Fotobanka.net
15. 10. 2008 • 16:59

"Ostrou fotku snímače se nám v potemnělém pavilonu ulovit nepovedlo, a tak si vypůjčíme obrázek z MaximumPC". Teda ti chlápci z MaximumPC musejí být hodně velcí bossové, když mají foťák s bleskem

Adam Vágner
15. 10. 2008 • 19:46

Ten mám taky, ale jen vestavěný, a zatím nehodlám vrážet pět tisíc do externího blesku, aby fotky s ním k něčemu byly, o mizerném seťáku nemluvě :). Taky se mi krapet příčí střílet někomu, kdo deset minut stojí ve frontě a má na minutu brejle, zepředu z metrové vzdálenosti do ksichtu bleskem tak aby na té fotce bylo něco takového, jako je černý lichoběžníček s 1×2 cm na černých obroučkách, vidět :). Brejle šly pěkně z ručky do ručky, takže když chvilku ležely na tom stolku, ani jsem je nestihl natočit ze všech stran. Nebojte se, časem budou i fotky z testlabu, takže pokud to bude tak akutní, budou k dispozici desetimegové fotky se zábleskovými světly přes Carl Zeisse.

jwj
14. 10. 2008 • 18:02

Pokaždé, když se zhruba jednou za rok objeví článek o LCD brýlích, snažím se od nich odradit (pouze) hráče po praktických zkušenostech a neřešitelnosti jedné věci:
Pokud bereme v úvahu čistě 3D scénu, nasvícenou, a vyrenderovanou je obraz přes 3D brýle solidní, je tu jedno obrovské ALE: každá moderní hra využívá postprocessing efektů,jako je bloom, někdy i particle efektů apod. Tyto efekty se aplikují až po vyrendrování základní scény. Nebere se u nich v potaz 3.rozměr, hloubka. Takže obraz vidíte hezky plasticky a přes něj jakoby šmouhy, bloom atd. v "nulové hloubce". Je to na zbláznění, mozek neví, na co se dřív soustředit. Tyto zkušenosti mám z GeForce 1, 3, 4 6 i osmičkové řady...
Jiná věc je točení modelem v programech jako CATIA apod. Tam je to jiné kafe, díky tomu, že se nepoužívají postprocessing efekty.

martin novák
14. 10. 2008 • 17:25

Hlavní problém těchto 3D technologií je ten, že mozek nevytváří prostorový vjem pouze z rozdílu mezi vjemem obou očí.Jsou tam i další významné vlivy: - oči rychle zaostřují jednotlivé objekty a mozek porovnáv rozostření ostatních objektů se svými zkušenostmi
- při pohybu hlavy se bližší objety zdánlivě pohybují rychleji než objekty vzdálenější
- při ostření na blízké objekty se sbíhají oční osyProto mnoho jedinců nezvládně 3D brýlemi koukat dlouhodobě. Jediné pravé 3D zobrazení je totiž hologram. A pohyblivý dynamický hologram zatím nikdo vyrobit nezvládne.

scobra1cz
14. 10. 2008 • 12:37

To už jsme tu jednou měli (před 10 lety) a nějak se to neuchytilo. Proč si NVidia myslí, že to dneska bude jiné? Hráč bude mít tendenci otáčet hlavou, nikoliv jen myší (podobné tendence u sebe pozoruju poměrně pravidelně a stačí na to obyčejná, ani ne moc dobře rozmístěná 5.1 reproduktorová soustava), což bude způsobovat problémy, které snad nemusím popisovat. Ale na sledování 3D filmů jako v Imaxu by se to využít dalo...

Jan Tomášek
14. 10. 2008 • 11:49

skoda, ze se to porad jeste moc nerozsirilo, ale snad se jednou dockame...
vzdyt 3D bryle uz pred deseti lety podporovala moje prvni grafika s chipem Permedia 2

Určitě si přečtěte

Články odjinud