Je škoda, že mozilla odmítá podporovat Dart - ten už je teď v Dart VM dvakrát rychlejší jak JS navíc řeší pár běžných problémů JS a implementuje optional typing (lze zapnout striktní mód, který bude vyhazovat warningy, pokud typ nesedí)Javascript není moc vhodný. Jako jo, používám ho dost často, vzhledem k tomu, že v něm píšu nejen client-side ale v node.js i server-side. Ale zase, mohlo by to být ještě mnohem horší.
Názor byl 4× upraven, naposled 7. 5. 2013 19:36
Myslím, že Mozilla podporuje, resp. bude ECMAScript 6, tak k čemu Dart?
Proboha jenom ne JAVU. Kdy tahle hovadina konečně zcela opustí webový svět?
Tvůj komentář je nesmysl. O Javě se v článku vůbec nemluvilo. nebo jsi idiot, protože jen idiot může zaměňovat Javu s Javascriptem... ty jazyky mají společné jen čtyři písmena v názvu.
Oboje pryč z Webu. To je vše.
Jasně a podniková sféra pojede na těch sračkách od Mrkvosoftu nebo na PHP? 😀
Ze dne na den urco ne, ale doufam ze HTML5 nakonec Javascript definitivne vymaze ze sveta.
:) nevědomost je sladká
HTML5 má vymazat javascript? WTF?
normalne... v totalnej vojne html5 vyvojari vyvrazdia vsetkych javascript vyvojarov 😀
Jasně a víc jak 80% budou sebevraždy.😀
Vždyď JavaScript je integrální součástí širší specifikace HTML5 (pokud mluvíme o HTML5 máme většinou namysli HTML + CSS + JavaScript). 😀
Bylo by, ale skvělé to směřovat do všech zařízení: Tablet, Telefon atd.. - Nvidia GRID a všechny tyto podobné projekty se jeví jako skvělá budoucnost.
Ani bych neřekl, jde jenom o prachy. Pokud se tohle víc ujme pěkně nás podojí. Je to jako mít buď vlastní auto nebo auto z půjčovny... :-/
To je dost možné, ale když to nebudou nějak vysoké částky, které by jsme stejně museli zaplatit za výkonný hardware?
Co je levnější ? Jednotka výkonu u mě nebo u nich? Oni ten hw taky musí pořídit+platit zaměstnance, údržbu, prostory, je zde několik parametrů ale pro toho kdo ten výkon využívá každodenně se pronájem nemůže vyplatit protože ten je dražší o zisk, náklady, a odvody pronajímatele.A v reálu to vypadá tak že pokud to jde tak vás ještě na tom výkonu ošulí, nastaví ve hře menší detaily, sníží snímkovou frekvenci zobrazování OS a pod. Nečekejte že budete pařit streamovanou hru na highend počítači za korunu na hodinu když jen proud je bude stát dvacetkrát tolik...Takovéto pronájmy se vyplatí pokud jde jen o krátkodobou potřebu.
Je to stejné, jako se stává novodobou modlou outsourcing. U často opakovaných činností se outsourcing nemůže vyplatit, neboť kromě nákladů dodavatele je třeba zaplatit i jeho zisk.
Nechápu tuto snahu přepisování software do JavaScriptu, interpretovaného jazyka, který je vždy pomalejší než nativní implementace na konkrétní platformě. Má to snad vyvolat poptávku po rychlejších procesorech?
Co je na tom k nepochopení? Když se software bude virtualizovat ma serveru, omezí se pirátství, proto se vymýšlí tyhle technologie. Oni sice tvrdí, že to je proto, aby jsme nemuseli mít silný HW, ale nejsou Matka Tereza.Je to jako Facebook, oni si lidé myslí, že Mark to udělal pro lidi, aby s spolu mohli sdílet své zážitky přes celou planetu, ale on to udělal pro prachy.P.S. nejsem proti businnesu, jen jsem uvedl příklad.
Ať se klidně virtualizuje - je takový problém napsat klienty pro nejpoužívanější platformy? On interpret JavaScriptu je v každém prohlížeči jiný a na mobilních platformách také.
Vůbec vaší reakci nerozumím, respektive nevím, na co se snažíte reagovat.
Stačí jedno slovo: javascript.On celou dobu mluvil o javascriptu ne o technice nebo službě jako takové. Jednoduše přeloženo: Proč na tyto služby, virtualizace apod používat javascript, který je pomalý, interpretovaný a u každého prohlížeče jinak zpracovatelný. Proč se na tyto věci nepoužívají nativní kódy. Třeba Google vyvíjí Native client. Tak proč se nepoužívá tento.
Na tohle tém jsem četl kdysy dávno předpověď, že se nebude platit za hardware, ale jen za software.Tedy vy někde dostanete nějakou ultranevýkonou šlupku. A vše bude v cloudu. A vy buď platíte, nebo nejedete. Špičkové proti pirátství, mimojiné.Pro mě je sice představa něčeho takového šílená, ale pro BFU a další gneraci se kterou to bude od začátku se to stane něco naprosto přirozeného.
Přesně tak. Firmy si software platit musí, takže oni pojedou stejně, ale pro konzumenta (nemam rád označení BFU, protože on nemusí být BFU, ale jen netvoří) se virtualizace jeví jako správná cesta. Teď jen, aby to nezabila cena.
Neřekl bych, že JS je nějak výrazně pomalejší, jelikož většina prohlížečů používá JIT a IE 10 dělá ještě nějaké další optimalizace (proto dopadl tak dobře v některých testech). Problém bych spíše vidět v samotném jazyku.Dynamicky typovaný, beztřídní jazyk se šílenými konstruktory... Navíc pokud na něm pracuje více programátorů najednou, tak zkrátka bez statické typové kontroly dochází k hromadě problémů. Všechno toto se snažil vyřešit Dart od Google o kterém se šéf Mozilly vyjádřil, že ho FF nebude nikdy podporovat. Takže asi tak.Pokud někdo vyvine zajímavou technologii, tak mu ti ostatní hází klacky pod nohy a snaží se přijít s vlastními řešeními, které se také většinou nerozšíří a nepodléhají standardizaci... Tedy novodobý guláš.
Názor byl 1× upraven, naposled 7. 5. 2013 08:51
dost implementací JS sice používá JIT, ale zas tak rychlý to není... rozhodně se nevyrovná nativnímu výkonu. Nativnímu se vyrovná třeba LuaJIT (výkonově na úrovni gcc) a to proto, že je to trasující vysoce optimalizující JIT... většina JS JITů je o dost pomalejší.O chybějící statickou kontrolu ani tak nejde, spíš o to, že JS používá weak checking - tzn. jen k vysvětlení funkce porovnávacích operátorů potřebuješ celou tabulku konverzí... co se týče toho "beztřídní", to je dobrá věc - prototypové systémy jsou flexibilní. Ten v JS není nic moc, ale spousta jazyků implementuje dobré prototypové systémy, a v takovém jazyce se typicky hodí víc než třídy - protože takové jazyky nemají datové typy (resp. jeden, "hodnota", který má tag určující vlastnosti aktuální hodnoty - tzn. jestli je to číslo, string apod.) a třída automaticky implikuje datový typ.Kromě toho tyto jazyky většinou mají closures apod., což dělá objektové programování často zbytečným (nahrazeno funkcionálním stylem).JS je samozřejmě špatný jazyk, nicméně Dart není o moc lepší, a existuje spousta kompilátorů jiných jazyků, který ti z toho udělají JS, takže nakonec naštěstí s JS nemusíš ani moc přijít do styku.
můžeš to psát v něčem lepším a javascript z toho generovat - třeba typescript
lebo napr.WebGL and Emscriptenhttp://www.phoronix.com/scan.php... a potom mozes spravit napr toto:http://www.unrealengine.com/html5/... ano JS je naprd aleber to tak ze vdaka tomu ze JavaSript sa v sucastnosti kompiluje tak je to sakra sakra rychla zalezitostano to, ze JS nieje typovy jazyk je fakt naprd a pre kompilator sakra problem.Ale to uz je len otazka toho, ze ked niekto pise ako prasa tak je z toho kompilator dost v prdely a nemoze moc optimalizovat.
Trasující JITy řeší problém nedostatku informací v důsledku chybějící statické kontroly, nicméně většina JS JITů netrasuje (včetně V8), takže výkonově to není žádná sláva.
Zkusil jsem si pustit ten benchmark a v rozlišení 1680 x 1050 jsem obdržel 24 fps. Na to, že se jedná o JavaScript to není špatné.Jako velkou nevýhodu vidím v tom, že JavaScript je "typově nebezpečný" jazyk a vyvíjet v něm není z tohoto pohledu snadná záležitost.
netusim ako je napisany Emscriptenale kedze je to len interpret LLVM tak mi je to pri programovanie cca jednopisem v C/C++ a zbytok nechavam na spravne naimplemenovany Emscripten
emscripten vezme C/C++ kód, prožene to LLVM, dostane z toho bytecode, který pak překompiluje do JS, popř. trochu zoptimalizuje. IMO celkem nic moc přístup protože LLVM bytecode nemá garantovanou portabilitu (je závislý na architektuře) - stejnou chybu udělal i Google v NaCl.
Je to padlé na hlavu, podobně webgl - akorát se přidala další brzdná mezivrstva a vyvíjí se od píky...
Mozilla závidí Googlu jeho mizerné kodeky, tak vymýšlí něco ještě horšího?
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.