Nezlobte se, ale tohle je opravdu hodně mizerný článek. U VTM bych to úplně nečekal. V momentě vydání článku a vlastně do pár hodin po nehodě byla k dispozici spousta přesných informací, včetně přesného popisu a sledu událostí a fotografií (i toho "neznámého" předmětu, co vyletěl do hangáru). Letadlo se nevrátili jen kvůli radiokomunikaci. "Razletěl sja" se nepreklada "explodoval", na motoru rozhodně nic neexplodovalo, vše má na starosti jen kinetická energie. Atdm atd. Tento článek je nepřesný a zmatený, řekl bych hodně odflaklý.
Nemit informace od MentourPilot a Blancolirio, byl bych z clanku rozpacity. Takhle se jen smeju.
Ano, Juan má vždy top obsah, Mentour asi také nic mepokazí (znám, nesleduji) a oba jsou každopádně na opačné straně kvalitativní škály v porovnání s tímto článkem.Přitom si to autor udělal sám, opsat správně a smysluplně informace ze solidních zdrojů mi nepřijde jako nadlidský úkol.
Jestli to není jako s letadlem samým. Při čtenosti webu VTM a objemem peněz vydělaným na reklamě z jednoho článku se ekonomicky nevyplatí mu věnovat víc jak hodinku času 😀
Divím sa, prečo ešte niekto iný nevyrába takéto obrovské nákladné lietadlá, keď je o ne taký veľký záujem. Pri preprave nadrozmerného nákladu záujemca moc na výber nemá, len sa obrátiť buď na Rusov alebo Ukrajincov.Pôvodne vraj mal mať nákladnú verziu aj Airbus A380. Keď už prestali vyrábať civilnú verziu, možno by stálo za to vyrobiť aj na prepravu nákladov.Otázne však je, či by takéto lietadlá dokázali cenovo konkurovať týmto AN 124-kám Ruslan a AN 225-kám Mrija.
Jde o celkovou nosnost a o cenu. AN 124 unese až 150 tun. C5 Galaxy končí na 120 tunách. No a pak jde hlavně o cenu přepravy.
Puvodne mel mit A380 opravdu i nakladni verzi, ale ekonomicky jim to behem projektu prestalo vychazet. O dost vic nez neekonomicka civilni verze.
Srovnatelné je C5 Galaxy (nemá civilní operátory) a dá se říct že i nákladní B747. V případě civilního Boeingu není trup tak rozměrný, uzpůsobený nadrozmernym nákladům.
Ono je to trochu slozitejsi. Zas tak velky zajem o tento typ sluzeb neni, Volga Dnepr to leta s 12 letadly a Antonov jich ma osm vcetne An-225. To je na celkovem cargo trhu, kde treba jenom freigtherovych 747cek lita pres 340, zanedbatelny podil. Ta letadla jsou extremne ekonomicky neefektivni na provoz a proto se pouzivaji jen na naklady, ktere z nejakeho duvodu nemohou ject lodi ci po zeleznici a ktere se nevejdou do bezneho cargo letadla, nicmene i v techto specialnich pripadech na sebe ta letadla nevydelaji. Jak Ukrajinci tak Rusove jsou schopni tato letadla ekonomicky provozovat jen proto, ze jejich vyvoj a vyrobu zaplatilo sovetske ministerstvo obrany a stavajici provozovatele je dostali do vinku fakticky zadarmo. Az skonci zivotnost tem letadlum co to ted letaji, tak skonci bez nahrady, protoze novy stroj uz nikdo nepostavi. Davno pred Antonovem uvazoval Lockheed nad civilni verzi C-5 Galaxy s podobnymi parametry jako maji tyhle Ruslany, ale ekonomicky to proste nevychazi.Nakladni verze A380 je nemozne ekonomicky provozovat a proto se od ni upustilo, protoze tohle letadlo ma extremne nizkou uzitecnou nosnost (v pomeru k vaze stroje), takze paradoxne cargo A380 by unesla jeste mene nez normalni 747 freighter, coz by z teto verze A380 delalo ekonomicky nesmysl.
@Dusan to je přesné. Jediné, co od začátku nechápu je, že tento konkrétní let údajně přepravoval 150t autodílů, což není nadrozměrný náklad. Asi mají málo zakázek a doplňují to normálním cargem, za cenu hubených marží...
Jojo jen náklady co nemůžou lodí nebo železnicí, a proto převáželo drobné autosoučástky. Logika jak řemen.
Dávat peníze do vývoje nového stroje, kterého se prodá maximálně pár desítek kusů se fakt nevyplatí...
Nedivil bych se, kdyby to padalo. > ruská kvalita
Jj, první měl problém už teď, po 40ti letech. Já bych to všechno sešrotoval....
Názor byl 1× upraven, naposled 29. 11. 2020 20:49
Správně, s veškerou ruskou technikou do šrotu. (Ano, chápu, že u Vás to bylo myšleno ironicky.)
A vis o tom ze to je ukrajinsky letadlo ;).
Tak.... Malá nehoda, jak tu někdo píše... Nevím? Éro je podle mně na odpis, ještě že mají v hangárech dost dalších ze kterých zase složí jeden do služby (nevím přesná čísla, ale mají snad nějaké v provozu a nějaké na zemi, které nelétají a jen na nich parazitují a berou z nich díly) Pokud chtějí udělat generálku motorů na všech letounech na úkor zisku, tak klobouk dolů. V téhle nenažrané době kdy se běžně chodí přes mrtvoly. Ukrajinci to nastavili jinak a včera mi tu hučela UR82009 nad barákem v 7000. Zvuk je to nezaměnitelný. Škoda že zase spí 225ka. V létě přistával do Lipska, nad Děčínem nádherný pohled....
Názor byl 2× upraven, naposled 29. 11. 2020 20:46
Ruská společnost stroje uzemnila. Ukrajinci, pokud vím, létají dál. Z výroby modernizované verze An 124 sešlo, po ruské okupaci Krymu. Takže bych to tipnul na zanedbaný servis u ruské společnosti.
Je otázka, proč by by je měli Ukrajinci uzemňovat, když kromě napjatých vztahů, můžou především Rusům sebrat spoustu zakázek. V tomhle segmentu dopravy je dlouhá čekací doba...Kromě toho, Rusové ještě za relativně dobrých vztahů vykoupili většinu náhradních dílů pro motory D-18 a Ukrajinci si je teď pracně shánějí, přes nastrčené prostředníky...
Horko a těžko shání? Ty motory se vyrábí v Záporoží na Ukrajině.
Problemem muze byt prave dostupnost tech dilu v Rusku. Nakup pres podloudniky prece jen ma sva specifika, natoz v tomto regionu..
O to těžší, že v letectví má každý díl svou historii, včetně jmen distributorů a změn vlastníků
Teoreticky. Podvody jsou velmi caste, padelani papiru zvladne kde kdo.U nas byl pruser s nahradnimi dily pro Micka, v USA resili pikantni prusvih s dily pro Air Force One,.. Nekdy neni snadne / rychle resitelne takovou vec odhalit.
Ano, tak by to mělo být. Ovšem bohužel, i v letectví bují černý trh s falešnými náhradními díly a nechaly se nachytat na to i některé západní společnosti.
Jejich výroba skončila.
Pan Kilián byl na stáži v sesterské redakci Blesku ohledně psaní bulvárních nadpisů?
Tak to bych chtěl vidět jak by někdo na Západě odstavil všechny letadla daného typu kvůli takové malé nehodě. Špatně naprojektované Boeingy padají jak shnilé hrušky a nikoho to nevzrušuje. A životy mizerně placených pologramotných indických "pilotů" už vůbec nikoho nezajímají.
...co to blábolíš ?
Nekrm tro(t)la!
Zapomněl sis vzít prášky, viď 😀
Boeing MAX?
Máš úplnou pravdu soudruhu 😀
Na západě to je běžná praxe. Tyto aerolinky jsou závislé na zahraničních zákaznících a proto přejímají západní zvyklosti, stejně tak si asi uvědomují osobní zájem, možná také zanedbání v údržbě nebo jednoduše potřebu údržbu těchto motorů upravit. Trhliny v klíčových komponentách jako je prstenec s lopatka i by měly být objeveny včas, je to předmětem pravidelných prohlídek. Letadla teď poputují na NDT a po kontrolách zpět do provozu.
Myslíš ty, stovky letadel, co už jsou přes rok zaparkovaná na odstavné ploše?
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.