Oculus uvedl nový prototyp a budoucnost virtuální reality

Oculus uskutečnil vývojářskou konferenci Connect, na které představil nejen nový prototyp brýlí, ale také detaily o vývoji a budoucnosti virtuální reality.
Kapitoly článku

Oculus nedávno začal nabízet druhou vývojářskou verzi brýlí Rift DK2 pro virtuální realitu. Osobně jsme novou generaci prototypu otestovali a podrobně popsali ve starším článku, kde nechybí ani srovnání s prvním vývojářským prototypem.

Oculus před pár dny uskutečnil sraz vývojářů, designérů a dalších lidí, které zajímá virtuální realita. Kromě cílených přednášek od zkušených vývojářů v Oculusu, došlo ale k představení řady novinek a nechyběly ani zajímavé přednášky.

Oculus Crescent Bay: poprvé se sluchátky i 360stupňové snímání pozice

Trochu překvapením bylo představení nového prototypu brýlí pro virtuální realitu s kódovým označením Crescent Bay. Nejedná se však o model, který by byl dostupný a bylo ho možné koupit.

oculus-crescent-bay-prototype2.png
Nový prototyp Riftu s kódovým označením Crescent Bay obsahuje i sluchátka

Nový prototyp má řadu vylepšení a posouvá možnosti zážitku z virtuální reality. Rift Crescent Bay má poprvé v základním balení jednoduchá sluchátka, protože zvuk hraje velmi důležitou roli při použití virtuální reality. Sluchátka jsou jednoduchá, ale díky standardní konfiguraci je možné velmi dobře naprogramovat konkrétní rozsahy hlasitosti zvuků a efektů.

oculus-crescent-bay-prototype.png

Oculus samozřejmě umožňuje, aby si uživatel zapojit vlastní sluchátka, která jsou obvykle mnohem kvalitnější. Použitá sluchátka nicméně označuje jako „high-quality“. Kvalitu zvuku si ale ověříme až budou dostupná.

HRTF.svg.pngOculus ale tímto krokem dal jasně najevo, že zvuk je důležitou součástí a základní forma sluchátek, které téměř nezvyšují cenu za kit, nebude ve finální prodejní verzi chybět. S tím souvisí i nová podpora prostorového zvuku pro vývojáře. Oculus si licencoval technologii RealSpace3D, která je ve vývoji už přes deset let a počítá se snímáním pozice a otočením hlavy ve virtuální prostoru a podle toho počítá veškeré odrazy a pozice zvuků (HRTF - Head-related transfer function).

Nový prototyp Riftu má také přepracované infračervené LED, které jsou nyní i na zadní straně pásu na hlavě. Díky tomu kamera neztratí poziční snímání ani když se zcela otočíte zády ke kameře. Infračervená kamera snímá v této verzi rychlosti 120 snímků za sekundu.

oculus-crescent-bay-prototype3.png
Kamera si díky LED vzadu poradí se snímání pozice i když se zcela otočíte

Nová generace prototypu je také lehčí a menší, konkrétní rozměry ale Oculus neprozradil. Stejně tak zatím nezveřejnil podrobnosti ohledně displeje, ale podle vyjádření nemá displej z Galaxy Note 4 s rozlišením 2 560 × 1 440, který má i Samsung Gear VR. Samozřejmostí je ale vyšší frekvence vykreslování.

Oculus uvádí, že tato verze je zatím nejblíže k finální první verzi pro koncové uživatele.

Oficiální partnerství s Unity

Na konferenci bylo také oznámeno oficiální partnerství s populárním enginem Unity, který je dostupný ve verzi zdarma a Pro a umožňuje tvorbu her a aplikací pro počítače, herní konzole a další zařízení.

oculus-unity-add-on.jpg

Protože většina vyvíjených dem pro Rift je vytvářená právě v Unity, Oculus bude v rámci Unity nabízet plnou podporu virtuální reality v rámci pluginu. Přídavný software se bude týkat nejen samotného trojrozměrného vykreslování, ale také zmíněné prostorového zvuku, se kterým lze v Unity rovněž pracovat.

Do budoucna by se mělo množství funkcí postupně rozšiřovat a přídavek od Oculusu bude k dispozici pro obě verze Unity.

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,