Michal Nemček
Michal Nemček
29. 9. 2014 • 15:45

Čo sa týka ovplyvňovania médiami odporúčam prečítať 2. knihu z 3 dpielnej série.. kniha sa volá Šum a je do spisovateľa Anders de la Motte

swah
28. 9. 2014 • 9:12

Nerad bych situaci zlehčoval, ale nevidím v článku zmíněných praktikách nic šokujícího. Nakonec, tyto praktiky nejsou ani konkurentům Applu cizí a to je v mnoha směrech dokáží i v nemorálnosti hravě překonat.

dpcstb
27. 9. 2014 • 12:42

vidiet ze to ma apple pevne v rukach. taka mala diktatura riadena nie vojenskou silou, ale silou psychologickych slabosti beznych ludi.

sarga
27. 9. 2014 • 8:30

Děkuji za výborný článek.

Jakub Lulek (kubik393)
26. 9. 2014 • 23:51

Připadá mi stále velmi vtipné, jak mnozí lidé pokládají firmu Apple za něco neobvykle dynamického, mladického, úžasně čerstvého a inovativního. Vždyť ve vedení sedí úplně tatáž sorta páprdů jako v Microsoftu, titéž pánové, kterým více než na technologiích záleží na jejich bankovních kontech, a Apple zkrátka musí vyvíjet zákulisní praktiky aby dokázal čelit tlaku Microsoftu z jedné strany, a tlaku Androidu z druhé, co si budeme povídat, jeho podíl na desktopech a noteboocích je mizivý, servery vzdali úplně, iPhone se dobře prodává ale iOS je v dalekém závěsu za Androidem co se týče tržního podílu, iPad dominuje na tabletovém poli ale i tam se Android mocně dotahuje, přehrávače iPod pomalu a tiše mizí z nabídky nebo se propadají v prodejnosti do stínu iPhonu, Spotify a podobné služby šláply iTunes na krk a co se týče hodinek... Neodvažuji se odhadovat, já si je nekoupím, moje hodinky z roku 1973 jdou pořád spolehlivě a skutečně je vyrobili v Japonsku, ne v Číně nebo jinde. Co tedy zbývá Apple? No přece stát se exkluzivní, drahou, prestižní značkou, jako je například německá trojka (Audi, BMW, Mercedes-Benz), symbolem společenského postavení a statusu, modlou mnohých ale vlastnictvím menšiny, za nekřesťanské ceny, které onen mýtus jen nafouknou a učiní z jejich majitelů nabubřelé, pohrdavé naboby, kteří ostatní za jiný než pochvalný názor hubují. Takže nic nového, nemám pravdu? A přesně o tohle Apple šlo a díky tomu byl Steve Jobs takový génius, dokázal využít naši sociální uvědomělost proti nám. Měl jsem počítače Apple ještě za slavných dob PowerPC (krásné časy) a býval jsem fanda, iPhone se mi nikdy nelíbil a iPod jsem považoval za předražený, přesto jsem byl fanda Apple, než mi došlo, čím se vlastně Apple dobrovolně, záměrně a naprosto chladnokrevně stal. Jen další nadnárodní korporací, jejíž bezskrupulózní praktiky vedou k řízenému obírání mas. Takže jsem přestal být fandou Apple a začal věci posuzovat s chladnou hlavou. Což by měl mimochodem každý, jakkoliv nadšený, majitel kteréhokoliv jejich produktu. Koupě iPhonu, MacBooku nebo iPadu z vás lepší lidi neudělá, na tom musíte pracovat jen vy sami. A nenávistnou kritiku jste si na sebe přivolali jen vy sami, svým zpupným a nabubřelým povyšováním se, sklízíte pouze žeň toho, co jste sami zaseli. A komu jste tím prospěli? No samozřejmě Apple a jeho ziskuchtivým šéfům a investorů, tyhle lidi totiž podporujete, ne nějaké nadšené, mladé inženýry ale bandu páprdů v oblecích, kteří si hledí jenom svoji výplatní pásky a mahagonového pracovního stolu.

