Kapitoly článku:
CPU |
AMD Athlon XP 1900+ |
RAM |
Kingmax 256MB PC-2700 DDR |
VGA karta |
ASUS V8200T5 (GeForce 3 Ti 500) ASUS V8200 (GeForce 3) Innovision GeForce 3 Ti 200 MSI GeForce 2 Ti MSI GeForce 2 Pro MSI GeForce 2 MX 400 ELSA GeForce 2 MX Sparkle GeForce 4 MX 440 |
Základní deska |
ABIT KR7A (KT266A) |
zvuk |
Sound Blaster Live! 5.1 |
harddisk |
Maxtor ATA-133 7200RPM 40GB IDE |
OS |
Windows 98 SE |
ovladače zákl. desky |
VIA 4in1 4.37 |
VGA Drivers |
nVidia Detonator 27.42 |
Na test grafické karty s čipem GeForce 4 MX 440 jsme použili naši ověřenou konfiguraci s Athlonem XP 1900+, pamětmi 256 MB 333 MHz Kingmax a základní deskou ABIT KR7A (dodává LEVI). Proti "naší" Sparkle GeForce 4 MX 440 (zatím k dostání jen u ELAPu) jsme postavili GeForce 3 s GeForce 3 Ti 500 v provedení ASUS (dodává ATcomputers), GeForce 3 Ti 200 od Innovision (dodává LEVI), ATI Radeon 8500LE (dodává SWS) a několik starších grafických karet z rodiny GeForce 2 od MSI a ELSY (ty jsme nalezli v zaprášených šuplících naší redakce).
Aby žádná grafická karta neměla výkonnostní výhodu, tak jsme použili nejnovější BETA ovladače Detonator 27.42, pro které hovořil fakt, že to jsou nejméně chybové ovladače pro GeForce 4.
Za referenční grafickou kartu, se kterou jsme porovnávali ostatní grafické borce, jsme určili GeForce 2 Ti. Důvod je prostý - je to výkonnostně nejblíže postavená karta k GeForce 4 MX 440 a spadá i do stejné kategorie (mainstream).
Quake III Arena
Použili jsme graficky nejnáročnější nastavení: High Quality a 32bit barevnou hloubku.

První test nám GeForce 4 MX výkonnostně vystřelil někde mezi GeForce 2 Ti a GeForce 3 Ti 200. Výkonností nárůst oproti GeForce 2 Ti je v tomto testu slušných 15 % v 800x600 a 7 % v 1200x1024.
Return to the Castle Wolfenstein
Jedna z nejlepších FPS poslední doby patří i mezi nejlepší benchmarky. Při testu jsme použili standardní rozlišení 1024x768 s 32bit barevnou hloubkou.

Nárůst ve Wolfensteinovi je velmi podobný jako ten v Quake III - podobný engine se nezapře. GeForce 4 MX 440 má oproti GeForce 2 Ti již citelných 17 % navrch, ale k GeForce 3 Ti 200 je nová MX o 17 % slabší.
Quake III Arena, Anti-Aliasing Test

S novým Accuview Anti-Aliasingem jsme ještě neměli tu čest spolupracovat, protože BETA drivery s ním nedokázaly adekvátně pracovat, proto si detailní overview schopností nového anti-alisingu připravujeme do recenze na GeForce 4 Ti 4600.
GeForce 4 MX 440 je sice z porovnávaných karet nejslabší, ale výkonnostní ztráty v FSAA 2x a Quicunxu jsou menší než u GeForce 3 Ti 500. GeForce 4 MX 440 je asi o 20 % lepší v práci s anti-aliasingem než předchozí řada GeForce 3. Nejzajímavější výsledky se projevily v Quicunx AA, kde dosáhla GF4 MX lepší výsledky než u FSAA 2x. NVidia si dala s Anti-Aliasingem opravdu záležet.