Raytracing bohužel není žádný zázrak, který by vyřešil problémy v zobrazování. Má pár výhod(odrazy) ale taky dost nevýhod. Asi největší nevýhoda je u dynamických scén. Aby zvládal fungovat aspoň trochu rychle, musí mít celou scénu např v KD stromu. A ve chvíli, kdy se scéna změní tak se strom musí překopat, což je hodně náročná operace.
Vychytávky GK. Současné grafiky staví na masivní paralelizaci pomocí spousty jednoduchých procesorů. Specializovaného hw je v nich oproti předchozím generacím poměrně málo.
Stačí se podívat na rychlost růstu výkonu na GK a na obecných procesorech a je jasné, že nahrazení grafik procesory je jen zbožné přání. Co si dokážu představit je architektura podobná cellu, kde pár klasických jader bude ládovat data do hromady paralelních JEDNODUCHÝCH výpočetních jednotek. Jiným způsobem se výkon kombinace procesor + GK nepřekoná.