Vyhledávač DuckDuckGo, jehož hlavní devizou má být ochrana soukromí a osobních údajů, oznámil dosažení nového milníku. Během jediného dne, konkrétně v pondělí 8. října, na něm uživatelé provedli více než 30 milionů vyhledávání. Proti Googlu je to ale jen zlomek.
Během letošního roku, plného skandálů kolem soukromí uživatelů, které se dotkly významných společností, jako je Facebook a Google, zaznamenal DuckDuckGo strmý nárůst. Ještě v lednu provedli uživatelé zhruba 16 milionů vyhledávání denně a toto číslo se do konce roku pravděpodobně zdvojnásobí. Rekordu bylo dosaženo téměř přesně deset let po prvním uvedení služby.
Oficiální statistiky vyhledávače DuckDuckGo
Vyhledávač, který vás nesleduje
Zahraniční média konstatují, že za rostoucí zájem o vyhledávač, nenarušující soukromí, může fakt, že si uživatelé mnohem více uvědomují, jak jsou jejich data zpracovávána a využívána velkými technologickými firmami.
Přestože aktuální čísla vypadají pozitivně, současně s tím názorně ukazují, jak náročné je zkoušet konkurovat na poli vyhledávačů dominujícímu Googlu. Vyhledávací gigant během jednoho dne obslouží 3,5 miliard dotazů, tedy více než stokrát větší objem.
Podle dat analytické společnosti NetMarketShare činí podíl DuckDuckGo v segmentu vyhledávačů od začátku roku jen 0,16 %. První místo patří Googlu se 76,21 %, následuje Baidu s 15,62 % a Bing se 4,43 %. Před DuckDuckGo se podle těchto dat vměstnalo ještě Yahoo, Yandex a Ask.
Zrychlující růst je ale markantní z tweetu, publikovaném na oficiálním kanále DuckDuckGo: „Trvalo nám sedm let, než jsme dosáhli deseti milionů dotazů za jeden den, pak další dva roky, abychom dosáhli 20 milionů, a nyní méně než rok na 30 milionů! Děkujeme vám všem.“