Online hudba: 40 milionů dolarů na marketing - vyletí komínem?

Renomovaný elektronický obchodní dům Buy.com se rozhodl vstoupit na pole prodeje hudby. Nová služba má být přímým konkurentem úspěšného projektu iTunes, ale i přes obrovský rozpočet na marketing vyvolává mnoho otázek.
Příští úterý chce Buy.com spustit novou službu pro placené downloady hudebních souborů. Součástí reklamní kampaně, na kterou je připraveno 40 milionů dolarů, bude slavnostní zahájení provozu na Times Square v New Yorku. Buy.com chce využít této příležitosti ke zvýšení obratu a získání první pozice mezi internetovými obchody.

Buy.com chce nabídnout službu spojenou s velice jednoduchým interface, který se již osvědčil u konkurenčního iTunes. Tato službu pro nákup hudby online dostupná pouze uživatelům počítačů Apple Macintosh byla spuštěna koncem dubna. Za dva měsíce provozu si její uživatelé koupili pět milionů skladeb. Stejně jako iTunes, i služba, kterou chystá Buy.com, rezignuje na předplatné a počítá pouze s přímými platbami za jednotlivé skladby.

Tento přístup se ale mnoha hudebním vydavatelstvím úplně nezamlouvá, stejně jako se nelíbí autorům hudebních děl. Velká část uživatelů si totiž vybírá jen několik skladeb z alba místo nákupu kompletního CD. V neprospěch Buy.com navíc působí fakt, že zatím nemá uzavřené licenční smlouvy s pěticí největších vydavatelských domů. Tím trochu připomíná službu Puretunes, která minulý měsíc ukončila činnost a nyní na ní směřuje žaloba americké asociace fonografického průmyslu RIAA.

Pokud se Buy.com podaří licence získat, má velkou šanci na úspěch. Trh, který pokrývá iTunes, představuje pouhá 3 % všech uživatelů osobních počítačů. Takový je podíl Mac OS mezi operačními systémy. I když je sociální profil uživatelů platformy Apple odlišný od průměru IBM PC kompatibilního světa, „pécéčkáři“ přesto představují mnohem větší prostor pro zisky. I proto Apple vyvíjí verzi své služby pro uživatele Windows a chce také nabídnout prodej skladeb i do Evropy. Žádný termín Apple neoznámil a je možné, že direktiva Evropské unie týkající se zdanění prodejů přes internet uvedení služby pro evropské uživatele oddálí. Informace týkající se prodeje hudebních souborů evropským uživatelům Buy.com zatím nejsou k dispozici.

Diskuze (2) Další článek: Microsoft vydal Web Services Enhancements version 2 pro zvýšení bezpečnosti webových služeb

Témata článku: Apple, Marketing, Reklamní platforma, Konkurenční Apple, Hudební vydavatelství, Velký nákup, Osobní profil, Hudební služba

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

Test 6 odolných telefonů a 22 powerbank

Srovnání technologií QLED a OLED

Měřte své sportovní výkony

Sady pro chytrou domácnost