sedmej
26. 9. 2014 • 22:32

http://smartmania.cz/bleskovky/nejen-iphone-6-... ...
proč se nepíše tolik článků i o jiných telefonech, které zjevně lze ohnout nebo zlomit? Že by to taky někdo záměrně tutlal? 😀

Martin Novák
26. 9. 2014 • 22:28

Firma Apple a její praktiky jsou stejně odpudivé jako byl Jobs sám (čímž ovšem nepopírám to, že byl zároveň génius).
"I když Jobs patřil mezi štědré filantropy, nehodily by se tyto aktivity do obrazu Applu." - Druhá část věty je nesmyslná - charita zlepší obraz jakékoli firmy. A první část je nepravdivá - Jobs byl lakomec. Ano, po jeho smrti se najednou objevily "zaručené informace" o tom, že své filantropické vášně celou dobu skrýval... ale ty jsou spíš směšnou snahou narychlo (po jeho smrti) vylepšit jeho špatnou pověst.
Jinak hodně zajímavý článek.

Mythic
Mythic
26. 9. 2014 • 17:29

A živě.cz má pro změnu na webu 3/4 prostoru zaplněné reklamou + samozřejmě vyskakuje reklama když se stránka načítá, když se načítá video a občas i během čtení. Fuck. Ještě očekávám, že se brzy objeví dialog při odchodu z živě: "Dokud nekliknete na některý banner, nesmíte stránku opustit." Ještě když se k tomu připojí tendenční články plné polopravd, je to fakt žumpa tenhle web.

eSkocz
26. 9. 2014 • 15:09

Miluju diskuze pod podobnými články. Už dlouho jsem neviděl tolik chudiny na jednom místě 😘Miluju svůj iPhone 6, kterej si se všema vašema bakelitovejma shitama utře nohavici, svym 2 jádrem rozválcuje 8 jádro od Šmašungu a s 8MPix fotí lepší fotky než 41MPix Nokia... Jen brečte děti, brečtě .Jednou si na něj taky vyděláte a budete moci vést šťastný a perspektivní život... Kdo ví, třeba si jednou svého času začnete vážit natolik, že přestanete číst články o firmě, která vás nezajímá a trávit další čas psaním jak moc jí nesnášíte :)

Jirka Oneš (Jirkaone)
Jirka Oneš (Jirkaone)
26. 9. 2014 • 14:16

Díky za fajn článek. The Verge jsem vždycky považoval za super web, ale měsíc před a měsíc po uvedení nového iPhone se změní v příšernou iŽumpu adorující Apple bez ohledu na realitu. Teď jste mi potvrdili, že iVerge je vlastně PR Apple.

armykcz
26. 9. 2014 • 14:07

Takže jsme se dozvěděli, že Apple zase dělá něco líp jak konkurence...

cryingfreeman
26. 9. 2014 • 13:48

no a?na čestnosť sa v takom biznise nehraje, to by Apple nebol tam kde je(rovnako Microsoft alebo Google)

František Chroustal
František Chroustal
26. 9. 2014 • 13:47

To jsou praktiky jako na předváděcí akci pro důchodce 😀 Fuj!

Marannelo
Marannelo
26. 9. 2014 • 12:44

Se věnuje charitě, meidiím a kravinám jako gay průvod a pak iPhone stojí za pendrek.

Gordar
26. 9. 2014 • 11:35

Moc se mi libi ten pristup k novinarum. Nic vam neposlem, nasi reselleri vam nic neposlou, hezky si to sezente za svoje. A stejne o nas budete psat od rana do vecera 😃

Hawkey1234
26. 9. 2014 • 11:12

Marketing je silná zbraň, otázka je co už je či ještě není za hranou..Btw když to dělá dělá soukromá firma, co teprve nějaké vyšší instituce.. brr..

satai
satai
26. 9. 2014 • 10:58

Gruber mi na to na TW rekl "Bullshit". Vzheldem ke kontextu, v jakem je na 9to5 zminovany...
https://twitter.com/gruber/status/51431658315... ...

itsme
26. 9. 2014 • 10:31

Kdybych měl firmu, která dělá produkty určené pro masy dělal bych marketing zrovna tak.

last_prophet
26. 9. 2014 • 9:39

Určite niektorí poznáte túto hlášku, z istého filmu "...Well, you should sue McDonald's, 'cause they fucked you up." ? Aktuálne by to sedelo aj na nový iPhone 😃
Reklama na iPhone, ktorá je vždy tak "úžasná" , až mi je na grc 😃 Video s energickým-happy hudobným podmazom a prezentáciou nikekoľkých pripečeno-vysmiatých junior-senior-vice-neviemčo, ktorí samozrejme presvedčia cez kopu nafúknutých desinformácii každého slabomyseľného, ak nie o jeho kúpe, tak minimálne o tom, že je to najsamlepší bezkonkurenčný mobil.
Teda nie mobil, ale ajfon, sorry za preklep 😃... lebo ajfon je ajfon, aby ste vedeli ;) Snáď každý užívateľ ajfonu vypustí zo slovníka slovo mobil a nahradí ho ajfonom. "...napíš/zalovaj mi na ajfon" alebo "...pozriem si to na ajfone" tiež "...odfoť ma ajfonom" 😃
Mnohí budú súhlasiť, keď napíšem, že Apple je len ďaľšia sračka z jednej veľkej žumpy, menom USA. Rovnaká sračka, ako CocaCola, už spomínaný MacDonald´s a napr. aj mnohé MLM spoločnosti...

Martin Černohorský
26. 9. 2014 • 9:28

Články "Unikly nové specifikace ...." sou přebírané z jiných webů nebo je Karel Javůrek jeden z vyvolených novinářů pro firmu Intel? 🙂

Haunter
26. 9. 2014 • 8:59

Tyjo... představte si že by takový PR tým měl Linux 😀

dolph1888
dolph1888
26. 9. 2014 • 7:54

Nechápu kdo s tím má problém, kdo umí prodat produkt a ví jak se postavit k trhu je snad kladná postava (čti: firma) pořád si myslím, že "úkolem" firmy je generovat zisk a s tím souvisí i PR.

odstraneno 5551
26. 9. 2014 • 7:26

ja by som skor povedal, ze posledne negativne clanky a spravy ktore sa vo velko vyskytuju v mediach o Apple su marketingom niekoho ineho.

House_MD
26. 9. 2014 • 6:51

Autor má hroznou radost, že objevil novinku. Ale takhle se chovají všichni velcí výrobci.
Akorát teď je tady vlna Apple hejtů, tak je potřeba přiživit ohníček a získat pár kliků k reklamám navíc.
A to jablilčko u mě je můj obstarožní iPhone.

othoma
othoma
26. 9. 2014 • 6:39

Praktiky na zvraceni , jeste ze se mi iphony nelibi, mel bych dilema takovou firmu podporovat

maysider
26. 9. 2014 • 6:18

tak si shrňme fakta, Apple:- zákazníky okrádá na nekvalitních materiálech
- má katastrofální bezpečnost (Jennifer Lawrence je jistě šťastná)
- podvádí, domlouvá ceny eKnih s vydavateli, tím okrádá všechny na planetě
- nechutná/nemorální zákulisní hra typu Microsoftpromiňte, ale vše se potvrzuje
Apple uživatel je:- hloupý
- snadno ovlivnitelný
- omezenýstačí srovnat uživatele, kteří mají podobně drahé telefony a toto zjistíte samipřeji hezký denbééééééé 😉

Petko Kotov
Petko Kotov
26. 9. 2014 • 1:40

cital som to pred dvoma tyzdnami.
nechutne.

Určitě si přečtěte

Články odjinud