FCC: Nerozumíte, jak funguje internet

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 43

Názory k článku

Já jsem proti jakékoliv další regulaci ze stran dodavatelů přípojek. Jako konzument ale také autor skromného blogu bych se opravdu nechtěl dožít situace kdy budou z lidí připojených k internetu neustále vytahovány finance jen proto, aby se podívaly na obsah té či oné kategorie. Neznám ze svého okolí žádného schopného internetového dodavatele, který by svým podnikáním strádal. Proč tedy zdražovat službu jejím škatulkováním? Jsem názoru že každý uživatel připojený k internetu by měl rozhodovat sám a dle vlastních potřeb které služby bude za své peníze využívat a to samozřejmě v rámcích služby kterou si platí myšleno rychlost internetu nebo bohužel dnes stále běžného FUPu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
13. 12. 2017 06:59

Ono jde mimo jiný taky o to, že ty velký poskytovatelé můžou omezit data třeba pro netflix s tím, že nabídnou svoji službu. Nebo v extrémním případě některej podlehne politickýmu nebo jinýmu tlaku a omezí přístup např. k nějakýmu zpravodajství a člověk se pak přes jejich připojení bude moct "koukat" jenom na jedny zprávy, který budou "vyhovovat". To už je sice hodně extrémní příklad, ale byl by pak úplně legální. Nemuseli by nikomu nic vysvětlovat, proč jakoukoliv stránku omezili. A vzhledem k tomu, že v USA víc něž třeba jinde spousta lidí nemá v místě svýho bydliště na výběr, musí prostě využít poskytovatele, kterej operuje v jeho lokalitě, je to výraznej problém.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
12. 12. 2017 17:11

Kouzelné, na téhle diskuzi, je to, jak pan alien.cz naprosto nepochopil v čem je vlastně problém. Ono to není jen o koncových uživatelích, do jejich cen se to tak moc nepromítne, jestli vůbec (I když, viděl jste někdo ty indonézské tarify?). Ani o tom, že jarda v šalině půjde na facebook nebo ne. Celá tahle věc je mířena na poskytovatele obsahu. Tedy, místo toho, aby odtud zmizeli diskutéři, nemajíce peněz na tarif "simple www", na což se alien.cz těší, tak on bude muset vyjednávat s operátory (a ne jedním) a platit jim, aby se, na ten jeho web, který svým nickem tak propaguje, vůbec někdo dostal .Protože, když mi operátor začne nabízet balíčky se sociálními sítěmi a ve standardním tarifu je bude ořezávat, tak druhý den dostane výpověď a přejdu jinam - jen u nás v baráku je jich pět (a bude šestý). Ale když se nedostanu na alien.cz, tak zavrtím hlavou a půjdu na jiné stránky.Takže až se jednou stane, že si někdo zadá alien.cz a místo Vašich stránek se mu zobrazí "stránku nelze zobrazit - majitel těchto stránek není našim prioritním partnerem - pokud ale sháníte eeg, emg apod. tak si Vám dovolujeme doporučit stránky výrobce xy.cz" - tak si vzpomeňte, jak to začalo. I o tom je síťová neutralita.A to už se mimochodem stalo, když jeden operátor v americe začal zasahovat do protékajících dat a google reklamy nahrazoval svými.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
12. 12. 2017 16:17

Otcové Internetu? To jsou ti z IT Crowd?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  12. 12. 2017 13:52

To přirovnání s rozvody elektřiny mě hlasitě rozesmálo Idea, že kdokoliv může pustit do rozvodů elektrické energie cokoliv a kdokoliv si ono cokoliv může také konzumovat, je demagogie přerůstající Trumpa o vesmír Je to přesně naopak, rozvody elektřiny jsou z hlediska fungování v podstatě čistě "fašistický produkt".Píšu to tady už déle než rok, že síťová neutralita padne. A ona padne. A já budu hlasovat aby padla. A je mi úplně jedno, že se někdo z Vás nebude moct dostat "v šalině na Facebook". Bute to jen Váš a Zuckyho problém.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (9)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
12. 12. 2017 13:00

Inu, lobbisté obecně zastupují "řádně vysoké sloupce dolarů" ..kdyby nebyl lobbing, tak by mohlo být zajímavé, jak by dnes vypadal zbrojní průmysl, průmysl s alkoholem a cigaretami nebo moloch s rozdělováním evropských dotací atd

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 12. 2017 12:24

Síťová neutralita tak, jak ji známe, je už překonaná. Nelze vylepšovat služby zákazníkům, aniž bychom změnili pravidla.
Je nesmysl, aby O2 TV čerpalo konektivitu z UPC, zatímco UPC IPTV cucalo třeba LTE z Tmobile jen tak bezhlavě. Musí přijít praxe pronajímání datových okruhů, kdy se poskytovatel zaváže třeba Google nebo Netflixu, že dodá potřebnou kvalitu až ke klientovi, aby se obraz nekousal a běžel v té nejlepší kvalitě.
Jinak pořád budeme volat "Jede mi to pomalu a seká se to" a nikdo nám nepomůže.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
12. 12. 2017 11:43

Pravda je taková, že -drb- a mu podobní, hledají způsob jak všechny lidi připojené k internetu pořádně zkásnout. Rychlosti přípojek rostou a většina surfařů si vystačí s nejlevnější přípojkou v podstatě na vše co potřebují. Jak dále? Jak vydělat více peněz? Internet jako "elektřina" se tedy providerům přestává líbit, udělejme z něho "produkt" a je to. Teď vás pěkně všechny oškubeme :) ...Lidi nenechte se zblbnout a braňte síťovou neutralitu, jinak internet jak ho známe končí...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
12. 12. 2017 10:55

Půjdu proti zdejšímu proudu, ale osobně si myslím, že síťová neutralita je mrtvá a hlavně úplně chybná idea.Provozovatel infrastruktury nejen že by měl mít právo si sám určit, jaký provoz na své infrastruktuře chce, ale on to reálně i dělat musí. Srovnání s elektřinou tady není na místě, protože elektřina je prostě rozvod z velkých zdrojů směrem k zákazníkovi. Internet tak nefunguje (a jestli to někdo přirovnává k elektřině, tak naopak tím ukazuje, že internetu nerozumí právě on). Kdyby měla elektřina fungovat stejně, tak by to bylo tak, že distributor musí připojit každého drobného dodavatele (producenta obsahu, uživatele P2P) a musí mu jeho elektřinu přenést. To distributoři nedělají a je asi každému trochu znalému jasné, proč to udělat nemůže - taková distribuční síť by byla řádově složitější, náročnější na udržení, náchylná na přetížení... Přesně jako je současný internet.Pokud tedy otcové zakladatelé chtějí síť, která bude zachovávat síťovou neutralitu, nechť si ji zaplatí a udržují. A za své, ne z daní. Pokud je síťová neutralita skutečně tak důležitá pro VŠECHNY uživatele, pak budou mít zákazníků dost. Obávám se ale, že většině uživatelů to je úplně jedno.Kromě toho jsem toho názoru, že přemíra regulací a nařízení nadělá škody mnohem, mnohem více. Veškeré regulace a nařízení zdražují služby násobně více. Ne nutně přímo, projeví se to mnohdy jinde - je nutný vyšší výběr daní, aby se zaplatily úřady kontrolující regulace, odčerpávají finance na další investice atd.Jen tak na okraj jeden takový příklad, co se děje, když dominantní poskytovatel nedodává to, co zákazníci chtějí. A není nutné chodit daleko, stačí zůstat tady v české kotlině. Není to tak dávno, co SPT Telecom nabízel zoufale předražené a omezené připojení k internetu. Na jedné straně byly demonstrace na Žižkově, na druhé straně ale spousta schopných lidí začala budovat alternativní sítě a Česká republika se stala naprosto unikátní v tom, jaké se zde budovaly venkovní spoje - antény na wifi dělané z plechovek od párků, aby se zvýšil zisk, blikající "semafory" na střechách paneláků... Prostě když o to lidé stáli, tak si našli cestu, a nejen to, v CZF vyrostla celá jedna generace velmi schopných techniků a síťařů, kteří později přešli do komerční sféry (nebo si přímo založili vlastní firmy).Takže za mne je to rozhodnutí jedině správné - stát prostě nesmí nařizovat firmám, co musí dělat. Pokud to neohrožuje lidský život, zdraví, důstojnost či ta nejobecnější etická pravidla, tak do toho stát prostě zasahovat nemá. Síťová neutralita je krásná idea, ale je to jen idea. Není to udržitelné a koneckonců na úrovní států se stejně síťová neutralita vesele porušuje a i samotné demokratické státy zakazují (třeba u nás hazardní hry) a cenzurují (stránky, kde se porušuje autorské právo) - celé nařízení státu na zachování síťové neutrality je jen další monopolizací moci určovat, jaký obsah je ten správný a povolený. Takže státu bych tu snahu o síťovou neutralitu věřil jen v případě, že by ji sám neporušoval.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (14)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
12. 12. 2017 09:49

To už se zase pálí knihy? Tak já jdu pro sirky...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 12. 2017 09:14

Kačer Donald nerozumí více věcem, akorát ho ještě větší blbci než je on sám zvolili za prezidenta

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor