OptiPlex GX 150: změňme šedou nudu

Diskuze čtenářů k článku

Pavel  |  20. 04. 2001 19:54

Zdravim. Rad bych trochu osvetlil situaci kolem DELLU a jeho cen a konfiguraci.
Nevim jake kdo ma z prispivajicich zkusenosti, ale problem bude asi v tom ze se nikdo z vas poradne nesetkal se ZNACKOVYM pocitacem. A tim myslim DELL, Compaq, IBM a par dalsich firem.Rozhodne ne nejake ceske Autoconty a podobne bastlire, nebo nedejboze firmu o peti lidech. Jde tu o uroven podpory, moznost okamziteho a hlavne schopneho servisu, naproste kompatibility a stability HW...za to nam tech 60 tisic staci.A krome toho, za tuhle cenu mame u DELLU P3-933 s DVD,20 diskem a 384 MB RAM.Mame ve firme pres 40 DELLU a musim rict ze blba P-120 slape jako drak,protoze je kvalitne slozena z nekonfliktnich komponentu. Muzete mne obvinit ze zaujatosti,ale ja na ne nedam dopustit.Odbyl sem si sve ve firme kde byl kazdy pocitac jiny,a byla to nocni mura.Je pravda ze ta cena je nekdy vyssi, ale slozte mi vyse zminenou konfiguraci za tyhle penize a dejte mi k tomu zaruku 3 roky, na webu perfektni podporu, vsechny ovladace pohodlene nalezitelne a staneme se vasim klientem:).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zdenny  |  20. 04. 2001 19:54

Ze pry poradne nesetkali :))) Mam s nima tu cest uz od dob 325 SX az po dnesni GX-115 PIII/733 :))
Takze par faktu:
- predinstalovane windows ... haha ... instalace je dovedena do stadia zadani SN, windows je nutne doinstalovat a potom doladit - co se pamatuju, do konce nainstalovane windows jsem videl snad nejake 3.11 na P133 (a to jeste byla rozhadana cestina)
- disky s ovladaci - na HDD je nahrana aplikace pro vytvoreni instalacnich disket s drivery, jinak je na CD dodavana (aspon u GX 115) pouze klasicka instalacka 98 SE - pokud su nucenej udelat format c: a nemam podobny stroj, jsem v kyblu. Sice mi na supportu Dellu jejich webaplikace nabidne po zadani SN masiny potrebne ovladace, jenze bez driveru pro sitovku se tam nejspis nepripojim ... a to uz vubec nemluvim o tom kdyz se na net nedostanu
- 3 leta zaruka je pekny reklamni tah, na ktery slysi asi hodne manazeru ... a co se pamatuju, využila se snad u jednoho pocitace ze 40 (vymena MB), a to zhruba pul roku po porizeni ... jinak odchazeji nejdrive disketove mechaniky, ale samozrejme az po vyprseni zaruky
No a ani vyse uvedene nic nemeni na tom, ze tadle sestava je proste nevyvazena ... 128 MB pameti je proste malo, a grafika - na 17 monitor pocitam rozliseni aspon 1024x768 ... a jaxe potom rymuje 75 Hz s ergonomii nevim

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jakub Moc  |  20. 04. 2001 19:54

Lidi já se vám divím, že se divíte. Vždyť tenhle článek je typická skrytá reklama. Sestava je pro kancelářské užití zbytečně drahá a k jinému využití vzhledem ke slim case nepoužitelná a navíc silně předražená. Cílová skupina v Čechách? Snobský ředitel, co nerozumí počítačům.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zdenny  |  20. 04. 2001 19:54

Anebo statni sprava :))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Lidman  |  20. 04. 2001 19:54

Takže oni prodávají počítač za 60.000 Kč a dají do něj 128 MB paměti - v době, kdy přidání dalších 128 MB by zvýšilo cenu maximálně o 2.000 Kč. A ještě drze napsat, že "disponuje 128 MB paměti SDRAM PC 133 MHz, které mu dávají dostatečný prostor pro bezproblémový provoz jakýchkoli kancelářských aplikací" - zkuste si Win 2000 a pár aplikací typu Office a Corel a jste na 200 MB zátěže, ani nevíte jak. Vím, dodávaný systém je Win 98, ale to je taky pěkná bota, protože to je systém na hry, ne na práci (přes proklamované zaměření sestavy), pracovat bych se pod ním po zkušenostech bál.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Nygrýn  |  20. 04. 2001 19:54

Tak já nevím, ale myslím, že v normální kanceláří jede na počítači něco jako Word, Excell, Outlook.
Na to je 128 MB i v W2K docela přiměřených. Jestli chcete dělat grafiku (Photoshop, Corel), tak si asi pořídíte něco jiného a 512 MB paměti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lisztwan  |  20. 04. 2001 19:54

Tak já nevím, ale myslím, že v normální kanceláři nepracuje počítač za 60 tis.
Popisovaná sestava je spíš určena pro nafoukané ředitele, kteří na tom PC vidí akorát to, že má jinou barvu a je to drahé == PC pro snoby.
No a ten harddisk spíše k smíchu za tu cenu sestavy, ubrat 2 tis z marže firmy a mohl tam být 30G. Dneska v novém počítači nemá Disk pod 15GB co dělat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
C  |  20. 04. 2001 19:54

No právě, ředitel na tom tak maximálně čte poštu a někde surfuje. Jeho sekretářka si k tomu maximálně přidá psaní ve Wordu a snad práce s nějakým podnikovým IS. Takže na co potřebuje víc paměti a hlavně disku?

BTW: Zkuste si spočítat, kolik software a dat najdete na disku "normálního" počítače v "normální" firmě (tj. ne programátoři, designéři...)
Mně to vychází maximálně na 3 mega i s jedním hambatým videem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lisztwan  |  20. 04. 2001 19:54

Ale jistě, jsem si jist že výkonově ta sestava pro mnoho věcí stačí, ale domnívám se, že za tu cenu by se toho dalo pořídit mnohem víc, a to nemyslím nejaké noname komponety.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lisztwan  |  20. 04. 2001 19:54

Omluvte prosím, chybička se vloudí:
KOMPONENTY

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sysadmin  |  20. 04. 2001 19:54

Nevim o jakych zkusenostech tady mluvite, ale me zkusenosti jsou takove: mame ve firme pres 100 ruznych PC, asi pulka jede na Win95, druha na Win98, a pokud nejaky uzivatel sam neco nezmrvi, pak spravce (ja travi dny s nohama na stole a fsichni vesele makaji a nemaji problemy, a to ze prumer je 32 az 64MM v masine. A pokud Vam 98-ky pro beznou praci nevyhovuji, pak bud' jste superprogramator co vyviji neco pro NASA, aneb nekdo u vas je kopyto (bud' Vy aneb Vas spravce )...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
NE_Sysadmin  |  20. 04. 2001 19:54

...vazeny pane, nevim, zda svuj prispevek myslite vazne nebo jen zertujete. Tento nazor je !!!!naprosto!!! zcestny. Jak si muzete dovolit neco takoveho napsat? Fakt, ze mate na starosti asi 100 PC je podle vas neco, z ceho budeme padat na zadek? Jste tak ;( dobry administrator, ze mate nohy na stole, pokud nekdo z uzivatelu neco "nezmrvi"? Vite vy co je to vlastne sit? Popiste nam nejprve tedy svou napln prace, jak sit vypada, na cem bezi! Sit netvori seriove kabely.



A za druhe; nechcete se krotit pri kritice ceny? Myslite si, ze cena je v tomto pripade vse? Co pridana hodnota? Zaruka? Servis? Horka linka? Myslite si, ze nejaky bastlir s.r.o. vam toto poskytne? Proboha, pokud nekdo nevi o HW nic a potrebuje s PC pracovat a mit jistotu, ze pokud se neco pokazi !!VZDY!! se ma na nekoho obratit, ktereho prodejce si asi vybere?

Omlouvam se, pokud se vam zda, ze jsem to trosku prehnal, ale nektere prispevky nemaji ani hlavu ani patu, nektere ani smysl. Usetrete proto radeji penize za pripojeni k Internetu a dejte si nekde v klidu v parku housku a salam.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MadKiller  |  20. 04. 2001 19:54

Nemuzu nes souhlasit s ostatnimy nevim co vy osobne vyte o W2k ale ja snima mam docela slusny zkusenosti pracuju na nich nekde jen asi od rijna a naposled jsem je intaaloval nekdy zacatkem ledna a jedou porad bez problemu a ze jim davamporadnej zahul. A rict neco jako ze w98 sou v pohhode a problem je v uzivateli nebo ve spravci je blbost. Nebo mi chcete tvrdit ze vam w98 nebo w95 vydrzej trbe jen tri dny bez restartu ja muzu mit w2k treba tejden a sou porad v jak cerstve restartli to bych ve w98 nemohl mit nerikam ze sou nanic pouzivam je taky spis z nouze.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lord Helma  |  20. 04. 2001 19:54

Za 60 litrů to je opravdu zlodějna na to co v tom je. Za tuhle cenu jde postavit mnohem lepší mašina i s monitorem. A abych pravdu řekl - na co dvě síťovky a dokonce ješte s BNC - to se zas DELL musí něčeho zbavit a tak to nalakuje na růžovo a zákazníku plať.
Chipset i815 není žádná sláva, podle výrobce desky je víceméně mázlý obraz, spousta SW má s ním problémy (no zas tolik ho není ale nějaký se už našel) a co mi pomůže rozdělávací krabice, když tam stejně nic nedám.
PS. Na stránkách DELL (fuj jsou pro čechy anglicky, to si jako průměrný zákazník dobře vyberu) je nabídka trochu širší. Hlavně se budete divit cenám - zvýšení paměti o 64 MB je +3800 a pak se teda nedivím té obludné ceně.
PS. Dell doporučuje woknouz2litry a s tím bych na rozdíl od anonymního admina souhlasil, protože mi voknouz98 nevydržely nikdy dýl jak měsíc, pak frekvence restarů vzrostla na víc jak 4 za den. 2litry mám bez reinstalace už 13 měsíců a restartovat musím jen když to vyžaduje nějaký SW (rekord mám 47 dnů - PC vůbec nevypínám)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor