Odkazy ve SPAMu sloužící k odhlášení mohou být nebezpečné

Diskuze čtenářů k článku

Petr  |  23. 09. 2004 22:14

Obecně jsou různý antispamový filtry na--vno. Problém je v tom, že sice mohu dát odesílatele na listinu SPAMerů, ale odesílatel může své jméno zadat do mailu jakkoliv (text) a použít vždy jiné s každým nově odeslaným mailem. Ideální by byla možnost zadat v mail programu seznam IP adres (či jen rozsah: např. 24.1.238.*), ze kterých SPAMy nejčastěji chodí - neznám ale žádný program, který by to umožňoval (IP adresu PC odesílatele zjistím v hlavičce mailu). Pochopitelně  základem je nedávat do různých diskuzí svou normální e-mail adresu ale zřídit si pro tyto účely druhou e-mail adresu.  U  ní se nemusím rozčilovat se SPAM maily, ty prostě smažu. Po nějaké době tuto adresu jednoduše zruším a zřídím jinou. Pokud mi SPAM vyjímečně přijde na "normální" mail adresu a chci s ním nějak "bojovat", zjistím z jeho hlavičky IP adresu odesílatele a pak např. pomocí VisualRoute z jaké sítě byl odeslán. Mail pak přepošlu správci sítě většinou na adresu abuse@... se žádostí ať dotyčnému přistříhnou křídla. Většinou to pomůže. Text může vypdata třeba takto: Dear Sirs,

Please can you take appropriate actions to stop forwarded SPAM email (IP=82.81.123.193, bzq-82-81-123-193.red.bezeqint.net). Your kind help in this matter would be appreciated very much.

Best regards,

Do hlavičky přesměrovaného mailu přidám na začátek "DO NOT SEND ME SPAM EMAILS!!!"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ropucha  |  24. 09. 2004 08:22

Takze kdyz vam budu chtit zneprijemnit zivot - napisu spravcum techto blacklistu IP vaseho mailserveru s vymyslenym jakospamem a vy pak budete slozite vysvetlovat, proc spamujete.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
?  |  24. 09. 2004 08:36

Ne, spravce se podiva, zda byl dotycny v tu dobu pripojen a prohledne logy, zda v tu chvili nekdo odesilal mail, a pak Vas posle do riti )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Břetislav Kubesa  |  23. 09. 2004 18:46

Pro UNIX like popř. Linux like bych jako antispam doporučil spamassassin s bayes. filtry + Spamcop apod. (www.spamassassin.org), pro Windows určitě spamihilator (http://www.spamihilator.com/), obojí je zdarma.

BK

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marcel  |  23. 09. 2004 22:02

Spamihilator je super odfiltruje mi prakticky vsechny spamy (cca 15 denne). Po trose trenovani a pridani pluginu funguje velice dobre, skoda jen, ze pokud spadne pripojeni, tak zacina nacitat vsechny maily znova :(

Sice to neumim nastavit spolu s AVG, ale na druhou stranu do spamoveho filtru spadnou i viry, takze je to ve finale mnohem lepsi, jak AVG.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marvin  |  23. 09. 2004 15:12

To, že je adresa aktivní, se dá zjistit i přilinkovaným obrázkem v HTML mailech. Link může obsahovat parametry, ze kterých si server (poskytující obrázek) zjistí, která adresa to je. Takže spamy radši ani neprohlížet a vypnou automatický náhled

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hnědka  |  23. 09. 2004 15:20

nebo nepoužívat Mr. Utlouk

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fousekx  |  23. 09. 2004 22:18

Nebo ještě lépe Microsoft Aúú!! - Tluk!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ropucha  |  24. 09. 2004 08:19

Divne. Utlouk pouzivam a zadne html stranky se mi v mailu nezobrazuji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radsiNEvim  |  23. 09. 2004 15:38

tohle ovšem bravurně řeší service pack 2 WINXP (nevím jestli to bylo vyřašený už dříve)

mluvím teda o outExpress

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepa  |  23. 09. 2004 20:13

No tak holt ve firewallu povolím poštěvnímu programu komunikaci pouze na portech 110 a 25.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  23. 09. 2004 14:49

Používám tenhle filtr do Outlooku, funguje téměř perfektně a je zadarmo, nevýhoda - maily se filtrují až po stažení. Nevadí, pokud máte rychlou pevnou linku. Vadí, pokud máte pomalý dial-up.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
r00t  |  23. 09. 2004 14:06

na svojom mailserveri pouzivam kombinaciu spamassassin a whitelisty vlastnej vyroby, ucinok 100% stratenych mailov 0%
pri objeme cca 300-400 kusov spamu denne som musel pouzit najbrutalnejsiu metodu, pokusne som to nasadil aj vybranym uzivatelom a zatial su na to len pozitivne reakcie

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sten  |  23. 09. 2004 13:35

kdysi jsem pouzival pod KDE program na cteni posty Kmail. Mel jednu zajimavou vlastnost, protoze tam byla funkce jako: "odrazit e-mail" (jiz si to presne nepamatuji), odrazeny e-mail se pak tvaril jako automaticka odpoved, ze nebyl dorucen, protoze adresa neexistuje. Moc jsem to nestudoval a tak nevim nakolik to bylo presvedcive, tehda mi jeste skoro zadny spam nechodil a skoro vzdy jsem si rad precetl co pekneho mi nabizi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
?  |  24. 09. 2004 08:33

) A uz sis nechal prodlouzit penis a uz sis uschoval sve penize v Zimbabwe? )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
usáma husajn  |  24. 09. 2004 10:55

Já už ho mám metrový a nosím ho zastrčený v podkolence...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sten  |  24. 09. 2004 11:47

Zatim jeste ne, rikali neco jako: "Kdyz neni zaklad, neni na cem stavet. Zazraky delame, ale takove ne." A pak mi navrhli zmenu pohlavi, ze to bude jednodussi a skoro zadarmo.  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Patrik  |  23. 09. 2004 12:39

tomu se říká "mailový teror" :) měl jsem spam filtr na redboxu od Contactelu, jejich "vychytany" filtr sliboval kdesi cosi úžasného i blokování domény...nasekal jsem tam .tw, .com, .net, .au, .it apod. jenže pak mi nechodili skoro žádné maily...po odeslání dotazu mi bylo sděleno, že filtr pracuje na způsobu: "cokoliv v adrese vypadá jako blacklist, vrať odesílateli a pak vyhoď..."

Takže lidi, co mi psali i znasi domeny a meli v adrese kombinaci dvou pismen shodnou s mym seznamem v antispamu, to dostali zpět. Fakt super, smazal jsem všechna nastavení a vesele dostávám spam nadále... 

Ono stačí kamkoliv zadat email do diskuze či odkaz na stránkách a ty potvory si to najdou tam, nebo si to vytáhne nějaký virus z pošty kamaráda a pošle spamerovi seznam jeho kontaktů rovnou do databáze. Jen mi nevím přesně, ale někdy mi v řádku odesílatel psalo: "Undisclosed recipient" nebo tam nebyl vidět vůbec...co je to za fintu? neví někdo?

Zadávat do odhlášení spamu email nějakého nepohodlného člověka je fakt sladká pomsta...to už je možná horší jen nas*** mu bot...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lubos  |  23. 09. 2004 13:25

yahoo ma vcelku dobrej filter na spam.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
?  |  24. 09. 2004 08:32

Undisclosed recipient muze byt v hlavicce "To:" proto, ze mail nechodi tam, co je napsano v "To:", ale na adresu, ktera se zadava jeste pred hlavickou. Proto muzou byt v udaje ve "From" a "To" zcela smyslene a mail presto dojde. Na hovno je to, ze filtry Seznamu ani Centrumu nereaguji na frazi "Undisclosed recipient", pokud si je tam zadate, a mail presto doruci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Howard  |  23. 09. 2004 11:52

Ano, uz sem se nekolikrat snazil "odregistrovat" s dodavek spamu, je mi to jasny.

