Old Spice Guy: doposud nejúspěšnější internetová kampaň

Old Spice Guy: doposud nejúspěšnější internetová kampaň

Můžete vonět jako Old Spice Guy a zároveň se přitom inspirovat, jak udělat veleúspěšnou reklamní kampaň na internetu.

Možná už jste také slyšeli o chlapíkovi se jménem Isaiah Mustafa, kterému se říká Old Spice Guy. Je to muž, který je bezesporu ztělesněním ideálu většiny žen, alespoň co se týče fyzických vlastností. A prostřednictvím reklamy ženy provokoval: „Vypadá váš muž jako já? Ne. Ale může jako já vonět.“ Stačí takový jednoduchý nápad realizovaný krátkým vtipným videem se zajímavým trikem proměn prostředí a úspěšná reklamní kampaň na pánský sprchový gel je na světě. Jenomže tvůrci nezůstali jen u televizního spotu. Když se začal šířit na internetu, pohotově zareagovali.

Video kampaně:

Reklama se chytla a video se začalo šířit internetem prostřednictvím sociálních sítí. To bylo tvůrcům motivací k tomu, aby popularitu Isaiaha Mustafy ještě více využili. Získal vlastní účet na Twitteru a Facebooku a vybraným „followerům“ a fanouškům začal odpovídat formou krátkých vtipných videí ze své koupelny. Komu odpovídat a jak, to byla samozřejmě práce týmu mediálních expertů. Pochopitelně se zaměřili především na účty s mnoha následovníky, kde se dalo očekávat další hromadné šíření. Ale existují i výjimky, například uživatel, který chtěl prostřednictvím Isaiaha požádat svou partnerku o roku. Old Spice Guy pohotově zareagoval a o další hojně šířené video bylo postaráno:

Pro zvídavé – řekla ano, jak upozornil web Mashable.

Kampaň byla velmi úspěšná. Na Twitteru získala téměř 84 tisíc fanoušků a na Facebooku dokonce 637 tisíc. YouTube kanál má 130 tisíc odběratelů a přes 92 miliónů zhlédnutí videí. Analytická společnost Visible Measures zjistila, že personalizované odpovědi se staly nejrychleji se šířící videokampaní v historii. Za 24 hodin bylo přeposláno tolik odkazů na videa kampaně, že to předčilo i šíření proslovu Baracka Obamy po jeho zvolení, nebo slavného britského idolu Susan Boyle.

Graf.jpg

Kampaň již skončila Isaiah Mustafa se stylově rozloučil. Počty fanoušků a shlédnutých videí však nadále rostou a ještě chvíli potrvá než Old Spice Guy odezní. A dost možná se objeví s nějakým novým nápadem. Každopádně ukázal, jak může vypadat moderní interaktivní reklama využívající současnou sílu sociálních sítí a oblibu videoobsahu. Bezesporu se nyní budou snažit reklamní agentury tento úspěch napodobit a dočkáme se podobných kampaní na jiné výrobky.

A nakonec ještě ukázka, jak Old Spice Guy reagoval na twít redaktorů známeho amerického webu o gadgetech Gizmodo.com:

A podobných odpovědí jak známým osobnostem, tak naprosto běžným uživatelům, existuje přes dvě stovky. Jejich natáčení přitom nedalo příliš práce – stále stejné prostředí, jen nějaké drobné rekvizity a krátký vtipný text. Efekt je přitom dosud nevídaný.

Určitě si přečtěte

Články odjinud