Apple | Dell | Lenovo

Opraváři produktů Apple, Lenovo a Dell si stěžují na otřesné pracovní podmínky. Nemohou ani pořádně na WC, tvrdí

Texaská společnost CSAT Solutions, která zajišťuje opravy zařízení pro několik předních technologických firem včetně Applu, Lenovo a Dell se stala terčem obvinění, že svým zaměstnancům tvoří velmi špatné pracovní podmínky. Server Bussiness Insider přinesl několik svědectví, podle kterých opraváři mají malé mzdy, pracují i 13 hodin v kuse, nemohou si ani pořádně dojít na WC a mnoho dalších nepříjemností.

CSAT Solutions sídlí v texaském Houstonu, provozů má ale po světě celou řadu, i se chlubí tím, že dokáže zajistit opravy zařízení kdekoliv na celé planetě. Popisované výpovědi zaměstnanců se ovšem týkají jen pobočky v Houstonu.

Hlavní rozčílení pracovníků spočívá v tom, že nic podobného neočekávali od společnosti, která spolupracuje s Applem. Naopak si mysleli, že zde bude udržován vysoký standard - Apple si to vynutí - jenže podle svých slov dostali jen podmínky připomínající nechvalně proslulé asijské sweatshopy. Navíc od americké firmy.

Špatně je podle zaměstnanců téměř všechno. Sociálních zařízení je po provozu málo a ty co tam jsou, jsou špinavá, jeden pracovník je dokonce popisuje jako zamazaná výkaly. K dispozici není žádná klimatizace, což z pohledu Čechů možná nemusí vypadat jako takový problém, ale v Houstonu se v létě běžně letní teploty pohybují mezi 35 - 40 stupni Celsia. Zaměstnanci nemohou odpovídat na své mobily, ani když dochází k nějaké výjimečné situaci, jedna žena tak vyprávěla, že až po konci směny zjistila, že její dítě skončilo s popáleninami v nemocnici.

Povídat si zaměstnanci vlastně dle výpovědí mezi sebou nemohou vůbec. Navíc jejich směny jsou dlouhé, často dosahují i 13 hodin v kuse a na opravu jednoho zařízení jim firma dává méně než hodinu. Parkovacích míst je minimum. To vše za hodinovou mzdu 14 dolarů, což je sice vyšší než minimální mzda Texasu, ale zhruba to odpovídá ocenění ve fast foodech.  

CSAT Solutions na obvinění reagovala slovy, že je bere vážně a prošetří je. Odvolala se také na firemní nařízení, podle kterých si zaměstnanci mohou bez postihu anonymně postěžovat přímo vedení.

Podobně se vyjádřil Apple, slíbil že se záležitostí bude zabývat. A potvrdil, že společnost je klíčová pro zajišťování oprav jeho produktů. CSAT Solutions údajně pravidelně navštěvuje a provoz kontroluje. Není to nicméně poprvé, co Apple čelí obviněním, že v jeho dodavatelském řetězci dochází k vykořišťování pracovní síly.

Diskuze (41) Další článek: Elon Musk naznačil, že lidstvo by k vývoji superpokročilé umělé inteligence mohl nutit parazit

Témata článku: , , , , , , , , , , , ,