Odpověď ČTÚ na stížnost uživatelů Internetu

Diskuze čtenářů k článku

Jaris  |  12. 06. 2003 15:26

Musim se smat diskuzi o el. podpisu v CR. Pravda je takova, ze to nefunguje a dlouho fungovat nebude. Vzdyt se podivejte v jakym stavu jsou el. podatelny na uradech :), nebo jakou ma el. podatelnu samotny MICR, je tady jedina CA pro kvalifikovanej certifikat (tomu odpovida cena, prutahy pri vyrizovani atd. vyrizoval jste si nekdo nekdy KC, ja ano, a reknu vam, ze to stoji za to) Ziskal jsem priblizny pocet KC vydanych PVT ICA a je jich asi 1400 v cely CR, tomu se musim smat. Nikdo tady neresi praci s PKI, copak si MICR mysli, ze obyceny clovek bude nakolik pocitacove gramotny, aby byl schopen vygenerovat zadost a naimportovat si KC do pocitace. Pokud to nedostane na cipu nebo tokenu, tak je to bez sance (kdyz si vezmu cenu ctecky, KC a karty, tak nevim nevim, kdo do toho pujde). Na letosni ISSS v Hradci jsem se musel smat ty spouste kecu o PKI atd., ale realita je takova, ze na MPSV (dávky), podalo za cely rok jen 10 uzivatelu pomoci KC. A to jsem do toho jeste nezamotal problem casovych razitek a NIO (národního identifikátoru občana). Takže lidi, proberte se, elektronicka sprava je jeste tak daleko...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Blekota  |  11. 06. 2003 20:51

Telecomu poplatky za připojení do Internetu pevnými linkami pěkně sypou, tak proč by si pouštěl předčasně štiku (ADSL, nedej bože SDSL) do rybníka a ničil si monopolní trh s pevnými linkami a marketingovou kampaň na připojení do Internetu pevnou linkou, která právě probíhá?

Státu by rychlým zavedením ADSL mohly klesnout daně vybrané od telecomu a to by mohlo vyvolat další problémy ve státním rozpočtu nebo také škrty pracně vybojovaných nákupů pro některé státní úřady na další roky. Kdo o rychlé řešení ADSL před schvalováním rozpočtu na příští rok ze státních úředníků stojí?

Současný stav určitě vyhovuje i ISP (i když to nepřiznají), protože komu by se líbilo, aby jim menší a střední firmy utekly z pravidelných měsíčních plateb za předražené pevné linky na ADSL (nedej bože SDSL) za pár tisíc a nechali si zároveň zbytečně zvýšit provoz na svých linkách?

Takže od telecomu, státu a ISP čekat větší snahu asi nelze.

A jak to s ADSL dopadne? Úřední šiml bude ještě půl roku řádit. Poté spustí telecom marketingovou kampaň na "nové" ADSL a zároveň potichu spustí placený testovací provoz další xDSL technologie na kterou se nyní v klidu připravuje. To vše opět za slušné peníze a celé kolečko (telecom, ISP, ČTÚ, vláda, ministr, ...) trvající 2 roky se bude opakovat. Vyhledem k tomu, že telecom mohl začít v ČR s Internetem přes xDSL na zelené louce, je technologický a cenový skluz 3-5 let za EU ostuda. Co však lze čekat od monopolní firmy v ranném kapitalismu regulovaném státem, kde vedení není žádným způsobem motivováno ani zavázáno k zavádění nových technologií. Kam by se hnali, proč by na sebe upozorňovali? Klíčovým úkolem dne je vydržet v co nejvýšší funkci až do doby, než dojde k privatizaci a doufat, že si investor všimne pouze zisku firmy za poslední roky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan  |  11. 06. 2003 11:46

To snad ne! CTU nemuze regulovat CTc, protoze ten mu zdruje dodani nejakych materialu? TO JE VTIP????  Snim, ci bdim? Je toto opravdu realita? Mam pocit ze jsme nekde na Marsu nebo spis jeste dal. Nemam slov.. Jsou v CTU normalni lide? Jak muze nekdo rict takovou kravinu a ridit se podle toho?

Aneb - nemuzeme po dluznikovi chtit zaplaceni dluhu, nebot ten nam dosud nedodal sve danove priznani a jeho doruceni vsemozne zdrzuje..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
telekominik  |  11. 06. 2003 11:18

Chci nechat zapojit ADSL, ovšem operátorka mi tvrdi, ze potrebuju minimalne program Home Standard. Nikde jsem o zadnem omezeni pripojeni platnym tarifem nic necetl. Je tedy pravdou, ze mne s Home Mini k ADSL nepripoji?

Děkuji za odpověd

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BAT9  |  11. 06. 2003 11:56

Nemusi, taktez jsem si to zjistoval a hned pote jsem si nechal zmenit tarif na Home Mini a ADSL slape vesele dal, nenech si neco namluvit :))) Predpokladam ze to ze musis mit aspon Home Standard Ti rekla kvalifikovana hotline CTc ;))) Jinak pokud vim, tak prave jedina podminka pro zrizeni a provoz ADSL (neberu v podtaz DSLAM na ustredne a kvalitni vedeni k Tobe) je JAKYKOLI tarif CTc... Opravte me pokud se mylim ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Palmexman  |  11. 06. 2003 14:40

Je to tak - já mám ADSL od IOLu a zároveň s jeho zřízením jsem si nechal změnit tarif z Internet Home na Home Mini. Bez problémů...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
byvaly ctenar zive  |  11. 06. 2003 10:03

chapu, ze jediny zdroj Vasich prijmu je reklama, ale to ze nejaka shitova reklama na shitovy mrqosofti produkt zakryje odkazy k clanku je pekna hajzlovina,

zbohem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Čistič webových stránek  |  13. 06. 2003 12:27

Já musel kvůli nastavené bezpečnosti prohlížeče a díky tomu zablokovanému přístupu na Živě@Microsoft a některé další weby (např. Lupa.cz) znovu vytáhnout ze šuplíku Webwasher a pohrát si s nastavením prohlížeče i Webwasheru a "nakrmit" je URL odesílajícími vkládané sr***y. Už to jede OK. Oni už neví, kam by nám tu reklamu nacpali. Kdo chce moc, nedostane nic. Hotovo!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  11. 06. 2003 09:56

Přidávám se k těm, kteří si váží práce pana Sovy. Děkuji za Vaší aktivitu a přeji dostatek energie při prosazování lepších podmínek pro nás pro všechny.
Honza

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo  |  11. 06. 2003 09:31

Mě docela dojímá, že jakýkoliv zákon, který upravuje vybírání poplatků od obyvatelstva platí co nejdříve, zatímco právní úpravy a vyhlášky, jejichž důsledkem je projev opačný (tzn. úspora financí které občan odvádí státu nebo i vyplácení financí od státu občanům) mají platnost téměř vždy až v dalším kalendářním roce; popř. dalším jiném kalendářním období. Když má dodržovat něco občan, tak to státní infrastruktura nařídí k určitému datu a poté neplnění těchto nařízení může sankcionovat. Pokud má však něco dodržovat např. nějaká firma s majoritním vlastníkem - státem, tak vždycky něco nejde. Typickou ukázkou tohoto stavu je zvyšování daní na úroveň v EU. Co takhle dle EU rozdělovat i výdaje ze státní kasy?

Kdo chce hledá způsoby, kdo nechce hledá důvody.

Zdravím úředníky ČTÚ a zaměstnance z ČTc. Přeji vám příjemnou dovolenou za peníze, které ze mě odíráte za podpory naší "vlády pro občany".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cc  |  13. 06. 2003 14:47

Včera a dnes jsem se snažil dovolat na Finanční úřad (jeden z Pražských) - "jo ona už tady není....  my děláme do dvou..."

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Felix  |  11. 06. 2003 06:12

Chce to ještě přitvrdit Díky pane Sovo, že alespoň někdo se snaží s tím Telecomem bojovat - jsem telesne postižený a když se podívám na ceny Internetu všude kolem tak pořád nemůžu úpochopit proč jde vláda české republiky sama proti vlastnímu lidu a odepírá jim přístup k informacím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo  |  11. 06. 2003 09:23

Čím méně informací plebs mají, tím lépe se dají kontrolovat. Informace jsou jedním z klíčů k udržení moci (někdy i moči). zkuste se podívat trochu do historie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
manamana  |  11. 06. 2003 10:07

Tohle já asi nikdy nepochopím...oni prostě jen čekají kdy jim Telekom dodá podklady??? To prostě nemůžou definovat jaké podklady přesně musí Telekom dodat a STANOVIT datum dodání? Pokud by je nedodal, následovala by sankce  v podobě x miliónů...to bychom viděli jak by to panečku fungovalo. Je vidět, že takovýto přístup státní orgány uplatňují pouze vůči občanům (navíc samozřejmě, telekom je státní dojná kráva..). Velkou vinu na tom všem mají média - např. když ten zkorumpovanej politik Dyba zařídil Telekomu monopol, všude do omrzení opakovali, že to tak MUSELO být, to aby se musel monopolista zavázat, že zavede telefon do poslední vesničky. Naopak, měli opakovat, že to tak být nemusí, nemusí a ještě jednou nemusí - existuje totiž mnohem lepší model, kdy všichni operátoři (existuje konkurence) platí jisté procento nebo x haléřů z minuty do fondu na ztrátové linky/zavádění nelukrativních linek...a navíc všichni volají levněji, protože je konkurence. Stejný je to s DPH..nemusí, nemusí, opravdu nemusí být 22% a už vůbec ne kvůli EU, doufám že už jim EU ty lži nějak zatrhne, je to drzozt jak jí pořád zneužívají k prosazení svých plánů na okrádání občanů. Špidlo styď se, ty ňoumo!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  11. 06. 2003 11:24

Včera jsem se dočetl, že si Špidla chce pořídit nového místopředsedu pro ekonomii. Začal jsem se radovat, že si do vlády konečně pořídí nějakého ekonoma. Chyba lávky. Funkci získá opět někdo ze současných vládních ekonomických negramotů. Ach jo !!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SATan  |  12. 06. 2003 17:14

Nad tim uz nema cenu lamentovat. Staci, kdyz se podivas do vlady: Mlynar - ministr informatiky, Svoboda - ministr zahranici, Skromach - ministr soc. veci a Sobotka - ministr financivložit smajlík 1vložit smajlík 2vložit smajlík 5vložit smajlík 7vložit smajlík 8vložit smajlík 9vložit smajlík 10 , Timur a jeho parta, nebo vsichni z Kacerova  by byli lepsi.

Z toho se kazdymu normalnimu cloveku musi udelat zle! A podle toho to taky vypada. Delaj si z obcanu P.R.D.E.L a ani se tim netajej! Opravdu jsem rad, ze existuji lide jako pan Sova, kteri jeste maji silu bojovat s vetrnymi mlyny a jejich Mlynari.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
noname  |  11. 06. 2003 14:41

nepochopil jste to, na podání podkladů samozřejmě existují zákonem stanovené lhůty, znáte ovšem Telecom, jakýkoliv vstřícný krok nepřipadá v úvahu, vše se odevzdává až poslední den a je-li možné v požadavku na informace najít libovolnou skulinku, chybějící slovo či tečku za větou, tak to využijí ve svůj prospěch a podají třeba neúplné informace, takže znovu žádost atd. A to je to o čem paní Ševerová mluvila - nikdy není jasné, kdy budou podklady kompletní a pak za druhé jak dlouho je oni budou zpracovávat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hlad  |  12. 06. 2003 16:23

Jooo, plebzy, tak se na ne musi! Kde jsou ty casy, co se platili desátky (jedna desetina=10% z úrody), ted se plati cca pětinky (22%=cca jedna pětina z výdělku)!!

Plebzy, nevolníci, votroci - bič na tu chásku, zvýšit daně a vodstřelit každýho, kdo umí číst a psát - no toš tak nějak si to představuje naša vláda. A proč né, že jo, co by pár lidí neudělalo kvůli penězům a moci? A že naše vláda tuneluje státní pokladnu? No a co, šak zvedneme daně, né?!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SATan  |  12. 06. 2003 17:17

Kdyby to byly ty petinky, tak bysme vsichni byli uplne v pohode. Jen si spocitej o co te stat obere a vyjdou ti cca polovinky:( Kdyby aspon dotovali chlast, aby to clovek lehceji snaselvložit smajlík 4

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor