Radek
14. 12. 2001 • 11:15

Jen více takových obchodů a méně takových PR článků. 10 % slevy má skoro každý internetový obchod, v tom nevidím žádný rozdíl. Navíc dnes spousta kameňáků tyto slevy poskytuje také.

Jiří Hlavenka
14. 12. 2001 • 21:46

Zajímavé, myslel jsem, že v této oblasti mám přehled: poučte mě, které internetové obchody a kamenné obchody dávají paušální desetiprocentní slevy?

Radek
17. 12. 2001 • 9:19

Mimo jiné tlp.cz, elvia.cz. Tyto uvedené obchody jsou kombinací internetového a kamenného. Při objednávce na webu je desetiprocentní sleva proti katalogové ceně. Vyzvednutí možné v jejich kamenném obchodě. Z vlastní zkušenosti, pokud jsem něco hledal, tak sleva 10% z katalogové ceny (oficiální ceníky dovozců AEG, BOSCH, SONY atd.) byla běžná u většiny internetových obchodů. Levněji jsem nic nenašel. Dle mého názoru si to prodejci nechtěji rozházet u dodavatelů. Stejná situace je i v Německu.  Výrazně nižší cenu prodejce nikde neinzeruje. Mohu uvést na přikladu jedné firmy hificomponents.de, která na webu ceny výrobků některých firem (SONY, PANASONIC atd.) neuvádí a je možné je obdržet na dotaz. Výsledná cena je pak výrazně nižší než je na trhu běžné (Mediamarkt, K+B, Saturn).

Jiří Hlavenka
17. 12. 2001 • 9:56

Divné. Na TLP.cz jsem žádný obchod nenašel, a to jsem hledal dost dlouho :). U Elvia máte pravdu, ale všude ta sleva není, například u televizorů, videí a DVD je to tak půl na půl. Ale zatím tu nevidím tu "většinu" obchodů s 10% slevou - podle mého názoru je to na našem trhu spíš výjimka.

Radek
17. 12. 2001 • 10:30

Sorry, spletl jsem to. Jde o tvav.cz. Jinak souhlasím částečně s tím, že absence novinek je vinou dovozců. Často však dovozci a prodejci žijí z nevědomosti lidí a často se prodává nový i starý model za stejnou cenu. Nějaké výrazné slevy na staré modely se tady moc nevodí.

Milan Tříska
14. 12. 2001 • 23:09

Poslechněte Radku, kolik jste v tomto roce koupil ledniček a myček? Kolik Vašich známých, také čtenářů Živě, koupilo letos něco ze sortimentu Bilehopzbozi nebo tak hodlají učinit v nejbližší době ? Troufám si tvrdit se skoro nikdo.  Tohle je podle mého důležité: ne každé uvedení  názvu firmy ve veřeném prostopru je nutně PR. Kde není kupec nebo zájemce, není přece PR, nebo myslíte, že ano? Tím PR bylo rozhodně ze strany bilehozbozi uvedení své tiskové zprávy jako placené komerční sdělení na Idnes- tam jsou totiž pravděpodobně kupci ledniček po webu  poměrně častí čtenáři.

Pokud jde o ty slevy uvedu příklad z mého okolí : 7% Elektro Spáčil a myslím si, že to skutečně není zas tak neobvyklé. 

Radek
17. 12. 2001 • 9:44

Shodou okolností jsem letos rekonstruoval byt a pořizoval mimo jiné novou kuchyň (myčka, varná deska, horkovzdušná trouba, digestoř). Po prohledání celého českého webu a obchodů jsem nakonec nakoupil nejlevněji u výrobce kuchyně (sleva 10%, resp. nižší DPH). Nakonec jsem zjistil, že s prodejci se dá vždy dohodnout, protože jejich zájmem je přece prodat. Pomalu se tak dostáváme na úroveň vyspělých zemí. Jen je škoda, že se u nás stále snaží dovozci uplatnit zboží, které je modelově zastaralé, za ceny novinek. U bílého zboží (nemyslím teď konkrétní www obchod!) je to zvlášť patrné. Modely v Německu dávno neprodejné (staré víc jak 2 roky) tady vydávají za novinky. Např AEG 6250 atd. Některé novinky úplně v nabídce ignorují (nová řada myček Bosch atd.). Pak to vypadá, že je tady nějaký výprodej z vyspělých zemí. V dnešní době, kdy lidé mohou mít dost informací z webu, je to o to trapnější.

Jiří Hlavenka
17. 12. 2001 • 10:17

imho to není věc obchodníků, ale dovozců. Když dovozce věc má v nabídce, obchodník ji rád nabídne a prodá. Když nemá, je obchodník nahranej a může prodávat akorát to starší co má. Český trh je pro světové výrobce často až ve třetí řadě ve "vybavování" novými produkty (viz PlayStation 2 atd.)

Milan Tříska
17. 12. 2001 • 20:32

Nicméně si i nadále myslím, že počet žhavých zákazníků   na zive není vysoký a tedy to podezření z  PR prostě není oprávněné.  

Radek
18. 12. 2001 • 7:57

Souhlas, čtenáři živě spíš kupují hw než ledničky. PR se tedy minulo účinkem.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují.
Ondřej Fryc
18. 12. 2001 • 10:02

Co je to PR? Obecne vzato v tomto pojmu je toho obsazeno mnohem vic.... PR je treba to, ze prispivame na Bariery, ackoli to delame spise z altruismu (mam nemocnou sestru). PR je to, ze zitra losujeme v iDNES vyherce zbozi za 20 tisic. Ano, PR je treba i to, ze o nas pise Zive (ackoli trvam na tom, ze jsme za to nezaplatili ani korunu ani to neni soucast nejake "dohody"). PR neni o zasazich konkretniho potencialniho kupce, ale o budovani image. Z tohoto pohledu myslim, ze je irelevantni mluvit o tom co kupuje prumerny ctenar Zive.

Edmir Dizdarevic
19. 12. 2001 • 14:44

Chtel bych mit Vasi trpelivost.    Z toho, abych lidem kteri za vsim vidi "podrazy a pletichy" a sami nic kloudneho nedelaji a nevymysli neco vysvetloval jsem uz vyrostl.

Viktor Lednička
13. 12. 2001 • 12:18

Hlavenka, hlavenka, ty jsi ale piča. A nemaž mé reakce, nebo se tady budou objevovat častěji. Akorát kazíš pověst živě. Jestli nemáš nic jiného na práci, než psát takové pičoviny, tak si raději dej pohov.

Ondřej Fryc
13. 12. 2001 • 11:30

Dobrý den,

 

je mi velmi líto, když vidím reakce typu Jakuba. Milý Jakube, věz, že tento článek mě nestál ani korunu. Stálo mě to však neuvěřitelné úsilí a čas, kdy jsem spolu se svými spolupracovníky náš obchod budoval. Dovedete si vůbec představit, kolik je za tím i víkendů a probdělých nocí? Copak si skutečně myslíte, že když nás pochválí pan Hlavenka, tak proto, že s ním máme nějaký freundschaft? Jste blázen... stačí se podívat do množství diskusí na Internetu, kde se naopak s panem Hlavenkou pouštíme do ostrých sporů.

 

Je smutné, že je u nás stále tolik lidí, kteří když vidí někoho  komu se daří, tak ho přestanou zdravit, pomluví jej, případně mu obejdou auto s korunou. Vidím to dnes a denně. Přijedu za rodiči na venkov a když se mě někdo zeptá, kde pracuji, můžu snad hrdě říci: "Podnikám. Založil jsem a vedu jeden z nejúspěšnějších internetových obchodů u nás."??? V žádném případě. Abych byl společensky akceptován, musím říci: "Ale, dělám v takové jedné firmě, nestojí to za nic". Bohužel, spousta lidí raději brečí v hospodě u piva a nadává na podnikatele (podnikatel=tunelář), případně na zaměstnavatele a ve všem vidí konspiraci, Je to asi naše mentalita. No nic.

 

Jinak co se týče těch Datartů apod. S většinou těchto společností jsme se už přímo či nepřímo setkali. Naše velikost jim už velmi vadí, to mi věřte. Ten útok, který popisujete, se uskutečňuje nikoli na cenové rovině - uskutečňuje se přes dodavatele. To prostě jednou šéf takovéhleho řetězce zavolá šéfovi Electroluxu (například) a řekne mu: "jestli budeš dodávat bílýmu zboží, tak od tebe přestaneme brát my". Je to velký problém, ale bojujeme s ním. Dokážeme to právě proto, že nejsme kapitálově slabá firma a také proto, že naše obraty už překročily magickou hranici, do které by bylo lepší nás potopit.

 

Příjemné svátky.

 

Ondřej Fryc

bilezbozi.cz

 

jakub
13. 12. 2001 • 13:01


> Jste blázen...

dekuji za presnou klasifikaci meho dusevniho zdravi. Mozna jste si povsiml, ze muj prispevek byl ponekud jizlivy, ale nikoho jsem neurazel. Toho Vy patrne nejste schopen. Ja pouze poukazal na to, ze se Vase firma objevuje v Zive pomerne casto, ale opravdu je to mozna proto, ze jste tak sqeli. Faktem ovsem je, ze nam (firma pro kterou pracuji) nikdy zive tiskovou zpravu neotiskli...

Ale slibuji, ze uz se ve Vasem pripade zdrzim jakychkoli jizlivosti, abych ve Vas nevyvolaval traumata zpusobena vzpominkou na zavistive vesnicany. Ja osobne Vam uspech preji, o probdelych nocich pri budovani firmy neco vim...

Milan Tříska
13. 12. 2001 • 14:45

Pane Fryci,

vidím, že není skoro nic, co by vám vzalo Váš optimismus ,ale Vaše argumentace ..."  Dokážeme to právě proto, že nejsme kapitálově slabá firma a také proto, že naše obraty už překročily magickou hranici, do které by bylo lepší nás potopit.... ", to je naivní. Tady si myslím, že jste zatím prostě ještě nedosáhli té velikosti, kdy by to někomu stálo za to. Buď za to, aby Vás koupil nebo za to, aby Vás odstavil.  Jen jsem svůj příspěvek dopsal , uvědomil jsem si jeden argument  , který stojí za zmínku. Limitem obchodu Vašeho typu , obecně vzato, je právě nákup u stejného dodavatele jako má konkurence. A to je velké riziko. Navíc  zatím stále konkurujete především nižší cenou , nikoliv výraznou specializací nebo diferenciací. Přitom  Váš podíl na trhu - interetovém - může být velký, ale podíl na  celkovém trhu bílého zboží se nepohybuje více než v jednotkách procent. Vaše marže  je rozhodně spíš nižší než  marže Vaší konkurence na celkovém trhu . Jeden příklad z historie a jiné oblasti: Skvělým manévrováním  dosáhl Napoleon skvělého vítězství v bitvě u Slavkova proti o třetinu silnějšímu nepříteli a to jeho císařská garda nakonec ani nezasáhla do boje.  Byl to příklad skvělého manévrování. A jaký že byl výsledek? Napoleon skončil na Svaté Heleně. Prostě hrubá síla vítězí. A tak si, prosím, nenechte namluvit ani panem Hlavenkou, jehož názorů si velmi vážím a rád je čtu/ pokud nejde o Windows, v tom se nevyznám vlastně ani trochu/ že už jste za vodou. A jsem si jist, že si to nemyslí ani pan Hlavenka, že to je jenom taková novinařina. Držím palec. 

Ondřej Fryc
13. 12. 2001 • 16:09

Pane Třísko, díky za fundovanou reakci. Zdaleka si nemyslím, že bychom byli za vodou. Ale do té řeky jsme dokázali vstoupit a v dravém proudu se udržet na vlastních nohou.

Pane Jakube, já Vás přece neurážím, respektive jsem to neměl v úmyslu. Když jsem před rokem a půl prezentoval svůj záměr, tak mě za blázna považovalo 98% lidí. Bral jsem to jako lichotku.

OF

Edmir Dizdarevic
17. 12. 2001 • 20:59

Ten útok, který popisujete, se uskutečňuje nikoli na cenové rovině - uskutečňuje se přes dodavatele. To prostě jednou šéf takovéhleho řetězce zavolá šéfovi Electroluxu (například) a řekne mu: "jestli budeš dodávat bílýmu zboží, tak od tebe přestaneme brát my".

==> Je tohle normalni i ve vyspelych zemich? Jak na to reaguji dodavatele?

Ondřej Fryc
17. 12. 2001 • 21:59

Jestli je to normalni i jinde, to opravdu nevim, nikdo se s tim logicky nikomu cizimu nesveruje. Nicmene dodavatele reaguji ruzne. Vetsinou si nas pozvou na koberecek a budto se nejak dohodneme, nebo taky ne a my to zbozi musime shanet jinak.

Edmir Dizdarevic
19. 12. 2001 • 14:41

Neresi toto jednani zakony?

Ondřej Fryc
19. 12. 2001 • 16:14

Zcasti, ale zakony jsou v tomto ohledu k nicemu. On vam skoro nikdo nerekne "kdyz to tam nebudete mit za doporucenou MOC, tak s vami rozvazeme smlouvu". Zabali se to do nejakeho pekneho obalu, ale vysledek je, ze s vami budto neobnovi smlouvu nebo vam bude zdrzovat zbozi. Oboji je spatne. Nehlede k tomu, ze povazuji za velice nestastne resit mezi obchodnimi partnery neco pres zakony.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují.
Edmir Dizdarevic
24. 12. 2001 • 0:05

To, co jste popisoval ale ma podle me k ferovemu byznysu (pouziva se v CR vubec toto spojeni? )  ) hodne daleko. Proto ten dotaz na zakony. Ale jinak mate pravdu, protoze kdyz se zacnou tahat zakony, tak uz to jde z kopce.

Milan Tříska
13. 12. 2001 • 10:02

Vynechme, prosím, reakce typu co to pana Fryce stálo. Já jsem rád, že někde najdu článek, který se týká konkrétní věci. Chvilku jsem si  teď srovnával ceny na bilezbozi.cz a v jiném  e-obchodu, který dobře znám/ dělali jsme ho softwarově my/  a vím, že v případě našeho klienta  jde o velmi solidního a významného regionálního obchodníka se sítí kamenných obchodů.  Ty ceny se dají srovnat, někdy vyhrává cenově ten náš klient, jindy Bilezbozi. Vždycky je to ale souboj cenový, vedený na úkor obchodní marže. Jeho vítěz vydělá méně než před tímto soubojem. To je cenová válka.  Bilebozi usiluje v každém případě o co nejvyšší informovanost zákazníka, web je uživatelsky příjemný, na svých stránkách se chová bilezbozi  jako prodavač odborník- snaží se zákazníkovi zboží co nejlépe popsat. Jistě pak dokáže splnit termín dodání , vyřídí reklamace apod, a to jim přivede zase další zákazníky. Stará pravda obchodu přece zní- pokud nemáte víc jak polovinu svých zákazníků na základě doporučení těch  předešlých, pak se nad sebou zamyslete, co děláte špatně. / parafráze  Christine Harvey/. Nicméně si myslím, pane Hlavenko, že Váš článek je předčasný. Česká zkušenost mě už naučila, že každé veřejné oznámení výsledků zde vede k potížím, pokud již není přímo signálem začátku konce. Proč?  Malý trh, malé dosažitelné marže, malý provozní kapitál. Stačí jedna jediná chyba, jedna vetší  neúspěšná / nezaplacená/zakázka a rok jste dělal zbytečně. Pokud nemáte  dostatečný startovní kapitál , " vykryjete" to klidně chvilku marketingem - sám to nedělám jinak . Ale pokud nemáte dostatečnou marži nebo nezískáte rychle  kapitálový zdroj , nepřežijete první útok skutečné konkurence. Představte si, dejme tomu , že Bilezbozi začne ohrožovat skutečné obraty Datartu, Protecsu,Euronicsu, a KB experta a dalších skutečných hráčů trhu. Jak dlouho dokáže Bilezbozi přežít nějakou takovou soustředěnou akci? Ta akce možná   ani nebude úplně fér,ale Bilezbozi asi nebude mít dost peněz ani na dobré právníky. A tak se vracím na začátek : Přátelé, proč si myslíte, že tenhle článek může Bilemuzbozi pomoci? Myslíte, že kapitálově slabý hráč může někdy vyhrát skutečnou cenovou válku? To je pochopitelně jen řečnická otázka.       

Jiří Hlavenka
14. 12. 2001 • 21:27

Vaše úvaha je zajímavá, ale mohl byste prosím vysvětlit, proč "každé veřejné oznámení výsledků" může být signálem začátku konce? To nechápu - například naše společnost oznamuje výsledky celkem pravidelně, a nechápu to ani jako žádné chlubení se nebo "příznak konce", ale prostě seriózní jednání, informační otevřenost.

Jinak prodejce, který prodává zásadně proto zaplacení, tedy nedává nic "na fakturu", by neměl být problém s "nevykrytou" zakázkou. Ale souhlasím s tím, že samozřejmě Bílézboží.cz je ve srovnání s Datartem atd. stále jenom trpaslík a je zranitelný, jako každý malý hráč. (Ne že by ale třeba Datart zranitelný nebyl, IMHO).

Milan Tříska
14. 12. 2001 • 22:55

Ano, možná ne každé veřejné oznámení výsledku . Asi jsem se nevyjádřil zcela přesně.  Nicméně Cpres je diverzifizikovaná firma a pokud jde o tržní pozici , patří k leadrům trhu . Bilezbozi je prostě/ ať mi to pan Fryc nemá za zlé, nemyslím to pejorativně/  zatím především "naparující se trpaslík". Řečeno s Kotlerem , Cpres je ve svém oboru leader, Bilezbozi  je koutař , který se chová jako vyzyvatel. Užívat strategii vyzyvatele, pokud jste koutař, to je nemoudré.    Prostě obrat několika desítek milionů v bílé technice je i na tomhle trhu málo významné číslo a jeho popularizace , pokud  je jejich marže ještě nižší než je marže kamenného „ síťového“ prodejce  a to asi je/, svědčí spíš  o nezkušenosti autora  prohlášení než o skutečném úspěchu.
Jinak prodejce, který prodává zásadně proto zaplacení, tedy nedává nic "na fakturu", by neměl být problém s "nevykrytou" zakázkou.“  Pane Hlavenko, pokud prodáváte jednu ledničku jednomu zákazníkovi, Vaše  východisko platí. Pokud jednáte opakovaně o prodeji mnoha ledniček jedinému zákazníkovi, musíte na to vytvořit nějakou rezervu. Jednání se protahuje, Vy pořád držíte tu rezervu, pak se ukáže že zákazník nebyl zákazník. Například. To jsem měl na mysli, když jsem psal o tom, že tržní podíl Bilehozboži zatím fakticky nikoho vážně neohrožoval, tak nechají kluky, ať si hrají.Pan Fryc je o 14 let věkově a o deset let podnikatelsky mladší, než jsem já. Zdá se mi, že do toho jde se stejnou vervou jako my/ drobní/ v roce 1990, pochopitelně s podstatně lepšími prostředky,ale podle svých prohlášení, pravděpodobně se stejnou naivitou.        

Jiří Hlavenka
15. 12. 2001 • 9:56

Souhlasím, díky, dobrá úvaha. Chuť po sebeprezentaci Bílého zboží chápu a myslím, že má kus logiky i když obchod je, jak říkáte, "koutař": dnes je nálada proti elektronické komerci, tvrdí se, že to je naprosto špatné, nefunkční, že se v tom dají pouze utopit peníze, což je samozřejmě druhý extrém, ale stejně mylný jako to, že e-komerce "zvítězí" a kdesi cosi. Proto jsem tomu věnoval i článek a s panem Frycem si vyměnil pár mailů, kde jsem se ptal na konkrétní věci - je dobré ukázat a dokázat "celou realitu", nejenom to, co je zrovna módní a čeho se chytají všichni (to je dle mého názoru "úkol" dobrého média).

Jinak neznám přesně vztahy distributora bílého zboží  a prodejce, ale z jiných, podobných oborů vím, že poměrně dost "tíhy" leží na distributorovi, zejména co se týká možnosti vracet neprodané zboží. (Například podobně postupujeme my u našich knihkupců - mají možnost vrátit neprodané zboží výměnou za nové, samozřejmě u toho jsou pravidla typu jak dlouho mohou držet "oznámený ležák" atd.). Takže se nedomnívám, že by se u prodejce bílého zboží časem hromadila kvanta neprodaného a neprodatelného zboží - i když samozřejmě s nějakým rizikem (už třeba co se týká ztrát na dopravě při neodebraném zboží, to u kusové dopravy je hodně citelné) musí počítat.

Milan Tříska
15. 12. 2001 • 11:18

."...i když obchod je, jak říkáte, "koutař"  ....  asi jste stejně  jako já  měl na mysli internetový obchod resp. Bilezbozi v rámci  celkového trhu s bílou technikou u nás.  Obchod/trh/ jako celek pochopitelně obsahuje celé spektrum, tedy lídry , vyzyvatele , nasledovníky a koutaře.                                                                                   

 

 

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují.
Ondřej Fryc
17. 12. 2001 • 18:35

Já jenom koukám, co se to tu vyvinulo za zajímavou diskusi když jsem tu nebyl. Pane Třísko, nechcete někde diskutovat častěji? Po všech těch bezobsažných flamewars je to jak rajská hudba...

Já Vám samozřejmě nemám za zlé Váš názor. Jenom mi přijde, že trošku směšujete trhy. Máme dvě skupiny zákazníků. Jedni nakupují klasicky, jiní na Internetu. My se snažíme %podíl těch druhých zvyšovat a na Internetu jsme lídr, nikoli koutař. Řekl bych tedy že jde o DVA TRHY. Samozřejmě, Vy mi namítnete že jde o celkový trh bílého zboží, ale to se dostáváme do koncepčního sporu... který však s Vámi rád povedu.

Jinak co se týká zkušeností, uznávám, že to je cenná deviza (mimochodem podnikám od roku 1997, nikoli od r. 2000), nicméně i velké břemeno. Věkem přibývá skepticismů a všelijakých "ale", všude vidíte problémy takže se nakonec do ničeho nového nepustíte. Ty problémy jsou každopádně reálné hrozby, které já třeba ani nemusím vidět. Přesto věřím, že když přijdou, většinu z nich se podaří "nějak" vyřešit, většinou způsobem, který by Vás zezačátku asi ani nenapadl... Na začátku mi lidé, kterých si velmi vážím a to i podnikatelsky, všichni říkali, abych to nerozjížděl. Napadly je tisíce důvodů, proč to nemůže být úspěšné. Sice teď zdaleka neříkají: "už jste za vodou", každopádně ale zamyšleně pokyvují hlavou: "Hmm, zajímavé. Možná z toho i něco bude.". Ten posun je zřejmý.

 

Ondřej Fryc

Milan Tříska
17. 12. 2001 • 20:28

Thank you for the flowers , pane Fryci:), uz jsme spolu před časem /v únoru/ jednu společnou diskusi vedli v rámci VIP fora. Nicméně si myslím, že dva trhy by to byly , kdyby nakonec existovaly dvojí ledničky, internetové a kamenné.  Jde však, podle mého pouze o dva distribuční kanály, /navzájem - někdy- soupeřící/  téhož výrobku a často téhož výrobce. No a s těmi zkušenostmi, tuším že to byl Bismarck, kdo řekl- parafrázuji: Chybami se člověk učí,ale jen blázen se učí vlastními. Toho blázna berte ,prosím, jako licenci.  

Ondřej Fryc
17. 12. 2001 • 21:40

No tak teď nevím, komu dřív odpovídat. Věděl jsem, že se na mě sesypete

Co se týče té únorové diskuse, omlouvám se, ale fakt si nevzpomínám. Mě to VIP forum docela zklamalo tím, jak cenzurují příspěvky (například jsem tam psal cosi o tom pochybném výzkumu On-line shopping a objevilo se to tam až po třech měsících a zrevidované), takže jsem na něj zanevřel.

Co se týče těch zkušeností, nevím o tom, že by u nás (ani v zahraničí) existoval někdo, kdo by dělal on-line prodej bílého zboží skutečně dobře - ani my zdaleka nejsme dokonalí :). Řekl bych, že jsme se poučili z chyb e-shopů, co tu existovaly a existují a snažíme se je nedělat. Naši následovníci se budou učit z našich chyb. Kde je ten příměr?

No a teď jak je to s těmi dvěma trhy: Víte, to je věc definice. Já říkám, že prodávat něco v kamenném krámě a prodávat něco na Internetu jsou dvě naprosto odlišné věci. Můžete stokrát umět oslovit zákazníka pěknou prodavačkou, obchodem s MickeyMousem ve výloze nebo 5000m2 prodejní plochou, přitom můžete totálně krachovat na Internetu. Naopak to platí samozřejmě stejně a taky třeba proto jsme si nezřídili kamennou prodejnu - protože to neumíme. V čem je rozdíl mezi prodáváním dámských vysoušečů vlasů a myčky nádobí z pohledu kamenného obchodníka? Téměř v ničem. Prodávají se na stejných místech, ve stejných síťových elektroprodejnách, stejným zákazníkům, obsluhuje je stejný personál. Proč tedy oddělujete trhy vysoušečů a myček?

Pravda bude asi někde uprostřed. Mezi dvěma definicemi slova "trh": (1) z pohledu výrobce je to celkový trh myček v ČR  (2) z pohledu obchodníka jsou však trh jeho zákazníci. A ti jsou jiní.

 

Milan Tříska
17. 12. 2001 • 22:46

To je dobrý! Já jsem opustil VIP forum ze stejného důvodu. Tehdy šlo o to, jakou cenu má investice, když investor vytvoří  pracovní místa za osm tisíc měsíčně a ještě dostane desetileté daňové prázdniny.

Abych osvětlil svoji pozici, nikdy jsem  neprodával bílou techniku, pouze máme docela slušný počet zákazníků z řad  "kamenných" prodejců bílé techniky. Jsou to většinou firmy, které se téhle oblasti věnovaly dlouhou dobu a dnes často trpí právě tou Vámi vynášenou výhodou 10% slevy při nákupu na internetu. Vy jste skutečně neobjevil zatím žádný nový generátor hodnoty a Váš jednotkový profit z konkrétního prodeje není vyšší, než jejich. Zajímavé by bylo, pokud byste dokázal pomocí webu prodat  stejnou ledničku za dvojnásobek  nebo trojnásobek ceny kamenného prodejce. Pak by  byl Váš kout opravdu výnosný. Chápejte, ledničku prodává výrobce, vy prodáváte službu , i když si myslíte, že to je lednička.   Pokud jde o mě, jsem si jistý, že až přijde nová generace kamenných manažerů i k nám, nebude mít čistý internetový krám šanci.  Tou novou generací myslím lidi, kteří si již dovedou nejenom internet představit, ale taky jej kreativně  použít. Zatím je to tak, že jim člověk vysvětlí všechno, co je možné- a oni si pak  často pořídí " zadara" mujobchod na Atlase  a chtějí konkurovat. Zatím a povětšinou. Proč? - oni to zatím nepotřebují! Taky si myslím, že v té organizaci obchodních věcí  už jsme my / naše firma/  ve službách pro naše zákazníky dál, ale nechci se tady sebepropagovat. Já prostě nevidím dva  trhy, kamenný a internetový, a z dlouhodobého hlediska už vůbec ne. Vidím řetězce, supermarkety bez přidané hodnoty služeb  na jedné straně a specialisty na druhé straně, to ano.  Na obou stranách jsou dobří a špatní. Vynechme pro jednoduchost ty špatné z obou břehů  a popišme trvale udržitelné konkurenční výhody těch dobrých v obou systémech. To je ovšem studie, diplomka, něco takového, ne diskusní příspěvek. Ještě  zůstává ta válka.  To se na Vás , ne ti lepší, ale ti kapitálově silnější  domluví a Vy prostě jednoho dne nenakoupíte. Nebudete mít kde a stačí tak tři měsíce. Předpokládám, že stejně tak Vy jako já se těšíte na náš vstup do Unie, kterým tady každý jinak straší, protože se pro dobrou službu zvětší trh, takže naši dnešní velcí se zmenší a Váš relativně výnosný  kout se stane snad dlouhodobě výnosným. Protože,  tím jsem si téměř  jist,  na takový soustředěný  tříměsíční útok Váš dnešní kout prostě vydělat nedokáže.  Já Vám uvedu jiný příklad, který může nastat: Vaše konkurence začne dlouhodobě - zase na ty tři měsíce- prodávat vysloveně pod cenu , po Vaši cenu. Konkurence má dost kapitálu a vydrží. Co Vy? Jiný příklad:  Dejme tomu, že budu trpělivě analyzovat Váš web řekněme půl roku a po celou tu dobu si budu provádět kontrolní  nákupy  a testovat Vaši službu. Na konci dám  selektivní  akční slevu jen na to, co Vám zajišťuje skutečný profit- nezapomeňte, že jako Váš konkurent  znám nazpaměť jak Vaše, tak svoje nákupky. A tak dále. Na konci toho všeho se sám přesvědčíte, že je jenom jeden trh, který má teoretický potenciál 10 mil zákazníků včetně nemluvňat,ale koupěschopných bude pravděpodobně tak 180000 domácností a o ty nám jde, bohužel, všem.  Ten příměr byl o tom, že co může člověk o konkurenci  přečíst, nemusím snad později zažít. Ale prosím, já jsem opravdu fanda internetového obchodního kanálu a myslím si, že má budoucnost. V tom článku původním ale bylo, že to jde i bez velkého  kapitálu a mám pocit, že si to myslíte taky. Můj názor to tedy není, ale hrát si klidně můžete, dokud neohrozíte skutečné hráče. Na tom trvám a cosi jsem v té věci i zažil. Distribuce je hra miliard. Váš obchod je zatím pořád jen distribuce.

Jiří Hlavenka
17. 12. 2001 • 23:24

Pokud dovolíte vmísit se do debaty, neboť nás se to taky týká: myslím, že nemusíme tady vymýšlet nové pojmy nebo to nějak polepovat - to přece není ani služba ani distribuce, ale klasický retail. A dobře dělaný retail může být po čertech výnosný, pokud dosáhnete takové pozice, že získáte moc, kterou můžete uplatňovat jak na své dodavatele (distriburory), tak na odběratele (koncáky). Viz třeba Wal-Mart, Starbucks atd.

Internetový retail má tu specialitku, že to je 1 ks prodejny, který obslouží území celého státu - to je unikát. Začne být schopen využívat své pozice až tehdy, když začne dosahovat viditelných tržních podílů v celém segmentu. Například Vltava dělá v některých knižních segmentech až 10-15% ČR trhu: v takovémto okamžiku už může získávat zcela jiné marže od dodavatelů a neexistuje, že by si ji dodavatel volal "na kobereček". Spíš naopak

Milan Tříska
18. 12. 2001 • 9:01

..."A dobře dělaný retail může být po čertech výnosný, pokud dosáhnete takové pozice, že získáte moc, kterou můžete uplatňovat jak na své dodavatele (distriburory), tak na odběratele (koncáky). Viz třeba Wal-Mart, Starbucks atd... "   o tom já, pane Hlavenko, vůbec nepochybuji. Retailu se věnuji od devadesátého roku v různých podobách i v různých komoditách. Retail  taky, mimo to, co jste psal,  znamená   hotové peníze , což wholesale - velkoobchod - ne. Retail je branou, jíž do příslušného odvětví vstupují peníze  zvenčí. Jinak 10-15% podílu znamená, že Vaše konkurence má těch zbývajících 90-85%. Z toho bych já osobně, kdybych měl ambici stát se lídrem trhu, měl obavu. Vaše konkurence je pravěpodobně natolik atomizovaná, že i těch 15% je vysoký podíl. O knižní distribuci toho ale moc nevím, pouze jsem teď připravoval pro přítele dva překlady k vydání a musel jsem se zabývat výškou nákladů české, i překladové, literatury. Ty náklady nejsou vysoké.  No ale Vaši  příručku s obrázky" Jak na počítač" jsem již zakoupil v různých kamenných obchodech pro své zákazníky v posledním měsíci pětkrát. Je velmi instruktivní, jeden z nich  mi po týdnu nadšeně volal, že už umí  vytvořit a uložit dokument . Prosím  to není sarkasmus, ten člověk  předtím v životě počítač nepoužil a bál se ho.To gratuluji jako nakladateli a i jako autorovi, myslím, že to je vydavatelská trefa. Nicméně, přesně tohle bude typ literatury, který odhaduji za úspěšnější v kamenné síti než v e-shopu.   

Jiří Hlavenka
18. 12. 2001 • 10:13

Těch 10-15% je zatím jen v určitých, poměrně úzce specializovaných komoditách: v některých segmentech počítačové literatury, která se váže k Internetu a programování. Pokud bychom to měli v celém trhu, tak už budeme na úrovni největšího hypermarketového řetězce :)). Sympatické ale je, že obrat pořád rychle roste, je to "sněhová koule", protože se vám každý měsíc zvýší o pár tisíc počet registrovaných, stálých zákazníků, se kterými pracujete - sice to dá všechno hodně práce a úsilí, ale je to radost.  Lokální prodejna saturuje svoje nejbližší okolí, které je ochotno přijít nebo přijet, a dál už nejde; pokud chce expandovat, musí stavět další lokální prodejny, což není levné. Economy of scale je v internetovém obchodě daleko lepší, ale nevýhoda je samozřejmě ve velkých nákladech na vybudování i provoz.

15% prakticky v každé běžné retailové komoditě je samozřejmě velice silná pozice, díky které je možné dosáhnout o 5-7% vyšších marží než "drobotina". To dobře víme

Ondřej Fryc
18. 12. 2001 • 10:19

Ale to není o tom, prodat jednu ledničku za dvojnásobek nebo trojnásobek ceny, ale o tom, že jednotkové náklady na jednu ledničku jsou dvojnásobně nebo trojnásobně nižší.

Rozhodně si nemyslím, že síťaři budou tři měsíce prodávat -10. A to hned z několika důvodů. Jednak tím úplně zadupou do země institut "doporučených maloobchodních cen", na kterém právě oni tak bazírují. Za druhé to s jejich náklady nejde táhnout. Ono se to nezdá, ale síťař se netopí v pohádkových ziscích, nýbrž také bojuje. Za třetí, my jsme, jak říkáte, trpaslíci. To je velká výhoda. Nastanuvší bouře smete některé velké molochy, ale my se dokážeme ukrýt, zakopat se pod pařez, odhodit všechno co není nezbytné a v zimním spánku přežijeme. Na konci bude čerstvý vzduch a prostor.

 

Milan Tříska
18. 12. 2001 • 11:12

Tak to já si myslím, že pokud nejsem na trhu největší,  je to především  o tom, prodat ledničku třikrát dráž. Ledničku ve skutečnosti  prodává pouze výrobce. Marře 15% podílníka na knižním trhu může být o 5-7% nižší než marže drobných prodejců,ale vy bojujete s velkými. S katalogem Protecsu , pokud víte, jak funguje, a podobně.    Vy , vaše firma  prodává službu spojenou s dodáním. Odbornost obsluhy, šíři výběru, rychlost dodávky a podobně.  Já se orientuju, pokud jde o retail, snad hlavně v potahových látkách na čalouněný nábytek, tak uvedu přiklad z téhle oblasti. Kdysi jsem na trhu zaváděl spolu s jedním Španělem  látku zvanou Alcatraz a  ta je dnes  u nás poměrně dobře známa.   Nyní, v pátém roce jejího prodeje , ji Španěl prodává na 200.-Kč  za metr / na začátku to bylo 270.-Kč/, zatímco INKU, které má stejnou nákupku jak on, ji dodnes dokáže v segmentu architektů a zákazníků z  ulice prodávat jako značkovou látku firmy INKU za 500.-korun - za ten samý metr té samé látky. To mně připadá důležité, když nejsem na trhu největší. Protože Vy nemůžete chybějící zisk dohnat  zdánlivě nekonečně rostoucí obrátkou, ani mravence nemůžete zvětšovat se zachováním všech poměrů, to by se rozpadl. Takže cesta zvyšování Vaši rentability nutně povede přes zvyšování Vašeho jednotkového zisku, ne  přes nekonečné zvyšování obrátky.  

...jednotkové náklady na jednu ledničku jsou dvojnásobně nebo trojnásobně nižší...  . Zvlášť když Vaši zákazníci mají kdykoliv možnost zaskočit do prodejny Vašeho kamenného konkurenta s vysokými náklady, nechat si ledničku předvést , vyzkoušet a pak ji koupit u Vás na webu. To máte pravdu. Rozumějte, já Vám to nevyčítám, ale opravdu nejde o dva trhy, ale pouze o dva kanály s rozdílnými náklady na rozdílné činnosti. O budoucím vývoji se dá leda spekulovat, nicméně, si myslím, že buď nakonec Vy koupíte nějakou kamennou síť/ nepředpokládám/ , nebo ona koupí Vás. Tedy v případě, že Váš obchod bude opravdu dobrý a velké korporaci se nevyplatí vytvořit nějakou skutečně funkční paralelní strukturu  z vlastních zdrojů.   Nezapomeňte, celosvětově roste počet šikovných lidí, ktetří opouštějí školy a jsou počítačově a internetově gramotní.  O Vaši, moji a nás dalších přechodnou konkurenční výhodu internetové zběhlosti rychle přijdeme, přičemž počet příležitostí je pořád konstantní.  Narodí se další „ mladý“ Fryc  co  bude chtít prodávat ledničky, Narazí na „bilezbozi“ a řekne si, tak sakra, to nepůjde /pozice je obsazená/ a peníze /a místo na slunci/ potřebuju. Jeho kamarád ze studí nebo z ulice   mezitím zrovna nastoupil  ve firmě svého   otce na místo manažera pro strategický rozvoj. Tak si zavolají.   Další šikovný programátor  už  prostě možná nezaloží svou vlastní malou  firmu, protože dostane  podstatně lepší nabídku z existující  korporace. Ta korporace sama již bude vstřícněší novým myšlenkám, které mezitím stihly přiměřeně zestarat - tedy se ukázaly životachopné.  Máme za sebou informační revoluci a my jsme pravděpodobně první generace, která má plný , rovný a prakticky okamžitý  přístup k informacím a má možnost  je tedy použít podle toho, na co intelektuálně  má . Generace, která odchází, tuto schopnost má v menší míře, ale nás  nasleduje  generace, která naše dovednosti již považuje za samozřejmé. My máme výhodu, že jsme Gründeři, ale to je všechno.  

     

Ondřej Fryc
18. 12. 2001 • 12:04

Zásadně nesouhlasím s tou Vaší definicí nižších nákladů . Kdybychom to takhle dělali, neinvestujeme takové prostředky do toho, abychom zákazníkovi na našem webu fundovaně poradili. Dělali bychom to tak, jako to dělá většina e-shopů, frknou tam ceník a řeknou, že z něj dají X% dolu. Kde jsou jejich náklady, když nemají pracovní síly na pořizování obrázků, popisků, nemají kancelář a dělají to z garáže? Tihle usilují o ty zákazníky-vychytávače. Ne my. My se snažíme nabídnout PLNOHODNOTNÝ nákupní proces. Někteří zákazníci skutečně nemusí tu pračku vidět (a přibývá jich) a raději uspoří čas a starosti. Proto nakupují u nás, protože vědí, že my jsme solidní firma, nezkrachujeme za dva měsíce, že máme odborníky, kteří jim poradí, že se při reklamaci na ně nevykašleme. Vždycky když něco takového slyším, naštvu se. Lidé nad 40 (bez osobních narážek) jsou prostě konzervativní a hlásají jako svatou pravdu - zkráceně- asi toto: "Pračka se kupuje jednou za X let a proto si ji každý půjde prohlédnout osobně, na Internetu pak nakoupí jen proto, aby ušetřil". Já ale tvrdím, že to tak není. Je strašně moc lidí, co nestíhá. Je a bude ještě mnohem víc lidí, kteří ten fyzický dotek s pračkou klidně obětují tomu pohodlí nakoupit u nás a uspořit dvě hodiny třeba pro rodinu.

Já si také myslím, že se dříve nebo později s někým z kamenného světa spojíme. Je to logický proces. Pro ně je přece mnohem jednodušší a levnější nás koupit, než proti nám bojovat.

 

Milan Tříska
18. 12. 2001 • 12:32

Skoro by se dalo napsat- bez osobních narážek - lidi pod 40/ jejich reakce/ spočítáte  i na ruční kalkukačce . Ono to naštěstí neplatí ani pro ty nad 40 ani pro ty mladší.  Ale k tématu: Já, jako typický koutař/ málo kapitálu, dost kreativity, vysoká ambice/   a snad  internetový podnikatel miluji pravdy typu všichni si chtějí nábytek osedět, ledničku prohlédnout.  Jsem si totiž jistý, že každá tahle pravda platí pouze z devadesáti procent, jinak by nemohl v nábytku například existovat Neckermann.  Těch 10% , to je obvyklý obchodní  prostor nás koutařů. Pokud totiž, pane Fryci, tvrdíte, že lidi u Vás nakupují ne kvůli ceně,ale kvůli tomu, že dávají přednost Vaší službě , pak klidně zvyšte cenu nad cenu kamenných obchodů. Bude Vám to víc vydělávat. Já už jsem několikrát tuhle zkoušku úspěšně  postoupil. O jednom z našich produktů- když ho nabízím, tvrdím: my děláme za peníze to, co vám ostatní poskytnou  zadarmo. Tuhle cestu Vám můžu vřele doporučit, na konci totiž máte kultivovanější a unikátní produkt- a taky asi více peněz za méně rizika.  Opravdu, není v tom nic ironického. Jednou věcí mě totiž překvapujete: Vy automaticky počítáte  ve své odpovědi s tím, že budete koupen! /Vás by nebavilo koupit třebas Datart? / Navíc počítáte s tím, že budete prodán, schválně jsem užil horší synonynum stejného procesu, dokonce podle mého na základě obtížně obhajitelného soudu.... Pro ně je přece mnohem jednodušší a levnější nás koupit, než proti nám bojovat.   To přece není automatické, to je jen takové šidítko, který jsem se kdysi taky balamutil. Pokud byste však na jednotce prodeje dokázal vytvářet  několikanásobně vyšší zisk při zachování masivních prodejů, Vaše šance na to být koupen jistě vzroste.  Ale to už jsem psal.       


   

Ondřej Fryc
18. 12. 2001 • 13:05

Vy jste si to vzal osobně, že? Těch 40 bylo pro ilustraci, samozřejmě že existují dvacetiletí s náturou penzisty a naopak šedesátiletí hippies. No nic, nebudeme se k tomu vracet. "Být koupen" nebo "být prodán" - těmihle slovy navozujete dojem, jako že se jedná o akt, který není z naší vůle. Tak to přece není, vše co děláme a budeme dělat, je z důvodu, že si myslíme, že nám to prospěje. Takže jestli se někdy domluvíme s nějakým kameníkem, bude to proto, že to bude oboustranně výhodné.

Co se týče těch změn cen. Jeden z takovýhle pokusů máme už za sebou, ale nebudu to rozebírat, abych nedával návod konkurenci. Obecně vzato, kdyby "INKU" dalo cenu té látky na 3000,- Kč, tak ji zřejmě neprodá. Jak se to učilo v mikroekonomii? Mě napadlo jenom "maximalizace zisku" ale Vy určitě nalezenete lepší pojmenování...

Edmir Dizdarevic
17. 12. 2001 • 20:48

DVA TRHY? To pochybuji a zadam Vas o vysvetleni. Jinak ve spouste veci (zavist v CR, ....) mate naprostou pravdu. (       Nepreji Vam rozhodne nic spatneho, ale mozna je jeste brzo na nejake zavery. Az bude na internetu aktivnich 70% populace, tak se do nej intenzivne oprou i "kamenne firmy", kterym to zatim nestoji za namahu. Myslite, ze je nerealne, ze za par let budou prodavat vyrobci primo, nebo primo distributori (vyhradni distributor pro CR)? Ted si to nemohou dovolit, protoze by si rozhazeli obchodniky a ti jim zatim prodavaji vetsinu zbozi, ale jednou......kdo vi. Jako priklad bych uvedl trh s mobilnimi telefony. Take to speje k tomu, ze si operatori delaji cim dal tim vic veci sami. Znackove prodejny, prodej predplacenych sad na svych webech se slevou, specialni akce jen ve znackovych prodejnach (tusim ze Eurotel mel neco takoveho pred rokem pred Vanocemi), ........ proste si ted "dovoluji" veci, kere by si pred dvema roky kdy jim byl kazdy kramek dobry nedovolili. Ted maji slusnou sit vlastrnich prodejen, zakazniku taky uz asi nebude pribyvat tolik, tak proc ne. A o Oskarovi ani nemluvim. Ten s vyjimkou dobijecich kuponu odstrihl prostredniky hned na zacatku. A pokud vim, tak ze zacatku neprodaval obchodnikum ani ty dobijeci kupony.

Timhle prispevkem Vas kazdopadne nechci znechutit!!! Naopak lidem jako jste Vy drzim palce. Stouralu a kritiku ma tahle zeme az moc. Naopak odvaznych lidi je strasne malo.

Ondřej Fryc
17. 12. 2001 • 21:55

K tem dvou trhum viz vyse.  Ty kamenni sitari a nejenom sitari do toho investuji miliony uz nekolik let a vysledek porad kde nic tu nic. Nemuzete udelat dobry e-shop tak, ze date tri miliony outsourcovanemu developerovi "aby vam to naprogramoval". Myslite, ze je pro sitare Internetovy trh jeste nezajimavy? Velky omyl. Vsichni to "nejak" buduji. Ale proc jim to sakra nejde, ze?

No a ti dovozci/distributori si asi i svuj obchod asi i udelaji (nekteri jej uz i maji), ale oni nikdy nebudou prodavat zbozi jinych znacek. Proto je tady nekdo treti (bilezbozi.cz :), kdo da ty nabidky dohromady a zakazniku, vybirej, mas z ceho.

Edmir Dizdarevic
19. 12. 2001 • 14:36

To ze vyrobce nebo distributor nebude propdavat zbozi jinych znacek je asi pravda, ale ja popisoval dobu ne za rok nebo za dva. No a za par let se uvidi kolik tech vyrobcu (ne znacek) na svete bude. Napada mne analogie s automobilovym prumyslem (kolik znacek vlastni WV), nebo obecne fuze firem. Pro to co popisuji je take nutne, aby internet k nakupum pouzivala vetsina populace (placnu 70, 80%), aby si vyrobce mohl dovolit "odstrihnout" klasicke distribucni cesty. A myslim ze clovek nenakupuje novou lednicku tak casto, aby si tech par webu (jednotlivych vyrobcu) nemohl prohlednout. Jinak vidim situaci treba VLTAVA.CZ, protoze vydavatelu knih je takove mnozstvi, ze by nebylo v silach cloveka prohlednout jejich weby. Ale pochopitlene tohle vsechno jsou jen dohady a jen budoucnost ukaze jak moc jsem se mylil.

Viktor Horel
12. 12. 2001 • 23:58

Přesto, že by někdo mohl tento článek považovat za slušnou reklamu, musím souhlasit s tvrzením, že uvedené obchody jsou na českém internetu vyjímečné. Pokud se pořádně rozhlédneme, najdeme spoustu (tisíce) internetových obchodů. Nicméně pouze několik málo z nich je opravdu vidět, troufám si trvdit, že je možné spočítat je na prstech. Ostatní asi spoléhaji na registraci ve třech vyhledávačích a tím pro ně jejich propagace končí. Naopak první desítka je zase vidět všude, pokud se někde mluví nebo píše o internetových obchodech, vždy tam najdete zmínku jen o někom z "velkých".

jakub
12. 12. 2001 • 23:55

P.R. články na žive můžete mít ve velkém bez velkého cizího kapitálu.

Jiří Hlavenka
13. 12. 2001 • 8:15

Milý Jakube,

měl byste se s ostatními diskutujícími domluvit, co vlastně články na ŽIvě jsou. Jsou totiž dvě možnosti:

a) pokud jsou kritické, je to "vyřizování si účtů s konkurencí", i třeba s budoucí konkurencí

b) pokud jsou pochvalné, je to "P.R".

c) pokud jsou neutrální (tj. pokud jenom citují zdroj a nekomentují jej), je to "blábol"

Já chápu, že se jeden člověk (nebo jeden článek) nemůže líbit všem, ale chtělo by to trošku odstup. Podle tohoto "zařazení" článků by živě nemohlo vůbec vycházet, protože každý článek by padl do některé z těchto kategorií. Případně by se mohlo redukovat na společenský magazín o tom, jak se pracuje s počítačem Helence Vondráčkové.

jakub
13. 12. 2001 • 10:26

především se nemusím s nikým domlouvat, pokud chci vyjádřit svůj soukromý názor. Tolik úvodem. Nicméně uznávám, že můj původní příspěvek byl spíše dojem než názor. A ten dojem je, že na Vašem serveru se oslavné články o bilezbozi objevuji casto. Konkretne jsem nasel 5 clanku, ale 3 z toho jsou "press", takze to opravdu PR je. Proste si myslim ze na ceskem netu se toho deje mnohem vic nez jen prodej ledniček. Mimochodem, ten clanek o Helence Vondrackove bych si mooooc rad precetl. I kdyz ted mne nejvic zajima, kdo je ten Zimmerman

Jiří Hlavenka
14. 12. 2001 • 21:30

"Press" jsou zveřejněné tiskové zprávy - to je služba, kterou Živě dělá zdarma každému, kdo nám tiskovou zprávu ke zveřejnění zašle. Pokud tedy nalézáte "podezřele často" tiskové zprávy firmy Bílézboží.cz, pak je to tím, že je ona firma často vyhotovuje a zasílá ke zveřejnění.

Takže jste našel všehovšudy dva redakční články o této firmě - myslím, že o desítkách dalších firem píšeme řádově častěji. Nehledejte duchy tam, kde nejsou.

jakub
14. 12. 2001 • 23:18

Asi nemá smysl o tom debatovat, ale pravdou je, že firma, pro kterou pracuji, Vám tiskové zprávy pravidelně zasílá, bez výsledku.. Jinak naše tiskové zprávy se pravidelně objevují na konkurenčních serverech...Jestli u Vás funguje nějaký filtr, nevím, a nehodlám o tom spekulovat. Vzhledem k tomu, že jsem jen řadový zaměstnanec, nemám ani právo propírat tuto záležitost veřejně, proto (promiňte) neuvedu ani jméno firmy. Co řeknu, je pouze fakt, že jsme se jednu dobu  snažili s cpress spolupracovat, zveřejnění tiskových zpráv bylo součástí dohody a i v rámci této spolupráce byla tisková zpráva zveřejněna až po několikeré urgenci...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují.
Jiří Hlavenka
15. 12. 2001 • 10:09

Pokud posíláte tiskové zprávy "mě", jak bych soudil z vaší zprávy ("Vám"), tak to děláte špatně - k tomuto účelu je přímo v sekci tiskových zpráv na http://www.zive.cz/Authors/?AUI=34 uvedeno, na jakou adresu se tiskové zprávy mají posílat,aby byly automaticky uveřejňovány - není potřeba o tom nijak "vyjednávat".

Filtr tedy bohužel není na naší straně, ale na vaší - zasíláte TZ na špatnou adresu...

jakub
15. 12. 2001 • 14:33

TZ jdou samozřejmě na zive@cpress.cz . Ale nechme diskuze, nemá to cenu, tím spíš, že nemohu mluvit za firmu, takže nemůžu uvést detaily...

Jiří Hlavenka
15. 12. 2001 • 16:02

Pokud to posíláte na zive@cpress.cz a TZ se neobjevují, je to naše chyba a postarám se o nápravu.

Viktor Lednička
12. 12. 2001 • 12:30

---------smazáno-----------

ivan
12. 12. 2001 • 21:46

???????????

Určitě si přečtěte

Články odjinud