Pravidelně renderuji vizualizace za pomoci CUDA jader a tato strategie ze strany Nvidia se mi nelíbí, ačkoliv ji chápu. Zřejmě přijdou časy, kdy budu muset oddělit workstation od herního stroje. Nelíbí se mi, že budu muset každé kartě ve své farmě přidělit vlastní PC. Hybridní výpočty v Blender Cycles to nezachrání...
Takových jako jste vy je naprosté minimum a kvůli pár lidem co by to využili to implementovat nebudou. Profi studia zase nemají problém zaplatim nehorázné prachy za super-hyper vykonne karty nebo výpočetní gridy.
To je zase nadpis. No a co? SLI nebo Crossfire dávalo smysl jen u té nejvýkonnější grafiky a ani tehdy to nebylo zrovna bezproblémové... Takže se zase až tak moc neděje.
A komu to bude chybet? Vzdyt ta technologie nikdy nedavala smysl (nebyla nikdy dotazena do stavu, jaky mela mit - tedy dvojnasobny vykon)...
Neznám nikoho kdo by SLI a nebo crossfire používal když jsem viděl dvě karty v bedně naposled tak to bylo v době kdy se používala speciální karta na fyziku v podobě myslím physics třeba k AMD kartám ale to už je dlouho zpět.
Mně SLI moc nedává smysl. Nová řada karet má zpravidla výkonu dost. (později) ve chvíli, kdy ten relativní výkon už není tak super, tak už to SLI nemá smysl, protože jedna nová karta nahradí 2 starší ve SLI. Tím chci říct, že SLI nemá moc smysl ani teď v přítomnosti a není ani dobrou volbou do budoucna. Je jen pro nějakého fajnšmekra, co chce prostě max výkon bez ohledu na ekonomickou smysluplnost.Asi to nVidii docvaklo a tak SLI dávají jen u těch top verzí.
Názor byl 2× upraven, naposled 4. 9. 2020 18:07
Tak ono by mělo smyslu u 4K a případně 8K (které ale nVidia neumí mimo profisféru). Ale když to jakž takž podporuje 20 AAA titulů a z těch nových skoro žádný, tak to jsou opravdu vyhozené peníze.U nVidie by se navíc dalo docela dobře skládat nižší karty do vyšších výkonů, protože nVidia nemá srovnatelný poměr výkon/cena v průřezu celého protfolia jako AMD. A to je také jeden z důvodů, proč k SLI nVidia přistupuje jak přistupuje.
A kolik lidí by to využilo - skládat několik levných karet, aby dosáhli výkonu top karty. To radši starší kartu prodat a doplatit si výkonnější.
Mno, dříve se to dělalo docela běžně. Jenže dříve SLI/CF prostě fungovalo skoro všude a dvě karty střední třídy stály stále podstatně méně, než karta nejvyšší třídy a přitom ji překonávaly výkonem.U nVidie by to stále fungovalo. Vem si například dvě RTX 2060, dohromady si podají teoreticky i GTX 2080 Ti a stojí přitom jen 600 USD, zatímco ta výkonná karta 1000 dolarů. Ovšem nVidia jejich SLI nepodporuje a s použitím hacku to je výsledkově dost tristní https://www.youtube.com/watchU AMD to je o něčem jiném. Tam je totiž cena za procento výkonu víceméně konstantní od 5300 do 5700 XT, a zároveň nepodporuje CF u DX11 a nižším, takže tam to opravdu smysl honit nemá. A u DX12 to prostě výrobci her neimplementují, protože hodně práce pro marginální trh.
Ono SLI má smysl po letech, když chcete upgrade za levno. Lidi co dneska mají 2070 by si mohli teoreticky koupit za měsíc druhou za levno (kdyby SLI fungovalo pořádně).
SLI je mrtvé už roky.nVidia si ho zabila, tím, že ho uměle omezila u svých karet nižší kategorie a také proto, že trvala na SLI můstku a neuměla a neumí pořádně SLI v DX12.Crossfire taky umírá a to přesto, že AMD nic neomezuje, bez můstků se obejde už roky a pomáhá tvůrcům nových DX12 her to podporovat. Ale prostě to není ono.Navíc ve většině případů se CF obvykle nevyplatí oproti výkonnějšímu modelu, protože AMD má udělaný relativně rovnoměrné škálování poměru cena/výkon.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.