Apple | Automobily | Autonomní vůz

O autonomních vozech Applu se toho moc neví, v Kalifornii jsou jich ale desítky

O autonomních vozech Applu se toho dodnes moc neví. Čas od času se na Twitteru objeví snímek některého z testovacích vozů v Silicon Valley, nicméně detaily si nechává společnost pro sebe.

Podle zdrojů The New York Times v minulosti také zkolabovala jednání s velkými automobilkami, které měly Applu dodat vozy. Slavného výrobce iPhonů postupně odmítly jak BMW, tak Mercedes. Důvodem měla být touha Applu příliš zasahovat do konstrukčního designu vozů.

Podle NYT však nakonec uspěl u Volkswagenu. Nejedná se však o nikterak rozsáhlý kontrakt, německý automobilový holding má totiž Applu dodat jen skříňové vozy Transporter T9, které by měly sloužit pro robotickou kyvadlovou dopravu v kampusu.

Podle The New York Times se zároveň celý tým autonomního vozu (projekt Titan) v poslední době poměrně smrskl a přišel o stovky inženýrů. V dobách největší slávy měl přitom tým tisíc zaměstnanců.

Je tedy snad Apple v krizi? Zatím asi ne. Ačkoliv totiž média pochybují o jeho ambicích na poli autonomních vozů, je tu ještě to pomyslné B. V tuto chvíli má Apple v Kalifornii zaregistrovanou bezmála padesátku autonomních Lexus RX450h – na sklonku března to bylo přesně 45 vozů. Jen pro srovnání, technologický lídr Waymo jich má v Kalifornii registrováno 52, garáže obou konkurenčních společností jsou tedy ve skutečnosti zhruba stejně velké.

Jelikož však neznáme detaily aktuální míry autonomie projektu Titan, zůstává otázkou, jestli tyto počty můžeme vůbec porovnávat.

Váš názor Další článek: Proč Apple nepřichází s tím, na co už roky čekáme?

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,