Jeste tak klikat na veci, co chodi ve spamech. No ale kdyz nemate defaultni IE, tak to tak nebezpecne neni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hnědka  |  23. 09. 2004 12:13

ja jsem asi 2x do toho "odregistracniho" formulare vyplnil mail jednoho exota, co ho nemam moc rad (a on me) a ted mu chodi asi 30 denne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hnědka  |  23. 09. 2004 11:36

ja se spamu zbavil uplne jednoduse:

mam mail na centru a necham automaticky mazat vse, kde odesilatel neni .cz;

u vsech ostatnich mailu poslu vysvetlujici automatickou odpoved (at to poslou z jine adresy) a mail pak smazu

 

driv mi chodilo 70 spamu denne, dnes 5-15 mesicne

....je mi jasny, ze ten zpusob neni moc vhodnej pro lidi, co jim chodi hodne normalnich mailu z ciziny z ruznych adres, ale ostatnim to treba pomuze

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Voty  |  23. 09. 2004 11:41

To je bohuzel pro lidy, kterym chodi maily i jinych domen dost nepouzitelne. A vzhledem k cene .cz domen ma i spousta normalnich lidi treba .org apod.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Z  |  23. 09. 2004 12:49

To máš štěstí - u mě už má aspoň 1/4 spamu hlavičku From jakoby z české domény.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
yarda  |  23. 09. 2004 13:13

automatickou odpověď vypni, protože tím často bombarduješ nevinný lidi, sám se pak podílíš na spamu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hnědka  |  23. 09. 2004 13:27

a jaky nevinny lidi? nejmin 99,9% mailu z ciziny jsou spamy a u tech odpoved v drtive vetsine nedorazi vubec......a pokud nahodou jo, tak stejne cestine neporozumi

 

a ti ostatni se dozvi, jak me muzou kontaktovat, pac kdyby to bylo vyple, tak by si mysleli, ze mi mail dosel a nic by dal neresili

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
michal  |  23. 09. 2004 14:47

Nevinný lidi, jejichž adresy používají spammeři ve From:

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
noname  |  23. 09. 2004 11:10

máte chybu v title

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
W.  |  23. 09. 2004 11:14

opet, to neni yadna novinka

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vít Jurásek  |  23. 09. 2004 11:21

Díky moc, opraveno.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
noname  |  23. 09. 2004 12:10

rádo se stalo, tyhle chyby se snadno přehlédnou

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mady  |  23. 09. 2004 10:55

A neobjevili jste taky náhodou Ameriku?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Robert  |  23. 09. 2004 11:01

Myslim ale, ze neni na skodu na to nezkusene lidi upozornit.

www.medvidek.cz

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondrej Novak  |  23. 09. 2004 15:30

Blba reklama Roberte

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Robert  |  23. 09. 2004 15:56

Pokud narazis na nazev me stranky pod prispevkem tak je schvalne neklikaci. Nemam zajem na nejaky spam v techto forech. Na druhou stranu se neskryvam za vymyslene jmeno a je to jen misto podpisu, howgh.

Ale abychom neodbihali od tematu. Dost me tyhle removery ve spamu stvou, stejne 80% vede na neexistujici stranky. No a zbytek... taky jsem driv pred peti sesti lety obcas klikl nez mi doslo ze je to blbost a ze si tim spis pridelam problemy. Proto si myslim ze pro radu zacatecniku to muze byt uzitecna informace.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hydrant  |  23. 09. 2004 11:22

No víš, pane chytrej, spousta lidí, kteří nejsou chytří jako ty, takovouhle informaci ocení, protože o důsledku co tím mohou způsobit vůůůbec netuší...

Takže se hoď do klidu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor