Open source komunita brojí proti SCO

Diskuze čtenářů k článku

Pavel May  |  16. 08. 2003 14:35

zas někdo chce vydělávat, ať už to okecává jak chce nebo zahaluje do právních formulací. Snad tenhle svět nedospěl do stadia, že už nelze nic dělat zadarmo. Linux a idea open source, či freeware má jasnou myšlenku. A vida SCO chce prachy. Četl jsem úvahu, právní rozbor, že dle našeho právního systému není možné užívat freeware. Kam tohle směřuje? Já to hodnotím jako zločin a hlasoval bych pro přísný trest. Pavel May, Lovosice 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PetrM  |  23. 06. 2003 10:31

Opet to nebude boj o to, kdo ma pravdu, ale o to, kdo si zaplati lepsiho pravnika - hada.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Landa  |  28. 05. 2003 22:14

Proc nelze do clanku uvest primo adresu te petice? Uvedeny link vede pouze na vyhledavac, ktery po napsani SCO vyjede jen petici, ktera je podepsana pouze cca 800ti lidmi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Seiner  |  28. 05. 2003 21:01

bizarní

znamená ´podivný, neobvyklý, zvláštní, výstřední´, např. bizarní díla Arcimboldova, bizarní pískovcový masiv, bizarní příběh, bizarní politický kolorit. Odvozené adverbium je bizarně , odvozené substantivum je bizarnost. Přejato je z francouzského slova bizzare téhož významu. Etymologické slovníky uvádějí souvislost s italským bizzarro ´rozmarný, podivný, smělý´, resp. se španělským bizarro , které dále vede až k latinskému vitiosus ´vadný, odchylný´. K nesprávné podobě *bizardní svádí zejména falešná analogie s přídavnými jmény odvozenými od podstatných jmen různého původu a různého významu, která končí na hláskovou skupinu -rd, před níž předchází samohláska, např. hazard-ní, rekord-ní, bastard-ní, standard-ní.
 
(Poradna Ústavu pro jazyk český)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mumak  |  28. 05. 2003 08:15

Akosi ste pozabudli na to, ze SCO ma v poslednej dobe akosi blizko k MS resp. naopak. Cim to tak asi moze byt...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
buvar  |  28. 05. 2003 10:25

nejaka fakta, linky, atd.?

buvar
if(document.layers){document.captureEvents(Event.MOUSEUP);}document.onmouseup=PrxOMUp;

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
smudla  |  28. 05. 2003 11:02

staci se zamyslet...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
buvar  |  28. 05. 2003 19:06

Nejak nechapu, co z toho, co se v tech textech skryva, rika, ze ma MS k SCO blizko...
To, ze si koupim licenci k nejakemu SW prece jeste neznamena, ze s tim, od koho to kupuju, kuju nejake pikle. To by spise bylo naopak - MS by si nemusel nic kupovat. Takto chtel akorat zabranit tomu, aby nekdo dalsi podavali zalobu, byt by treba byla nesmyslna. A to ze MS interne obcas pouziva linux a ze nektere casti windows z linuxoveho kodu vychazeji, je prece velmi dobre znamo. To, ze je neco OpenSource jeste neznamena, ze se kod nemuze pouzit trebas i v komercnich aplikacich. Je to jen o tom, pod jakou licenci (nebo kombinaci licenci) dany autor dilo uvolni.
Nevim, ze vzdycky za vsim podle nekoho stoji MS. SCO podava zaloby, muze za to MS (reakce na puvodni komentar na ktery jsem prvne odpovidal...). MS je velka firma, ktera sveho postaveni samozrejme vyuziva a nektere jeji produkty jsou kvalitni a jine mene. Linux je dobry OS, nektere jeho graficke nadstavby jsou lepsi, nektere horsi, totez distribuce. Kazdy se muze (vicemene) dobrovolne rozhodnout co bude pouzivat a nemusi pritom plivat a ocernovat clena druhe skupiny.

... just my humble opinion...

buvar

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Čenda Krchov  |  29. 05. 2003 12:26

SCO je už delší dobu na pokraji krachu a MS se ho chystá koupit. Toť vše.

Čenda Krchov

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
shrek  |  29. 05. 2003 19:17

Nedavne zakoupeni prav na UNIX ma ze strany Microsoftu dve vyhody:

1. Ukazali, ze si "ceni dusevniho vlastnictvi" a "ti zli", kteri tak necini (lide kolem Linuxu), by je meli nasledovat, pripadne Linux prestat pouzivat ci prodavat. Myslim, ze to ma velmi blizko k citovemu vydirani a psychologickemu natlaku.

2. Byl to zpusob, jak pomoci SCO financovat nakladny soudni proces. Kazdy dolar bude dobry - i kdyby to nevyhrali, proces se muze tahnout dlouhe mesice a to Microsoftu hraje do karet...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vita  |  28. 05. 2003 18:31

No ono se mimojine provaluje ze SCO ty prava na ten kod nema ;)

Coz tomu celemu TROSKU ubira na duveryhodnosti a TROSKU pridava na absurdite ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peetey  |  28. 05. 2003 07:46

Mam otazku... To SCO a CSO su 2 rozne spolocnosti? :o)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor