O čem píšeme aneb

Asi si pamatujete, že jsem se v oblasti "hardwarové novinařiny" před nedávnem sám prohlásil za šťourala a slídila, takového "hw paparazziho". I když se to nezdá, je mezi slídivým fotografem a solidním komentátorem dění v oblasti HW určitá podobnost. Tím společným bodem je touha "odhalovat mediální hvězdy v nedbalkách".

V poslední době se totiž celý "počítačový průmysl" stále více podobá showbyznysu. Stále méně se jedná o solidní informace, a stále větší roli hrají marketingové páky. Vzpomeňte například na první mediální masáže na téma "technologie MMX". Intenzivní kampaň tehdy tvrdila, že právě toto je ta jediná technologie, která nám umožní dělat vše lépe, rychleji a barevněji... Výsledek je však ten, že nevhodná implementace instrukcí MMX prakticky zrušila jejich výhody (časově náročné přepínání mezi režimy FPU a MMX). Ne, MMX není špatné, je však třeba říci, že jej dnes používá asi... 0.5% programů. Celé třeštění však svůj tehdejší marketingový účel splnilo. Takto "osvědčený" model byl použit od této doby mnohokrát - vypouští se marketingové bubliny nafouknuté horkým vzduchem. Intel Pentium III je procesorem pro... lepší surfování na Internetu..., Náš procesor Cyriv XXX je stejně výkonný jako Celeron YYY..., Jediné paměti "s budoucnosti" jsou RDRAMy... Naše základní desky ZZZ předčí Vaše očekávání... Slogany jsou to v zásadě pravdivé, často však k vyřčenému "a" nikdo neřekne doplňující "b"...

Nu a úkolem nás, HW slídilu je tyto přefouknuté bubliny propichovat (anebo alespoň upouštět jejich tlaku), doplňovat ono ve sloganech chybějící "b". Netvrdím, že jedině my jsme "ti svatí" - vývoj je totiž velmi nejistá věc. Některé technologie skutečně vypadají na začátku lépe než nakonec dopadnou. V žádném případě se však nepřipojíme k zástupu "roztleskávačů", a nesdáme si rovněž automaticky na tu tribunu, kde je nejvíce fanoušků.

Dobře si ještě pamatuji na podrážděné maily od "velkoprodejců PC" na téma: "proč píšete o přetaktování ?" Protože si myslíme, že i uživatel má právo hrát v marketingové hře svými kartami. Čím více uživatele spoutáte, ovlivňujete a zaškatulkujete, tím více jsou nespokojeni - to nevadí že "podlehnou" a používají, ten daný produkt či službu. Při první příležitosti však přeběhnou.

Cílem našich stránek je pak postavit se na stranu uživatele a nabídnout mu alternativy a východiska, říci co je dobré a ověřené a co nikoliv. Naši zásadou je dívat se na věci tak, jako bychom je sami doporučovali a referovali svým blízkým. Možná že se nestrefíme vždy, určitě se však budeme snažit. Doufáme, našim působením přispějeme k obecně lepší orientaci v tom našem HW "showbyznysu".

za redakci Jiří Kwolek

P.S. Pokud máte na věci podobný názor, rádi vás přijmeme do svého redakčního týmu (jsme otevřeni jakékoliv spolupráci). Nevadí že studujete, nevadí že nemáte vytříbený styl, chcete se podělit o své zkušenosti? - napište kdykoliv na email: info@optimalizace.cz

Váš názor Další článek: Palm IIIc a další novinky Palm Computing na světě

Témata článku: , , , , , ,