Ohlasy ze světa: srovnání osmdesáti teplovodivých past

Diskuze čtenářů k článku

Nika  |  18. 06. 2009 11:16

Na procesory, stejně jako na výkonové tranzistory u mě platí silikonová vazelína. Vydrží to na věky. Pokud jsou rovné dosedací plochy, není co řešit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 06. 2009 07:49

Již hromadu let používám na stykové plochy prachobyčejnou silikonovou vazeínu za pár korun. I po letech si zachovává vazkost a nešpiní!

Dělat si starosti, že např. za 5 let kontaktní pasta vyschne, je zbytečné. To se dřív zanese chladič prachem nebo odejde ventilátor s daleko významějšími vlivy na chlazení procesoru.

Myslím, že test nepřímo potvrdil, že daleko důležitější, než kvalita kontaktní pasty, je kvalita stykových ploch a správné nasazení chladiče.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 06. 2009 15:06

Tak za dobu co stavím počítače jsem pastu použil jen párkrát na žádost uživatele,jinak je nepoužívám a některé ty sestavy,běží už přes pět let a problémy s teplotou nikdy neměly,vlastně jsem problém s teplotou u žádného svého PC neměl a pasta tam není.Bohužel u sestav kde byla pasta použita je doba použití tak pět let,pak je obvykle nutné chladič oddělat a pastu vyměnit,během těch pěti let se vám totiž ta pasta většinou změní v něco jako písek a potom to teplo nevede vůbec.Pokud už jsou oba povrchy,jak chladič,tak procesor,tak nerovné,že je potřeba je srovnat,nedávám pastu,ale používám stejný postup jako výrobci grafických karet před pár lety,chladič vyrovnám za pomoci speciálního lepidla,je fakt,že je potom procesor a chladič slepený,ale stejně to málokdo rozdělává.Navíc zkusili jste si někdy rozebrat sestavu od HP,kde je na procesoru nasazen,takový ten "tunelový" chladič s ventilátorem z boku,pod tím,žádnou pastu nenajdete

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 06. 2009 16:42

co zabranuje aby se z lepidla stalo to same, co s pastou

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

O jake lepidlo se jedna? Nema nizkou tepelnou vodivost?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 06. 2009 20:05

V nouzi lze použít klasický kinoakrylát (vteřinové lepidlo),jinak používám lepidlo od Ceysu pro automobilový průmysl,název ti bohužel neřeknu,nějak si ho nemůžu vybavit,ale lepí se tím kovové části v motoru,kde je nutné aby po slepení měli oba díly stejnou teplotu,kvůli prasknutí,stojí to víc než obyčejná pasta (ta je asi kolem 90 korun),ale dokáže to překonávat obrovské teplotní rozdíly,ale hlavně i po deseti letech používání když chladič odlepíš,je tam pořád jen malá vrstvička,která je dokonale pružná,u pasty když po deseti letech ten chladič sundáš,tak ji seškrabeš dolů jako kus betonu,ale možná jsou pasty které to nedělají,neměl jsem možnost jich tolik vyzkoušet

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

Díky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 06. 2009 12:49

Pane Vagnere vetsinou pisete slusne clanky, ale tohle mi prijde odflaknute. Kdyz totiz napisete, tato metoda neni vhodna pro ..., bylo by vhodne napsat jaka ta vhodna metoda je. Tema mne zaujalo, ale temer prd jsem se dovedel - Jdu cist original.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 06. 2009 13:03

Ohlasy jsou tu od toho, aby upozornily na unikátní zahraniční testy a vysvětlily, o čo v nich šlo, aby si je mohl projít i člověk, který nevládne dokonale angličtinou a rozuměl jim.

Zrovna v případě fotky způsobu nanášení pasty a výsledku je zbytečné (a nefér) přelepovat jsem všechny cizí fotky kvůli tomu, aby si čtenáři ušetřili dvě kliknutí, obrázky v originále jsou dostatečně ilustrativní a článek na ně odkazuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 06. 2009 08:40

Zhruba to jsem měl na mysli.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 06. 2009 12:16

Víceméně je to o ničem (dva roky testování - uff to museli bejt nadšenci), ale apoň vím, že není rozhodující cena ani výrobce , dokonce ani složenía a že rozdíly existují.Spíš je pro mě dobré vědět že se dělají řidší i hustčí pasty (do teď jsem to neřešil)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 06. 2009 10:24

nebo je tu zbytečně dlouhý článek o ničem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 06. 2009 07:06

No skoda ze sa nezacnu vyrabat riadne procesory a nie tieto x86 sracky.

To by tieto pasty nebolo treba.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 06. 2009 23:06

A to sú ktoré, tie poriadne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 06. 2009 14:03

PPC a SPARC

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 06. 2009 19:36

A v čom sú lepšie?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 06. 2009 01:16

PPC tedy IBM Power, coz lze teprve srovnavat s x86_64 tak ten pasiv nema ani nahodou, dokonce Power G3 byl 1. cpu rady power, ktery stacil chladit jen vduchem, nutno dodta ze takovou malou turbinou ))

predtim se chladili kapalinou )

SPARC ... me ps* to je takovy shit az to boli, starci SPARCy byly pomale jak prase, nove uz ujdou, napr. se vubec nehodily na databaze.

PA-RISC ... tak tam topi vse a to fest, zere pres 500W a vytopi to v zime sklep.

Alpha ... tak to jsou super CPU, ale taky se na tom nedala udrzet ruka )

... no a mame zde Cell, Mips a ARM ... ano netopi, ale taky zadna slava, spise je jich treba mit vice ... i kdyz Army se ted zlepsuji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 06. 2009 14:29

to su take, ktore nepotrebuju, alebo im staci pasivny chladic...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 06. 2009 19:37

Konkrétnejšie.

Ktoré procesory pri danom výkone a pri danom všeobecnom využití nepotrebujú chladič?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 06. 2009 01:17

Podtatktovane Athlony64 )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 06. 2009 07:49

Lenže to je podľa eax31337 iba tá "x86 sracka"...

Takže ja od neho stále čakám na to, kedy konkrétnejšie napíše, ktorá platforma je lepšia ako x86/x64...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 06. 2009 07:57

napriklad uz spominany arm alebo nejaky mips

pri 400 mhz ma spotrebu radovo v miliamperoch !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 06. 2009 08:08

Prosím ťa pekne, a keby si spomenul čip v digitálnych hodinkách, tak by mal ešte menšiu spotrebu...

Ja som zámerne napísal "procesory pri danom výkone a pri danom všeobecnom využití", a teraz zdôrazňujem PRI DANOM VÝKONE aký má x86-64 a PRI DANOM VĚOBECNOM VYUŽITÍ. Takže si porovnaj výkon toho ARMu, MIPSu.

Utiahne ten tvoj procesor hociktorú súčasnú hru? Utiahne komprimáciu videa? Utoahne spustenie zopár MS Office aplikácií? Utiahne to nejaký web server tak, aby pri 10 uživateľoch nekolabovaa odozva? atď. atď. atď.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 06. 2009 08:51

- web server zvladne urcite

- komprimaciu videa, tazko povedat lebo neobsahuje matematicky koprocesor (ktory vsak nie je problem doimplementovat) bez toho ze by nejak vyraznejsie stupla spotreba cipu..

- skusal som linuxovy koffice, nebol problem.

- sucastnu hru by urcite utiahol tiez kedze tie skor vyzaduju graf. kartu...

co som chcel povedat je ze x86 je krok vedla. taha si zo sebou kopec balastu na spatnu kompatibilitu...

x86 je najhorsia architektura sucastnosti. bohuzial velmi vela softu je napisaneho neportabilne a prave pre nu, preto kraluje...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 06. 2009 14:59

No, výborne. Tak si teraz potvrdil, že x86 je ĎALEKO výkonnejšie a všestrannejšie ako ten tvoj ARM.

Pre tvoje info, ARM je určený na mobilné zariadenia, predovšetkým mobily atď.

Porovnávať to s x86/x64 je dementné. To je ako porovnávať spotrebu Škody Fabia HTP s Lamborgini Galardo a tvrdiť, že tým pádom je Škoda Fábia na vozenie lepšia...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 06. 2009 15:02

otazka je ze co ty beries ako vykonnejsie ?

momentalne je vykonnejsie ale len preto ze trh nema zaujem o ine CPU ako x86 pre bezne pc...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 06. 2009 19:47

Pozri, nechce sa mi slovičkáriť o tom, že čo to vlastne znamená "výkonnejšie"...

Je kopec benchmarkov, ktoré sú určené na meranie herného, výpočtového výkonu, výkonu pre kancelárske aplikácie, výkonu pre komprimácie, výkonu pre spracovanie grafiky, atď atď.

Na začiatku si vravel, že ARM sú lepšie ako tie "shity" x86. Jednoducho ARM NEMôŽE nahradiť x86 ani náhodou.

Opakujem ti, porovnávaš Škodu Fábiu HTP s Lamborghini a ešte sa tváriš, že to myslíš vážne...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor