Jen pro upřesnění hloupého píšťalka, který to asi jen špatně přeložil bez dalších znalostí, ultralehká (microlight/ultralight) letadla SAMOZŘEJMĚ vyžadují pilotní licenci, u nás tzv. licenci ULL. Není zásadně odlišná od licence PPL.
No, já bych teda řekl, že ULL je od PPL odlišná docela dost. Rozsah teorie a hlavně praktický výcvik je pro ULL cca. poloviční než pro PPL. Čtvrtinová až třetinová je taky i cena ULL výcviku ve srovnání s výcvikem PPL. Velmi odlišný je také i rozsah oprávnění obou těch licencí - zatímco ULL opravňuje pilotovat pouze letadélka do hmotnosti 450/600kg (někdo to nazývá splašené trubky, splašený potah na stan, příp. splašený potah na plachetnici 😝 ), přepravující max. jednoho spolucestujícího, PPL naproti tomu opravňuje pilotovat až cca. 10x těžší letadla a tuším, že až do max. sedmi cestujících, což je podstatný rozdíl. 🙂 PPL navíc platí celosvětově, na rozdíl od ULL, který je, tuším, že pouze národní záležitost.
No nevim jestli mas uplne pravdu. U nas urcite. Co vim presne je, ze napriklad PPG (motorovy paragliding), coz je ultralight, nevyzaduje mit v USA zadnou licenci, prukaz, ba ani vycvik. U nas potrebujes tohle vse a jeste byt clenem LAA kvuli pojisteni - povinnemu samozrejme.Ale jinak - 12min letu je bomba :(. S mojimi 102kg tak 7 min. A i kdyby se posunula kapacita baterek 2x, coz neocekavam v nejblizsich 10ti letech, tak to bude 15min. A po 15ti minutach samozrejme 5? hod dobijeni. To se bude prodavat samo :)))). Sorry za sarkazmus....
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.