Odliv peněz z Internetu má pomoci internetové reklamě (?!)

K tomuto zajímavému názoru dospěly nezávislé konzultantské firmy: bude se šetřit, a tudíž inzerovat na Internetu.

Pád internetových akcií v březnu tohoto roku znamená, že většině internetových firem byl jejich financiéry přiškrcen investiční kohoutek; tyto společnosti se ale samozřejmě potřebují tak jako tak dále rozvíjet, pouze už na to nemají takové rance peněz jako dříve. Jaký bude důsledek? Bude se více investovat do reklamy na Internetu a zruší se reklama v televizi.

Pokud se tato předpověď naplní – a navíc, pokud se pak ukáže internetová reklama jako skutečně účinná pro podnikání, půjde možná o historický přelom ve prospěch reklamy na Internetu. Dosavadní situace, kdy penězmi napěchované americké internetové firmy investovaly do televizní reklamy v těch nejdražších časech (např. přestávky v utkání NHL nebo NBA), jako by svědčila o tom, že tyto firmy samotné, na Internetu podnikající, mu nevěří. Pravda byla ale jinde: firmy považovaly za nutné se předvést, pochlubit se v prestižní společnosti, i když to nebylo z pohledu získání bezprostředních obchodů a zákazníků výhodné. Ukazuje to ale také, že internetová reklama zatím zaujímá v žebříčku prestiže poslední místo, někde poblíž „tramvajových“ letáků – toto tvrzení asi dobře platí i o našem trhu, kde firmy sice chápou a věří, že reklama na Internetu pro ně může být užitečná, ale podvědomě se obávají, že jim sníží prestiž: cože, vy nemáte na pořádné celé stránky v časopisech nebo billboardech, že jste skončili už u těch internetových nudlí za pár halířů? Tento pocit, že reklamou si především podepírám svou prestiž a „image“, je obzvláště silný v Evropě; Američané jsou daleko pragmatičtější. Pokud se ovšem nyní vrhnou i velké a významné firmy intenzivně do bannerové reklamy, dojem nízké prestiže rychle zmizí – když vedle vašeho banneru bude reklama největší banky či velkého výrobce automobilů, není se za co stydět.

Určitě si přečtěte

Články odjinud