Old Spice Guy: doposud nejúspěšnější internetová kampaň

Můžete vonět jako Old Spice Guy a zároveň se přitom inspirovat, jak udělat veleúspěšnou reklamní kampaň na internetu.
Old Spice Guy: doposud nejúspěšnější internetová kampaň

Možná už jste také slyšeli o chlapíkovi se jménem Isaiah Mustafa, kterému se říká Old Spice Guy. Je to muž, který je bezesporu ztělesněním ideálu většiny žen, alespoň co se týče fyzických vlastností. A prostřednictvím reklamy ženy provokoval: „Vypadá váš muž jako já? Ne. Ale může jako já vonět.“ Stačí takový jednoduchý nápad realizovaný krátkým vtipným videem se zajímavým trikem proměn prostředí a úspěšná reklamní kampaň na pánský sprchový gel je na světě. Jenomže tvůrci nezůstali jen u televizního spotu. Když se začal šířit na internetu, pohotově zareagovali.

Video kampaně:

Reklama se chytla a video se začalo šířit internetem prostřednictvím sociálních sítí. To bylo tvůrcům motivací k tomu, aby popularitu Isaiaha Mustafy ještě více využili. Získal vlastní účet na Twitteru a Facebooku a vybraným „followerům“ a fanouškům začal odpovídat formou krátkých vtipných videí ze své koupelny. Komu odpovídat a jak, to byla samozřejmě práce týmu mediálních expertů. Pochopitelně se zaměřili především na účty s mnoha následovníky, kde se dalo očekávat další hromadné šíření. Ale existují i výjimky, například uživatel, který chtěl prostřednictvím Isaiaha požádat svou partnerku o roku. Old Spice Guy pohotově zareagoval a o další hojně šířené video bylo postaráno:

Pro zvídavé – řekla ano, jak upozornil web Mashable.

Kampaň byla velmi úspěšná. Na Twitteru získala téměř 84 tisíc fanoušků a na Facebooku dokonce 637 tisíc. YouTube kanál má 130 tisíc odběratelů a přes 92 miliónů zhlédnutí videí. Analytická společnost Visible Measures zjistila, že personalizované odpovědi se staly nejrychleji se šířící videokampaní v historii. Za 24 hodin bylo přeposláno tolik odkazů na videa kampaně, že to předčilo i šíření proslovu Baracka Obamy po jeho zvolení, nebo slavného britského idolu Susan Boyle.

Klepněte pro větší obrázek

Kampaň již skončila Isaiah Mustafa se stylově rozloučil. Počty fanoušků a shlédnutých videí však nadále rostou a ještě chvíli potrvá než Old Spice Guy odezní. A dost možná se objeví s nějakým novým nápadem. Každopádně ukázal, jak může vypadat moderní interaktivní reklama využívající současnou sílu sociálních sítí a oblibu videoobsahu. Bezesporu se nyní budou snažit reklamní agentury tento úspěch napodobit a dočkáme se podobných kampaní na jiné výrobky.

A nakonec ještě ukázka, jak Old Spice Guy reagoval na twít redaktorů známeho amerického webu o gadgetech Gizmodo.com:

A podobných odpovědí jak známým osobnostem, tak naprosto běžným uživatelům, existuje přes dvě stovky. Jejich natáčení přitom nedalo příliš práce – stále stejné prostředí, jen nějaké drobné rekvizity a krátký vtipný text. Efekt je přitom dosud nevídaný.

Témata článku: Byznys, Web, Statistiky, Bulvár a vtípky, Spice, Old Spice, Quality, Idol

13 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Vladimír Brada 21. 7. 2010 12:51:35
    Zajímavé, o Old Spice Guy slyším poprvé. Zajímalo by mě, kde dělám chybu...
  • nadutec 20. 7. 2010 13:37:47
    Mazec. Neznal jsem. Díky. Dle mého sou o hodně lepší jak nová gay serie...
  • crtec 20. 7. 2010 11:48:50
    Hrozně mě pobavily ještě reklamy s Terrym Crewsem:...
Určitě si přečtěte

Jak vybrat monitor k počítači: nenechte se zlákat nepodstatnými parametry

Jak vybrat monitor k počítači: nenechte se zlákat nepodstatnými parametry

** Na jaké parametry se zaměřit a kde vás výrobci chtějí nachytat ** Monitory se stále více specifikují pro konkrétní určení ** Náročný hráč nebo profesionální grafik mají různé požadavky

20.  6.  2017 | Tomáš Holčík | 32

Dlouhodobý test HTC Vive: co vám recenze o virtuální realitě neřeknou

Dlouhodobý test HTC Vive: co vám recenze o virtuální realitě neřeknou

** Ani hry se sebelepší grafikou vás nevtáhnou tolik, jako ve virtuální realitě ** Pro sledování filmů není VR ani zdaleka ideální ** I první generace je skvělá, stále však působí jako prototyp

20.  6.  2017 | Stanislav Janů | 22

11 tipů, jak efektivně a přesně sledovat počasí pomocí internetu

11 tipů, jak efektivně a přesně sledovat počasí pomocí internetu

** Sledujte počasí z více zdrojů a podrobněji, přesněji tak určíte, jaké počasí vás potká na dovolené ** Na webu najdete hromadu pokročilých předpovědí počasí, ale i specializované meteorologické služby ** Vybrali jsme 14 služeb na počasí, které se vám můžou hodit

23.  6.  2017 | Jakub Čížek | 18

Jak unikají informace o nových iPhonech? Třeba podprsenkami čínských pracovnic

Jak unikají informace o nových iPhonech? Třeba podprsenkami čínských pracovnic

** Na černém trhu mohou zaměstnanci továren za kradené součástky inkasovat částku ve výši ročního platu ** Velké množství informací je vyneseno i z centrály Applu ** Díly jsou pašovány v botách, podprsenkách i odpadem

21.  6.  2017 | Stanislav Janů | 24


Aktuální číslo časopisu Computer

Bojujeme proti Fake News

Dva velké testy: fotoaparáty a NASy

Co musíte vědět o změně evropského roamingu

Radíme s výběrem základní desky