Obří reklamní kampaň s vyskakovacím oknem byla – obřím selháním

Diskuze čtenářů k článku

Petr Klimovic  |  29. 08. 2001 13:04

Firma X10 neni neznama firmicka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JIří Hlavenka  |  29. 08. 2001 20:05

Není problém, rád se nechám poučit - víte o X10 něco více?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Klimovic  |  30. 08. 2001 06:50

Je to firma, ktera dodava kompletni stavebnici domaci automatizace. Ruzne vypinace a zasuvky, ktere se daji ovladat dalkove po elektricke siti, programovat, apod.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Janoušek  |  29. 08. 2001 09:53

Kdyz se to otevre, je to maly, rychle se to nacte a da se to rychle zavrit, tak to zas az tak nevadi.
Ale kdyz se to otvira po zavreni znova a znova a furt to otravuje, nebo kdyz to samo zacne otvirat stranky, tak to uz je moc, tady maji vyhodu ti se slabym pripojenim, tem nez se to nacte tak si pockaj a stihnou to zavrit jeste nez se otevre dalsi. Ja se na pevne lince uklikam, protoze je to nacteny hned. Fuj!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  28. 08. 2001 20:35

Umi nejaky program odfiltrovat to debilni letadlo preletavajic na uvodni strance www.lupa.cz ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Klimovic  |  29. 08. 2001 13:03

Proxomitron.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Kühn  |  28. 08. 2001 10:30

Myslím, že odpověď na otázku "proč to, co funguje v televizi, nefunguje na internetu" je celkem jednoduchá. V televizi prostě nemůžete reklamu vypnout a nechat pořad pokračovat dál (přepnout na 5 minut na vedlejší kanál jaksi nemá valný smysl), na internetu to udělat můžete. Kolik televizních diváků by asi vypnulo reklamu a nechalo pokračovat film, pokud by měli tuto možnost?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ondrej  |  29. 08. 2001 12:04

přepnout na 5 minut na vedlejší kanál jaksi nemá valný smysl

no ja nevim, ja to tak delam

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Kuchta  |  29. 08. 2001 20:12

Vzhledem k tomu, že vysílací schéma našich televizí je tak , tak se na televizi dá dívat pouze ze záznamu. A stisknout FastForward pro přeskočení 5-10 minut má obrovský smysl.!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ufak  |  28. 08. 2001 09:47

Vse, co nechci, okamzite zaviram.

Reklama na internetu se asi spis bude soustredovat do nejakych PORTALU REKLAMY,
protoze na internetu clovek hleda konkeretni potrebu a kazda napoveda mu pomuze.

Ale kdyz hledam napr. plysova zviratka a vyskaka mi spousta nahatych slecen a dig. kamery,
tak se nastvu a uz nehledam ani ta zviratka.

    Co vy na to ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PZ  |  28. 08. 2001 15:29

Ja pouzivam WebWasher a uz hodne dlouho na zadne nudle ani vyskakujici okynka nekoukam

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Miláček  |  28. 08. 2001 09:23

Dobrý článek, zaujal mne. Měl bych jednu poznámku k úryvku v závěru článku.

"...nikdo nespočítá, kolik procent zapnutých televizí bliká do prázdných místností, se rychle zametou pod koberec. V Internetu naopak dostávají pochybnosti hned živnou půdu..."

Jedná se cca o 5-6% zapnutých televizí. Viz Koincidenční studie peoplemetrového panelu u realizátora peoplemetrového výzkumu TNS Media. Představte si, že investujete do TV reklamy stovky milionů ročně a hledáte odpověď na otázku, kolik lidí nesleduje TV (reklamu), ale jen ji pouští do prázdného pokoje. Vaše otázky by měly VELKOU váhu . Nelze je jen tak zamést pod koberec. I tady jsou pochybnosti namístě. Právě zmíněná studie je pokusem postavit se k problému čelem a zodpovědět tyto nepříjemné otázky. On je totiž obecně problém zjistit objektivně odpověď na podobné otázky - hlavně: kdo takový výzkum zaplatí? Zadavatelé reklamy? Ne. Média? I tak jsou pro ně výzkumy zjišťující jejich sledovanost drahé ... natož aby platila další a další výzkumy.

Jednou z deklarovaných výhod internetové reklamy je její interaktivita. Banner či jiný reklamní prvek musí upoutat pozornost, nesmí vzbudit negativní emoce a má vyvolat reakci - zpravidla click. Úspěšnost se pohybuje zpravidla mezi půl až jeden a půl promile. Pokud je prvek příliš vlezlý, arogantní, nevhodně kreativně zpracovaný, je neúspěšný. A to byl případ kamery x10.

Myslím, že hlavní problém byl v tom, že nasazení pop-up oken v případě X desítky byl za hranicí akceptovatelnosti a ne v tom, že internet je oproti televizi málo mocný. Ostatně, počkejme si, jaké změny přinese digitalizace televizního vysílání, která by měla znamenat roztříštění schematu pouhých pěti, někde bohužel jen čtyř TV kanálů... (ano máte pravdu, vlastníků TV je skutečně příliš málo. TV trh by potřeboval více konkurence).

Metody sebeprezentace dobře zvládá i internet. Projekt NET-meterů sdružení SPIR mi připadá minimálně velmi  zajímavý.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  28. 08. 2001 13:45

Díky za dobrý příspěvek, je vidět, že se v branži vyznáte.

Ty obrazovky zářící do prázdných místností byla trošku novinářská zkratka - článek se nezabývá televizí, chtěl jsem jenom ilustrovat ošidnost některých statistik, které jsou prezentovány jako skálopevně pravdivé a jisté. Nejde jenom o televizi, před kterou nikdo nesedí, ale o televizi, u níž člověk při bliknutí reklamy okamžitě ztratí pozornost, jde se napít, vyčurat, baví se s přáteli, vyzkouší jiné kanály a podobně. To jistě nebude oněch 5-6%.

S vaším dalším textem zcela souhlasím. Schopnost sebeprezentace může třeba být podobná, ale důležité je především, jak vážně je brána. SPIR má sice své tiskové zprávy atd. verbálně dokonalé, ale je to oganizace zcela bezvýznamná (nic osobního, snaží se, ale toto je prostě realita). Je to asi jako kdybych já vydával tiskové zprávy o mém postoji ke globálnímu oteplování.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Eso  |  28. 08. 2001 08:27

Rekl bych, ze ta kamera jako produkt byla k nicemu - nepochopil jsem, proc takobou kampan vubec poradali - kdo to platil? I ta nejvlezlejsi reklama potrebuje, aby cilovy produkt mel aspon nejakou uzitnost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarda Retarda  |  30. 08. 2001 12:51

no spis bych rekl, ze v dennim privalu reklam na cokoladicky, preslazene napoje vseho druhu, intim vlozky a cistici prostredky ci prasky na prani je reklama na zarizeni prevadejici obraz na elekricke signaly postavene na CCD technologii prijemnym osvezenim

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor