Ačkoli by se mohlo zdát, že vývoj v segmentu dámské hygieny zamrzl před několika desetiletími, opak je pravdou. Na tento trh vstoupilo hned několik zajímavých startupů. Jmenovat můžeme například firmu Thinx, nabízející absorpční menstruační kalhotky, či značku Flex s alternativou tamponu ve tvaru disku. Zmínit bychom měli také společnost Daye, vyrábějící tampony s konopím, které mají eliminovat menstruační křeče.

Ačkoli by se mohlo zdát, že vývoj v segmentu dámské hygieny zamrzl před několika desetiletími, opak je pravdou. Na tento trh vstoupilo hned několik zajímavých startupů. Jmenovat můžeme například firmu Thinx, nabízející absorpční menstruační kalhotky, či značku Flex s alternativou tamponu ve tvaru disku. Zmínit bychom měli také společnost Daye, vyrábějící tampony s konopím, které mají eliminovat menstruační křeče.

Podíváme-li se na trh s produkty pro dámskou hygienu z hlediska udržitelnosti, pak zjistíme, že v tomto směru nedošlo prakticky k žádnému pokroku. Základními výrobky jsou notoricky známé jednorázové vložky a tampony, jež se od sebe liší především použitými materiály a designovými úpravami. Životní cesta drtivé většiny z nich však končí stejně, jako před šedesáti lety – v odpadkovém koši. Ročně takto skončí více než 19 miliard dámských hygienických pomůcek.

Podíváme-li se na trh s produkty pro dámskou hygienu z hlediska udržitelnosti, pak zjistíme, že v tomto směru nedošlo prakticky k žádnému pokroku. Základními výrobky jsou notoricky známé jednorázové vložky a tampony, jež se od sebe liší především použitými materiály a designovými úpravami. Životní cesta drtivé většiny z nich však končí stejně, jako před šedesáti lety – v odpadkovém koši. Ročně takto skončí více než 19 miliard dámských hygienických pomůcek.

Novinkou v tomto segmentu je LastPad – hygienická vložka pro opakované použití. Na první pohled se od svých jednorázových kolegyň liší černou barvou. Výrobce tvrdí, že na designu pracoval s nejmenovaným výrobcem luxusního spodního prádla.

Novinkou v tomto segmentu je LastPad – hygienická vložka pro opakované použití. Na první pohled se od svých jednorázových kolegyň liší černou barvou. Výrobce tvrdí, že na designu pracoval s nejmenovaným výrobcem luxusního spodního prádla.

Každá vložka je dodávána s látkovým pouzdrem v různých barvách, do kterého ji lze po použití složit a uložit do doby, než bude příležitost ji vyprat. Vložka může zůstat v pouzdře i během praní, takže není nutné s ní jakkoli manipulovat. Tedy až do momentu, dokud ji nevyndáte z pračky, aby uschla.

Každá vložka je dodávána s látkovým pouzdrem v různých barvách, do kterého ji lze po použití složit a uložit do doby, než bude příležitost ji vyprat. Vložka může zůstat v pouzdře i během praní, takže není nutné s ní jakkoli manipulovat. Tedy až do momentu, dokud ji nevyndáte z pračky, aby uschla.

LastPad je dílem dánské designérky a podnikatelky Isabel Aagaard, jejíž společnost LastObject se již tři roky zabývá plýtváním jednorázovými hygienickými a kosmetickými výrobky. Kromě jiného navrhuje opakovaně použitelné alternativy k praktickým předmětům, jako jsou například kapesníčky.

LastPad je dílem dánské designérky a podnikatelky Isabel Aagaard, jejíž společnost LastObject se již tři roky zabývá plýtváním jednorázovými hygienickými a kosmetickými výrobky. Kromě jiného navrhuje opakovaně použitelné alternativy k praktickým předmětům, jako jsou například kapesníčky.

Firma LastObject dosud prodala celkem asi 1,5 milionu výrobků ze své stávající řady kosmetických, hygienických a cestovních potřeb. LastPad však představuje první krok do kategorie produktů zaměřených na ženy. Opakovaně použitelná a pratelná hygienická vložka musí být pohodlná a spolehlivá – což mnohé jednorázové vložky ve skutečnosti nejsou.

Firma LastObject dosud prodala celkem asi 1,5 milionu výrobků ze své stávající řady kosmetických, hygienických a cestovních potřeb. LastPad však představuje první krok do kategorie produktů zaměřených na ženy. Opakovaně použitelná a pratelná hygienická vložka musí být pohodlná a spolehlivá – což mnohé jednorázové vložky ve skutečnosti nejsou.

Firma pracovala na návrhu a prototypu vložky LastPad dva roky. Nyní je konečně připravena uvést ji na trh. Finanční prostředky na rozjezd výroby hodlá získat na crowdfundingovém serveru Kickstarter. Do kampaně, v jejímž rámci lze získat balíček tří vložek s obaly za 59 dolarů (cca 1260 Kč), se zapojilo již více než 1300 přispěvatelů.

Firma pracovala na návrhu a prototypu vložky LastPad dva roky. Nyní je konečně připravena uvést ji na trh. Finanční prostředky na rozjezd výroby hodlá získat na crowdfundingovém serveru Kickstarter. Do kampaně, v jejímž rámci lze získat balíček tří vložek s obaly za 59 dolarů (cca 1260 Kč), se zapojilo již více než 1300 přispěvatelů.

Požadovaná částka 12 tisíc dolarů byla během dvou dní více než desetinásobně překonána, a to do konce kampaně zbývají bezmála čtyři týdny. Zahájení dodávek prvním zákazníkům je plánováno na únor roku 2022.

Požadovaná částka 12 tisíc dolarů byla během dvou dní více než desetinásobně překonána, a to do konce kampaně zbývají bezmála čtyři týdny. Zahájení dodávek prvním zákazníkům je plánováno na únor roku 2022.

Opakovaně použitelná menstruační vložka LastPad zaujala na Kickstarteru

Opakovaně použitelná menstruační vložka LastPad zaujala na Kickstarteru

Opakovaně použitelná menstruační vložka LastPad zaujala na Kickstarteru

Opakovaně použitelná menstruační vložka LastPad zaujala na Kickstarteru

Opakovaně použitelná menstruační vložka LastPad zaujala na Kickstarteru

Opakovaně použitelná menstruační vložka LastPad zaujala na Kickstarteru

Opakovaně použitelná menstruační vložka LastPad zaujala na Kickstarteru

Opakovaně použitelná menstruační vložka LastPad zaujala na Kickstarteru

Opakovaně použitelná menstruační vložka LastPad zaujala na Kickstarteru

Opakovaně použitelná menstruační vložka LastPad zaujala na Kickstarteru

Opakovaně použitelná menstruační vložka LastPad zaujala na Kickstarteru

Opakovaně použitelná menstruační vložka LastPad zaujala na Kickstarteru

Podíváme-li se na trh s produkty pro dámskou hygienu z hlediska udržitelnosti, pak zjistíme, že v tomto směru nedošlo prakticky k žádnému pokroku. Základními výrobky jsou notoricky známé jednorázové vložky a tampony, jež se od sebe liší především použitými materiály a designovými úpravami. Životní cesta drtivé většiny z nich však končí stejně, jako před šedesáti lety – v odpadkovém koši. Ročně takto skončí více než 19 miliard dámských hygienických pomůcek.
Novinkou v tomto segmentu je LastPad – hygienická vložka pro opakované použití. Na první pohled se od svých jednorázových kolegyň liší černou barvou. Výrobce tvrdí, že na designu pracoval s nejmenovaným výrobcem luxusního spodního prádla.
Každá vložka je dodávána s látkovým pouzdrem v různých barvách, do kterého ji lze po použití složit a uložit do doby, než bude příležitost ji vyprat. Vložka může zůstat v pouzdře i během praní, takže není nutné s ní jakkoli manipulovat. Tedy až do momentu, dokud ji nevyndáte z pračky, aby uschla.
LastPad je dílem dánské designérky a podnikatelky Isabel Aagaard, jejíž společnost LastObject se již tři roky zabývá plýtváním jednorázovými hygienickými a kosmetickými výrobky. Kromě jiného navrhuje opakovaně použitelné alternativy k praktickým předmětům, jako jsou například kapesníčky.
14
Fotogalerie

Opakovaně použitelná menstruační vložka LastPad zaujala na Kickstarteru

Ač by se mohlo zdát, že vývoj v segmentu dámské hygieny zamrzl před desetiletími, opak je pravdou. Na tento trh vstoupilo hned několik zajímavých startupů. Jmenovat můžeme firmu Thinx, nabízející absorpční menstruační kalhotky, či značku Flex s alternativou tamponu ve tvaru disku. Společnost Daye vyrábí tampony s konopím, které mají eliminovat menstruační křeče.

Podíváme-li se na trh s produkty pro dámskou hygienu z hlediska udržitelnosti, pak zjistíme, že v tomto směru nedošlo prakticky k žádnému pokroku. Základními výrobky jsou notoricky známé jednorázové vložky a tampony, jež se od sebe liší především použitými materiály a designovými úpravami. Životní cesta drtivé většiny z nich však končí stejně, jako před šedesáti lety – v odpadkovém koši. Ročně takto skončí více než 19 miliard dámských hygienických pomůcek.

LastPad – opakovaně použitelná vložka

Novinkou v tomto segmentu je LastPad – hygienická vložka pro opakované použití. Na první pohled se od svých jednorázových kolegyň liší černou barvou. Výrobce tvrdí, že na designu pracoval s nejmenovaným výrobcem luxusního spodního prádla.

Každá vložka je dodávána s látkovým pouzdrem v různých barvách, do kterého ji lze po použití složit a uložit do doby, než bude příležitost ji vyprat. Vložka může zůstat v pouzdře i během praní, takže není nutné s ní jakkoli manipulovat. Tedy až do momentu, dokud ji nevyndáte z pračky, aby uschla.

LastPad je dílem dánské designérky a podnikatelky Isabel Aagaard, jejíž společnost LastObject se již tři roky zabývá plýtváním jednorázovými hygienickými a kosmetickými výrobky. Kromě jiného navrhuje opakovaně použitelné alternativy k praktickým předmětům, jako jsou například kapesníčky.

Rozjezd na Kickstarteru

Firma LastObject dosud prodala celkem asi 1,5 milionu výrobků ze své stávající řady kosmetických, hygienických a cestovních potřeb. LastPad však představuje první krok do kategorie produktů zaměřených na ženy. Opakovaně použitelná a pratelná hygienická vložka musí být pohodlná a spolehlivá – což mnohé jednorázové vložky ve skutečnosti nejsou.

Firma pracovala na návrhu a prototypu vložky LastPad dva roky. Nyní je konečně připravena uvést ji na trh. Finanční prostředky na rozjezd výroby hodlá získat na crowdfundingovém serveru Kickstarter. Do kampaně, v jejímž rámci lze získat balíček tří vložek s obaly za 59 dolarů (cca 1260 Kč), se zapojilo již více než 1300 přispěvatelů.

Požadovaná částka 12 tisíc dolarů byla během dvou dní více než desetinásobně překonána, a to do konce kampaně zbývají bezmála čtyři týdny. Zahájení dodávek prvním zákazníkům je plánováno na únor roku 2022.

Určitě si přečtěte

Články odjinud