Odvážlivec připojil Windows XP k internetu. Během několika minut se do systému dostalo osm virů

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 75

Názory k článku

01. 06. 2024 15:21

Já používám Windows XP do dnes a za těch několik let jsem nedostal ani jeden virus. Víte proč jsem nedostal ani jeden virus? Protože používám AVG Antivirus
a zabezpečený prohlížeč a rozhodně nemám vypnutý firewall

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
23. 05. 2024 20:58

škoda, že článek totálně, ale ještě jednou, totálně, naprosto rezignuje na jakýkoli technický popis, jak že se tam ty viry dostaly, přes jaké porty, jaké služby naslouchají, nebo zda vůbec jakýkoli náznak.
+O jaké šlo "viry", co mohly napáchat a jak jsou nebezpečné.
Baví mě tady ty komentáře ,jak víc lidí tady tvrdí, že bez firewallu je naprosto nepřípustné připojovat počítač do internetu a ještě s veřejnou IP. Zamysleli jste se nad tím? Nic hrdelního to není. Možná právě u XPček, ale u rozumných systémů by snad na tohle měly být připraveny, natož u linuxového serveru jde o zamýšlené použití. Je nutné mít přehled daemonech, které naslouchají a samozřejmě mít jen ty, které potřebuji a použít je ideálně v samostatném user accountu..
za druhé, veřejná ip adresa a firewall, hodně zjednodušeně trochu spolu souvisí. Pokud nemám veřejnou adresu, nemohou se ke mně připojit ostatní z internetu (tedy Příchozí spojení). Pokud nemá router port forward na můj PC. Stále ještě je možné vést útok z lokální sítě. Firewall (respektive jedna konkrétní jeho funkce/pravidlo - blokování příchozího spojení) tedy udělá to podobné, že nedovolí příchozí spojení. Je to jenpodobný výsledek, ale není to totéž účelem, ani schématicky.Ale vůbec se neřešila infekce přes odchozí spojení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 05. 2024 12:22

"Odvazlivec" != "pitomec". A podle obsahu clanku do nadpisu patri rozhodne to druhe slovo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
22. 05. 2024 09:29

Na svem kanalu ma i dalsi systemy, co takhle pripojil.
Treba Windows 2000.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 05. 2024 08:11

Když chceme dokázat, jak jsou nové systémy bezpečné, tak u starých vypneme firewall....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 05. 2024 12:02

To není žádný odvážlivec, ale BFU který si myslí jak tomu rozumí (jinak by se tím nechlubil). Všichni víme, že není problém mít WinXP bezpečnější než běžný Win11. A ne není to moje domněnka, vždyť se podívejte na stovky článků v češtině které vznikly teprve letos ohledně "bezpečnosti" nových aktualizovaných systémů a aplikací. Třeba dnes na novinky.cz v jejich PC sekci mám "Podvodníci to zkouší znovu. Přes tyto weby se snažili napálit důvěřivce", "Myslel si, že mu radí s investicí Babiš. Senior přišel o úspory", "Detekce Formbooku strmě klesají, stále však patří mezi nejrozšířenější viry", "Investice do ČEZ se seniorovi vymstila. Podvodníci ho připravili o statisíce". To jsou hned 4 články z celkových 10. Když se podívám na "gs.statcounter.com", tak v ČR pouze 3% lidí mají Win8 a starší a 2% lidí Android6 a starší. Chcete mi namluvit, že kvůli 2-4% lidí vznikají tyto kvanta článků? Určitě ne. Moje bezproblémové Win7 a Android4(poslední aktualizace z roku 2013) hovoří za vše. Nemám žádné antiviry ani viry a prohlížeč FF99 a Chrome 71 nejsou z nejnovějších, ale vadí to z hlediska bezpečnosti něčemu? Ani náhodou... Strašně bych se chtěl stát obětí podvodu nebo přijít o data, ale v tomto tápu a vůbec nevím jak na to

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
21. 05. 2024 08:10

Pripojit XP bez firewallu a na veřejné IP bylo nebezpečné už v roce 2003. Vzpomeňte na virus Blaster.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 05. 2024 14:46

Jo WinXP. To byly doby kdy ještě Spyware, Adware, RAT utility, Keyloggers, Rootkits byly hrozby a ne něco s čím si OS kupujete...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 05. 2024 11:25

Tento operacny system uz nesmiete pouzivat. Ved su predsa novsie, bezpecnejsie, modernejsie, a hlavne drahsie riesenia s reklamami. Vobec nepochybujem o tom, ze posledny update toho systemu mal za ulohu pootvarat vsetko, co sa dalo-> aby boli ludia nuteny ist na novsi system. A neprekvapilo by ma ani to, ked par z tych virusov zavolal sam microsoft, ked detekuje, ze ten system este niekto pouziva... podobne praktiky uz boli u inych firiem identifikovane, a nesmieme zabudat, ze peniaze su vzdy az na prvom mieste.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
20. 05. 2024 10:44

Asi jako nalezena zranitelnost vozů xybž ....když necháte klíčky v zapalovaní tak ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
20. 05. 2024 09:06

to je ten operacny system kde vam nepobezia reklamy. aj my chceme taky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
20. 05. 2024 08:14

verejna ip a vyply firewall... no a kdyby ani jedno z toho nebylo, treba by XPa sly pekne pouzivat pokud by na nich neco dnes jelo... XP a 7 nejlepsi co MS udelal.
Co se testu tyce, uplne k nicemu, jen zase honeni pindika nad nesmyslem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
20. 05. 2024 08:08

hmmm a uvedomujete si ze kdyz vypnete firewall antivir a pripojite se k verejne ip tak je uplne jedno jaky system pouzijete ... to je zase test jako ... odpojil sem bateri proc auto nestartuje !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
20. 05. 2024 05:32

Když bych vypnul firewall i antivirové ochrany ve Windows 11 (plně aktualizovaný) a připojil jej k veřejné IP, mám takové tušení, že by to dopadlo obdobně, možná i hůře.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
19. 05. 2024 23:23

S tím vypnutým firewallem nejde o porovnání nebezpečí na starém systému proti novějším podporovaným bezpečnostními aktualizacemi.
Popis o zavirování je teda neplatný a článek nemá hodnotu.
Jinak ty virové aplikace co se tvářili že jsou od MS, tak mohli opravdu být a záměrně poškodit starý systém. Když MS protlačoval tenkrát nový W10, tak to připomínalo spíš násilné vnucování než nabídku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 05. 2024 22:06

Bez firewallu na veřejnou IP nelezou ani linuxáci… to už rovnou může mít účet admin admin:)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
19. 05. 2024 20:39

Tohle by si měli přečíst samozvaní odborníci (JackBrno atd) ze zdejší pseudoporadny, kteří tvrdí, že používat nezáplatovaný systém není problém a chycení viru je prakticky nemožné, pokud se člověk chová rozumně.
Tady je vidět, že člověk se nemusí chovat nijak a je v háji.
Co s tím budete dělat, milé živě? Není na čase ty jejich nesmysly v poradně začít mazat, když tohle cpou do BFU, co se sem chodí zeptat?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
19. 05. 2024 20:22

Hádám, že prohlížení zive.cz se také dá považovat hrdinství vzhledem k počtu reklam.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
19. 05. 2024 19:13

Já myslím, že pan Kilián se vyžívá ve strašících manipulativních článcích, především v ekologické problematice, ale občas zabrousí i jinam. A takových lidí je bohužel v médiích víc - vytvářejí pak naprosto pokroucený obraz našeho světa. A mám neblahé tušení, že by jim na to mohla spousta lidí i skočit.
Moji rodiče používali ještě před 2 lety WinXP jako hlavní a jediný systém naprosto na vše. Nikdy s tím neměli nejmenší problém.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
19. 05. 2024 17:54

Ale fakta o tom, jak se to stalo, neuvedl. Ve skutečnosti to moc pravděpodobné není.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (9)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
19. 05. 2024 17:47

Žádnej problém
https://www.jirkasvacha.cz/url/3f38a9PS: Samozřejmě virtuál

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
19. 05. 2024 17:37

S vypnutým FW to je hrdinství

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
19. 05. 2024 17:34

Aniž bych si musel pouštět celé video, ty viry se tam dostanou i přes NAT nebo to měl fakt napřímo píchnuté do internetu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (16)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor