Včera jsem zboural MO a nainstaloval O. O. o2. Zatím bez potíží; dokumenty, vytvořené ve wordu se zobrazují naprosto korektně. Pro domácí použití a malé firmy naprosto bez konkurence.
Zatím bez problémů; dokumenty, vytvořené ve wordu se zobrazují naprosto korektně. Pro domácí uživatele ideální.
v offfice používám nakreslenou tabulku, kde v přední části asi deset cm široké píšu text to mám ohraničené takovými těmi posuvníky - ne tabulátory! a potom ještě dále dvě části každou tak po dvou cm. No do těch tenkých části píšu číselné hodnoty měření tam se dostávám klávesou TAB, mám nastavenou přesnou pozici. No a teď mi ten 00 vše co je za tím posuvníkem hází do nového řádku, to znamená, že hodnoty měření, které mají být na řádku společně s textem jsou pod řádkem.Určitě chce jen někde něco zapnout nebo vypnout ale kde???prosím
Skuste si zapnut "zviditelnenie tzv. vodiacich znakov" - zapnete to typ povestnym PI (znak konca riadku). Potom mozno ukaze, ze mate o jeden tabulator viac, alebo su tabulatory posunute, alebo zmena pisma, riadkovania ... Mimochodom, databaza z Accessu - skuste ju prepracovat do BAse, ved je to trochu uchylne pouzivat Write a pchat do neho data z Accessu. Mozno to bude chciet zabit tyzden skusanim a ucenim, ale to sa urcite casom vrati, nakolko predpokladam, ze tie data uz budu citatelne dlhu dobu bez nutnosti nakupu "noveho a este lepsieho" MS Office xyz.Osobne si myslim, ze pre zivnostnikov je OOo snad povinny balik. A odporucam kazdemu z nich, aby statnej sprave posielal vsetky tlaciva v tomto formate (+ prip. pdf), ved kurnik my im nebudeme danami prispievat na nakup blbosti, ktorymi nas budu nutit kupovat tie iste blbosti. Zvlast ma dojima Socialna poistovna - ten ich formular dostupny len cez IE je hroza ... Zas sa nejaka firma dobre nabalila.
tak je to super - asi to budu používat Jak jsem psal výše píšu revize a mám potřebu na první straně používat rozbalovací pole, textová pole - to už mi celkem funguje Jen nevím jak udělat když se mi otevře dokument aby na mě automaticky neskákaly ty rozbalovací okna a ještě jedno: mám v tom dokumentu - vlastně šabloně i pole propojená v databází, jenže při převodu ze šablony MSOffice se mi to propojení zrušilo, jak to mám obnovit? Mám databázi v accesu, kde doplňuji adresu a jiné ide. údaje??? A úplně poslední otázka jak mám zamknout dokument, v office jsem si zamknul dokument a potom skákal po textových polích pomocí klávesy Tab.Díky
1) Zkuste se podívat do nápovědy.2) Pokud tam nic nenajdete, na stránkách openoffice.cz by mohly být odkazy na diskusní fóra nebo emailové konference, tam se určitě vyskytuje hromada znalých lidí.3) Myslím, že se to propojení jen tak nezachová, hádal bych, že by člověk asi měl přidat ve správě zdrojů dat příslušnou databázi a nastavit propojení v editaci formuláře. Z hlavy víc neřeknu, ale zorientovat se by nemělo být tak težké. BTW: "Mám databázi v accesu, kde doplňuji adresu a jiné ide. údaje???" – to má být otázka? To my nevíme, to musíte vědět Vy... Databáze v Accessu by měla být přidatelná ve Windows bez problémů, neb všechny Windows bez výjimky by měly mít JET Engine, i pokud není nanstalovaný Access.
Znám řadu produktů, které řádově překonávají MS Word ....Řada jiných programů překonává MS PowePoint ....O ostatních součástech MSO ani nemluvě ...Ale neznám fakt nic, co by se mohlo rovnat MS Excelu. Myslím, že Excel je vlajkovou lodí MSO.MSO (a zejména Excel) používám léta. Poté, co jsem vyzkoušel i OOo (tuším že to byla verze 1.1.5) a pokusil jsem se v Calcu vytvořit ekvivalent toho, co používám v Excelu, pokorně jsem se k MSO vrátil.Závěr: Pro běžnou sekretářku je OOo jistě fajn, jakmile ale potřebujete s tabulkami dělat něco více, než jen sečít pár čísel nebo vytvořit triviální graf, Excelu asi těžko utečete. Zkušenosti řady z vás mne v tomto názoru jenom utvrdily.
Tady se pořád zaměňují dvě věci. Soukromé použití a použití v malých a menších středních firmách vs. použití ve velkých firmách a organizacích. Pro první skupinu je OO použitelný naprosto bez diskuse, protože v tomto segmentu je hlavním úkolem vyrobit dokument, nějak ho zpracovat, odeslat a maximálně vytisknout. Žádný problém.Ve velkých firmách a organizacích je to jinak. Tady hlavním problémem není vytvoření dokumentu, ale zajištění jeho dalšího zpracování, ukládání, archivace, podpora procesů, pracovních týmů a tak. Tedy zavedení nějakého systému pro správu dokumentů (nebo obecněji nestrukturovaných informací). Náklady na imlementaci takového systému jsou výrazně výš, než náklady na pořízení licencí MS Office. Potíž je v tom, že si žádný významný dodavatel technologie nedovolí nepodporovat MS Office, ale neznám jediného, který by podporoval OO (nebo mě alespoň žádný nenapadá).Velká organizace, pokud má jen trochu soudnosti, se nepustí u takové investice do řešení nebo technologie, která není dostatečně robustní a zaštítěná někým silným. Jestiže je implementace ECM systému o jeden až dva řády výš, než cena licencí Office, pak náklady spojené s migrací dat, v případě spatného rozhodnutí o volbě ECM technologie, jsou zase o jeden až dva rády výš, než je cena jakékoli ECM technologie.
No uvidíme, jak s tím zacloumá ODF...
dobrý den, Zdravím lidi v oboru znalém, velice se zajímám o tento soft, je zdarma a jako živnostníkovi je mi milejší když za něj nemusím platit. Píšu elektro revize a na první stránce mám vytvořen formulář, kde přes acces doplňuji data do polí formuláře. Dělám to tak že otevřu acces vyplním formulář, potom otevřu šablonu revize kde ji připojím k databázi, najdu aktuální záznam, data se doplní do hlavičky je tam adresa, číslo revize adt. (i záhlaví a zápatí) potom napíšu text, který potřebuji, zamknu dokument a dovyplním první stránku revize (mám tam ještě různá rozevírací pole a zaškrkování.) No a výsledek je ten že mám vyplněnou revizi a zároveň data s údaji které používám dále, třeba k vyplňování adresních štítků, hledání platnosti revize atd. Jde mi o to jestli mi něco podobného umožní i OO? Nebo to nedej bože umí i lépe? Víte jde mi o to, až si jej nainstaluji abych to třeba hodinu nezkoušel a ono mi to nešlo tak abych to zbytečně předčasně neodsoudil. Když mi tady napíšete že to jde a popřípadě jak, tak mi tím hodně pomůžete.Zkoušel jsem v MSOFFICE používat i funkci doplňování dopisů ale z nějakého důvodu mi to nevyhovovalo - už ani nevím proč. Je asi problém v tom že musím ještě ten dokumet zamknout pro vyplnění formuláře. Mám tam třeba pole: impedace smyčky, proudový chránič, napěťový chránič no a z toho si potřebuji vybrat jen jednu položku a takových podobných polí tam mám asi tak deset.PS: ještě se zeptám: mám OO kontrolu pravopisu češtiny nebo korektor a má funkci automatické opravy, teď mám třeba nastaveno, že když napíšu dvě čárky tak mi to automaticky změní na x ne písmeno x ale na staré krát nebo napíšu mm2 a změníno to na mm a dvojku hodí na horní index.Uf tak co? mohu na OO - já hodně chci a jak to je vlastně s tím když to budu používat k výdělečné činnosti, psát ty revize?Moc všem děkuji za čas při čtení tohoto mého ...
Jestli máš MSO legálně koupený, revize v něm píšeš v pohodě, všechno funguje jak má a jseš na MSO zvyklý, tak zapomeň na OOo.
Předvyplňování polí v textovém editoru z nějaké DB funguje, běžně používám. Návod jak propojit sešit Calcu a obálku ve Writeru je např. zde http://www.openoffice.cz/system/files?file=writer_korespondencia.pdfKontrola překlepů v OOo je, automatické nahrazování rovněž. OOo je zdarma k jakémukoliv použití v jakémkoliv počtu.
Mne vubec kompatibilita s MS Office nezajima, copak MS Office je nejaky standard?Uz se tesim jak vyjde MS Office a bude tady test na standard dokumentu OASIS Open Document Format for Office Applications (OpenDocument, ODF). To jsem zvedavy jesli vubec MS Office bude schopny otevrit alespon text. Ted mam do skoly delat prezentaci na diplomovou praci vsecho delam v OpenOffice a v ODF formatu. Vubec mne nezjima ze skola nepodoruje standard a ze tu studuji jen sami klienti od firmy Microsoft a ti co nejsou klienti tak jsou zlodeji. To je jejich problem, ja dodrzuji standard a nekradu. Jsem zvedavy jak se budou tvarit, kdyz se do toho standardniho dokumentu z tema jejich MS Opicema nedostavou
Fandim vam.
Jeste bych dodal - pokud vas skola nuti odevzdavat diplomku v jakemsi proprietarnim nestandardnim formatu, pak na te skole neni vse vporadku.
Bych rekl...
vis, asi jim bude uplne jedno v cem si prineses svou prezentaci diplomky... ale kdyz, nebude v miste soft, kterej by precetl Tvoji prezentaci, tak budes nahranej Ty a ne oni... protoze neverim, ze Ti nerekli v jakych formatech budou ty prezentace prijimat...timhle v zadnym pripade neobhajuju M$ a jejich softy, ale bitej budes tak akorat Ty
Tady neni urceno v jakem formatu musi ta prezentace byt. Tady se spolehaji na to ze to budou vsichni delat v MS Office ( asi tady nic jineho nezaji a ani se tu nic jineho neuci )Zazil jsem i to ( me se to nastesti nestalo ) ze bakalarku nekteri museli delat jen MS Office ( pokud ji zaheslovali tak, ze se dala jen cist tak z toho meli pruser ).Prezentaci i bakalarskou paci jsem mel v pdf.Mimochodem se mi podarilo v OpenOffice dvema lidem zachranit diplomku, po tom co ji Word odmital otevrit. Zajimave na tom bylo, ze si to museli vypalovat na CD ( velikost kolem 20 MB) a jak jsem jim to ulozil v OpenOffice tak to melo jen 700 KB, odnesli si to na diskete a dokonce mohly pokracovat v psani v MS Office.
pak Ti gratuluji k tomu, ze mate tak benevolentni zadani... k tomu neni co dodat. ja tak benevolentni zadani v diplomce nemel a M$ kompatibilni bylo vyzadovano, zadny pdf a palit na CD museli vsichni...
Která vysoká (ostatně jakákoliv škola, která má počítače a chce něco odevzdat v elektronické formě) není schopna přijmout PDF?Kdyby to byl nějaký fakt málo rozšířený formát, nečitelný bez nějakého drahého softu, tak to chápu, ale PDF?
skola byla schopna prijmout dokument v PDF... ale co je dulezite, nechtela to v PDF prijmout
Jeste jsem zapomel:Vim ze stim muzu mit problem a pro tento pripad sebou nosim svuj notebook ktery diky suspend to ram najede asi do 3 s a muzu ho pripojit na dataprojektor.
To jste chlapak, vsem tem hlupakum jste to nandal a hned se urcite citite lepe.
1. o nikom ze skoly jsem nerekl ze je hlupak. Ikdyz me vlastne timto nuti abych kradl soft, ale chyba bude v celem tom systemu vyuky a v statni sprave.2. citim se trochu lepe, protoze se mi mozna podari aby si tady tyto nedostatky lide uvedomily a mozna usnadnim zivot pristim studentum na teto skole.
Rád bych přidal názor že Open Office je GOOOOOOOOOD
Ideální je mít takové standardy, kdy stav de iure a de facto jsou ve shodě. Pokud tomu ale tak není, pak je úplně jedno, co je psáno de iure. To je jen taková intelektuální hrádka pro lidi odtržené od praktického života. Důležitý je, co se používá de facto.
To není tak docela přesné, až státní správa určí de iure, že komunikace musí probíhat v otevřeném a standardizovaném formátu, pak bude namydlený kancelářský balík, který ho nebude umět. ODF má, jak jistě víte, v tomto směru velmi dobře našlápnuto (viz podpora EU), takže to není nereálná věc. Jestli se nepletu, tak v USA už takové rozhodnutí v nějakém státu i padlo. Ti co pak budou ovládat OOO budou mít výhodu. Protože zatím se tu bavíme o věcech, které OOO neumí oproti MSO, ale ono je to i naopak a MSO neumí některé věci, které umí OOO. Já osobně například Excel nemohu používat ani kdybych chtěl, protože potřebuji pracovat s CSV dokumenty v UTF-8 kódování.
Tím státem v USA je Massachusetts. (http://www.root.cz/zpravicky/massachusetts-podporuje-otevrene-formaty/) A další budou pravděpodobně následovat. Zmínil se o tom mimo jiné i pan Paul Cormier (jeden z vedoucích pracovníků Red Hatu, který bydlí v Bostonu, hlavním městě Massachusetts) na své přednášce na FI MU (záznam je k dispozici ve formátech RealMedia a DivX zde: http://video.fi.muni.cz/), když padla otázka na jeho názor na budoucnost otevřených formátů.
Nemyslim si, ze kompatibilita s MS Office neni dulezita. Ackoliv jsem priznivcem OO tak prece jenom (musime si to priznat) je MS Office nejrozsirenejsi kancelarsky balik a skoly a podobne do nej musej investovat prave proto, ze je nejrozsirenejsi (prave kvuli kompatibilite ... prece v kazdem meste, v kazde skole nebudou pouzivat jiny soft) a skoly hold ucej lidi na tom, co se nejvic pouziva...a jeste maj vetsinou zvyhodneny podminky.Pro me je tez kompatibilita dulezita, jelikoz jsem ve svem okruhu s OO sam. Ted prave resim problem v cem psat diplomku. Pac potrebuju, kdyz to poslu profesoroj, tak aby se mu to zobrazilo tak jak to je a ne jinak a aby mohl delat korekce.
Ale ja prece nemuzu za to, ze se nejaky trouba pod vlivem reklamy rozhodne ze se bude ve skole pouzivat nestandartni a nekompatibilni porogramy. Vzdyt te firme jde jen o to aby tyto produkty prodala a proto investuje do reklamy a snazi se o nekompatibilitu aby neprisla o monopol.A ted mne bude skola a urednici nutit abych si MS Office koupil taky ne? Do toho se zatahnou nenecham, to si radeji koupim jakykoliv jiny kancelarsky balik i drahsi ktery splnuje standard a to je ted prakticky kazdy, krome MS Office.Me neni jedno kam mizi penize danovych polatniku a skolneho ktere jsem platil.
Preved to do PDF a nemusis nic resit, bude to vypadat vsude stejne. Taky jsem to tak delal. Ale ted uz nemusim a budu to posilat v ODF formatu. At se staraji maji tam na to odborniky, mne se taky nikdo nepta a posilaji mi ze skoly nestandartni formaty.
?? tu diplomku potom asi budeschtit i vytisknout a jestli chcesaby to k-necemu vypadalo, tak by'smel zkusit spis nejakej program, kterej zvlada typografii lepe,nez beznej soft na psani dopisu (office).Mam velmi dobre zkusenosti s (La)TeXem,supervisorovi'sem to posilalprelozeny do pdf - no-problema
> kdyz to poslu profesoroj, tak aby se mu to zobrazilo tak jak to je a ne jinak a aby mohl delat korekce.To si nepomůžete, ani když to bude psát přímo v M$ Office, protože M$ Office používají metriku tiskárny, takže zajistit např. stejný zlom stránek na různých počítačích může být opravdu problém.Doporučuju LaTeX. Viz třeba moje vlákno výše v této diskusi.
V práci máme ceníky v Excelu(obrázky jpg, vektorové obrázky, makra). OO 1.1 to nevzal. Teď jsem to zkoušel a v poho :) Vypadá to použitelně.
jo zapoměl jsem ... "Teď jsem to zkoušel v OO 2.0 a v poho..."
My jsme to pocho...
moj dojem z OO. doma ho pouzivam uz dlhsiu dobu, ale nikomu som to nepovedal . raz sa moj otec tomu naskoci husia koza ak spomeniem ze je aj daco ine ako win+MSoffice-lebo sa nechce nic nove ucit co chapem)potreboval urobit nejaku ponuku (editovat ju) narychlo doma. tak som mu spustil oo2.0 beta (asi tri mesiace dozadu) jediny krat co si vsimol ze nerobi v exel XP bol vtedy ked ho "nepocuvali" klavesove skratky. a jeho jedina otazka bola, ze preco v tomto novom exeli uz nie su.....ked som mu povedal ze to nie je exel ale calc, neveril....takze asi takosobne nic proti MS a jeho produktom, ale nevidim dovod platit za nieco (3500Sk-student verzia-office), ak to mozem mat zadarmo (oo2.0) a pritom to je to iste....
> Posledním kouskem pak byl rozsáhlý dokument (diplomová práce)Proboha, to myslíte vážně? Který blázen píše diplomku ve Wordu?
prece it studenti na hnojarne
No vidíte, já znám jen "takové blázny" neznám nikoho kdo píše diplomku v něčem jiném než ve Wordu..
Tak teraz uz poznas. Ja som pisal diplomovku v Lotus Word Pro.
LaTeX RULEZ:))
To je jednoduché - kdokoli, kdo si přeje, aby vypadala dostatečně hnusně
A v čem bys jí asi tak chtěl psát? Než začneš vyvolávat nějaký hrůzy, tak bych tě chtěl upozornit, že tu diplomku budeš po kouskách posílat vedoucímu diplomky, různejm kamarádům, budeš to 100x opravovat (používat styly), automatickej obsah, poznámky pod čarou, citace, vkládat grafy, excelovský listy a tabulky atp. Všechno projde asi tak 20 revizema.Tohle prostě v OpenOfficu neuděláš, ani kdyby ses posr... P.S. dělám ročně několik desítek oponentur a pouze jednou jsem dostal diplomku v pdf, jinak je to pouze doc z wordu.
Záleží na tom, z jakého oboru. Právníci, humanisti a někteří ekonomové klidně můžou psát ve wordu/writeru a nic jim nechybí, u fyziky, matematiky a chemie to si bez (La)Texu nepůjde.
Dokonce znám případ (pravda z roku 2000), kdy kámoš týden před odevzdáním diplomky, diplomku převedl do LaTeXu - nějak mu to při těch 100 stránkách ve Wordu blblo. Podotýkám, že to byl student fakulty informatiky, tak snad si s Wordem uměl poradit. Jsem rád, že produkuji dokumenty o pár stránkách a vesměs vystačím s jakýmkoliv editorem a nemusím něco podobného řešit.
ODPOVED NA ada [213.246.67.xxx] - V cem psat diplomku? Ja ji mel v Adobe Acrobat. Odhadem asi 150 stran, 30 tabulek, 50 fotek, 30 grafu. Perfektni fonty, na jakekoliv tiskarne udrzeno formatovani (MS Office si v tomto pripade muze umyvat hlavu), pohodove strankovani. Ale cena dosti vysoka.
Včera vyšel OpenOffice.org 2.0 a už tolik zkušeností a tak silné slova !!! ??? hmmm to je zajímavé !!! Určitě to je tak ???
Mno on je pan asi genius (pripadne vestec), nebo celou dobu nedelal nic jineho, nez testoval OO.o 2.0 , kdyz ma takove rozumy... ... A nebo je to spis typicky cesky clovek, ktery opakuje to, co nekde slysel pred pul rokem nebo pred rokem, ale stale to ma za aktualni...
Ale o toto přece nejde, diplomovou práci bych nepsal ani v OO... Pokud píši krátké texty pro firemní prezentace, posílám podklady obchodním partnerům či, jak uvádíte, konzultuji diplomovou práci, mohu samozřejmě výše zmíněné programy používat. Diplomová, disertační či jakákoli jiná práce tohoto druhu však má směřovat někam výš, než k tomu, aby to byla prostá zplácanina obrázků a textu. Pokud beru diplomovou práci jako knihu, resp. něco s ambicí mě reprezentovat, tak prostě musím zvolit pro psaní něco jiného, nebo si finální verzi nechat typograficky upravit. Pokud tato ambice mizí, není mi jasné, proč by se měly takovéto diplomové práce např. vázat do pevných desek...
Kde tedy psat "lepsi prace" diplomky male knihy atd ?Jaky program pouzit ? Kde je hlavni rozdil ?
Psát texty třeba v OOo, sázet v TExu nebo Scribusu. Rozdíl je v přesnosti, tedy kvalitě výstupu. Výstup v MS Mordu je od pohledu hnusný.
Nejde jen o kvalitu vysázeného textu, která je u LaTeXu naprosto špičková. (A to naprosto špičková, leckdy lepší než u komerčních nástrojů, které nezvládají některé typografické jevy, např. zavěšování interpunkce, ale často i takové banality jako je přenášení spojovníků na další řádek). V M$ Office (ale i v jiných WYSIWYG editorech) nejsi schopen text vysázet, protože kancelářský balík prostě různe typografické specialitky nepodporuje. Diplomová práce je dílo pro DTP, ne pro kancelářský textový procesor. Vždyť u M$ Office je dokonce kolikrát problém zajistit, aby se stránky na různých tiskárnách různě zalamovali.Nehledě na to, že u takové věci jako diplomka je potřeba zajistit její čitelnost i za 10 a více let. To mi řekněte, kde za 10 let budete shánět nějaký progam, který bude schopen otevřít (a navíc v nezměném tvaru) formát dnešních M$ Office. Mít diplomku v uzavřeném formátu je cesta do pekel. Jediné rozumné řešní je XML, případně alespoň ten LaTeX (který tu i za 10 let určitě bude). DocBook je tak ideální řešení.
Většinu lidí živí něco úplně jiného, než DTP. A to, o čem se bavíte pro ně jsou naprosto podružné detaily a jejich pohled na to, "co je hnusný" je také zcela odlišný.Že by zrovna sázecí programy byly vzorem uživatelské přívětivosti ... ... hm.
Mě také neživí DTP a přesto pro rozsáhleší práce používám LaTeX, ale dovolím si polemizovat s vaším výrokem, že jde jen o "podružné detaily". Garantuji vám, že knihu napsanou ve M$ Word nebo v OO byste dlouho číst nevydržel, zvláště nějakou s menší výškou písma. To "co je hnusné" nevychází pouze z nějakého subjektivního hodnocení malé skupiny lidí, ale z více než půltisíceletého vývoje typografických pravidel. Nemusíte používat profesionální sázecí programy, které mnohdy stojí desítky tisíc korun, stačí se naučit používat nějakou volně šířenou implementci TeXu + váš oblíbený textový editor pro psaní (základy jsem se učil zhruba půl dne a to jsem neměl k dispozici skvělou knihu od Jiřího Rybičky: LaTeX pro začátečníky).
99,9% dokumentů vznikajících "na počítačích" nebude nikdy vydáno v knižní podobě. A těch devítek za desetinou čárkou bude spíš ještě výrazně víc.Je to opravdu o využití konkrétních produktů pro to, na co jsou určeny. MS Office nebo OO byly (a jsou) navrhovány především jako nástroj pro tvorbu a zpracování dokumentů. Ne pro sazbu.Ostatně uživatelům evidentně stačí. I tak jsou typografické možnosti MS Office nebo OO daleko za hranicemi toho, co je běžný uživatel vůbec schopen využít. Nebo spíš tak 90 % uživatelů.
A kolik procent diplomek nebude vydáno v prezentační knižní podobě? Každý reprezentující dokument, do čehož spadá nejen ta diplomka, by měl být produkován v reprezentující formě, tedy ne ve Wordu. A ani zdaleka nemusí mít ten dokument knižní podobu. Tvořit takové dokumenty ve Wordu je jako jít do divadla v teplácích. Opravdu máš tak nízkou kulturní úroveň, že to nechápeš? Nebo jsi fanatik, který chce MS Office obhajovat za každou cenu? Ani nevím co je horší.
Já jsem například svou diplomku psal v InDesignu od Adobe. Peggynek
Pochopitelně v DocBooku a vysázet v LaTeXu. Na jakýkoli WYSIWYG rovnou zapomeň.
Nehledě na to, že nevidím jediný důvod, proč (pokud podle vás výše uvedené jde v M$ Office) by to nešlo v OpenOffice.org. Vaše zdůvodnění by mě opravdu zajímalo.Nicméně to nic nemění na tom, že (jakýkoli) kancelářský balík není použitelný na psaní diplomové/bakalářské/obdobné práce.
Tak to mne pobavilo, zajisteni citelnosti, sazeni diplomky :))). Kdo si myslite, ze to dela ? Kazdy to chce mit za sebou a vypadnout uspesne ze skoly. Na takovehle smesne vychytavky nikdo nema cas, vse se zpravidl pise na posledni chvili...
Mluvte laskavě jen za sebe.
Ale dyť ma recht... Kdo se bude patlat s diplomkou v LaTeXu ? Maximálně tak člověk co ho používá i při běžné práci. Už vidím jak si někdo kdo celou dobu používá klasicke WYSIWYG editory kvůli diplomce nebo bakalářce instaluje LaTeX pod Wokna (které má 85% uživatelů) a pak zjištuje jak se s tím vlastně dělá a cože dalšího to sakra ještě musí nainstalovat aby z toho mohl udělat aspoň PDFko které si přečte jeho vedoucí diplomky. 95% diplomek je stejně typu "možná jednou přečíst a pak zapomenout". Nepřu se že výstup z LaTeX a práce s ním je, pokud to člověk umí, neskonale efektivnější, ale to co píšete je skoro fanatismus. Mezi námi jsem diplomku také nakonec napsal v OOo (master document a revize tam jsou takže dělat po částech nebyl problém a i styly fungují obstojně). Proč bych si měl hrát s LaTeXem když mi stejně k zadání hodí přesně co tam chtějí a ještě mi napíší jak přesně si ten Word mám nastavit (tuším že byl k dispozici i template pro MS Word).
> Kdo se bude patlat s diplomkou v LaTeXu ?Nevrdím, že to musí být v LaTeXu. Jen jsem říkal (a za tím si stojím), že by to neměl psát v (jakémkoli) kancelářském balíku nebo jiném programu, který nemá výstup kvality DTP. A vzhledem k ceně DTP programů, ceně TeXu, kvalitě výstupu z TeXu a rozšířenosti TeXu v akademické sféře se např. LaTeX jevý jako optimální řešení. (Těm, kteří by se rádi o (La)TeXu dozvěděli víc doporučuji např. http://ftp.cstug.cz/pub/tex/local/cstex/doc/prvni.pdf, http://www.kosek.cz/clanky/cw/cojetex.html či http://www.fi.muni.cz/~sojka/PB029/ (Stránka je primárně určená studentům předmětu Elektronická příprava dokumentů vyučovaného na FI MU, ale naleznete zde např. mnoho mnoho velice užitečných odkazů.) nebo knihu LaTeX pro začátečníky od Jiřího Rybičky.)Dle mého názoru by zvládnutí TeXu mělo patřit ke standardním dovednostem vysokoškoláka, protože se u něj předpokládá, že nejen ve škole bude muset napsat velmi reprezentativní dokumenty jako je bakalářská či dipolomvá práce, ale že i v budoucnu bude některé své práce publikovat. A dnes to bohužel mnohdy chodí tak, že co si nezkoriguje autor, to není, protože vydavatel šetří na jazykových a typografických korektorech.Nicméně, jak jsem také psal výše, za úplně nejoptimálnější řešení stejně nepovažuji psát přímo v LaTeXu (to ovšem neznamená, že by toho neměl být člověk schopen), ale v DocBooku. U nás na FI MU máme např. pro přípravu bakalářských a dipolových prací v DocBooku vše připraveno. Viz http://www.fi.muni.cz/~xpavlov/xml/ (upozorňuji, že vše potřebné je možné ze stránky stáhnout a používat i jinde než na našich fakultních strojích a používat i pro přípravdu bakalářské/diplomové práce pro jiné fakultě/škole; vše je šířeno pod GNU GPL, takže doporučuji všech zájemcům.) Práci tak člověk napíše v DocBooku a vygenerování vizuální podoby práce ve formátech HTML (v jednom souboru a/nebo ve více souborech např. pokapitolách), XHTML (v jednom souboru a/nebo ve více souborech např. pokapitolách), RTF, CHM, LaTeX, PDF a PS už proběhne naprosto automaticky. Člověk tak ve finále LaTeX vůbec umět nemusí. A napsat práci v DocBooku by měl snad zlvádnout opravdu každý. (Kdo neví co je to DocBook, tomu doporučuji http://www.docbook.cz/clanky/uvod.html, respektive http://www.docbook.cz/ obecně.)> Už vidím jak si někdo kdo celou dobu používá klasicke WYSIWYG editory kvůli diplomce nebo bakalářce instaluje LaTeX pod Wokna (které má 85% uživatelů) a pak zjištuje jak se s tím vlastně dělá a cože dalšího to sakra ještě musí nainstalovat...Slyšel jste někdy pojem TeXLive? Pokud ne, tak se jedná o TeXovou distribuci, která obsahuje různé implementace TeXu a mnoho mnoho podpůrných nástrojů pro Linux, Windows, MacOS a mnoho dalších platforem na jednom médiu. Navíc exituje i ve variantě Live -- tedy spustitelná přímo z média. Na Windows tak není třeba instalovat vůbec. A co se týče Linuxu, tak většina distribucí už stejně mívá všechno potřebné pro texování v distribučních balíčcích, takže tam problém už vůbec není. Viz http://www.tug.org/texlive/> ...aby z toho mohl udělat aspoň PDFko které si přečte jeho vedoucí diplomky.A co vás vede k tomu, že by si vedoucí diplomové práce neporadil se zdojákem TeXu?> Proč bych si měl hrát s LaTeXem když mi stejně k zadání hodí přesně co tam chtějí a ještě mi napíší jak přesně si ten Word mám nastavit (tuším že byl k dispozici i template pro MS Word).Směl bych vědět, na jaké že to bylo škole?
Nechci nikoho urazet a pod. Ale jsem presvedcen o tom, ze je daleko dulezitejsi co kdo pise, nez v cem to pise. Dobra myslenka muze byt napsana treba v poznamkovem bloku. A blbostem (a je se jich denne cteme tolik ...) nepomohou ani ten TEX ci DTP programy.
Ale samozřejmě. Obsah je vždy nejdůležitější. Nic to ale nemění na faktu, že forma je (zvláště u tak reprezentativní práce jako je diplomka, bakalářska apod.) také velmi důležitá. A právě o formě je tato diskuse.
Já už to fakt nemůžu vydržet!!!!Pokud považujete diplomku (nebo snad dokonce bakalářku) za "velmi reprezentativní" dokument, pak si to nedokážu vysvětlit jinak, než že jste v životě nevykonal nic reprezentativnějšího... Sorry za flame, p.s.: "Zvolte preferovaný způsob psaní příspěvků " jako ve Wordu... (viz psaní zprávy)
Ja psal diplomku v LyXu. Pise se v tom jako ve wordu, vysledek je ale LaTeXovy zdrojak. VYpadalo to VELICE dobre. www.lyx.org
No psát ve vimu, emacsu, joe, pico nebo čemkoli, ale sázet jedině v TeXu, LaTeXu, ConTeXu nebo nějakém jiném sázecím nebo DTP SW. No já taky dělal nekolik oponentur, ale několik desítek ročně tss tss tss.
Zvláštní je, že mě zabírá celý výkon PC, myslel jsem, že je to s využíváním paměti oproti MS Office vylepšené, ale OO mi téměř zneprovozní počítač a hned první dokument se mi neotevřel... to je můj první dojem z tohoto kancelářského balíku, co s tím ?
..to je divné !!! Já to už nainstaloval cca. na 20 PC a bez problému. Běhá to i na Notebooku, chybu bych hledal spíš v PC , nebo může být problém v atypickém dokumentu ???
To ti nezávidím až jim to taky spadne, kolik jim využívá RAMky ?
omlouvam se, ale tohle je typicky hloupa otazka. ram je od toho, aby se vyuzivala, prazdna je zbytecna. samozrejme se nesmi zaplavovat zbytecnostmi, ale pokud ji aplikace vyuziva ke korektnim ucelu, nic neni spatne. operacni system musi byt schopen s pameti spravne pracovat, to je vec druha.
Matusko co tam s tim vyvadis?
Některým exotům prostě počítač do ruky nepatří .
Mám MSO a chci vyzkoušet OOo na stejném PC. Otázka: Nerozháže mi to asociace MSO?
...bez problému !!! Při instalaci se to ptá jestli asociovat s MS soubory. Standardně to je vypnuto, takže bez problému to může být nainstalováno vedle sebe. Pár měsíců už používám beta verzi 2.0 a mám to uplně stejně nastaveno. Doporučuji....
Nerozhaze. Pri instalaci se OOo zepta, zda s nim chcete asociovat soubory MSO. Staci odpovedet NE (presneji receno nechat nezacheknuta policka v dialogu) a asociace zustanou nezmeneny.
odpověď: neTaky používám MSO a OOO na jednom PC a žádnej problém
Zdravim,umoznuje Calc aj R1C1 reference style ??V predchadzajucej verzii som ho nenasiel.Dik
Diskutující, zapomínáte, že největší tahoun MSO (alespoň v Americe) není ani Word, ani Excel či Powerpoint, ale Outlook (nikoliv O. Express). Dokud nebude mít OOo mailového klienta s pořádným organizátorem (nebo dvě nezávislé aplikace), který se alespoň trochu vyrovná Outlooku (a bude možné jej synchronizovat např. s PDA), bude tenhle balík pro spoustu lidí a firem mrtvý.
Souhlasím to je pro mě největší problém komplexního kancelářského balíku OO
Outlookem si akorat tak navrtas paradni bezpecnostni diru a to uz jen z pohledu, ze kdo tvori viry, spam a ostatni sajrat, tak prvni prostredek po kterem sahne, je Outlook
To snad může mít problém ten, kdo se ho nesnaží zabezpečit - ale zeptám se který soft je s ním srovnatelný ????
coz je kazda lama, to jest 98 procent uzivatelu PC. Zeptej se prvni damy kolem sebe v praci, jak ma zabezpeceny mail
Podle toho co od Outlooku ocekavate , v linuxu ma podobne funkce Kontact, Evolution a par dalsich. Pro windows Lotus Notes, portuje se Evolution.
s tymi lotusmi si robite srandu, predpokladam. tak pomaly, pametovo narocny a uzivatelsky neprivetivy produkt som uz davno nevidel
Nedelam .Prvne si odstrante spyware a pokud Notes-y nepouzivate tak neverte vsemu co rekne tatinek (kamaradi ve skole) , pokud ovsem nepracujete na pleckach typu Celeron 300/128MB RAM. Zatim jsem nevidel jediny 100% funkcni system postaveny nad Exchange+Outlook (vzdy neco haprovalo/neslo udelat) naopak nad Notes+Domino jsem jich videl par desitek .
GroupWise ...
Outlook není jen o poště. Přesněji řečeno používání Outlooku jen pro poštovní služby jsou vyhozené peníze, na to stačí i Outlook Express. Role Outlooku je právě v tom, že je základním místem, kde se schází důležité informace. Ostatně stačí si projít, firmu a podívat se, které aplikace jsou spuštěné. Outlook (případně Notesy) jsou jedinou aplikací, kterou mají spuštěnou téměř všichni a téměř neustále.
..když už je potřeba MS OUTLOOK dá se dokoupit zvlášť. A za ušetřené penízky může člověk pořídit třeba větší RAM, nebo celkově nový HW. Fandím OpenOffice.org . Používám ho sice jenom pár měsíců, ale jsem spokojenej. Možno se nějaké chyby vyskytnout, ale taky má v některých věcech navrch.
Zvláštní je, že pro MS Office 2003 stačí "mnohem horší stroje" není to divné ?
..zvláštní to NENÍ. MS Office je optimalizovaný pro Windows, využívá taky to co už je načteno v RAM. Borci z OpenOffice myslím vytvořili velmi podařený balík a co se týče rychlosti je to prý otázka kompilace, takže v tuto chvíli je potřeba odladit posledné možné chybičky a pak se bude optimalizovat,kompilovat... Je to skvělá alternativa k MS Office, je to zdarma a beží to snad pod všema operačníma systémama. Takže člověk může s klidným svědomím komunikovat i s Linuxákama Taky by mě zajímalo kolik lidí co to tady kritizuje to má(MS Office) doma na svém PC legálně ? OpenOffice.org je FREE !!!
Ano. Skvele je, ze sa daju pohodlne vymienat dokumenty medzi linuxom a windows.
Za prvé OOo 2.0 není zdaleka tak rozežraný, jako 1.1.x, nebo pre 2.0 do 1.9.125, takže rozdíly jsou minimální, za druhé za cenu Office si můžeš velmi razantně upgradeovat počítač (resp. za cenu plných Pro MSO si pomalu pořídíš nový) a prospěch z toho budou mít všechny aplikace.Navíc miluju kafrání, že produkt, který je zadarmo, je možná o 0,000prd% horší, než produkt za těžké peníze. Jo milánkové, kdybyste si museli kupovat MSO sami a za svoje, jinak byste mluvili...
Já osobně nejsem zastáncem ani jedné ze stran, ale samostatně dokoupený Outlook je v podstatě nepoužitelný (a drahý sám o sobě), jelikož je navržen tak, aby spolupracoval se všemi aplikacemi MSO. Navíc se obávám, že s OOo to bude jako s Firefoxem (podívejte se po netu na současný vývoj tohoto prohlížeče do jeho nejlepší verze) - ve chvíli, kdy vyjde nějaká opravdu supr-dupr-ňupr verze, bude opět za peníze a zdarma bude ta ořezaná. Ze strategického důvodu bych se ani nedivil, kdyby si někdo počkal, až každý pojede na OOo a potom dal tvůrcům takový prachy, že zapomenou na své ideály a prodají licenci. A všichni na všech platformách by byli v... měli vážné problémy .
Proboha, ja jsem asi zaspal - ona je nejaka lepsi verze Firefoxu za penize ? On nekdo uzavrel kod Firefoxu ? Nebo se nekdo chysta ? Jeste bych veril, ze nekdo za penize poskytuje k FF podporu - nedalo by se nic namitat...Jinak se opravdu bavim. OOo dospel do stadia, kdy je s nim treba pocitat, ale zdejsi "znalci" budou dal donekonecna placat, jak ten MSO je stejne nejlepčí, protoze co neni od MS, proste nemuze byt dobre. Pritom 95% uzivatelu funkcionalita OOo s rezervou postacuje a pomer cena/vykon je zcela neprekonatelny. Krome toho ma uzivatel moznost _levne_ zakoupit odvozeny StarOffice, kde je napr. kompatibilita s MSO dotazena jeste dale... Jen to dokazuje, ze MS je v lidech zazrany az do morku kosti. Klobouk dolu, to se jim opravdu povedlo...
Na tom dělá Mozilla, pokud se nepletu. Tak si na to počkejte. Mimochodem Google brzo pravděpodobně spustí kalendář, ve spojení s Gmailem to bude skvělá náhrada desktopového klienta. Až si firmy zvyknou na tu myšlenku, Gmail bude těžkou konkurencí Outlooku. Už kvůli tomu, že je tak jednoduchý, že není třeba žádné školení.
Beta verzi OpenOffice.org 2.0 používám už pár měsíců a jsem spokojenej. Jsem přesvědčen, že na běžnou kancelářskou práci bohatě vyhovuje a je plnou náhradou za MS Office. Doporučuji vyzkoušet ...
Náhradou jo, ale plnou ani omylem. Maximálně pro jednoduché psaní a tabulky. Ale trošku složitější věci moc dobře nezvládá. Ale neber to, když je to zadarmo. Takže komu to stačí, ať používá OO, komu ne, pořídí si MSOffice.
Delam ve statni organizaci. Ale kdyz vidim, jak se zde umi vyuzivat MS Office za 15000, tak byt danovymi poplatniky, okamzite bych zakazal vyhazovani penez a naridil pouzivat jakykoliv free produkt - treba OOo.
taky dělám pro stát a zkušenost mám podobnou. Kdekdo řve, že potřebuje MSOffice (myslí samosebou ten nejnovější) a pak vidím, jak vrcholem tvorby daného člověka je tučné písmo a kurzíva...
V tom případě Czech Ministry of Environment zrušit
to je jedno kde začneš, hlavně si vem hóóódně velkou palici a delší dovolenou v práci. Ono to nebude jen tak na odpoledne...
Vidim, ze tady nekdo umi pouzivat prikaz tracert
100% suhlas
A ještě by se mělo stát standardem, že na PC bude kromě readeru/editoru PDF (je mi jedno jakého) i reader/editor OpenDocument (myslím, že i na windows je výběr z několika možností). Bohužel i s PDF je problém - například nejmenované lokální rádio (myšleno normální ne internetové) si stěžovalo, že PDF nejde otevřít. Nechápu.
Napriek vsetkym nevyhodam a nekompatibilite presiel som na OOo. Ako zivnostnikovi mi to vyhovuje a dokumenty z Wordu dostavam aj tak chybne vytvorene, takze s ich formatovanim, ci upravou som mal problemy aj v MSO. Pre zivnostnikov je OOo viac nez postacujuci. Pracu s grafmi, prezentaciami a tabulkami nech si uzivaju "oblekove" firmy - pre tie je totizto vlastnictvo MSO z imidzoveho hladiska povinne. Kto pocita drobne, rad akceptuje aj nejaku tu nevyhodu, ktora zvacsa ani nie je taka podstatna, ako o nej niekto rad rozprava. Zdravim Vas.
Kto pocita drobne, rad akceptuje aj nejaku tu nevyhodu,No, to je ochoten akceptovat člověk, pro kterého nemá cenu jeho vlastní čas. Je totiž otázkou, kolik času -> peněz bude muset věnovat zkoumání problémů, které by mu s MSO nenastaly ...
U těch co používají z MS Office jenom o málo více než funkce které ma Write (nebo jak se to teď jmenuje) těch potíží bude tak málo, že těch 10 000 (tuším, že tak nějak MS Office stojí) co ušetří bude bohatě stačit na zaplacení nutného času.
To je docela pěkná demagogie. Pokud jste alespoň průměrně vnímavý a k tomu běžný uživatel, přechod Vám nezabere *skoro žádný* čas navíc. Podobnost s MS Office je až nepříjemně velká - přejímají se i nelogické prvky v ovládání a další hlouposti, kterých je v MSO dost. Píšete z vlastní zkušenosti? Já ano: s přechodem jsem neměl a nemám žádné potíže. OpenOffice podle mého názoru splňují všechny požadavky, které může mít obyčejný uživatel na kancelářský balík.
Ano, znám pár lidí, kterým s používáním MSo nikdy problémy nenastali. Bohužel je to pouze proto, že MSo nikdy nepoužívali
Prosim Vas, Vy ste nemali v MSO ziadne problemy? Tomu nemozem verit - tiez som v nom robil - ma on tiez svoje muchy. Prepacte, ale s tym prikladom casu a penazi - to je demagogia: Povedzme, ze sa zdokonalujem v OOo vo svojom volnom case - pre zabavu - alebo aj to sa pocita?
Souhlas, u mne je to přesně tak - mám v práci tolik práce, že nemám čas zjišťovat, proč OO zase něco blbě načetl nebo vytisknul a v mém vzácném volném čase to rozhodně zjišťovat nebudu, to si radši chvíli budu hrát s mým malým synem nebo se projedu na kole...
Ked je problem so zobrazenim treba si nainstalovat MS Word Viewer, Excel Viewer, Powerpoint Viewer
OOO hrozně fandím (a v Draw jsem kreslil plán naší sítě ). Jak se však pokusím otevřít ne příliš složitou tabulku Exelu s 3 křivkami načtenými ze dvou tabulek ( v ms office tomu říkají zrojová data - řada 1 až x), ani v nové verzi se graf neotevře správně - prostě tam ty křivky z druhé tabulky nejsou. V Calc sem ani nedokázal udělat ten graf od začátku znovu ( uznávám, je možné že to pouze neumím). Tabulku používáme v naší laboratoři jako protokol o zkoušce směsi a z tohoto důvodu bych zatím rozhodně netvrdil, že MS Office je otázka image "oblekové" firmy.S pozdravemStitch
Zkoušel jsem ten balík nasadit u nás ve firmě. Vše se zdařilo, hodně velký problém s databází, ale i to se podalo. Co se ale nevyřešilo, je excel! Hodně tu používáme VBA a bez toho se neobejdu. Automatický filtr taky nepracuje, jak má. V excelu zobrazuje druhý filtr pouze hodnoty, které splňuje i první filtr. V Calcu mi zobrazuje všechny hodnoty, ikdyž je mám prvním filtrem odfiltrované (doufám, že je to k pochopení). Taky nám velice často zobrazí hodnoty, které by neměl, např. při filtrování síly 20 mm zobrazí i 21,28,35 atd... Další věcí je rychlost startu. Ikdyž mám puštěný quickstarter, pořád je to bída (a to nemluvím o starších PC, kterých tu mám taky dost). Dále mi tu chybí Emailový klient. Samozřejmě si můžu stáhnout produkt jiné strany, ale také by něco mohlo být součástí toho balíku. Závěrem - Vše kromě Calcu používáme naprosto bez problémů, Ale dokud nebude mít Calc alternativu k VBA afiltry nezačnou alespoň trochu tak, jak mají, nezbavíme se tu MS OFFICE. Jinak za ty prachy SUPR balík...
OpenOffice ma alternativu k VBA uz dost dlouho: http://framework.openoffice.org/scripting/
Ludia, skuste uz pochopit jednu vec... pokial OpenOffice nebude vediet spracovavat VBA makra rovnako ako MS Office (co mozno asi vobec nepojde vzhladom na odlisnu strukturu a stavbu suborov), tak to velkym firmam nepomoze. Ak ma mala firma naprogramovane nejake makra pod VBA, tak ich bude musiet prerabat na OO scripting, co by mozno este nebolo az take hrozne v zavislosti od rozsahu a poctu makier. Ale skuste take nieco navrhnut IT managerovi vo velkej firme, ktora pouziva napr. SAP, kde su niektore moduly natvrdo napojene na Excel, tak vas asi niekam posle... Cize pokial nebude podpora OpenOfficu aj od ostatnych softwarovych gigantov, tak to je vo firemnej sfere nepouzitelne... Uznavam vsak jedno, ze na domace pouzitie je to pre inteligentnych uzivatelov urcite super riesenie hlavne preto, ze je zadarmo... Ono dat viac ako 10.000 za kancelarsky balik je trochu silna kava. Ale mozno sa iba my na to zle pozerame... Vacsina z nas totiz neovlada resp. nevyuziva moznosti MS Office viac ako na 20-30% a to som mozno aj prehnal. Chcel som tym teda povedat, ze tych cca 10.000 za OEM verziu Standard nie je az tak vela na to, co ten soft dokaze. Ale urcite je to vela vzhladom na to, kolko z moznosti toho softu dokazeme vyuzit.
Mnoho funkcí již obsahovaly již předchozí veze.Můj pohled na věc:Draw:- přidána možnost přidávat uchytné body na objekty- zvýšení počtu objektů(není tedy už nutné si je při každé potřebě vytvářet znovu nebo použít techniku copy&paste)- negitivní, ale je že sem nenašel možnost jak přidat nové tvary- nedostačující počet šipek, a nenašel jsem rovněž možnost jak si no vé vytvořít, nejví ce mě mrzí, že v této verzi nejsou "šipky" pro vyjádření kardinality.- rovněž mi chybí funkce pro připojení textu k čáře(ve smyslu k jakémukoliv jejímu bodu), tak aby po posunutí či jejímu protažení, zustal text připojen vždy k tomu samému bodu aniž by se jakoliv zdeformoval.- negativně hodnotím i umístění panelu pro vykreslování jednak změnu pozice vzhledem k původním verzím, ale také vzhledem k uživately který nebude vědět k čemu aplikace je a z nepochopením ji zavře, nevím proč se lišta nástrojů ocitla dole, zvláště vzhledem k tomu, že běžný uživatel se dívá většinou na monitor odzhora do prostřed.- negativní je ito že pokud se vám podaří oddokovat panel stránek, tak se mi ho nepodařilo už vrátit zpátky.- nehledě na to, že po prvním najetí mi aplikace zhavarovala a musel jsem restartovat, porestártu nabídla návrat k tomuto ztracenému dokumentu, ale pak vyskočila hláška o deslání informací o chybě, která nikdy nedošla protože pak aplikace opět spadla, přesněji jen toto okénko a místo původního dokumentu se zobrazila jen prázdná stránka.- negitivní pro vytváření klikacích map, nikde ani zmínka, že je nutné nejprve převést objekty na rastr, aby bylo možné s nimy takto pracovat- chyby v překladu například namísto všechny soubory- chyby ve vykresléní komponenty políčka pro název souboru v dialozích.- nepochopení položky(podmenu) v upravách - bez funkceHodnocení: ještě to chce hodně upravit. Impress: zatím jsem nepoužil nemohu zhodnotitHodnocení: bez hodnoceníBase: srovnání s Access- děs a hrůza- prakticky neporovnatelné- bez možnosti nastavovat typické a tolik pozitivní vlastnosti známé z accesu a jiných- nezkoušel jsem propojení- prakticky nemožnost nastavení klíče s automatickým číslem, vyžaduje funkci, a nápověda žádnou nenabízí- neustále nějaké nopodstatněné hlášky o chybách při vkládání- příšerný výběr více řádků- označení slobců otom ani neuvažujte- kopírovaní sloupce do jiné aplikace můžete říct papa- export tabulky(nebo celé databáze)o tom taky neuvažujte a forma jakékoliv publikace do xml, nebo html vás taky nesmí napadnout.- vázání sloupců tolik potřebná funkce u více atributů kdy některé musíte neustále vidět aby jse se nedopustily chybi zde nečekejte.- formulářích nenajdete pomocníka pro vytváření vzorců, podivující je i to že se neustále zobrazuje vlezlý průvodce, takže při vytváření polí které nějak pracují z jinými poli můžete jen zasténat.- smutné je i to že po výběru prvku se po kliknutí nezobrazí prvek z defaultní nastavením a vždy je nutné prvek vytvářet táhnutím.- a krásný formulář taky nečekejte, poněkut kostrbaté je i nastavování vlastnosti formuláře, a zarážející je i to že změnu velikosti formuláře provádíte změnou velikosti okna, a zarážející rovněž i to že v zadávacím režimu se zobrazuje hlavní nabídka, ovládací panel komponent potřebný v návrhovém stavu, základní panel nástrojů a panel nástrojů pro nastavování vlastností prvků. Hodnocení: děs a hrůza / sna jedině pro upravu dat ve spojení jinak ani náhodouCalc:- grafy - no ještě to chce hodně zvláště když už mám vybraný sloupec proč znovu vybírat, a když je graf vytvořený a po upravě se dostanu z objektem mimo hranice tak pak doporučuji tvůrcům si graf zmenčit vůči celé ploše - pak je nutné změnit typ grafu a pak zpátky a pokud se vám zobrazí necentrovaně pak změna velikosti, při které zešílite tím že se vám neustále vybírají díly, nebo se fvám nabízí volba zkosení, a je i smutné že při 3D koláčovém grafu jednotlivé díli splívají, a chybí jednoznačná odělující čára pro jednotlivé díly(okraje), nemožnost roztrhnutí jednotlivých kousků. A jako vždy mi chybí i graf typu obrázek, kdy se objekt deformuje podle zadaných hodnot, pokud se nepletu, tak není ani v Excelu, možná to je důvot proč se tak rapidně snížili v článcích jejích výskyt(napřiklad obrázek aut, který proporčně zdůraznuje, například prodej v jednotlivých letech, nebo graf který to zdůraznuje jen například umístění malích ikon aut nad sebe).- silně negativní je automatické zvětšování prvních písmen uslov na začátku, tento problém i vpředchozích verzích.- silně negativní kdy se pozadání 3.0, nastaví nový fotrmát jako číslo - zvláště když tato hodnota měla nějaký specifický význam, nikoliv datum. - zajímavé je i to že po rozkliknutí zmizí kurzor z buňky a objeví se až ve chvíli psaní.- silně negativní je i to že jednotlivé nazvy funkcí nenesou česká jména a tak se tím komplikuje práce pro ty co umí jiný cizí jazyk, nebo ty jež neumí žádný - i v předchozích vezích.- negativní je i volba seznam výběru, kdy se zobrazí množina textu vložená do buněk v tomto sloupci a negativní je i to že neexistuje nějaká rychlá volba pro vyvolání, a to tipicky například F4, která v jiných aplikacích vyvolá rozevření roletové nabídky.- smutné je i to, že pokud píšete nabízíse automatický text vydedukovaný s předchozích dat buněk v daném sloupci, smula je v tom, že pokud za nějaký text, jež se nabízí potřebuje te něco napsat tak se tam nedostanete, a navíc když je těch podobných textů více, nemůžete okamžitě zvolit nejvhodnější a musíte pokračovat v psaní než se vám nenabídne.- poznámky moci snimi nehrajte nebo vám to spadne, a s písmomalbu už vůbec ne nebo se vám může stát žeji už neodstraníte.- škoda jen že tu nejsou i zvukové poznámky.Hodnoceníobré ve smyslu 3Writer:- tabulky : pozitivně, negativně jen obtížně zarovnání a posun tabulky jen přes vlastnosti, a nemožnost volného posunu tabulky(ale to lze zařídit i jinak prostřednictvím vloženého ole objektu - pozor ale by bylo všechno nastránce že), je také pravda, že by volný pohy znamenal problémy při více řádkové tabulce. Při převodu na text, se zobrazí první řádek na původním řádku, a další již na nových řádcích(při volbě s nápisy). A příšerný je výsledek i u více řádkového textu odděleného entrem.Hodnocení: 2Math:pozitivněCelkové hodnocení:2,5(půl za chyby)
Export do pocketwordu - negativně vzhledem ke kódování... vysledekem je nezobrazení korektní diakritikyPoložky ve start menu používají anglick název a v rychlém spuštění pak česky.k původní verzi: po vložení copy&paste HTML dokumentu s tabulkou, vedlo po exportu do pdf ke generování PDF u nějž na PDA přístrojích za pomocí Acrobat Readeru nebolo možnost zvětšit oblast s tabulkou a tak i nemožnost čitelnosti tohoto dokumentu. Snad bude možné i v některých z příštích verzí přečtení dokumentu.
Kontrola pravopisu probihala v MS Oppice?
No tak asi takhle bych si představoval první dojmy z OpenOffice. Nechte si udělat jazykovou korekturu a nabídněte to Živě. To myslím naprosto vážně. Má to 10x větší hodnotu než článek p. Šindeláře ve stylu "zkusil jsem tím otevřít pár dokumentů MS Office a šlo to celkem dobře".
Souhlas, já bich pánovy ti hrubki za pjetikylo opravbyl..
Nahrazovani prvniho pismene viz. Nastroje-Automaticke opravy-VolbyListu nastroju muzete premistit jednim tazenim mysi
Zkoušel jsem, ale v Calcu to tvrdošijně opravuje "x" na "X", i když všechny ostatní písmena to nechává malá.
Mne to nerobi. Ale skusal som to v linuxovej verzii.
No, niektore z tych veci, co spominas, sa daju lahko vypnut. Napr. - silně negativní je automatické zvětšování prvních písmen uslov na začátku, tento problém i vpředchozích verzích.
To možná jde, ale pochybuju že každý uživale kancelářských nástrojů je dostatečně počítačově vzdělán, aby ho to jednak napadlo, nebo vůbec věděl jak to udělat.Je mi třeba jasné i to, že odstranění psaní prvního písmene velkým v Calcu je možné prostě tím, že na začátek textu v bunce dáš uvozovku. Calc ji v závěru odstraní. Pochobí, že se jedná o text(obdobně jako v Excelu) a první písmeno nechá napokojí - kdo ví je-li to tím, že to bude brát jako text nebo tím, že to není první písmeno.
sranda, mna prave velke pismena iritovali v exceli
OO je super,ale..casto pouzivam v MS Exceli grafy s chybovymi useckami a tie OO nedokaze.
jjja zas nedokazem urobit v calcu viac grafov v jednom
Takze, aby sme to shrnuli, je OOo na prvni pohled pouzitelna kopie MS Office za velmi rozumnou cenu. U UI jakozto kopie skoro dosahla dokonalosti Treba zrovna ten PowerPoint, pardon, vlastne Impress s temi 'Ukoly'... Sice nic proti, ale proc se to nesnazi udelat lepe nez v Office? O tom, ze jejich UI uz je zastarale a nevhodne pro tu slozitost na kterou se programy dostaly, je uz presvedcen i MS a v Office 12 se to rozhod komplet prekopat.
Z toho kopie vynechme databázový program, to co je v OO, nesahá Accesu ani po kůži na chodidlech, o kotnících nemá smysl mluvit.
Base je prakticky naprosta novinka v OOo, nemela prilis casu se poradne vyvynout, nicmene verzi 2.0 vyvoj OOo zdaleka nekonci, prave naopak. Takze bych ocekaval v brzke dobe vyrazne zlepseni.
A co 602? Chodej mi od nich maily. Chtej za to prachy, takze je to mrtvy, ale je mozny, ze ten Access docela slusne nahradi tahle databaze: http://www.602.cz/cz/produkty/602office_1_0/popis/databaze (akorat, ze to je verze OO 1 a nevyzkousis to, protoze to nema download).
Proč to vypadá úplně stejně? To je jednoduché:A)- "Vypadá to stejně jako MS Office, ale je to zadarmo"- "Hmm, to je zajímavý, to bychom mohli vyzkoušet a ušetříme"B)- "Je to zadarmo a navíc to vypadá daleko líp než Office"- "Ukažte? A jaktože tam nejde X,Y,Z jako ve Wordu/Excelu/...??? To se to mám zas učit celý od začátku? No to radši zůstanu u MS Office"Už chápete proč? Taková je prostě realita. Být lepší je v tomhle případě na škodu, protože to za prvé znamená být jiný a uživatelé nechtějí "jiný"
Ale tady prece vubec nejde o to jak to vypada, ale jak se s tim pracuje. Pokud jiz maji uzivatele BUNO Office 97, stezi prejdou na OOo, protoze jim NIC navic neprinese. V situaci porizovani noveho baliku/upgrade je si myslim financne srovnatelne "nove licence Office + mensi skoleni" vs. "OOo zadarmo + vetsi skoleni". A pokud by OOo nabidlo vetsi produktivitu prace, potom by o tom rada manageru uvazovala. S touhle filozofii (maximalniho kopirovani) je OOo odsouzeno hrat vzdy jenom druhe housle. A kdyz se podivame na uspesne open-source projekty, jako treba Apache, Firefox, tak jsou IMHO uspesne prave kvuli tomu, ze jen nekopiruji, ale poskytuji lepsi reseni daneho problemu. Mimochodem, MS tu odvahu to kompletne prekopat ma, takze Office 12 opet v prehlednosti pouzivani a produktivite prace Ooo utecou o notny kus dal. Velmi dobrou predstavu co se chysta si lze udelat na http://blogs.msdn.com/jensenh/default.aspx (blog prave od tvurce noveho UI pro Office 12).
Ad Firefox: prave ten IMHO udelal diru do sveta prave proto, ze (na rozdil od prohlizece v Mozille) vypada na prvni pohled mnohem vice jako MSIE... :)A OOo je odsouzeno hrat druhe housle do doby, nez bude MS dokopany do toho, aby udelal filtr na OD (jsem optimista, ta doba urcite jednou prijde ))
Viděl jsem nějaké obrázky nového MS Officu 12 a byl to hnus největší...minimálně pro lidi, co nemají 19-ti palcový monitor.
Prostě jenom dejte zaměstnancům na plochu ikonky wordu, excelu atd. a jejich odkazy směrujte na write, calc ... a velká část zaměstnanců maximálně zaregistruje, že je ten Office "nějakej divnej". Odpověď je jednoduchá - jedná se o novou verzi
tohle aplikuju a zatim to bezva funguje
Verte tomu nebo ne, ale open-source vyvojari maji obvykle silnou vuli delat veci jinak a casto lepe nez napriklad microsoft (viz. linux/apache/a tuny dalsich GNU aplikaci - no flame prosim, je to jen muj nazor, nikomu ho necpu ). Jenze v pripade OpenOffice.org proste rezignovali a ustoupilli neuprosne realite. Vzdyt pokud jste cetl clanek k teto diskusi, jiste jste si vsiml ze temata jako "naklady na preskoleni uzivatelu v dusledku byt jen mirne odlisneho UI" nebo "kompatibilita s uzavrenymi formaty MSO" v nem byly pretrasana jako stezejni a samotne funkce, ci invence v nekterych resenich byly proste upozadeny.Vidim to tak, ze az bude mit OpenOffice ustaleny vyrazny podil na trhu, bude moci si dovolit diktovat "prumyslove standardy v ovladani OOo" (pan Lukasovic o tom vi jiste sve ), a nebat se odlisnosti UI od MSO. Do te doby, nezbyva nez "prumyslovy standard" MSO alespon vice mene kopirovat a oslovit zakaznika jinymi vyhodami nez by vyspelejsim ovladanim - napriklad vyhodnejsi cenou, jak by rekl Microsoft ... mnohem nizsim TCO .
Ech, skoda ze tu neni mozne zaslane prizpevky dodatecne opravovat. Za ty preklepy se omlouvam, snad to bylo i pres to srozumitelne.
Dovolil bych si zásadně nesouhlasit s tvrzením že "open-source vyvojari maji obvykle silnou vuli delat veci jinak a casto lepe nez napriklad microsoft ". Opensourcáči mají silnou vůli nutit lidi dělat věci po svém divném způsobu - protože je nějaký marketing moc netankuje a jim to prostě připadá jako "lepší" (je to normální, a nic divného na tom tedy není). Nadruhoustranu MS si tohle nemůže dovolit, proto dělá věci jinak, jednotně a intuitívně pro maximální počet věcí naráz. Je nesmysl se snažit nabízet "zdravější" vymačkanou šťávu z tuřínů jako náhradu CocaColy. Tyto snahy tu ze strany opensourcáčů byly, ale jak je vidět, konečně podle zdravého selského rozumu přihli vzhled i ovládání jako má MS. Podle mně je to to nejlepší co mohla opensource komunita udělat, myslím si že na "hele, tohle je zadarmo, vypadá to stejně jako Word a funguje to stejně jako Word" budou nejen domácí uživatelé, ale i úřady slyšet daleko lépe než jen na "hele tohle je zadarmo".
cocacola je pekny humus, sice dobre chuti (ako komu) ale je to strasny bordel, sama umelina. taha to vacsinou ludi co do toho nevidia. ja mam radsej jemne perlivu mineralky, resp. cistu vodutak sa netankuj okej ?
Přesně tak, naprosto přesně. Do teď mě OO značně štvaly a při každém použití jsem litoval, že nemám MS. Z nové verze jsem na první pohled nadšenej. Jen je škoda, že ty exporty do formátů MS pořád asi nebudou stát za nic.
vyborny kancelarsky balik za neprekonatelnu cenu.ale ma aj svoje musky. napriklad co sa tyka grafov tak za excelom zaostava v tom, ze popisky stlpcov sa daju pisat iba horizontalne.
Jakekoliv takoveto pripominky a napady doporucuji zasilat do IssueZilly nebo lokalizatorum z openoffice.cz aby mohly byt zarazeny v pristich verzich, ostatne uz ted se pracuje na 2.0.1
posielal som to asi 3x v priebehu tohoto roka a nic... ja viem ze na tom robia programatori dobrovolne a zadarmo za co im patri velka vdaka ale tuto drobnost asi nepovazuju za podstatnu...
Microsoft zase nepovazuje za potrebne upravit format bunky v excelu tak aby bylo mozne otocit text o libovolny uhel, ne jen 90stupnu. V excelu Format-Bunky-Zarovnani-Orientace textu a vetsi hodnotu nez 90 to nebere (uzivatel chce mit nektere bunky vzuru nohama).Excel to neumi ani v posledni verzi, OpenOffice.org to umi davno . Drobnost, ktera dokaze pekne nas.at.
Co si pamatuju, tak ani v OOo v2.0 nejde u popisků grafů v Calc psát fomátovaný text. Tím myslím indexy dole či nahoře, tučné písmo a podobně, prostě plnohodnotné formátování textu.
OOo2.0 si samozrejme vyskúšam sám ale v teste som očakával aj opačný prístup. Ako reaguje MSO na dokumenty vytvorené v OOo? Lebo ak ho chcem plnohodnotne využívať, musím byť pripravený na to, že moje dokumenty budú čítať ľudia, ktorí (ešte) OOo nemajú.
Tak z tohoto uhlu pohledu by MSOffice naprosto totalne selhal. Ten pochopitelne nativni XML format dokumentu v OpenOffice - tj. OpenDocument (alias ODT) neni schopen zpracovat vubec. Uz z tohoto uhlu pohledu je OOo promakanejsi nez MSO . Ale vy jste mel nejspis na mysli nacteni nativnich MSO dokumentu vyexportovanych z OOo ze?
Mimochodem ODT je norma sdružení OASIS jehož je MS členem. No a taky je plánováno jako ISO norma. Teda pokud už to náhodou nebylo schváleno pak místo slovo "plánováno" v předchozí větě škrtněte.
Měl bych pár výhrad: v Calcu nechápu proč nejdou obarvit listy - jdou jen pojmenovat, dále když chci značit tabulku A, B, C,....., tak to musím udělat ručně protože, když to chci natáhnout dál podle písmen abecedy tak to nelze, alespoň že to dělá postupku s číslama 1,2,3,...No a celkově mi příjde o něco delší naběh programu než u předchozí verze.Je toho víc, ale jinak jsem spokojený
ad ten seznam A,B,C ...Musis si ho vytvorit sam, viz Volby -> Radit seznamy, tam si zaloz seznam A,B... no a potom to bude fungovat
Zajimalo by me jak si Calc poradi s grafy z Excelu - v predesle verzi jsem s tim nebyl spokojen. A u Impress by me zajimalo, jak exportuje do Powerpointovskych formatu, protoze to co jsou jsem vytvoril v OpenOffice zpravidla vypadalo v Powerpointu jinak a nekdy i nepouzitelne.
a proc by si s nemi mel poradit? OOo je produkt delan pro vlastni pouzitit s velmi vysokou pridanou hodnotou, nebot je zadara. Kdyz chces delat s MS Office, tak si zakup a pouzivej. OOo neni, nebyl a nebude nikdy prezentovan jako konverzni nastroj. Hezky den.
V nasej firme sa uz nejaku dobu pouziva OOo 1.1 a teraz uz i OOo RC2, takze skusim trochu z realneho prostredia:1) Nuze, pokial by si chcel konvertovat dokumenty z MS Office do OOo, zavisi to predovsertkym od zlozitosti dokumentu, ale 100% to nikdy nebude.2) Pridana hodnota je relativny pojem. Budes asi dost nerad, ked pouzijem Microsofti "Naklady na vlastnictvo softveru", ale je to skutocne tak. Pri prechode na OOo 1.1 bolo nutne nase dokumenty upravit tak, aby text a grafika na obrazovke neboli rozhadzane. Vstupnymi nakladmi pre nas bola teda mzda zamestnancov, ktori sa museli hodiny ucit pracovat s novym balikom (a doteraz somru ze nemaju Office...) a naklady spojene so samotnou konverziou. V tom, ze OOo nie je konverzny nastroj nemas vobec pravdu, kedze umoznuje otvaranie standardnych Office formatov.Prajem prijemny den,Steve
Až na to, že žádné standardní office formáty neexistují (tedy existují - OpenDocument, ale ten jste patrně neměl na mysli, protože s tím OOo problémy nemá), jinak souhlas. Berte ty náklady jako výstrahu, že uvázat podnikovou infratrukturu k proprietální platformě není většinou dobrý nápad.
Uvazat podnikovou infrastrukturu k proprietarni platforme muze byt dobry napad, pokud ta platforma nabizi to, co pozaduji za pro me akceptovatelnou cenu. Spis bych ty naklady bral jako vystrahu, ze neni dobry napad podlehat viralnimu marketingu a menit platformu, pokud k tomu neni opravdu zavazny funkcni duvod (coz berte jako obecne tvrzeni, v tomto konkretnim pripade mozna ten duvod byl, nevim).
Hloupost, být závislý na jednom dodavateli nikdy není dobrý nápad, i když se to krátkodobě může zdát výhodné. Vysoké náklady při přechodu nejsou náhodné, je to záměr Microsoftu, viz. jeho vytrvalá snaha být za každou cenu nekompatibilní.
ad 1) Nesouhlasím s tím "ale 100% to nikdy nebude." Writer je IMHO v pohodě, a třeba u ty ceníky .xls taky prohlížím v Calc a neshledal jsem žádný problém.ad 2) OOo 2.0 má být lepší právě v tom že přechod z MS Office má být podstatně snadnější (ano, "má být", ovšem podle mých zkušeností s betou 2.0 to tak opravdu je). Takže srovnávat přechod na OOo 1.1 je už teď trochu irelevantní. Já sám občas s 1.1.4 trochu narazil, ale s betou 2.0 se to myslím výrazně zlepšilo.
Jak vypadají v CALCu komentáře k buňce ? Funguje to, je to formátované ?Díky T.
Dovolím si s řadou věcí naprosto nesouhlasit. ad TCO - nevím, kde berete pocit, že v případě MSO není třeba započítat náklady na vyškolení. Pokud máte nějaký dojem, že člověk se narodí a umí MSO, tak je to dost idealistické. Navíc, pokud nezaměstnáváte mentálně postižené, tak náklady na přeškolení z MSO na OOo jsou minimální. Je to velmi podobné. Stejně tak mohu tvrdit, že je kolosální nevýhodou MSO, že nejenom že se kvůli nim musí přeškolit uživatelé, ale ani neumí formáty jako .sxX nebo .odX. U OOo vidím obrovskou výhodu v konverzi do .pdf. ´Udajně na tom MS "už" pracuje...
nemas uplne pravdu, vetsina lidi uz alespon zakladne s Office pracovat umi a zaskolovat je neni moc potreba. Ty naklady se projevi treba ve chvili, kdy ti zamestnanec hodinu patra po tom, jak se zformatuje v OOo tabulka, kdyz ve Wordu to umi. Nerikam tim ovsem, ze se to celkove nevyplati - zalezi dost na pristupu. Sam jsem jeste 2.0 netestoval tak nemuzu rict jak moc se OOo Wordu priblizilo. Z vlastni zkusenosti s OOo z cca pred rokem ale muzu rict, ze obcas clovek preci jen narazil na soubor, se kterym bez Office pohnout neslo, nebo jen s velkymi problemy - napriklad hlavicky - kdyz mas ten dokument pak vytisknout, stejne k tomu potrebujes Office - napriklad kdyz ti nekdo posle smlouvu, potrebujes ji vytisknout tak, jak ji poslal, ne jak ji OOo graficky interpretuje. Samozrejme za to nemuze OOo ale Microsoft, nicmene ja byt Microsoftem, tak se ke zverejnovani svych formatu stavim uplne stejne...Prevod do PDF ve firmach problem neni - napriklad s free PDFCreator jsem to dokazal vysvetlit i sve matce. A to nemluvim o reseni jako napriklad PrintPack602, ci jak se to jmenuje... Kazdy normalni sysadmin s tim umi uzivateli pomoct, idealne nainstalovat prislusny tiskovy driver.
Bohuzel si vetsina uzivatelu mysli ze umi alespon zaklady MSO, ackoliv tomu tak neni.Naklady se projevi ve chvili kdy uz mate temito uzivateli vytvorenych nekolik desitek dokumentu a nastane situace ze je nekdo musi upravit .Od toho je IT oddeleni, pripadne adminKdyz chci poslat dokument ktery se dale nema upravovat a chci mit 100% jistotu ze se na druhe strane vytiskne presne tak jak u me, pouziju format PDF, protoze vetsina lidi ma stejne prenastavenou vychozi sablonu, a jinou vychozi tiskarnu nez ja.
Jistě to, že to lidé "umí" (no, já znám asi dva lidi, kteří docela umí s Office, ale nechˇt) je možná dáno tím, že se to naučili na škole. Ovšem naučili se to na škole za peníze daˇnových poplatníků (tedy i firmy) a vzhledem k "efektivitě" státního sektoru se to naučili dost draho.Jinak podle mě je řešení migrace z MSO na OOo velmi jednoduché. Pracovník, který bude chtít migrovatna OOo (s tím, že se ve svém čase naučí ty jemné nuance, mezi těmito balíky) dostane jednorázový osobní příplatek ve výši poloviny ceny jedněch MSO. Firma ušetří, zbaví se závislosti na tom, kupovats tále další a další verze balíku a TCO jsou v klidu.
1) Pri MSO su naklady na vyskolenie blizke 0. Vacsina ludi uz skusenosti s pocitacmi a Office ako takym ma.2) Co sa tyka konverzie do PDF, ide to aj teraz s virtualnymi tlaciarnamiHezky den,S
A hlavne, prezentacie a podobne veci nerobis vzdy pre to aby si si to pustil na vlastnom PC. A MS je este stale rozsireny "dostatocne" na to aby si musel ratat s tym, ze si tvoju prezentaciu budu pozerat priamo v nom.
Proto je dobre, ze OOo umi exportovat i prezentace do PDF.
Anebo do Flashe
A ty prezentuješ z něčeho jiného než pdf? Trochu jsi zaspal hochu.
Pro prezentace je zde prece jednoznacny celosvetove uznavany vitez FORMAT PDF - Portable Document Format. Tak to ukladejte do PDF.
Da se nekde naka takova prezentace v PDF stahnout?
vsetky prezentacie AMD - vid ich web..
No, ja byl prave zvedavy jak jsou delane ty ruzne prechodove efekty. Osobne sem si to nebyl moc v PDF schopen predstavit. Ale protoze do PDF moc nevidim, tak sem si nebyl jisty jestli tam neni nejake skriptovani, ktere by to zaridilo. Ale v tom co jsem videl na AMD zadne efekty nemaji, jen ciste slajdy. Takze bud mi to Adobe Reader cte spatne anebo neni PDF na prezentace vhodne ani nahodou
pdf se da velice dobre skriptovat. navic pokud clovek pouziva oss nastroje, tak "vymackne" z pdf mnohem vice nez v nejakem Adobe Acrobat...
V tom pripade opakuju: Da se nekde naka takova prezentace v PDF stahnout?
Snad vsechny poznamky k prednaskam na nasi fakulte...
Sorry, ale to je blbost. V PDF nektere veci proste udelat nejdou, jako napriklad animace a vkladane video. Jakkoliv nemam tyto prvky rad, souhlasim 100% s tim, ze forma prodava a ze minimalne skryvany obsah a trocha interaktivnich prvku udrzuji pozornost posluchace. To je proste fakt.Navic .PPT nebo .PPS beha celkem v phoode i na starych sunkach, kdezto slozitejsi dokumenty v .PDF (nejlepe vektorova grafika se stinovanim) se pomalu vykresluje i na novych pocitacich. Nekolikrat jsem zazil, ze takto trva vykresleni slidu v PDF i nekolik desitek sekund. To nejen ze zdrzuje, ale znemoznuje jakykoliv pohyb v ramci prezentace.Na konferencich se casto odevzdava preznetace predem a to vzdy v .PPT nebo .PPS a pousti se z jejich erarniho pocitace - to je z toho duvodu, aby tam kazdy na zacatku nesaskoval 5 minut a nelovil signal z vlastniho NTB...
Ale pomalost je dana zasuvnymi modely AdobeReaderu, ktere prave umoznuji uziti interaktivnich prvku v PDF. Tak si je odinstaluj, ci pouzij starsi verzi 5 bez zasuvnych modulu. Nebo prejdi na velmi kvalitni FoxReader.
Mezi Adobe Readerem 7.05 a Foxit Readerem už nepociťuju prakticky žádný rozdíl v rychlosti - výrazné zrychlení u Adobe!
Do PDF jde vkládat video a animace.
> V PDF nektere veci proste udelat nejdou, jako napriklad animace a vkladane video.divil by si sa, jdou. vid napr. pdflatex
Posledních pár let mám v náplni práce, připravovat prezentace pro jiné nebo naopak sledovat prezentace jiných. Nemohu si vzpomenout na jediný případ, kdy by někdo předváděl něco na prezentaci z formátu pdf.Nemluvím o jejich případném následném rozesílání. Tam je pdf formát celkem běžný. A jsou s ním neskutečné problémy. Například proto, že při tisku z PowerPointu si mohu vybrat, jestli si chci prohlédnout pořádně slide jeden na stránku a nebo vystisknout pro poznámky v mém oblíbeném formátu 3 slidy/stránku. Už mockrát se mi stalo, že mi přišel pdf soubor a já místo písmen viděl náhodnou změt znaků a tak.Pdf pro prezentace opravdu není můj favorit.
3 slidy/stránku ??? To je snad vec ovladace tiskarny. Mam pred sebou hpdeskjet 980cxi ci laserovou OKInu a muzu si nastavit mnozstvi stranek na list kolik chci Tisk - Tiskarna - Vlastnosti ... (no tolik zase ne, pak uz neni nic videt).
Na třech slidech na stránku mi vyhovuje prostor napravo pro poznámky (i s připravenými řádky). Netvrdím, že se na úrovni tiskárny nedají dělat různé věci. Anoi nezpochybňuji existenci specializovaných programů pro podporu tisku. Ale proč to mám hledat a studovat, když v PowerPointu je to standardní služba, kterou znám ???Firma mě platí za jiné věci, než je hledání skrytých vlastností ve spoustě programů.
docela by me zajimalo v jakem oboru ze to zpracovavate prezentace - ja se konferenci ucastnim a spis mohu potvrdit, ze cim dal vic jich je primo pro prezentaci v PDF... ono totiz se divat na cerna pismenka na tmave modrem pozadi je opravdu vzdelavajici = (motivujici se naucit exportovat do PDF)
není to konverzní nástroj, ale je to multiplatformní balík podporující určitou sadu formátů mimo své nativní. Měl by se tak do určité minimální úrovně chovat, podle mého názoru jeho masivní rozšiřování je přímo závislé na kompaktibilitě s MS Office formáty, měl by tedy umět slušně zacházet s kopatibilitou, jinak jsou to obvyklé a propagandistické reklamní triky. Niokdo nechce od OOo to samé jako od "kokurenčího" produktu, ale čím lépe rozlouskne jeho formáty tím méně se bude za MS OFFICE platit.
U "editoru rovnic" mi hodně vyhovuje, že výrazy jde psát jako text a nemusí se složitě hledat ikonky v menu. Stačí se naučit pár používaných příkazů (sum from 0 to infinity, a over b..., a sub i) a pak je to nestovnatelně rychlejší.
S tim nejde nesouhlasit
Ale jde. Naopak, jde s tím jen souhlasit!
Cti poradne :)
No, negacia negacie je tusim true, ci nie?
V latině ano, v češtině ne
Já píšu rovnice normálně v LaTeXu, takže nejsem úplně nezatížený, ale taky mi to, jak je to zařízeno v OpenOffice, přijde velmi dobré.
V editoru rovnic MathType/Microsoft taky nemusíš používat myš, většina ikonek má zkratkový klávesy.
Jo, a jak tedy budu bez myši používat tu menšinu? Nehledě na to, že klávesové zkratky jsou o něčem úplně jiném, než minijazyk pro psaní vzorců, o kterém je řeč.
docel by bylo zajimavi ty dokumenty otestovat i v OOo 1.1.5
Proc? Stabilni verzi 2.0 se stala 1.1.5 oficialne prekonanou .
Tazatel mel patrne na mysli pokrok ve kvalite importu.Me by to take zajimalo.
Uplne stejny jako u 1.1.4. Oficialne by mely byt 1.1.5 funkcne naprosto jstejne jako 1.1.4 + podpora OpenDocument.
Exportno importne Filtre 2.0 su tie iste ako v platenom Sun Star Office 7.x(aktualna verzia je 8.0) kedze ich Sun portuje do OO.org o verzie oneskorene. 1.1.x mali importne filtre so Star-u 6.x verzii a pri vyvoji 7.0 sun kupil lioecnciu na MS Office formaty od 97 do 2003 a vsetky dalsie.. Ex im musi byt lepsi...
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.