Optimální volba internetového připojení

Diskuze čtenářů k článku

Cafee  |  03. 03. 2007 12:22

Tak jak pročítám vaše příspěvky tak celkem valím oči, jak se ve větších městech máte.U nás na vesnici jsem minulý rok používal ještě EuroTel Data nonstop - GPSRS 56,6kBps ... takže nic moc za 900Kč za měsíc....
Teď jsem celkem vysmátej s mikrovlnkou 544kBps/544kBps za cca 460Kč...neznám FUP apod...ale štve mě blok P2P...:(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  03. 03. 2007 13:57

My se ve městě máme lépe? Já bych řekl, že jsme na tom přibližně stejně. Všude můžeme mít drahé ADSL nebo pomalé GPRS (uznávám, ve městě i EDGE). Jakékoliv jiné levnější nebo rychlejší připojení se vyskytuje náhodně. Ve městech spíše kabelovky, jinde se zase více snaží místní provideři s bezdrátem. Teď bydlím uprostřed Ostravy a než na naši ulici začalo nabízet připojení UPC, musel jsem se spokojit s připojením GPRS Eurotel, protože alternativou bylo jen zmíněné drahé ADSL a značně nejisté a blokované bezdrátové připojení. Za měsíc se přestěhuji do Prahy (Hlubočepy, Barrandov). A jaká je nabídka? Ještě horší - UPC, ADSL, GPRS/EDGE a dost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
master blaster  |  04. 03. 2007 16:29

nevim estli vam neco rika bezdrevnet ale ten pokryva velkou cast ceskych budejovic a je to provider jak ma bejt
pres den 3mb/3mb v noci 5mb/5mb zadnej FUP 5GHz wifi to vsechno za 300KC !!!!!!!!!!
plus nepocitam akce co porada jako napriklad paintball na celej den za par kacek s neomezenym poctem gulí :D
proste nádhera lituju vsech co maj UPC apod....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mike.M, Mike.M  |  02. 03. 2007 14:19

ja mam v lese 256/128 bez nejakeho FUBka neomezene. rychlost garantovana za 300,- s DPH A je to lokalni provider jen na tu obec a minimalne okoli. Zadne vypadky a svisti pekne. Ale abych si daval 512/128 za petikilo a jeste omezovan prenosem. Fuuuj.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  02. 03. 2007 17:42

Připlatit 175 Kč za dvojnásobnou rychlost downladu není nic hrozného, sviští úplně stejně spolehlivě a 10 GB měsíčně pro veškerou běžnou činnost bohatě stačí. Nepotřebuji stahovat půl internetu. Vraťte se na strom a nenavážejte se do mého milovaného UPC.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
WOLF  |  02. 03. 2007 12:16

Mám od UPCčka chello classic (4Mbit) a od cca listopadu zjistuji,že došlo k nějakýmu omezení nebo zásahu do provozu P2P sítí (DC++). HUBy se načítají velmi pomalu (jak kdyby to běželo na 56kbps) a UP/DOWN je taky neskutečně slabé...(už ani nemusim používat NetLimiter abych omezoval odchozí traffic). Máte někdo podobný zkušenosti???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  02. 03. 2007 16:51

DC++ nepoužívám, BitTorrent a Overnet mi běhají bez problémů. KaZaA je od začátku listopadu nepoužitelná, ale to spíše souvisí se změnami v jejím provozu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Houmr  |  01. 03. 2007 20:43

Tu reklamu na UPS si strčte do pr****, jediná rozumná možnost připojení je bez FUP, tj. třeba přez lokálního wifi providera

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marus  |  02. 03. 2007 07:52

Gratuluji vsem, co maji bezlimitniho, neomezujiciho, levneho a kvalitniho wi-fi providera. Vy byste tento clanek meli preskocit. Vsichni ostatni, kdo takoveho providera nemaji, tak pujdou do UPC(pokud muzou). Jinak tu nabidku vidim jako velmi konkurence schopnou. Vetsina wi-fi provideru udela to, ze si seberou aktivaci(1500-2000), umlci vas super rychlym netem(tak 2-4MB/s, agregace 1:20), da cenu 300-350 mesicne a zavre vsechny p2p porty. Kdyz to clovek rozpocita na 1 rok a porovna s nabidkou UPC, tak UPC vede minimalne v kvalite a pri stejne cene.

Jinak, muze mi nekdo vysvetlit, proc davaji provideri tak super rychly net, kdyz zavrou p2p porty? Ja na net stranky opravdu nepotrebuji 2MB/s.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sick_of_CT  |  02. 03. 2007 11:49

u nas porty nechaly otevreny, ale dali limit 3G (up + down scitane!), 512K sdilena za 450,- no nekup to, zlaty UPC

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sick_of_CT  |  02. 03. 2007 11:50

koukam, ze tam mam chybu, ale kdyz to vezmu tak, ze podmet je vlastne v tyhle vete "ku*vy", tak to mam spravne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarda  |  01. 03. 2007 16:39

Pravidelne k nam chodi pani od UPC a pravidelne ji vysvetluju, ze jejich super nejlepsi nabidka je proti nasemu freenetu ponekud, no, no optimalni to neni, no;) Ale pravda je, ze linky zrychluji, FUP limity zvysuji, ceny jdou dolu, mozna casem se aspon priblizi...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Gruppe  |  01. 03. 2007 14:59

Z takove placene inzerce je mi na bliti. A z chovani UPC k majitelum domu? To je bez prehaneni rovnou na trestni oznameni...bez povoleni, bez ptani...socialismus hadra-co je tvoje to je nase.

Antimonopolni urad se ve spojeni kabelovych operatoru ukazal taky jako bezzuby organ...kolik jim asi nasypali do kapes?

jeste ze existuje WiFi popr jini ISP

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš  |  01. 03. 2007 14:31

Hurá - popiska "placená inzerce" se objevuje už v přehledu čánků

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tonda  |  01. 03. 2007 11:09

To se fakt v roce 2007 snazi nekdo vazne nalakat zakazniky na datove limity?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ricci  |  01. 03. 2007 11:26

nechapu co se vsichni bojite wi-fi ja ho pouzivam uz dva roky protoze tady nic jineho neni a sem nadmiru spokojenej na 2,4GHz pasmu ktere je zdarma je situace vselijaka (kolisani rychlosti pingu apod.)ale co sem pred dvema mesicema presel na 5GHz pasmo pingy MAXIMALNE 30 spis pod 20 mam 3mb/3mb (zadny blby omezeni uploadu) absolutne zadnej FUP a platim 899Kc S DPH neni to nejmin(a to mam uz od zacatku pridelenou jednu verejnou adresu zdarma a 4 vnitrni) ,ale pri srovnani s UPC a O2 je to nadhera..... a to nepocitam ze mam agregaci 1:4 takze v noci kdyz sem jedinej kdo je z tech 4 na netu mam neco kolem 8mb

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SmartMole  |  01. 03. 2007 11:58

Problém wi-fi je v tom, že ho nabízí opravu kdokoli. Takže i amatéři vydřiduši, kteří si myslí, že si z toho udělají zlatý důl. Takže v nabídkách wi-fi připojení jsou opravdu nehorázné rozdíli. Třeba domací si pořídili wi-fi platí 500 za 300/300 kbps. A dost často jim to vypadává a to i na několik dnů.

Ale zase jsou nabídky, jak zmiňovali i někteří výše, kdy máte 4M/4M za 500 bez FUP a s nádhernými pingy, kdy výpadky mají opravdu jen za toho nejhoršího počasí či předem hlášené a těžko by našli lepší připojení.

Je to tedy hodně o providerovi. Problém je v tom, že laická věřejnost dobrou nabídku nepozná (protože nezná trh) a tak si pořizují připojení jako moje bytná či "výhodné" tarify od O2.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
manfromstars, manfromstars  |  01. 03. 2007 11:01

Mno já to mířil na ty vejtahy.
A běžný uživatel opravdu nemá moc voleb. Mohl jsem jít na Wifi ale ty problémy a stabilita atd. To opravdu ne.
No také by se mi líbil takový internet ale prostě ne každý jej může mít a má jej jen pár vyvolených co má štěstí. Já napsal jaké parametry internetu by byly pro mě přijatelné.
FUP nevidím jako problém pokud je dostatečně dimenzovaný. Jistě by se mi líbilo nemít fup. Ale tet si představ že nikdo nemá Fup, pak by jsi nadával že internet nejede, protože páteře jsou totálně přetížené. Takže málo kdy dokáži vytáhnout v práci rychlost na plných 2,2MB/s Reálně dosahuji nejčastěji rychlostí 0,4-1,2MB/s Ale spíše je to pod ten jeden mega. Ale je to fakt pěkné když si člověk stáhne jedno CD za pouhé 3 minuty.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  01. 03. 2007 10:00

U nás samozřejmě kabelový internet není a ani dlouho nebude, holt malé město (jestli vůbec někdy). Ale máme tu lokální poskytovatele, kteří nasadili laťku hodně vysoko. Já mám 2Mbps/1Mbps 1:4 bez FUP, měsíčně 40GB přenos... a teď se milé UPC podrž - 250kč bez DPH (tento tarif u nás poskytují minimálně 3 lokální poskytovatele, mohu přecházet jak chci, jeden z nich je na optice)

Někdy je člověk rád, že nebydlí v Praze :) Ale v Brně myslím mají slušný netbox ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  02. 03. 2007 16:41

V Brně už sice nějakou dobu nebydlím, ale s Netboxem je to tam asi jako s UPC. Někde běhá krásně ale v rozsáhlých částech města si o něm mohou nechat jen zdát. Mám pocit, že se jejich mapa pokrytí nezměnila snad 3 roky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
manfromstars, manfromstars  |  01. 03. 2007 08:35

Jste opravdu trapní, nějak jsem nikde nepostřehl možnost pořídit si optiku domů co tu popisujete.

UPC v současné době již dlouho drží bezkonkurenční internetové připojení.
Bohužel i v Praze je mnoho míst kde je nedostupný i když třeba ve vedlejším baráku je.
Ve srovnání základu je UPC cena 475 kč a fup 10GB jako nebe a dudy oproti konkurenci ADSL kde to samé ale s fup o 7GB menším a cenou ale na 725 korun. Tak ještě ať tu dál někdo plácá o tom že je UPC směšné. Wifi je dobré tak pro nadšence a pár vyvolených jinak nepoužitelné díky spolehlivosti a odezvě. A ceny tam také nejsou bůh ví jaké.

Osobně FUP schvaluji proti nemocným lidem co stále něco stahují a ani to nepoužijí, a dál to už také nešíři jen stahují a neposílají dal. Tací uživatelé nejsou pro internet žádným přínosem, protože neobohacují dostupnost souborů.

Sice to co je u UPC není levné a uvítal bych tu jejich nabídku 2560/ale na 512 upload FUP 40GB stačí, ale cenu dal tak max 600,- korun a pak bych neřekl ani popel. Hold když v téhle republice je to samý ....... tak s tím asi těžko něco se dá udělat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dejvidek, dejvidek  |  01. 03. 2007 10:00

2manfromstars ©:
Nevím zda jsou ceny wi-fi takové nebo onaké, ale za mých 500Kč/ měsíčně mám připojení bez limitu, download a upload v poměru 1:1 (všechny ty UPC,O2 a podobní blbové vám dají třeba 4MB linku.... jenže upload je třeba 512kbs, hnus) a reálně mi to jede +/- 3Mbity. Data tu nikdo nepočítá, p2p sítě jsou neomezeně puštěný od půlnoci do šesti do rána, tedy notoriční sosáči se můžou nabažit v tuto dobu.
Schvalování FUP z tvé strany je nepochopení vysokorychlostního internetu. Mám být snad trestaný za to, že využívám něco co jsem si zaplatil? A nebudem příště trestat lidi za to, že jezdí moc autem?
dejv

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dev  |  05. 03. 2007 11:51

Ty tresty za nadmerne jezdeni autem nejsou spatny napad, lide by meli myslet trochu na prirodu, na sve zivotni prostredi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Crazy_Ivan  |  01. 03. 2007 08:29

hhh tak tohle uz zavani reklamou .... aneb zive doporuceje ju pi si a nikdy jinak !
boze at se vzpamatujou clovicci, ja mam ftth za 500 mesicne bez fupu a cehokoliv @ 3000/750. vsechny kabelkovky i ou tu nebo treba i radiokomunikace jsou absolutne nekonkurence schopne.
Co se tyce prispevku od pana bydliciho v lese - ano, tam je ou tu, nebo nejaky mobilni internet jedina moznost a take je to jedina oblast, kde budou i nadale vyderacti provideri ryzovat slusne lidi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
V0cas, V0cas  |  01. 03. 2007 08:42

ROFL, vsiml si si v uvodu clanku toho "placena inzerce" DD

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  01. 03. 2007 07:42

Tady to je zase samej optikář a bez FUP né všude ale jsou možnosti připojení ke mě v lese Wifi nedosáhne a žádnej poskytovatel mi sem nepůjde prej se nevyplatí kvůli jednomu kopat ke mě kilometry kabeláže natož optiku. Takže jedinej ochotnej byl bývalej Telecom takže mam to nejpomalejší ADSL 512 a sem rád že to mám jinak bych totiž dál používal poštovní holuby.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Damned  |  01. 03. 2007 10:46

tak tak, poštovní holub je stále nejspolehlivělší

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PetriK  |  01. 03. 2007 07:40

Že je huba nebolí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hogofogo  |  01. 03. 2007 07:37

dneska je nabidka upc naprosto nekonkurenceschopna kdyz by s timhle prisli tak pred 4 lety tak by to bylo zajimave ..divim se ze v marketingu maji lamy co jim nemuzou vysvetlit jak vypada konkureceschopny tarif v roce 2007 ...muselo by to asi takhle 1000/800 no FUP za 350 dale pak 5000/2000 no FUP za 1500 pak by to bylo zajimave k tomu za 150kc pausal na telefon ..pak by meli sanci se prosadit takhle jim kazdej nasere a dobre jim tak kdyz sou to krkouni ...diky za CRA

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PetriK  |  01. 03. 2007 07:42

Nediv se, vycházejí z podobných nabídek globálních providerů, ví že místní poskytovatelé mohou oslovit jen velice úzkou skupinu zákazníků a ne každý může mít doma CRA jako my

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
wojta, wojta  |  01. 03. 2007 08:28

Ani bych neřekl. Tam kde má UPC síť je zpravidla vždy tou nejlepší volbou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
WagoOn  |  01. 03. 2007 08:31

LOL

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fatman, fatman  |  01. 03. 2007 11:31

Ale jo, u nás (okresní město) jsou asi 4 WiFi za 400,- s garantovanou rychlostí 64/64 (pravda, že to kolem těch 512 většinou běhá) s podporou typu v pátek večer přestane jít a v neděli večer se Franta Flinta co to spravuje probere z kocoviny nebo vrátí z chalupy a restartuje. Dále Telekomika s šílenými FUPy a agregacemi a o něco lepší ČRa (s kvalitní podporou, neodpověděli mi na 6 ze 6 mailů). Takže u nás opravdu zlatý UPC, 2 roky bez problémů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sick_of_CT  |  02. 03. 2007 11:42

naprostej souhlas, stejna zkusenost, ale myslim, ze u nas prichod Karnevalu tyhle wifi vykuky zbavil obzivy, dobre jim tak

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
donnie_darko, donnie_darko  |  02. 03. 2007 09:49

5000/2000 za 1500 by podle tebe bylo revolucni? Jezisi marja, radsi managery z UPC nez tvoje napady, ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Alek  |  03. 03. 2007 00:01

vis ty vubec jak vypadaji tarify upc?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KocourekBob, KocourekBob  |  01. 03. 2007 06:14

bych do toho nešel, jsem na optice 4096/1536 bez FUP a omezení dat za 565 a jsem , nedokážu si představit, že bych dělal server na CoD2 na UPC

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek., Radek.  |  01. 03. 2007 04:23

Jó, za akční cenu... ale že mají ten bóží internet v kabelu jenom tam, kde už se dávno dá levně pořídit i jinak to nezmiňují.
Kabelový internet v Brně, Praze, Pardubicích, HK... jenže i když mi "kvůli nim" nekřesťansky zdražujou blbou kabelovku, tak ani v centrech okresních měst a na dokonce i na sídlištích skutek utek.
Takže v reálném srovnání se "zlým" telecomem na většině zapojených lokalit paradoxně prohrává právě lakotné UPC

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
VaMpIrE  |  01. 03. 2007 01:07

Tyto komentáře píšu na "dosluhující" lince od CRa, mediacenter, běžné PC a IPTV jede samo už po optice...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
VaMpIrE  |  01. 03. 2007 01:03

Před několika týdny mi dovařili domů optiku... no a... jsem skutečně spokojený. Pojmy jako FUP neznám. Tak vidím poskytování netu do budoucna.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lABIC  |  01. 03. 2007 11:06

Nevidim v tom zadny plus, proc to tahat po optice, kdyz po metalice muze bezet 10 Gb, a ke koncovym uzivatelum je to akorat plytvani a zbyctecby penize navic.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
erg.noor  |  02. 03. 2007 13:06

No, oni ceny metaliky pro 10 Gbit a 20 Gbit zacinaji znacne dohanet tu optiku. (aspon v pasivnich rozvodech).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor